Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Elektromobilita je slepá cesta!
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I. Schlägel 9.9.2021 10:46Elektro mobilita v současné prosazované podobě je slepá cesta. Stejně jako současné pojetí EU. |
M. Sedláček 9.9.2021 9:53Pane Zdechovský, nechte si řečnění do europarlamentu, kde jste ty blbosti pomáhal upéct. Co jste proti tomu reálně dělal? |
O. Karen 9.9.2021 10:13Dobrá otázka ;-) |
M. Veleba 9.9.2021 16:30hlasoval pro green deal, co jsem vygooglil. |
P. Milan 9.9.2021 9:21" Elektromobilita je slepá cesta!" Za současného stavu techniky nepochybně ano. Autor má alespoň nějaké možnosti bojovat proti vnucování té slepé cesty. Činí tak? Já to nevidím. |
F. Kusák 9.9.2021 9:00Proboha, proč by nemohl být elektromobil součástí nabídky na trhu. Normálně a bez nějakých dotací a ideologických tanečků. Nechte nás, maličkých, abychom si mohli vybrat. |
P. Milan 9.9.2021 9:18To by zajisté mohl. Ale není tomu tak, je mocí protlačován, zvýhodňován a mobilita se spalovacími motory omezována. |
M. Šejna 9.9.2021 9:22Jak je zvýhodněná Škoda Enyaq oproti Škoda Kodiaq? |
M. Sedláček 9.9.2021 9:57V Norsku: neplatí za registraci vozidla, mají nižší silniční daň, neplatí mýtné na dálnicích a využívají zdarma tunely a trajekty. Největší úlevu ovšem představuje osvobození od DPH. V ČR (zatím): nulová silniční daň, parkování v praze zdarma. Další evropské země viz https://www.garaz.cz/clanek/podpora-elektromobility-na-co-lakaji-u-nas-i-jinde-v-evrope-21001531 |
M. Šejna 9.9.2021 10:11Pane Sedláčku, silniční daň platí jen podnikatelé, kteří používají automobil k podnikání a mohou si tak odepsat automobil v daních a zároveň nárokovat odpočet DPH na pohonné hmoty. Normální občan silniční daň neplatí. Parkování v Praze zdarma pro elektromobily povazuji vzhledem k tomu, že po Praze nesmrdí z výfuku, za správný krok. |
A. Forman 9.9.2021 10:25V tom případě jejich výfuky smrdí ve všech tepelných elektrárnách, bez kterých se, prozatím, neobejdeme. Děkujeme. |
M. Šejna 9.9.2021 10:34Ale jistě, Vám doma před barákem smrdí tepelná elektrárna, nebo výfuky z aut? |
A. Forman 9.9.2021 11:22Mě smrdí zelená ekodebilita a všichni její přívrženci. |
V. Petr 9.9.2021 11:54Dnešní auta nesmrdí! |
M. Sedláček 9.9.2021 11:41Čili Enyaq zvýhodněný je, pane Šejno. |
M. Šejna 9.9.2021 14:03Já mám turbodiesel. A protože nafta je zatížená nižší spotřební daní, tak jsem oproti majitelům benzínových aut taky zvýhodněnej. Co s tím chcete dělat? |
L. Písařík 10.9.2021 18:46Většina občanů v Praze nebydlí a tak jim bude parkování šumafuk, stejně i tak tam zaparkovat nelze a v parkovacích domech platíte stejně. |
J. Pavelka 9.9.2021 12:00Ovšem Norsko není ani v Evropské unii |
O. Karen 9.9.2021 10:13Pro plebs samozřejmě nijak, ale stát chce auta na baterku dotovat firmám. Letos snad 400 mil. Kč. To není málo pro slepou vývojovou větev dopravy. Nepočítám výstavbu nabíječek rovněž z dotací. |
M. Šejna 9.9.2021 10:24O.k. určitě jste si ale všiml, jak Zdechovský tu bojuje právě za ten plebs s tvrzením, že elektromobily jsou moc drahé. Takže se ptám, jak jsou ty elektromobily pro plebs zvýhodněné. Napřiklad jak je zvýhodněn "předražený" Enyaq oproti "lacinému lidovému" autu Kodiaq. |
J. Uzel 9.9.2021 10:46A máte nějaký typ elektromobilu odpovídající Fabii? |
M. Šejna 9.9.2021 11:19Dacia má vyrábět elektromobil. |
K. Křivan 9.9.2021 11:57Který depp si ho koupí ? |
O. Karen 9.9.2021 10:47Nulová silniční daň (normálně v ceně paliva), zdarma dálnice, zdarma parkování ve městech. Nabíjení někde také zdarma nebo za symbolickou cenu. |
M. Šejna 9.9.2021 11:21A to je špatně? MHD je také masivně dotovaná, takže kdokoli, kdo vleze do tramvaje, vlaku nebo autobusu, je dotovanej. Je to snad špatně? |
O. Karen 9.9.2021 12:09Je, protože v elektromobilu pojede většinou 1 člověk, dopravní zácpy budou stejné (pokud tedy auta zlevní). Navíc poveze zhruba 2,5 tuny na 1 člověka. To by autobus musel vážit 250 tun, aby spotřeba energie byla srovnatelná. |
M. Šejna 9.9.2021 15:16Jo aha, takže elektromobily jsou oproti benzinovým a dieselovým autům moc veliké a stejně tak jsou trolejbusy na elektřinu moc veliké oproti autobusům. V benzinových a dieselových autech jezdí 5 lidí, zatímco v elektromobilech jen jeden. Elektrická lokomotiva je taky moc těžká a veliká zatímco parní lokomotiva na uhlí je "lepčí". |
V. Kolman 9.9.2021 8:23Co furt všichni máte proti "špinavým spalovákům" Spalovací motor je tak čistý/špinavý - podle paliva, kterým ho "nakrmíte". Vezměte spalovací motor, odstraňte z něj katalyzátor i filtr pevných částic, "nakrmte" ho vodíkem a máte tu opravdu ČISTÝ SPALOVACI MOTOR, proti kterému nemohou nic namítat ani ti nejzelenější grínhorni. Já vím, že problémů kolem tohoto řešení bude také hafo, ale už mě unavuje to věčné zatracování spalovacího motoru jenom kvůli slůvku "spalovací". |
M. Šejna 9.9.2021 9:13Vodíkový pohon má všechny nedostatky elektrického. A dokonce jich má ještě víc. Neexistuje síť vodikových stanic, neexistují továrny na velkovýrobu vodíku a automobily na vodik jsou mnohem dražší. Teoreticky ale máte pravdu. |
Z. Lapil 9.9.2021 11:57Vodík si musíte skrze nějakou energii vyrobit, takže nádrž na vodík v autě je svého druhu akumulátor. Ropu vytěžíte už plnou energie. Rozkošné je, že vodík se dnes z 96% vyrábí z fosilních paliv, zbytek je emisně čistá (to tam fakt píšou) elektrolýza vody. Viz https://www.hytep.cz/cs/faq. Pořád mi připadá, že stačí říct slovo účinnost, aby bylo jasné, že je lepší jak zemní plyn (= fosilní paliva), tak případně elektřinu prohnat motorem rovnou, bez mezistupňů. Tu elektřinu spíš lokálně - trolejbusy, "příruční elektromobily" na cestu do práce a na nákup (dojezd řekněme 100km za každého počasí). |