9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

DOPRAVA: Kdy přestanou být dálnice ostudou Česka?

„Řídit stát jako vlak.“ Toto heslo aktuálně v různých vtípcích viděl snad každý. A není divu, univerzální ministr Karel Havlíček totiž musí nyní hasit hned několik požárů najednou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 5.8.2020 9:42

Tam to bylo i o neschopnosti státní správy ke kompromisu.

V. Mokrý 5.8.2020 9:40

Ten " zaříznul " PPP projekt na dálnici na Ostravu !

V. Mokrý 5.8.2020 9:36

Minimálně však s 15letým zpožděním !

V. Mokrý 5.8.2020 9:35

R^ !! [>-]

V. Pavelka 5.8.2020 9:19

Kdy přestanou být naše dálnice problém ?Až takoví sr.či jako Zdechovský přestanou okopávat vládní úsilí ,a přijmou zodpovědnost svého leváctví z minulosti a kdy se starali jen o své kasičky [>-]!

M. Miky 5.8.2020 9:12

Tak p.Zdechovský nám mnoha slovy řekl, že kapacita českých dálnic nestačí intenzitě provozu a příprava staveb je komplikovaná a pomalá. Vskutku objev století.

J. Kratochvíl 5.8.2020 8:51

To vyrovnávání je také to, že se stát nemohl dohodnout s pí Havránkovou, která 16 let bránila k dostavbě D 11 do Hradce Králové, abychom náhodou nebyli jako komunisté a zmíněné pí nebylo ublíženo a ta toho neurvalým způsobem zneužívala.

H. Rybnická 5.8.2020 8:45

Pane Zdechovský vynikající rozbor jako vždycky.

P. Kmoníček 5.8.2020 8:44

Ach Pávku, Vy jste........

P. Kmoníček 5.8.2020 8:42

Nezoufejte, ten inženýr vystupující přes den v televizi, ano ten ve žluté vestě, to zase nějak okecá a voliči dají zase hlasy jeho živiteli.

K. Salajka 5.8.2020 7:50

Železnice jsou specifický problém. Důvodem nehod je způsob, kterým některé společnosti (i České dráhy) zacházejí se svými zaměstnanci. Je přeci naprosto absurdní najímat vlakvedoucí, někdy jenom s elementární znalostí češtiny, přes agentury.

Páteřní dálnici přes HK zjevně blokoval provozovatel mýta na D 1 , celkově dálnice nejvíc blokuje činnost Dětí země, napojených na zahraniční kapitál.

Prosazování brzd do stavebních předpisů je důležitá činnost většiny lobistů.

Vysoutěžená cena v Čechách jako na Slovensku prakticky nepokryje zakázku, protože je třeba vynaložit asi 10 % vedle. Dohání se to dodatečnými víceprácemi. Např. projekt PPP na obchvat Bratislavy D 4 se krátce po uzavření smlouvy měnil z těchto důvodů: zjistilo se, že v Jarovcích jsou pozemky místo pro dálnici nebo přivaděče určené územním plánem pro golfové hřiště, v Podunajských Biskupicích /přípoj R7/ se ukázalo, že je nutný předstižný archelogický výzkum (probíhal už několik let). Našel se azbest v násypech, bylo třeba vydat rozhodnutí, že to nevadí. Místo na pylony se silnice staví na násypy a již padlo rozhodnutí o změně šířky některých úseků silnice - zúžení o jeden metr. Zlatý hřeb pak představuje napojení mezi D1 a D4 u Ivanky (Triblavina). Ňárodná dialnična spoločnosť si nevšimla, že musí napojení přemostit a vybudovat napojení na svojí D1. Na jiném úseku D1 - most Višňové u Žiliny- se pak připravuje překonání rekordu v trvání stavby, který zatím drží tunel Blanka.

J. Černý 5.8.2020 7:35

V kolika vládách od roku 1990 byli lidovci? Šimonovský nebyl.to lidovecký ministr dopravy ?

No lidovci nemohou být všude, jejich pastvinou bylo přeci ministerstvo obrany Výborný, Baudiš, Holáň ,vše pod dozorem lidovce Kalouska.

D. Polanský 5.8.2020 7:29

To vyrovnávání je duševní činnost, a to nám jde výborně. Makání už tak ne.

I. Pávek 5.8.2020 7:29

Autor by byl nejspíš spokojený, kdyby celá republika byla pokryta betonem a asfaltem. Pak by se jezdilo po přímkách bez zatáček a kolon.

D. Polanský 5.8.2020 7:28

Malé poučení: jeden naložený kamion se rovná z hlediska zátěže vozovky 10 000 os. vozidlům. Na počet obyvatel a kilometrů silnic jezdí u nás nejvíce kamionů na světě. Sice to neomlouvá, ale fakt to je. A máme tak dokonalé zákony, že výkup pozemků v rozumné době je téměř nemožný. Ovšem nevím, co má autor s tím co dělat, navíc když je lidovec.

J. Kratochvíl 5.8.2020 7:00

České dálnice a nejen ony ale také železnice a další oblasti nebudou naší ostudou až konečně přestaneme se do nekonečna se vyrovnávat se svou minulostí a začneme konečně něco dělat pro svou přítomnost a budoucnost.

R. Langer 5.8.2020 6:50

Elektrokamiony pravděpodobně ani nikdy existovat nebudou, ale to je jenom technická poznámka, jinak máte pravdu. ;-)

V. Mokrý 5.8.2020 4:52

;-D R^ !!

V. Mokrý 5.8.2020 4:51

Na zaostávání v dálnicích/výstavba, hustota, mají podíl především první polistopadoví politici, mezi kterými byli velmi činní i lidovci. Nějak na to zapomínáš autore/lidovče.

J. Jurax 5.8.2020 0:59

Kdy přestanou být dálnice ostudou Česka?

Až zvítězí zelená blbost s bezuhlíkovou ekonomikou. Nebudeme je potřebovat, protože na drahá elektroauta nebudou mít lidí peníze. Dtto elektrokamióny.

A na to málo, co zůstane, postačí i standardní česká dálnice s jedním funkčním pruhem v daném směru; oprava druhého a případných dalších pruhů se bude moci táhnout do nekonečna.