2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

DOPRAVA: Už zase ta elektromobilita…

Do mozaiky vedoucí k epochálnímu znásilnění technologického pokroku ve jménu pomýlené ideologie zapadl další kamínek: výbor pro životní prostředí Evropského parlamentu schválil návrh legislativy de-facto zakazující použití spalovacích motorů pro pohon nově vyrobených osobních automobilů v EU od roku 2035. A uvidíme, jak dopadne hlasování Evropského parlamentu o tomtéž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 10.6.2022 9:53

To je absolutní nesmysl, LŽETE! NIKDO tady LEDky jako svítidla budoucnosti nezpochybňoval, právě NAOPAK. Najděte jediný příklad, kdy je tady někdo zpochybňoval!

M. Šejna 10.6.2022 11:30

Trpíte těžkou sklerózou :-P

Vzpomínám si, jak se lidi vztekali nad zákazem 100 wattovych edisonek a nakupovali si je do zásoby, aby jim vydržely do budoucna aspoň 20 let.

P. Jaroš 10.6.2022 10:08

Po zákazu žárovky se propagovaly a taky nejvíce prodávaly rtuťové zářivky, které ekozateži bohaté překonaly přínosy úspor, takže než něco zakážete, zvažte, zda máte lepší náhradu

B. Berlinski 10.6.2022 8:09

Kolik váží elektromotor, jste nezapočítal k váze baterky! A aby byla baterie v bezpečí při nárazu je konstrukce elmobilu těžší, proto má i silnější brzdy a zavěšení kol.

M. Šejna 10.6.2022 8:24

Moje naftová Kia Stinger váží 1933 kg. O něco větší elektrická Tesla S váží 2108 kg.

Takže rozdíl v hmotnostech není tak velký

I. Polák 10.6.2022 8:29

Ovšem z těch 1900 kg je tak asi 1500 na to, aby bylo vidět "že na to máte"! Takže u té Tesly je to to samé a ještě jste "ekolog". Jenže žádná 500 kg Tesla pro normální lidi nebude - ti budou chodit pěšky.

M. Šejna 10.6.2022 8:36

A jak vypadá benzínové autíčko o váze 500 kg?

Mohl byste mi poradit, kdo takové autíčko prodává?

I. Polák 10.6.2022 9:07

https://fdrive.cz/katalog/toyota-aygo-x/specifikace/10-vvt-i

940kg - to proto, aby alespoň trochu přežilo při bouračce s vaším tankem! Těch 500-600 kg to fakt bývávalo.

V. Kučer 10.6.2022 13:51

Fiat 500 vážil 500 kg, Trabant 700 kg, ve své době to byla oblíbená auta.

B. Berlinski 10.6.2022 9:30

Zdravím, kolik prosím váží coupe Tesla Model S, resp. jaká je jeho pohotovostní a maximální přípustná hmotnost? Liší se podle motorizací?

Dobrý den, jdeme na to. Pohotovostní hmotnost vozu Tesla Model S 2019 (vůz+standardní výbava+náplně) se samozřejmě liší podle motorizace. Nejlehčí je Model S s motorem Maximum Range - 2223 kg. Na druhé straně je pak elektrický Performance, který je o 93 kg těžší (2316 kg).

J. Ganaur 10.6.2022 9:02

Který kov je "lehčí" než lithium?8-o8-o8-o

F. Kusák 10.6.2022 7:48

No, zase bych elektromobilitu nezatracoval, jen bych nepožadoval od elektromobilů podobné parametry jako v oblasti spalovacích motorů. To prostě nejde, nedává to smysl, je to dokonce fyzikální nesmysl. To nelze zpochybnit. Elektromobil by měl být levný (!) a vhodný do městského provozu a na krátké vzdálenosti, s efektivním dojezdem tak třeba do 150 km. Chtít, aby byl dojezd třeba 800 km je idiocie, a to i jako argument od zavilých odpůrců elektromobility. Koneckonců, má smysl se individuálně přemísťovat na větší vzdálenosti než je nějakých 200 km. Na to by měly být jiné možnosti, hlavně rychlovlaky. I tady jsme obrovským způsobem zaostaly. Dost mladých lidí, kteří o těchto věcech bude rozhodovat, po vlastním autě ani netouží a dnešní diskuze o spalovacích motorech jde jaksi mimo ně. Já bych řekl, že rozumná politika v této oblasti se děje v jihovýchodní Asii, třeba na Tchaj-wanu, abych srovnával srovnatelné. Vezměme si z něho příklad, a nejen v elektromobilitě.

F. Kusák 10.6.2022 7:50

pardon ...zaostali..

J. Pokoutný 10.6.2022 7:59

Takže podle vás má smysl jezdit jen do hlavních (max. krajských) měst, tam si půjčit elektro a pokračovat do cílové Horní Lhoty? Děkuji, velkorysý génie. Tedy, pokud mi budete vždy přerovnávat zásoby na víkend / dovolenou z kufru do kufru (pokud ho ta úsporná elektrozáležitost vůbec má).

B. Berlinski 10.6.2022 8:22

Máte pravdu, elmobil je vozítko do města! Jen si opravdu nedovedu představi nabíjení na sídlišti, tam je auto na autě, a taky trafo v každé ulici až bude večer po šichtě nabíjet 70% vozítek. Ani parkování a nabíjení na parkovišti před továrnou nebude bez trafa možné. Rozvodná soustava není na takový odběr dělaná. I dnes jsou v ČR oblasti s nedostatkem proudu což znemožňuje rozšíření průmyslu v pohraničí. Cena lithia stoupá a při stoupají potřebě neklesne. Takže lidové vozítko ???

L. Žaloudek 10.6.2022 13:55

Ale proč by lidé bydlící na sídlišti jezdili do práce autem? Tady chybí logika!

B. Berlinski 10.6.2022 15:21

Třeba proto, že pracují v okolí do 20 km, ideální pro elektrovozítka. A hromadmá dprava je ráno do centra a večer ven. Tak se baterkáč nabízí, to má logiku.

L. Žaloudek 10.6.2022 16:54

No, to zní dobře - ale pak se tedy nabízí, aby nabíjeli v práci, když nepracují v centru.

B. Berlinski 11.6.2022 12:40

Se samo nenabízí, a zatím nevím o zaměstnavaleli, který by to nabídl. Zato vím o firmách které nepustí auta zaměstnanců do objektu, "povinnost za škody způsobené na na vozidle v objektu firmy". Je jistě možné, že pojišťovny změní pojistné podmínky (ne zadarmo) stát zadotuje. Je možné že stát zadotuje zasíťování podnikových parkovišť. A jsme u toho, bez dotací se nic nezmění a dotace jsou peníze lidí kteří z elektrošaškárny nemají žádný užitek. Přišli jen o peníze a nikdo se jich neptal, byli okradeni. Dotace je zlo, protlačuje něco co samo není přirozeně životaschopné. Je ovšem možné, že majitel firmy kde pracuji si již nekoupí nové červené sportovní Audi s RZ ...NOA- CO007. Raději postaví na parkovišti pro začátek 30 nabíječek a hlavně nechá bažinu vyasfaltovat. To bych padl na zadek pane Žaloudku a začal bych pátrat po poskytnutých dotacích či jiné habadůře.

F. De Winter 10.6.2022 7:18

Cíle přechodu na elektromobilitu jsou naprosto reálné a dosažitelné !!

Lidé se mylně domnívají, že cílem přechodu na elektromobilitu je, že jejich spalovací mopadží v garáži bude vyměněn za pokročilejší elektrické vozidlo. Tak to ale není. Cílem je, aby v jejich garáži nestálo žádné vozidlo !!EU

Automobily mají tedy podražit tak, že si je normální člověk nebude moci pořídit. Ale to je jen začátek. O čem je ten New Green Deal? Nebudete létat, nebudete jezdit, nebudete topit a možná nebudete ani mít kde bydlet. A nejlépe nebudete mít děti. Naše "elity" (a tím nemyslím ty jejich poskoky, co nám "vládnou" z Prahy) si totiž myslí, že JIM spotřebováváme příliš mnoho zdrojů. Takže je třeba utáhnout kohouty a taky depopulovat !! EU :-P

Smrt EU !! EU

Svobodu národům !![>-]

V. Mokrý 10.6.2022 7:24

[>-]R^

L. Hančar 10.6.2022 7:37

Ano, je to tak. Celou historii lidstva tvoří jen neustálá snaha po koncentraci moci ( = peníze a zdroje ) do jednoho dobroserného centra. Demokracie po II. svštové válce tento proces lehce přibrzdily, ale rozvoj komunikačních technologií zahájil pochod k NWO.

L. Najman 10.6.2022 8:14

R^

P. Pepax 10.6.2022 8:45

R^ souhlas.

V. Vérosta 10.6.2022 7:18

Beru 5 000 000 českých aut, motor stačí 30kW, každé bude ročně v provozu řekněme 100 h, jedno tedy bude potřebovat energii 100 * 30 = 3 000 kWh neboli 3 MWh, ne? A pro celý vozový park potom 5 000 000 * 3 = 15 000 000 MWh = 15 000 GWh = 15 TWh. Hmm, gugluju si Temelín, ročně dodá 15,86 TWh.

Ale ano postavit další Temelín pro elektromobilitu asi půjde. Nebo dva, kdyby chtěl někdo motor 60 kW nebo jezdit 200 h ročně.

J. Novotny 10.6.2022 7:25

A kamiony budou tahat kone

V. Vérosta 10.6.2022 7:26

Spíš volové!! :-D

M. Šejna 10.6.2022 8:15

Vy si mylně myslíte, že v roce 2035 tu bude jezdit 5.000.000 elektromobilů.

Na tuhle utopii zapomeňte, protože průměrné staří českého vozového parku je 14 let.

Takže kompletní přechod na elektromobilitu můžeme čekat až okolo roku 2050.

Do té doby snad nějaký ten Temelín dostavíme. ;-)

O. Uživatel 10.6.2022 8:23

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 10.6.2022 8:31

;-D R^