Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: „Čistota“ elektroaut je chiméra
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Kain 12.10.2021 12:40Byli jsme sofistikovaně ošáleni a nakonec bychom tam stejně byli přinuceni vlézt.Bezemisní provoz elektroaut? A co výroba ? Ta by také byla ekologická? |
J. Vintr 12.10.2021 12:05To rušení uhelných elektráren mi připomíná jednu historku z Afghánistánu. Tam jednou talibánci donutili mobilní operátory, aby na noc vypínali sítě a Američani je tak nemohli sledovat pomocí lokalizace telefonů. Pak ale ti blbci s překvapením zjistili, že se nemůžou domlouvat po telefonech. |
V. Chrastina 12.10.2021 11:51Kdo mohl tehdy čekat, že EU budou jednou řídit podvodníci jako lejnová nebo timermans. Budeme si muset vynutit nové referendum, tentokrát o vystoupení z EU. Jenže po těchto volbách, kdy vyhrátli eurohujeří, to nepůjde. Těm se zelený alrmismus EU zamlouvá. |
A. Pakosta 12.10.2021 11:05Těm vedoucím magorum, jak jste je trefně nazval, nejde o nic menšího, než si za své volební období nahrabat dost pod sebe. Euromagoři to mají o to snazší, že obvykle už za jedno volební období ve funkci dostanou doživotní rentu. |
A. Pakosta 12.10.2021 11:02Opět nemáte pravdu Šejno: Auto se spalovacím motorem může v krajním případě spalovat čistý vodík, a tudíž jeho uhlíková stopa bude nulová - nebo při nejhorším stejná jako u elektromobilu. To, že elektromobil nesmradí lidem pod okny při ranní dopravní špičce, je sice pravda, ale v podstatě je to jen marketingová vějička a na tak zvanou světovou klimakrizi to nemá vliv ani omylem - ale to je právě dnes argument zelených mozků, nemám pravdu? Jezdi elektromobilem, zachráníš planetu, nebo cosi podobně pitomého. |
I. Schlägel 12.10.2021 10:51Čekám, kdy někoho v orgánech EU napadne rozdojit kozla. |
L. Písařík 12.10.2021 10:11A jak to víte, nějaké doklady by nebyly? |
V. Kolman 12.10.2021 10:02PROTOŽE - 21.08.1968 - PROTO |
M. Šejna 12.10.2021 10:02Čistota elektroaut je jistota a nikoli chiméra. Autor si plete emise CO2 s čistotou ovzduší. Pro mě je elektromobil výrobkem, který nečoudí poté, co ho nastartuji. Z hlediska emisí CO2 nemůže být elektromobil nikdy neutrální. Prostě tam emise CO2 jsou a budou. Ale nikdy nebudou ty emise vyšší, než u automobilu se spalovacím motorem. |
R. Langer 12.10.2021 9:49Protože nikdo nevěřil, že by se na tom vyspělém "západě" mohlo odehrávat něco takového, co připomíná bolševickou totalitu z 50. let. Já bych tomu tehdy také neuvěřil. Teď je ovšem ten pravý čas na referendum o vystoupení. |
M. Hoblík 12.10.2021 9:44Z nápadů EU nevzešlo nikdy nic dobrého! Proč jsme tam vůbec lezli dobrovolně? |
P. Lenc 12.10.2021 9:40
|
J. Nevrkla 12.10.2021 9:24Vy opravdu to znečištění automobily i elektrárnami považujete za nějak kritické? Vždyť je na zlomku znečištění před třiceti lety. Na klima to nemůže mít žádný vliv. A na zdraví evidentně taky ne, nejvyššího věku se lidé dožívají v místě s nejhustší dopravou, v Praze. Když už jste takový ekolog, že máte elektroauto, předpokládám, že do letadla by vás nikdo nedostal. Předpokládám správně? |
J. Nevrkla 12.10.2021 9:17Já už si ani nemyslím, že těm vedoucím magorum jde o klima. Spíše o to, že zchudneme natolik, že si nebudeme moci ty jejich elektrické krámy a jejich provoz dovolit, takže se nemusí výstavbou dalších elektráren ani zabyvat . A věří tomu, že lidi budou šťastní, že svou skromnosti a odříkáním zachraňují planetu. Pro elitu to samozřejmě neplatí. Jak Orwell geniálně popsal ve Farmě zvířat. Tudle! |
T. Hraj 12.10.2021 8:55Především je třeba nesměšovat dvě různá témata. 1) emise CO2 a 2) emise nečistot a škodlivin (pevné částice, kyselé složky, NOx, atd.) Otázka je potom, jak na tom bude elektromobil ve srovnání s autem na benzín pokud elektřina bude výhradně fosilní (marginality popisované v článku). Tipl bych si, že lépe, protože dokáže většinu energie přeměnit na pohyb. Ale dramatický rozdíl to asi nebude. Rozhodně ne takový, aby ospravedlnil násilnou elektroautizaci. |
J. Pankovic 12.10.2021 8:48Obávám se, že značně podceňujete ztráty při nabíjení a vybíjení akumulatorů , zejména při rychlonabíjení vysokým proudem, jakož i fakt, že ssebou vozíte mnohem větší zátěž |
T. Zlesa 12.10.2021 8:40Myslím, že autor by udělal pro svůj závěr více, kdyby napsal méně. |
J. Urban 12.10.2021 8:20Dekuji za clanek. vypravejte to ale Lejnové a spol..... |
P. Zemcik 12.10.2021 7:57Zdravím všechny, děkuji za pěkný článek. Jsem technik a myslím, že jsem ho pochopil, v zásadě s ním i souhlasím. Jen FYI, jezdím elektromobilem (protože se mi to líbí a ne kvůli ekologii). Otázka, kterou si ale při čtení takovýchto článků vždy pokládám, je tato: "Energie v elektřině vyrobené v elektrárně se do pohonu elektromobilu přenese, i přes všechny ztráty vedením, nabíjením, elektronikou a motory, přenese docela dobře (ztráty 30%???). Jak je možné, že znečištění (třeba na ujetý kilometr) produkované přitom elektrárnami, byť na fosilní paliva, je přitom vyšší, než to, co produkují klasické automobily, kde motor nepracuje zdaleka v tak ideálních podmínkách (jako výroba elektřiny v těch elektrárnách)? Člověk by řekl, že ztráty v klasických automobilech budou větší... To nejde ty elektrárny nějak "poekologičtit", jak jsou k tomu u automobilů nuceny automobilky?" Umíte na to někdo odpovědět? |
K. Káš 12.10.2021 7:52To se nebude líbit. To nepochopí. |