1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Aktivisté vs. diesel, další kolo

Vzhledem k tomu, jak silně je fungování české ekonomiky závislé na automobilovém průmyslu, jsem dost udiven tím, že poměrně zásadní zpráva z minulého týdne prosvištěla pod radarem novinářů. Čekal bych ji na titulních stránkách, místo toho jsem ji v českém jazyce našel jen na serveru Svět mobilně. Nuže, o co jde?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zinga 18.12.2018 11:31

Re: Za druhé a za třetí!

Pivodo, četl jste níže vyjádření Američanů a Anglánů ke "škodlivosti" NOx?

Jak vysvětlíte, že na pracovišti může být 10x více těchto plynů?

Kecáte podle návodu a ani si neověříte, dali-li Vám správné noty.

Jestli umíte německy, dodám Vám vyjádření presidenta německé pneumologické společnosti: žádné poznatky o vlivu na organismus do koncentrace 6 000μ NOx! To je taky povolená koncentrace na pracovišti ve Švýcarsku, vole.

V. Husák 18.12.2018 11:29

Masová elektrifikace aut je naprostý nesmysl

Není a dlouhodobě nebude dostatek elektřiny pro pohon desítek miliónů elektromobilů, natož pro vytápění jejich kabin v zimním období. Přečtěte si, jak to může dopadnout.

http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/zimni-tragedie-na-d1-sci-fi

V. Petr 18.12.2018 11:27

Pokud jsme snížili s relativně malými náklady škodlivé

emise ze 100% na jedno procento (když i těch 100% lidé po celá desetiletí docela úspěšně přežívali, ač jim to už škodilo), jaký smysl má usilovat s násobně vyššími náklady a snížení z 1% na 1 promile.

O tom, že Německo nahrazuje jádro uhlím a přitom pořád žvaní o zlém CO2 nemluvě!

R. Langer 18.12.2018 11:24

Re: K čemu Schengen,

No, na tom něco bude...

R. Langer 18.12.2018 11:23

Re: Za druhé a za třetí!

Bla bla bla.

M. Pivoda 18.12.2018 11:20

Za druhé a za třetí!

Kechlibar: "Za druhé, nevěřím, že jde jen o diesely. Po nich přijdou na řadu i benzínová auta. Tenhle vítězný tah se jen tak nezastaví, ..." --- A to je dobře nebo špatně? Nová dopravní technologie dostane tím pádem větší prostor. A to je právě smyslem těch regulačních pobídek.

Hm. A obavy Kechlibara o nedostatek vzácných kovů? Poslední výzkum v nanotechnologiích ukazuje, že nezáleží ani tak na druhu materiálu (kovu), ale spíše na způsobu nanomanipulace s ním, aby materiál získal nové žádoucí vlastnosti. Takže ty chybějící vzácné kovy možná ani nebude potřeba čerpat ze vzdálených asteroidů.

Kechlibar: "Za třetí, docela rád bych viděl nějaký model od odborníků, který by aspoň trochu odhadoval, jaký vliv může mít na českou ekonomiku pokles odbytu dieselových aut třeba o 20, 40 nebo 75 procent. ..." --- Zdravost ekonomiky má přednost před zdravím občana?

V. Petr 18.12.2018 10:14

To není složitost, to je ochota poslouchat "humanoidní"

pakáž, tedy lidi, co se chtějí živit ŽVANĚNÍM! Mladí Pražáci volí napřed zelené, potom piráty a přitom brečí, že nemají kde bydlet (všichni, až na úplné magory z "kliniky...").

M. Mikulec 18.12.2018 10:12

Zelene

by meli ekologicky zlikvidovat. Driv nez oni ekologicky zlikviduji nas.:-)

J. Ráž 18.12.2018 10:12

Je načase vést vážnou diskuzi

o tom,jak nás může v dnešní pozitivně ovlivňovat dnešní t.zv. "západní" civilizace se svými současnými hodnotami, když se nachází ve stejně dekadentní fázi, jako byl Řím těsně před svým zhroucením. Co k nám proudí poslední dobou za názory a myšlenky ze "západu" , je v naprosté většině naprostá pitomost.

V. Petr 18.12.2018 10:11

Tak daleko, dokud se nespojíme proti Bruselu s Ruskem

Rusů se totiž Němci dodnes šíleně bojí!

Ale možná by stačilo se zaměřit na USA.

Každopádně, co z Bruselu je, od Ďábla je...

V. Petr 18.12.2018 10:04

The good green is a dead one!

P. Lenc 18.12.2018 9:51

Re: Pro pana Houžňáka a jiné zájemce:

A to do toho není započítáno prdění.

Š. Hašek 18.12.2018 9:49

Re: K čemu Schengen,

Dobré!

F. Houžňák 18.12.2018 9:47

Bude se používat tzv. historický bagr čínský

tedy kuliové s tyčemi. Bagry budou jezdit a pracovat v té Číně.

P. Zinga 18.12.2018 9:32

Pro pana Houžňáka a jiné zájemce:

Průměrné hodnoty NO2 v pracovní dny činí v Oldenburgu 13 až 23μ, během maratonu dosáhly hodnoty 54μ.

A to byl v ten den v celých čtvrtích autoprovoz silně omezen či zakázán.

V. Kříž 18.12.2018 9:27

furt jen diesel...

... škodí, nafťáky, filtry pevných částic, oxidy dusíku a podobně. Chápu. I když nesmělý dotaz bych měl jako laik: a co všechny ty kamiony, dodávky a stavební stroje - ty mají filtry a podobné hovadiny? taky je předěláme na vodík? nebo bude muset být bagr napojen na kabel?

A. Alda 18.12.2018 9:24

Velmi přesné.

Obchvat Plzně zdrželi o 10 let, což připravilo o život cca 1700 osob.

P. Zinga 18.12.2018 9:23

Re: V jednom z německých měst (jsem líný hledat kde),

Bylo to v Oldenburgu, na severu Německa. A ty hodnoty stouply nolikanásobně. Asi nám zakážou dýchat.

A. Alda 18.12.2018 9:19

K čemu Schengen,

když se po Evropě zanedlouho stejně nebude dát cestovat jinak než pěšky nebo na kole.

K. Janyška 18.12.2018 9:00

Lidé se zbláznili a epidemie neomarxismu zasáhla svět.

Pozor však, takové počínání je popsáno jako osudná domýšlivost hloupých ... Dzp.

F. Houžňák 18.12.2018 8:57

V jednom z německých měst (jsem líný hledat kde),

ve kterém se měří NOx, hodnoty NOx mírně stouply ve dnech, kdy bylo centrum města kompletně uzavřeno kvůli nějakému maratónu nebo čemu.

F. Houžňák 18.12.2018 8:55

Technická k té Audi: pokles prodeje nebyl

způsoben tím, že by Audiny nikdo nechtěl, ale příčinou byly "supply bottlenecks" kvůli novým testům - testovači prostě nestíhají. Situace se ovšem normalizuje. Jak se píše v odkazovaném článku.

M. Klas 18.12.2018 8:53

Re: Proč se tím nikdo nezabývá?

Já se narodil ještě za první republiky, takže jsem mohl celý poválečný vývoj sledovat osobně. Proto mám obavy, jestli nejste s těmi dvaceti lety příliš velký optimista! Ale samozřejmě bych byl rád, pokud máte pravdu.

P. Zinga 18.12.2018 8:53

Vládnou nám pitomci

a my si to necháme líbit. Anebo jsme pitomci my, že si to necháme líbit?

Jak informuje AvD (německý autoklub) "Úřad pro životní prostředí (=min. živ. prostředí) USA ve své zprávě z dubna 2018 potvrdil, že neexistují žádné důkazy toho, že by se roční hodnoty pod 100μ oxidu dusičitého (NO2)projevily na zdraví.

Expertní skupina britského min. zdravotnictví zpochybnila v srpnu 2018 ve svém znaleckém posudku vliv NOx na úmrtnost".

Ale soudci to vědí líp, ostatně jako všechno, holt lautr Einsteini...

P. Kubáč 18.12.2018 8:50

Via Appia

Barbaři svrhli zkorumpované římské impérium, údržba silničního systému začala váznout, během jedné generace se kamenné cesty staly pro vozy nesjízdnými, během dalších dvou generací byl každý akvadukt označen za "ďáblův most" protože nikdo nevěřil, že by to mohlo být dílo lidské ruky.

Nastalo 400 let středověkého "temna" se zemljankami, hladem, nemocemi a dokonalou ochranou životního prostředí. Až v 8. století na dvoře Karla Martela se civilizace dostala tam, kde už kdysi dávno byla

M. Klas 18.12.2018 8:32

Re: Proč se tím nikdo nezabývá?

Zdravím jmenovce a děkuji za zpětnou vazbu.Němci a Německo ( a jimi ovládané teritorium EU) musí padnout na hubu a pak se vše pohne správným,normálním směrem.Problém je,že Německo je ekonomicky silné,protože vysává ekonomiky celého svého okolí a tak " jede" asi jako upíří auto z Fearatu.Než to to celé padne,pojede to z nastřádaných rezerv.Čím dříve to padne,tím lépe.Nejlepší cesta ke konci německých šílenců je plnit disciplinovaně jejich rozkazy bez reptání-bude nás to stát více,než nám sebrali za 2.sv.války a nebo druhá možnost je naše revolta,také bude mít nějaké náklady.Byl bych osobně raději za tu revoltu, nechat magory jejich osudu. To říkám s plným vědomím svých 60 ti let.Bohužel naše okolí je " na drogách" dávek a zatím nějakých drobků spadlých ze stolu vrchností na zem a věří,že to bude trvat na věky.Nebude a procitnutí bude tvrdé

M. Klas 18.12.2018 8:18

Re: Proč se tím nikdo nezabývá?

Dobrý den jmenovče! Myslíte, že se v Německu to šílenství opravdu napraví? A kdy to asi tak začne... Já se toho určitě nedožiji, ale v tomto případě by alespoň (pra-)vnoučata měla naději.

M. Klas 18.12.2018 7:46

Proč se tím nikdo nezabývá?

To by autor musel položit dotaz tak,zda vůbec někdo něco v našem státě plánuje,třeba počet narozených dětí a zněho odvozený počet školek,škol a učitelů-samozřejmě že nikdo!No a v tomto rozměru a obecné mizérii zní jeho otázka jaksi nepatřičně.Plánuje asi ale majitel koncernu Škoda auto a ten bude reagovat tak,že fabriku zavře anebo radikálně omezí.Na češích mu přeci nijak nezáleží a ať si jejich osud vyřeší ČR.Přesně ve stylu omezené a "sdílené" suverenity ČR.Tak nějak to bude.Slova plánování,národní zájmy,národní a ekonomická suverenita jsou od ďábla a jen nám zakázáno je používat.Němci dobyli nejen náš trh,ale zejména nám vnutili svoji šílenou ,zelenou( + gender + vítačskou + neomarxistickou) ideologii.Je to něco,jako když se Mao Ce Tung v 50 tých létec upnul k myšlence"velkého skoku" a poslal ekonomiku Číny na 20 let do kopru.Ano,bude to trval také 20 let,než se v Německu napraví šílenství šílených ideových vůdců!Smůlou EU je ,že ji vede Německo a smůlou Německa je ,že si jej podrobí kdejaký šílenec a smůlou všech Němců je pak to,že disciplinovaně,bez reptání plní rozkazy šílených vůdců.Naši " moudří" vůdcové se právě nezakrytě zbláznili a my se jim to bojíme říci anebo jakkoliv dát najevo.

J. Lukavsky 18.12.2018 7:41

hmmmmmmmmmmmmm

"Aktivisté zdůvodňují svoji činnost zejména péčí o zdraví populace." A proto také alespoň léta zdržují výstavbu obchvatů měst - takže osobáky i kamiony projíždí centrem města že? J.L. end

R. Vacek 18.12.2018 7:19

Pomalu se blíží čas na revoluci.

Zaběhaná západní společnost nemá vnitřní mechanismy, které by korigovaly její nesmyslně rostoucí složitost a přeregulovanost. Tím se stává neefektivní. A tím vzrůstá vnitřní nespokojenost, která přeroste v revoluci, která všechny nesmyslné regulace zruší.

Takže čím více zelených nápadů, čím více házení písku do soukolí, tím dříve se dočkáme svobody a opětovného nastartování dalšího cyklu.