2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Nezhasínejte prosím, šetříme...

Na téma žárovek toho bylo napsáno již dost. Nicméně – opakování matka moudrosti, takže bych pár aspektů rád připoměl...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 22.9.2009 14:17

Re: No co.

jasně! A špatné budeš měnit pod napětím? nebo půjdeš hledat jistič?

Teoretikové dobra mívají ve všem tak nádherně jasno a lidi jim to kazí....

para 22.9.2009 14:15

Re: Na co ta celá EU je?

To s těmi penězi je skutečně problém a ten tkví v tom, že žijeme v pospolitosti která je přerozděluje podle principů primárně solidárních, bezpečnostních... a tím přerozdělováním a vytvářením pravidel na jejich získávání deformuje jejich hodnotu. Potom je ovšem nasnadě, že peníze které drží v rukou třeba Yowda nejsou celé de facto jen jeho. On sám by se k nim také sotva dopracoval pokud by od miminkovska neprošel podpůrným systémem zdravotním či vzdělávacím zaštítěným bezpečností... Není to tedy jen o tom, že někdo rozhoduje jen zcela sám o sobě od svých prvopočátků až do důsledků - jen se to mnohým v jisté fázi jejich vývoje tak jeví.;-)

Martin 22.9.2009 14:14

Pozor na fakta

Zákaz zářivek je zbytečnost podobně jako nějaké normy spotřeby automobilů. Jen pozor na další argumentaci:

Jenom té rtuti vypustíte rozbitím zářivky méně, než se do vzduchu dostane ze spalovaného uhlí při výrobě elektřiny, kterou navíc spotřebuje "ekologická" žárovka. (Ale omlouvám se, nemám čas hledat původní zdroj informace)

Na drtivé množství aplikací je vhodně zvolená zářivka ekonomičtější, krom míst, kde svítíte ročně pár hodin.

Ivan Nový 22.9.2009 14:14

No co.

praktické bude zrušit vypínače na chodbách a toaletách a svítit tam pořád.

libero 22.9.2009 14:13

Re: to jsou ale kecy

Doprde|e s EUgenosse jako Machi. To zase já.

libero 22.9.2009 14:13

Re: to jsou ale kecy

Dprde|e s EUgenosse jako Machi. To zase já.

oh 22.9.2009 14:11

Re: Na co ta celá EU je?

To sice není v EU tak snadné jako u nás, ale je to přirozený důsledek toho, že někdo má rozhodovací pravomoci a nemá zodpovědnost za důsledky svého rozhodnutí.

libero 22.9.2009 14:11

Re: Za par let

Takže má pravdu. Do místnosti to zatím není.

libero 22.9.2009 14:09

Re: eurohujerovi

Souhlas.

libero 22.9.2009 14:08

Re: Budu neustále opakovat

Co udeřilo do té vaší?

libero 22.9.2009 14:07

Re: hezké, ale

Příště si rozmyslete, koho volit.

oh 22.9.2009 14:07

Re: Klaus ma pravdu

Klidně jezdi vlevo. Škoda tě nebude. Jen doufám, že jako první auto potkáš nějaký kamión.

libero 22.9.2009 14:06

Re: Na co ta celá EU je?

Zodpovědnost (místo těch dlouhých keců) leží v peněžence každého z nás.

Rozhodnout se čím svítit, když možnosti jsou v průměru stejně výhodné, až při konkrétním umístění je výhodnější jedno nebo druhé, není žádný ultraliberalismus, nýbrž zcela prostá svoboda volby.

Která vadí jen komoušům a pakáži jim podobné.

libero 22.9.2009 14:03

Re: Na co ta celá EU je?

Jak ho schvalovali se také dá dohledat.

Svinstvo, stejně jako to s cukrovary.

libero 22.9.2009 14:02

Re: Na co ta celá EU je?

Spíš zneužívat. K osobnímu obohacení, nebo k obohacení spřátelených.

libero 22.9.2009 14:01

Re: Na co ta celá EU je?

Jo, změny.

K horšímu.

libero 22.9.2009 14:00

Re: Na co ta celá EU je?

Jo, souhlas.

Vadilo by to jen těm, kdo z těch zákazů a nařízení žijí.

Jak tak koukám, je jich (k naší škodě) dost, i zde.

oh 22.9.2009 13:59

Re: Pocitejte s tim

Protože jejich vnitrostátní přenosové linky takový výkon nezvládnou. A taky proto, že nějaký blb v Německu dal do zákona, že elektřina z větráků se vykupovat musí, bez ohledu na to, zda je momentálné potřebná nebo ne.

Ludva 22.9.2009 13:57

Re: hezké, ale

Když není co dělat, tak chlap potřebuje mudrovat. :-DAle můžeme aspoň doufat, že internetové diskuze se sledují a politiky trošičku inspirují. Třeba pan prezident je zde s námi často.

Yowda 22.9.2009 13:55

Re: Na co ta celá EU je?

a proč si tu tabulku  nemohu vytvořit JÁ a SVOBODNĚ se rozhodnout? Co je komu do tohop, jak používám SVOJE peníze? Proč ZA MĚ a O MÝCH PENĚZÍCH dělá rozhodnutí  v horoucích peklech nějaký hašašíra s kloťákama, který naprosto nezná reálie, ve kterých žiji a ty peníze o kterých rozhoduje nevydělal???

oh 22.9.2009 13:52

Re: Na co ta celá EU je?

Když dáte úředníkovi do ruky nástroj na páchání dobra za každou cenu a bez ohledu na následky, pak si můžete být jistý, že ho taky bude používat. A tohle není o zákazu žárovek, ale o způsobu, jakým byl zaveden.

MLOK 22.9.2009 13:51

Re: Zatím to velký problém není

Libero mýlíte se! Spotřebu elektřiny mají "spořivky" výrazně menší i při častém rozsvěcování.

         Nevyděláte na tom ale finančně, protože při tomto režimu mají výrazně nižší životnost a to, co ušetříte na elektřině, to na druhé straně "vyhodíte" za dražší "spořivku".

oh 22.9.2009 13:49

Re: Diskutujícím eurodestruktorům

Sice můžet i mít pravdu, ale to nic nemění na faktu, že to je pořád blbost

para 22.9.2009 13:48

Re: Na co ta celá EU je?

Jak víte, že tohle je jisté? Tohle je spíš jedno s polínek pod vroucí kotel jehož pára tlačí změny.

oh 22.9.2009 13:43

Re: Na co ta celá EU je?

On ale Hitler taky začínal s prkotinama. Vyhlazovací tábory začal stavět až když byl pevně u moci. Problém vidím v tom, že správným zneužitím "demokratického" postupu byl v Bruselu bez odborné diskuze vytvořen zákaz (zatím jenom žárovek). Jedno je jisté, příště už určitě nepůjde o žárovky. 

para 22.9.2009 13:43

Re: Na co ta celá EU je?

Zrovinka tohle jsou názory s prominutím "pubertáků". Jednak proto ,že ke svobodě patří nedílně zodpovědnost -  jinak se totiž nejedná o svobodu ale o SVÉVOLI.

Josefovi jde tedy asi o to aby si mohl ultraliberálně dělat co libo jak v tom 89 a při privatizaci - že? To už ale asi nepůjde tak snadno. Zadruhé pak proto, že v 89 nás to vyšlo ještě levněji jak 68 a tak si nabytého i minulého málo kdo vážil a na věcech následných rychle zbohatli jen ti s ostrými lokty co se nejrychleji zorientovali. Prostě život bez pravidel je možný v pustinách bez civilizace - ted jsme ale součástí něčeho a dodržování kultury onoho leckomu pochopitelně nemusí zrovna vonět.. Nebo ma Josef za to, že západní evropa by se od nás měla kultuře učit? Né, že by se mi na EU vše líbilo - ale beru to jako společenství které je doufám schopné se ze svých chyb poučit - alespon doufám.

A na co je či bude? Mám za to, že těch 500mil duší má podobný jednotící problém. Más ice rozvinutou kulturu a techniku ale chyběj mu suroviny co dnes leži jen ve zbytku světa kde ale žije 6 miliatd! A který navíc na tu rozvinutou část sočí, že se chce mít konečně taky ta k dobře. Proto je EU hlavně na to abychom vůbec proti té přesile hladových nějak obstáli.

MLOK 22.9.2009 13:42

Re: Za par let

Milý "cb" - mlok používá LED už nějakou dobu v "baterce". Vy jste tak zpozdilý a používáte ještě baterku z žárovičkou - Edisonovčičkou???

       Ty baterky s LED svítí více, spotřebují méně proudu (baterie výrazně déle vydrží) a když Vám ta baterka upadne, tak ji zvvednete a svítíte dál. U žárovky by se s velkou pravděpodobností přerušilo vlákno.

       Samozřejmě, jako hlavní zdroj světla v místnosti je zatím neúměrně drahá. To ale byly první "spořivky" také. A kolik asi stály první žárovky pana Tomase Alvy Edisona?  Ty si také mohl dovolit jen málokdo - chudší lidé používali dále plynové osvětlení;-D

honzak 22.9.2009 13:42

Re: Diskutujícím eurodestruktorům

Tuto úžasnou informaci jsi získal kde? Na eurostránkách? Na školení? Nebo jsi to sám vydedukoval?

Fanošu, ty jsi vůl. Setkal jsi se někdy s nějakou konkrétní eurohámotinou? A s jejími následky ve fázi realizačního vystřízlivění? Já jo.

FKus 22.9.2009 13:42

Re: Na co ta celá EU je?

Člověče pomýlený, kdyby bylo na Češích, tak tady máme ještě 50. léta. Viz Aktualně.cz a názor pana prezidenta.

A úsporná zářivka versus žárovka, zkuste si udělat rozhodovací tabulku pro a kontra, přiřaďte kritériu jistou váhu a vyhodnoťte a uvidíte, že to není tak jednoznačné. A propos, rozhodnutí EU museli schválit národní ministři, kteří jsou volenými zastupci.

Historik 22.9.2009 13:40

Re: Na co ta celá EU je?

Svobodu nám vybojovali Reagan a Thatcherová. Vytvořili pro ni vnější předpoklady PROTI úsilí současných eurošašků jako je např. Cohn-Bendit. 

Ale pokud bychom se o svobodu sami nepřičinili, neměli bychom ji. A pokud si ji nebudeme bránit, tak o ni přideme.