Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Evropský dárek Číně…
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Novák 22.9.2021 17:08Tržní ekonomika je pouze tam, kde není zničena zákazy, regulacemi, dotacemi, povinnými výkupy, sankcemi a selektivním zdaněním. Tudíž v EU už dávno není. |
R. Langer 22.9.2021 17:06Jestli máš nějaké dluhy, Zelený bolševiku, tak si je vyrovnej jako chlap, a netahej do nich ostatní. |
R. Langer 22.9.2021 17:05A co teprve ti ostatní! |
R. Langer 22.9.2021 17:04Ještě že tě všichni odevšad zavčas vyhodili. Kdybys někde mohla hlásat ty svoje levičácké bludy, mohlo by to poškodit celou generaci budoucích techniků, ty naše malá hloupoučká UI. |
M. Pivoda 22.9.2021 17:01Nesmíte se ptát Karkulky, ani profesorů na univerzitě, ale přímo platícího zákazníka. O tom je totiž tržní ekonomika. V tržní ekonomice zákazník má vždycky pravdu! Na českých vysokých školách lidé ale stále žijí v socialismu. |
R. Langer 22.9.2021 17:00To ovšem naše malá hloupoučká UI není schopna pochopit. |
R. Langer 22.9.2021 16:59Žádné přírodní zákony nejsou nikomu nadřazeny, prolhaný Zelený bolševiku, přírodní zákony jsou lidmi normálně využívány k jejich PROSPĚCHU. To jenom vy, prolhaní tupí Zelení bolševici si myslíte, že si je můžete libovolně odhlasovat! |
R. Langer 22.9.2021 16:55Distanční vzdělávání ovšem není nic nového, a o tom, jak ve skutečnosti funguje, se můžeš normálně zeptat učitelů ze svého okolí. Jsem zvědavý, kam tě pošlou, ty naše malá hloupoučká UI. Já bych věděl. |
R. Langer 22.9.2021 16:52Jo, samá elektronika, a úplně na houno, ty naše malá hloupoučká UI. |
R. Langer 22.9.2021 16:50Netapetuj tady zase ty svoje lži, ty jeden prolhaný Zelený bolševiku! |
P. Rada 22.9.2021 16:15Pane Povolný pokřiveně mi podsouváte povýšení ekologie na politickou ideologii. Já to vnímám jinak - NAOPAK. Bud lidé jako součást přírody budou ve svých rádoby-zákonech a nakonec i ideologiích respektovat principiální nadřazenost zákonů a zákonitostí přírodních - nebo doslova NEBUDOU. |
P. Rada 22.9.2021 16:08Pane Kubáči potenciál paliva není zdaleka všechno potřebné k pohybu. V úvaze jste zůžením podmínek pominul několik zásadních rozdílů mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Jednak více jak dvojnásobnou účinnost přeměny energie na pohyb u elektromotoru a zároven možnost elektromotoru převádět zpět pohybovou energii na akumulovanou. Proto Vám asi taky pokrouceně vyšlo co vyšlo. Podivné navíc ale je, že jste si nevšiml rozporu svého tvrzení s realitou a nezamyslel se nad tím proč asi? Zejména malá městská elektromobilita (koloběžek, kol...) se totiž sama prosazuje a to tempem které je až zarážející. Jako příklad technologických možností automobilnosti dneška zkuste zvážit vlastnosti vozítka APTERA: https://www.hybrid.cz/aptera-solarni-elektromobil-s-dojezdem-1600-km-ktery-nemusite-nabijet-jde-do-prodeje/ Elektoauto se spalovacímu vyrovnávat vlastně ani nemusí - to požaduje tak akorát ryzí konzervativec. Bude si přirozeně hledat svou oblast efektivního využití. Dokonce takto může pro využití rozdílných principů být daleko výhodnější - ale v jiném pracovním režimu. Vše je tedy i o změně životního stylu a také o lidském pozapomínání, že automobily se spalovacími motory svého času také změnily i okolní svět. |
Z. Lapil 22.9.2021 15:44Spíš to vidím na nějakou verzi silniční daně s tím, že se bude platit od tuny a asi o půl tuny principiálně těžší elektromobily dostanou z první tuny 25% slevu. |
Z. Lapil 22.9.2021 15:40Plýtvání čímkoliv znamená jediné: je to příliš levné. Primitivní příklad: v Evropě běžně zahazujeme ohryzky od jablek. Pochybuju, že řekněme v chudé somálské vísce by někdo vyhodil byť jen tu stopku, o energeticky bohatých semínkách nemluvě. Mezi námi - jsem si dost jist, že dokud budete platit, nikdo vám žádné dodávky nezarazí. |
Z. Lapil 22.9.2021 15:33Svou práci a peníze investuje podnikatel, například na základě toho, že mu někdo - zde stát/EU - řekne, co bude smět prodávat a co nebude smět vyrábět. Inženýr vyvíjí, co mu podnikatel řekne. Zdejší diskutéři včetně mě mají námitky proti zakazování ropamobilů, nikoliv proti elektromobilům jaksi an sich. S tím, že nevěří v jejich technicky a ekologicky úspěšný vývoj, což, ráčíte-li dovolit - nemá co dělat se zakazováním. Protože hlupáků, kteří nevěděli, že něco nelze, a prostě to udělali, zná historie techniky spoustu, včetně jistého Sinclaira, který asi neslyšel toho ředitele IBM, který pravil, že na trhu je místo asi tak pro několik počítačů, a vymyslel počítač, který si mohl pořídit - asi ani moc nepřeháním - puberťák v samoobsluze. Paní Drábová v jedné přednášce mluvila o energetických revolucích: ovládnutí ohně, využití fosilních paliv, využití jaderné energie a - cituji přibližně - možná se blížíme k revoluci čtvrté, spočívající ve schopnosti energii efektivně ukládat. |
Z. Lapil 22.9.2021 15:12Nevím, jak autor, ale zrovna včera jsem shlédl přednášku paní Drábové (fyzikální čtvrtky na youtube). Zmiňovala taky Čínu s tím, že ve vnitrozemí zrovna moc jaderných elektráren nepostaví, protože tam nemají dost chladicí vody. |
J. Pavel 22.9.2021 14:55Ano, to je ta samá organizace, která prosadila zákaz vjezdu dieselových automobilů do center některých Německých měst. Zkušenosti ukázali, že to nepomohlo vůbec ničemu, jen výběru mýta. Je to velmi důvěryhodná a následování hodná organizace. |
J. Pavel 22.9.2021 14:51A zákazník v tržní ekonomice, nepokřivené dotacemi elektromobilů a extra daněmi na fosilní paliva, chce elektromobil? Ještě tu o Červené Karkulce prosím! Jak řekl jeden profesor VŠCHT, studium vysoké školy se podobá házení falešných perel opravdovým sviním. Tolik t titulům MBA. |
M. Pivoda 22.9.2021 14:20Cituji: "... Proto si myslím, že elektromobil se autu se spalovacím motorem nikdy nevyrovná. ..." Rozumí se, že "výkonově" se nikdy nevyrovná. Profesor Harvardské školy byznysu, Clayton M. Christensen vydal již v roce 1997 knihu (Innovator's Dilemma), kde toto téma dostatečně objasnil. Byla to pak i zkušební otázka v mém kurzu Inovace pro MBA. Clayton M. Christensen v té knize řekl: Produkujete sice správnou odpověď, ale na nesprávně položenou otázku. Důležité je přece to, co chce platící zákazník (v hlavním proudu zákazníků), v tržní ekonomice. To je ta správná otázka. Na tu pak hledejte správnou odpověď. Pokračování je možné již jen v (placeném) kurzu Inovace. Jinak: Škoda sviním perly házet! |
P. Kubáč 22.9.2021 14:03Uhlovodíková chemická paliva - od ropy po vepřové sádlo ( všechny pocházejí ze stejného živého základu ) jsou energeticky nejbohatší látky které jsou za běžných podmínek jakž-takž stabilní a bezpečné. Výbušniny - mají 4x méně energie na jednotku hmotnosti než ropná paliva - a to protože součástí molekul výbušnin je i oxidující kyslík, který se u ropy bere ze vzduchu. Baterie jsou svým oxidačně-redukčním principem - v jednom pouzdře - podobnější výbušninám než benzínu, ale jsou 50x energeticky chudší než ropná paliva. Zlepšováním vlastnosti baterií se jejich energetická hustota začne přibližovat energetické hustotě výbušnin - a tím se začnou sobě podobat i nehody jimi způsobené. Vybuchující laptopy a (elektro)mobily už máme - tak si přestavte 10x tolik tepla ve stejném objemu a vidíte autonehodu verze 2050. Proto si myslím, že elektromobil se autu se spalovacím motorem nikdy nevyrovná. Ze stejného důvodu si příroda ukládá energii do sádla - nikoliv do molekul typu Li-Ion. Ze stejného důvodu - velice vyspělé elektromobily sezón 1899 -1905 nakonec ustoupily "pradědečkům automobilům" se spalovacím motorem. |
M. Pivoda 22.9.2021 13:49https://asia.nikkei.com/Business/Tech/Semiconductors/U.S.-chipmaker-GlobalFoundries-to-double-auto-chip-output-for-2021 U.S. chipmaker GlobalFoundries to double auto chip output for 2021. Key semiconductor supplier warns global supply crunch will last 'well into' 2022. Google Translate: Americký výrobce čipů GlobalFoundries zdvojnásobí výrobu automatických čipů do roku 2021. Klíčový dodavatel polovodičů varuje, že globální krize v dodávkách potrvá „dobře“ do roku 2022. |
V. Bok 22.9.2021 13:48A co tam ta elektronika bude ještě delat? Treba vylepsi dojezd? Nebo dalsi asistenty, které uz nebudete ani umet spustit, uz dnes jsou jich tam stovky.. |
V. Bok 22.9.2021 13:46Elektromobilita je opravdu nejdražší ze vsech způsobů jak snizit emise, neb emise nijak významně nesnizuje. Navic, o snizeni ceny baterii si můžete nnechat zdát, lithia tolik neni a jeho tezba, zpracování a vyroba baterii vc. Likvidace je velmi náročné a ekologicky velmi škodlivé. Navic, životnost baterií je omezena a jejich recyklace, no, řekněme nedořešená. Je to ovšem nejlepší a nejlevnější zpusob, jak dosáhnout toho, aby lidé nikam nejezdili, nescestovali, neshlukovalivse a sedeli radeji u lahvace doma nevysedavali ve strilnich hospodách, kde by se mohli treba na necem domluvit. Vždyť sedet u serialu a pocitacovych her je přece tak bezvadné... |
M. Pivoda 22.9.2021 13:42Automobil roku 2021 je již téměř samá elektronika. A právě proto výrobu budoucího automobilu (elektromobilu) již připravuje počítačová firma Apple, Inc. |
F. Brnušák 22.9.2021 13:39Ano pri bourkach je vetsinou jasno, pripadne fouka ustaleny vitr do 10m/s. Proto jsou solary a vetrniky vhodnou zalohou pro pripady neprizne pocasi. |
M. Pivoda 22.9.2021 13:38Pro J. Pankoviče Fordův automobil, černý model T, rozšířil již existující (drahý) automobilismus v USA. A proč? Protože Henry Ford navštívil v USA jakousi (již existující) demontážní linku, zvířecí jatka, a dostal nápad zřídit pro automobily montážní linku, která by podstatně zlevnila výrobu. Humor: Zákazníci si mohli vybrat jakoukoliv barvu svého automobilu T, pokud zvolili barvu černou! Přihlaste se do kurzu Inovace. Já jsem byl v Česku z univerzity vyhozen, aby se tamní studenti nemohli ode mne dozvědět nic o skandálním pozadí českých univerzit. Tak funguje česká polistopadová demokratura. |
V. Bok 22.9.2021 13:38No. 28% emisí Co2... Je fakt Co2 na kterém zavisi zivot na zemi opravdu skodlivy? A je to nepatrné procento za cosi zodpovědné? A nebylo v orubehu milonu let nekolik dob ledových, kdy v mezidobí bylo tepleji nez dnes.? A nezacal stoupat v te dobe obsah CO2 az nekolik set az tisic ket po nastupu oteplení? Mimochodem, 28% produkuje Čina. A kolik procent produkuje hdp ? A kolik ze staví ročně atomovych elektraren, větrníku a solarek? Jaka je tedy tendence? Vi to autor? |
T. Zlesa 22.9.2021 12:42Myslím, že nám mnohým taky chybí trochu technické fantazie. Jako příklad si vždy vzpomenu, jak Bill Gates, tuším byl rok 2007, na nějaké prezentaci tvrdil, že v roce 2015 už budou počítače malé placaté destičky a lidé to budou nosit v kapse. Tehdy jsem na to koukal nevěřícně, neboť hardware PC mi nebyl nijak cizí. Říkal jsem si - no asi jen ti bohatí. A v roce 2015 měly takový počítač miliardy lidí. Jistě, mobil není auto. |
S. Pavuk 22.9.2021 12:34Vďaka za jasný a fundovaný článok! |
V. Petr 22.9.2021 11:34Hlavně ovšem v noci... |