10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Jezděte na víno a sýr

Když nemají chléb, ať jedí koláče. Když zdražují energie, ať jezdí na víno se sýrem. Tak se uskromňuje princ Charles v Anglii, aby nám šel příkladem. Před klima konferencí v Glasgow se o své rady podělil s novináři BBC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Lenc 2.11.2021 9:23

Přesné pane Minaříku.

P. Lenc 2.11.2021 9:21

R^;-(R^

P. Lenc 2.11.2021 9:21

Taktéž a začínám to vidět i u Borisa.

Š. Hašek 2.11.2021 9:19

U mě totéž.

V. Kolman 2.11.2021 9:15

Do Afriky vozit jako pomoc preservativy, s podrobným návodem k použití:-(:-(:-(

V. Petr 2.11.2021 9:11

R^R^R^

R. Polášek 2.11.2021 9:11

Ono se to prodražuje i z druhé strany. Starší auto se spalovacím motorem bez dnešních elektronických nesmyslů při troše štěstí a dobré údržby mohlo jako spolehlivá ojetina jezdit i 20 let. Při ceně nového auta řekněme 300 tisíc stačilo na automobilitu, když rodina mohla na auto dát ročně jenom pár desítek tisíc.

Dnes je životnost elektromobilu limitována životností baterií, to je 5 - 8 let a dnešní auto se spalovacím motorem plné všelijakých elektronických nesmyslů, bez kterých ale auto neprojde STK, se životnosti elektromobilu blíží.

Neboli při zvyšování cen aut a snižování jejich životnosti na automobilitu dosáhne dlouhodobě pouze rodina, která bude schopna dát na to každý rok minimálně 200 - 300 tisíc Kč.

V. Petr 2.11.2021 9:10

Takže by náš milý princ mohl skončit i jako Marie Antonietta...

J. Nevrkla 2.11.2021 9:08

R^

J. Nevrkla 2.11.2021 9:07

Dávno jsem dospěl k názoru, že princ Charles je pomatený blb arogantní.

M. Hoblík 2.11.2021 9:04

Kdo uvěří bohatým, bude chudý!

R. Polášek 2.11.2021 8:52

No, ono se to vzájemně ovlivňuje.

Když potom stát bude chtít, aby nějaká velká průmyslová zóna dobře fungovala, bude muset k té průmyslové zóně zřídit víc autobusových nebo vlakových linek z více míst s větší hustotou lidí, nejspíš nutně dotovaných. Takhle může pokrýt velké průmyslové zóny, větší podniky a velká města, ale nemůže zvládnout pokrýt veřejnou dopravou úplně všechno. Z malých vesnic a městeček budou firmy mizet, protože tam budou mít malou nabídku pracovních sil a současně lidi budou taky mizet, protože tam budou mít malý výběr pracovních míst. Takže bude docházet velmi rychle k jejich vylidňování.

Lidi na to doplatí tím, že ztratí volný čas, protože kde dnes dojedou autem do půl hodinu, pojedou hromadnou dopravou hodinu, dvě. A snížením příjmu, protože si nebudou moct dovolit vzít lépe placenu práci ve větší vzdálenosti od domova nebo mimo linky hromadné dopravy, musí se spokojit s dopravně dostupnější a hůř placenou prací.

A stát na to doplatí menšími příjmy, protože méně vydělávající lid mají menší daně a méně toho kupují.

R. Polášek 2.11.2021 8:32

No, souhlasím, ale podmíněně.

Některé detaily jsou totiž sporné, Například před léty probírané spalování obilí za účelem výroby tepla. Kdy dokonce jeden náš výrobce kotlů na biomasu vyvinul kotel speciálně upravený na spalování obilí.

Jenže v praxi se občas stane, že zemědělec prostě vyprodukuje zrní napadené plísní. A plesnivina je nebezpečný odpad a pokud toh má zemědělec víc než 50 kilo, je ze zákona povinný to dát za tučnou úplatu zlikvidovat specializované firmě. Pokud ale zemědělec má ten kotel, tak to plesnivé zrní v něm prostě spálí .

M. Vojta 2.11.2021 8:30

Milý Watsone, a když dovolíte jezdit vozem kdejakému hraběti, jak potom poznáte krále?

M. Vojta 2.11.2021 8:28

Souhlas se souhlasem.

F. Navrátil 2.11.2021 8:13

K tomu jen odkaz na Steinbecka a jeho Kdo chytá v žitě, kde malá Winifred píše román:"Byla to chudá rodina. Tatínek byl chudý, maminka byla chudá, děti byli chudé. I jejich komorník by chudý.

R. Dubravský 2.11.2021 8:03

Doplatí na to úplně všechen průmysl a služby, prostě proto, že se podstatná část zaměstnanců nedostane do práce. Ti, kteří se tam mohou dostat pomocí MHD, už to dávno dělají.

Š. Minařík 2.11.2021 7:58

Mýlíte se, průmyslová výroba by brzy skončila. Za chvíli totiž v Evropě nebude z čeho s.át.

P. Pepax 2.11.2021 7:57

R^ souhlas.

P. Dvořák 2.11.2021 7:56

Používat jakoukoliv potravinu na výrobu biopaliva je sprosté plýtvání.

Ale pořád je to lepší, než to vozit do Afriky a krmit tam neustále se množící milardy těch, kteří se nikdy neměli narodit.

J. Jelínek 2.11.2021 7:52

Už starý pan Ford založil svůj byznys na tom, že si jeho "Lízinku" mohl koupit každý pracující dělník či farmář. Pokud auta zdraží tak, že odpadne výrazný segment zákazníků, doplatí na to především automobilový a na něj navázaný průmysl. Bude to poučné sledovat, čekají nás zajímavé časy.

A. Renjascu 2.11.2021 7:52

Ono hrozí, že si již nepořídí ani to první...

R. Polášek 2.11.2021 7:38

To nebude třeba, milý Sherloku.

Kdo není z lepší rodiny, bude brzo ožebračen tak, že na auto stejně mít nebude. Maximálně tak na kolo.

Tady není žádná totalita, aby se něco zakazovalo, my jsme demokratická společnost.;-D;-D

R. Polášek 2.11.2021 7:33

Syrovátka není žádný odpad. (Pokud se tím myslí ona tekutina, která zbude po lisování tvarohu z mléka, protože jsem zaznamenal, že dnes je syrovátkou občas označován i odpadní zbytkový tvaroh určený třeba v sušeném stavu ke krmení zvířat).

Je to iontový nápoj s velmi dobře vyváženým složením iontů a s malým zbytkovým obsahem bílkovin, tuků a cukrů. Hodí se velmi dobře jako pití pro lidi manuálně pracující třeba v horkých provozech, pro sportovce i jako součást odtučňovacích kůr. Dají se z ní vařit i velmi dobré a chutné polévky.

Používat syrovátku na výrobu biopaliva je sprosté plýtvání.

R. Tichý 2.11.2021 7:26

Reseni je proste, mily Watsone.

Zakazat auta vsem, kdo nejsou z lepsi rodiny.

P. Dvořák 2.11.2021 7:13

Nebylo by od věci začít přebudovávat náš průmysl z výroby aut na zpracovnu fekálií z celé Evropy. Získáme tím náskok a stálý zdroj surovin.

Protože jak to takhle půjde dál, nakonec budeme na tomto kontinentě všichni totálně v pr.eli.

J. Strakoš 2.11.2021 5:38

Po shlédnutí některých videí vyzdvihující rodinné elektrovozy v ceně přes 1 milión Kč (s malým dobrodružstvím při každé delší cestě při hledání nabíječek v ceně) je takových rádců pro jezení koláčů více.

A nejhorší je, že ceny standardních aut se těm elektro začínají přibližovat - jejich cena roste, takže za chvíli si rodiny prostě druhé auto nepořídí.