27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Kdy přestanou být dálnice ostudou Česka?

„Řídit stát jako vlak.“ Toto heslo aktuálně v různých vtípcích viděl snad každý. A není divu, univerzální ministr Karel Havlíček totiž musí nyní hasit hned několik požárů najednou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Rajninec 10.8.2020 9:38

A prečo nie ! Keď sa môže jazdiť Bratislava - Košice po maďarskej dialnici cez Budapešť , potom sa dá všetko .

D. Rajninec 10.8.2020 9:36

Ale aj tak môžete usporiadať Dni dialnice ! Lebo ste na tom lepšie ako my slováci ! Možno preto , že vaši tunelári nestavajú toľko "tunelov" . Ten náš posledný bol excelentný , v polovici stavby sa zistilo , že sa stihli rozkradnúť všetky peniaze , dokonca aj ti z EU !

P. Staronový 5.8.2020 21:08

Já to vidím na plichtu. Kostelní socialisté v minulosti, ANOnisté v současnosti.

J. Prikner 5.8.2020 18:40

Pro stavbu dálnic jsou limitující tyto skutečnosti:

- zákon o liniových stavbách neexistuje, příprava stavby trvá neskutečně dlouho, - zákon nijak nepomáhá s výkupem pozemků, - soudy o sporech při přípravě stavby též trvají neskutečně dlouho, - každý zelený blb je schopen zastavit již schválenou stavbu na léta, - pohádky o připravovaném stavebním zákonu jak zkrátí stavbu z 12ti let na 7 jsou k smíchu - vlastní stavba probíhá pouze v pracovní den a je 1 směnná (pokud s staví), viděl jsem v cizině pracovat 24x7 dní.

M. Šejna 5.8.2020 18:33

Já po A10 jezdim každý rok a tuto dálnici miluju. Je to nádherná jizda přes tunely a mosty.

Jen upozorňuji, ze u nás by tato dálnice nesplnila naše normy pokud jde o šířku a návrhovou rychlost.

J. Prikner 5.8.2020 18:27

Jel jsem z San Rema do Janova a zpět a na tuto dálnici si nemohu stěžovat. Doba 1hod 20 min na cestě tam a 1 hod 40min zpět se mi zdávynikající. Je to sice starší dálnice ( odstavné pruhy moc nejsou),ale povrch a obtížnost jejího budování ( časté tunely) svědčí o vynikající práci.

V. Kain 5.8.2020 17:28

A to tady byly tendence dálniční poplatek ještě zvýšit.Když ono to máte těžké.V posl.sněmovně jsou takoví chytráci,že např. jeden z nich navrhoval zlevnit stravování v posl.sněmovně protože prý ve všech restauracích okolo je jídlo levnější.Má cenu k tomu něco dodávat?

V. Kain 5.8.2020 17:22

Když ono to jinudy nejde než po tom šuntu.Možná tak po nějakých okreskách.

V. Kain 5.8.2020 17:20

Už se asi začne blýskat na lepší časy.Miliardy do cyklostezek a další miliardy do udržení nezaměstnanosti.To a další podobné investice mají nakopnout nemyslně vypnutou ekonomiku.Skuteční odborníci této vlády a hlavně ti nejlepší z ANO už vědí jak na to.

M. Miky 5.8.2020 16:32

Na D4 nejsou zastávky jednak přímo v trase (zálivy), jednak je to tam jako jeden z reklitů po R4 na nějakou časově omezenou výjimku MD (která potrvá samozřejmě tak dlouho, než se je podaří přemístit...) Ta 35 u Liberce nesplňuje návrhovou rychlost po celém celém úseku. Spojka HK-PCE je co si vzpomínám snad parametrově dálniční, ale hrát si na 17 km dálnici (dálkovou silnici), to asi nikoho nevytrhne.

P. Moravčík 5.8.2020 15:18

Áno, však pán Zdechovský tiež tvrdí, že sme si v mnohom podobní:-) (inak správne Triglavina).

J. Jurax 5.8.2020 15:07

Nevyřešila ani omylem.

M. Valenta 5.8.2020 15:05

Vliv lánského opilce se nezapře.

M. Valenta 5.8.2020 15:03

Pořád to nehraje. Soudy jsou české a bod c nemůže fungovat - viz bod odpověď na bod a.

J. Jurax 5.8.2020 15:01

Ach jo, to je notoricky známo desetiletí každému, kdo má aspoň motorku! Ale je před volbami, třeba nepravosti jiných tepat ...

Mmch, nemáte to se Zdechovským jako s Kofolou? Když ji miluješ, není co řešit!

J. Jurax 5.8.2020 14:56

A znáte důvod, proč uvedené silnice nejsou mezi dálnice počítány?

J. Jurax 5.8.2020 14:52

Na dálnici zdéli devatenácti kilometrů dojedete vskutku daleko.

A když vyjíždíme z Brna na Svitavy, jsou tam za značkou konce Brna celé cca čtyři kilometry silnice pro motorová vozidla! To je skoro jako dalnice. Až po Českou! Započítal jste je? Pravda, zbytek do Svitav je klikatá a úzká I/43, ale již třicátým rokem se zvažuje, že tam bude R43. Někdy, ve vzdálené budoucnosti ...

J. Jurax 5.8.2020 14:44

No, před pověšením (za krk) je možno je namočit, ale přijde mi to zbytečné.

J. Jurax 5.8.2020 14:41

Nebyli zelení aktivisté a občanská sdružení podávající žaloby ...

J. Vágner 5.8.2020 14:40

Celkem souhlas s tímto až hrozným hodnocením. Jen s doplněním, za stav, kdy v posledních 30 letech dokážeme stavět dálnice jen polovičním tempem i ve srovnání s neschopnými komunisty, nese spolehlivě větší odpovědnost KDU než ANO.

J. Jurax 5.8.2020 14:40

Kudy? Poradíte jiné dálniční spojení třeba Brno - Praha než D1?

Obdobně Ostrava Praha.

A což třeba do Vídně?

P. Brich 5.8.2020 14:18

Kolo je nejekologičtější dopravní prostředek a dálnice nepotřebuje. Nesmíte při tom ale vydechovat. Ani vepředu ani vzadu!!

V. Petr 5.8.2020 14:08

A dodal bych i bod c), zrůdná EU, která nás nutí přijímat zákony, aby byla zločinná činnost zelených možná.

V. Petr 5.8.2020 14:06

Zapomněl jste na bod b), tedy zhovadilé soudy, které jdou zeleným na ruku.

L. Severa 5.8.2020 14:00

" Kdy přestanou být dálnice ostudou Česka ?" Až se k nim proivestujeme.

M. Šejna 5.8.2020 13:17

Dálniční poplatek se platí za všechny dálnice. Pokud nechcete používat šunt zvaný D1, jezděte jinudy.

M. Šejna 5.8.2020 13:16

Zajeďte si do Itálie a budete se divit, co tam označují za dálnice a za co tam vybírají mýtné. Například dálnice A10 z Janova do Sanrema vůbec nemá odstavné pruhy. Její parametry odpovídají naší čtyřproudové silnici z Chomutova nahoru do Krušných Hor. Tento český úsek I7 přitom není značen ani jako rychlostní silnice. Zatáčky jsou na italské A10 mnohdy tak ostré, že je tam snížena rychlost na 60 km/h.

To samé platí pro italskou A15 (La Spezia - Parma), nebo pro rakouskou A11 z Villachu k slovinským hranicím.

P. Gábriš 5.8.2020 13:15

Zajímá mě jeden detail, který ale vypovídá o mnohém: Kde bere ministr a jeho parta tu drzost vybírat dálniční poplatek na té karikatuře dálnice D1? Dobře, až bude hotovo, ať se vybírá, ale takhle?

Když v obchodě koupíte šunt, máte právo reklamace a třeba snížení ceny, jinak můžete oslovit ČOIku. (No, moc si s tím nepomůžete, ale ta možnost tady je.) Ale na téhle silnici, která je stejně nebezpečná a v konečném důsledku pomalejší jako obyčejná okreska, nepomůže nic.

Ministr si neuvědomuje, že dojem z 5 dobrých rozhodnutí zmaří jeden takový neférový počin - a pak se diví, že mu lidi spílají a nemůžou přijít na jméno.

L. David 5.8.2020 13:07

Kdy přestanou být dálnice ostudou Česka?

Znám odpověď: Až bude všem zdravým nefachčenkům žijícím na sociálních dávkách přidělen krumpáč a lopata, postaveny mobilní ubytovny a flákači začnou pracovat třebas i bez další techniky!

Jan Perner postavil stokilometrovou železniční trať z Pardubic do Prahy za pouhé 3 roky (1842 až 1845). A kromě výše uvedeného plus koňských povozů tehdy k dispozici nebylo!

M. Valenta 5.8.2020 13:07

Něco Vám tu nehraje. Zelení jsou všude a většinou mnohem silnější. A k tomu věšení. To jako že jsou mokří a potřebují uschnout?