Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Aktivisté vs. diesel, další kolo
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Hlosta 18.12.2018 6:50"Boční efekt" Neustálé zpřísňování norem na spalované pohonné hmoty a i bezpečnost aut má "boční" efekt ten, že si musí řidiči pořizovat stále novější auta. Už je to v takovém extrému, že se i vyplatí si auto tzv. pronajímat aniž by se pak nájemce stal jeho vlastníkem a přijde to i levněji a bezstarostněji. Takhle se roztáčí kolo ziskovosti v automobilovém průmyslu. Likvidací výroby dieselů, ani následné likvidování benzinových aut, nezničí ziskovost v automobilovém průmyslu, ale ji navýší. Elektrifikace automobilismu bude nová éra daleko vyšší ziskovosti, než ta stará smrdící. No a pak přijdou nové limitace na spotřebu energie/km a ceny energie "úměrně" vzrostou. Z toho důvodu přijdou limity i na spotřebu nejen u aut(známe to třeba ze žárovek) a bude se investovat státy do kosmického energetického zdroje, aby byla možnost ziskovosti globálního soukromého sektoru zase ještě vyšší. Kam až dojde ta spirála... |
K. Wágner 18.12.2018 6:40diesely Všechny ty diesely, které vyřadí v Německu, se rozvezou po okolních státech, velká část jich poputuje do ČR. Nejvíc mne však fascinuje ten boj proti osobákům, přičemž drtivá většina dodávek a náklaďáků, které po městech rozvážejí náklad, jsou právě diesely... |
R. Langer 18.12.2018 6:23Re: Český výrobce aut neexistuje Hm, zato zaměstnanců automobilového průmyslu jsou desetitisíce, ne-li statisíce. Myslím, že ve skutečnosti to tíží spoustu lidí. |
V. Šťastný 18.12.2018 6:10Re: Český výrobce aut neexistuje Ale, a nemáte jen zmatek v pojmech? Českých výrobců automobilů je celá řada, jsou pouze vlastněny někým jiným. Kdyby Wolkswagen nechtěl mít ve svém portfoliu "Českou Škodu", vyráběli bychom tady licenčně pouze Golfy, Pola a podobné. |
V. Šťastný 18.12.2018 6:07O zákazu vjezdu dieselů do městských částí jsem se zhruba před půl rokem zamýšlel také: https://vladimirstastny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=652023 |
P. Dvořák 18.12.2018 5:51A budou diesely smět jezdit do horských středisek, kde se majitelé ubytují a pak se půjdou plácat na sjezdovky, na které byly vychrleny desítky (stovky? tisíce?) tun umělého sněhu? Pochopitelně předpokládám, že vodní děla jedou zásadně na zelenou energii. |
J. Franke 18.12.2018 5:12Český výrobce aut neexistuje Možná proto to nikoho netíží... |