9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

DOPRAVA: Kdy přestanou být dálnice ostudou Česka?

„Řídit stát jako vlak.“ Toto heslo aktuálně v různých vtípcích viděl snad každý. A není divu, univerzální ministr Karel Havlíček totiž musí nyní hasit hned několik požárů najednou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 5.8.2020 12:51

O pozemky ani tak nejde, spíše vadí soudní obstrukce. Vše by vyřešila volitelnost soudců!

J. Ptáček 5.8.2020 12:51

Kupodivu s vámi víceméně souhlasím. Je ovšem obdivuhodné, jak znáte mé oblíbené ministry, z nichž většinu ani neznám. To já o vás nevím. Ale budiž, ve svých skoro osmdesáti jsem si zvykl na ledacos. I na nespravedlnost. Za poctivě vyjádřený nesouhlas se mnou máte tak, jako tak ode mně plus.

V. Petr 5.8.2020 12:48

Havránková pouze úspěšně bránila svoje zájmy. Ona se byla ochotna dohodnout o výměně pozemků pro dálnici v poměru metr za metr za sousední pozemky, které vlastnil stát. To celé byly ovšem perspektivně pozemky vhodné pro stavby, neboť stejně, jako rovnocenné pozemky Havránkové ležely na kraji města. Namísto toho byly tyto pozemky prodány za babku kamarádům kamarádů a Havránkovou chtěli odbýt směšnou almužnou v cené orné půdy někde v krajině. Havránková ale trvala na výměně "pozemky za pozemky."

Nakonec přesto po několika letech došlo k dohodě, která byla před podepsáním. JENŽE po volbách se vyměnila radnice a tím se ke slovu dostala jiná skupina Kmotrů, která chtěla přeložit nájezd na dálnici, aby vyhovoval jimi plánovanému obchodnímu centru. K tomu postřebovali i pozemky sestřenice Havránkové a celá dohoda tak spadla pod stůl. Následná jednání stavbu podloužila o dalších několik let...

V. Mokrý 5.8.2020 12:32

Ta neschopnost začala hned v r. 1990, kdy politici nepřijali potřebný zákon, podle německého vzoru. A ani nepokračovali ve všem kolem dálnic započatém v minulém režimu.

V. Mokrý 5.8.2020 12:25

Blokují nejen ti jmenovaní, ale i obyvatelé satelitních městeček v blízkosti plánované trasy okruhu.

Kdo povoloval ta městečka,, přestože dávno věděl, že se ten okruh musí postavit ?

V. Petr 5.8.2020 12:25

Toto vše má společný jmenovatel, nepověšení zelených na větrníky a naprosto zhovadilé soudy!

V. Petr 5.8.2020 12:24

R^R^R^

J. Ptáček 5.8.2020 12:23

Díky za nesouhlas se mnou. Dělníci, mistři ani vedoucí nejsou v naprosté většině žádní povaleči, ani diletanti. Ani u nás, ani v chválených zemích. Motorem dobré práce je rozdílnost názorů mezi premiérem a ministry a umění naslouchat nadřízeného podřízenému, platí to i dál směrem dolů. Kterýsi moudrý člověk kdysi řekl: "Dají-li vám nalinkovaný papír, pište napříč". Ovšem v momentě, kdy je rozhodnuto, striktně dodržovat příkazy. U nás je tomu naopak. Servilně přijímáme příkazy a pak si děláme co chceme. Na vině nejsou řadoví pracovníci, ale nekompetentní nejvyšší, bez jakékoli autority.

V. Mokrý 5.8.2020 12:21

Nejen všechno jmenované, mělo být v provozu před vstupem ČR do EU. Ušetřilo by se mnoho byrokracie, bu zerace.

J. Černý 5.8.2020 12:18

Pane Ptáček, to víte Řebíček byl jenom jeden,toho už nikdo nenahradí.

A další vaši oblíbení ministři byli jistě Julínek,Heger, Drábek, Kocourek, Bendl,Stanjura, Barták, Peak, Hanáková, Besser, a v počátcích trio Kočárník,Dyba, Dlouhý...

A co borci Ruml, Baudiš, Holáň;-D

J. Černý 5.8.2020 12:11

V roce 2013 navrhla vláda přeřadit cca 500 km.silnic pro motorová vozidla mezi dálnice, i když nesplňují předpisy pro dálnice. Šířka odstavných pruhů, šírka samotných jízdních pruhů..

Většinu navržených silnic tak přeřadili...

R. Tesařík 5.8.2020 11:43

Tak vo tym žádná.

M. Šejna 5.8.2020 11:31

To Vaše sladké tajemství je hořká blbost.

Liberecka dálnice I35 má veškeré dálniční parametry, ale mezi dálnice se nepočítá. To samé platí pro dálnici I37 mezi Hradcem a Pardubicemi, nebo I11 mezi Opavou a Ostravou. I11 kolem Třince je po technické stránce čistokrevná dálnice.

M. Šejna 5.8.2020 11:27

Tak samozřejmě já nepočítám do těch neschválených "dálnic" ty dalnice, které nemají dálniční parametry.

Pokud ale jde o autobusové zastávky, tak ty na dálnicích být mohou, pokud jsou vybudovány podle předpisů. Pokud se nepletu, tak na dálnici D4 jsou a nevadí to.

Dálnice i35 od konce dálnice D10 až do Liberce má všechny parametry dálnice. Přesto není jako dálnice označena. To samé platí pro dálnici mezi Hradcem a Pardubicemi.

M. Ejem 5.8.2020 11:23

Kdo připravil a schválil zákon, který dává každému broukovi přednost před člověkem a umožňuje tak různým pseudospolkům a ekoteroristům stavbu dálnic zpoždovat a odkládat. Nebyli to náhodou straničtí předchůdci p. Zdechovského?

M. Šejna 5.8.2020 11:21

Obchvat okolo Prahé brzdí Zelené soudruzé společně pirátskými soudruhamima.

Teď už se snad pirátští novosoudruzé polepšili a nebojkotavali územní rozhodnutí na stavbu DO od D1 do Běchovic. Ale pořád mají šanci bojkotovat stavební povolení.

U ostatních dálnic je to podobné. Peníze jsou, ale stavební povolení nejsou díky zeleným pitomcům a jiným občansko-pravdoláskovým iniciativám.

F. Kusák 5.8.2020 11:02

Asi by bylo dobré ty neschopné nahradit jakýmsi kritikem všeho, panem Ptáčkem. Vy jste nepochopil, že špatné dálnice, železnice nedostatky ve školství apod. souvisí s úpadkem naší společnosti, kde vítězí šlendrián a lenost. Ještě si pamatuji na své prvorepublikové mistry a parťáky v dílně, kde odvést špatnou práci, bylo chápáno jako nepřípustné.

J. Kratochvíl 5.8.2020 11:00

A proč se takovýmto spekulacím nezabrání, to by asi bylo jako za komunistů. To bychom nebyli vyrovnáni s minulostí.

V. Svoboda 5.8.2020 10:56

Státní úředníci se spíše nechtěli dohodnout s paní Havránkovou a když odmítala jejich ultimata tak jí vláčeli televizí a nasazovali psí hlavu.

V. Svoboda 5.8.2020 10:50

Prozradím Vám sladké tajemství. Ty "dánice" co nejsou zařazeny mezi dálnice totiž nemají parametry dálnic. Ne vše co má dělící pás je totiž dálnice.

I. Pávek 5.8.2020 10:50

R^

M. Miky 5.8.2020 10:45

Protože tyto "dálnice" nesplňují obecné parametry dálnic (zejména návrhovou rychlost, dále mimoúrovňová křížení, autobusové zastávky v trase, rozhledové poměry...), takže nemohou být mezi dálnice zahrnuty. Pokud by to šlo, nepochybujte, že by tam už minimálně "sudetská dálnice" byla. Navíc, kdyby se do dálnic počítal lecjaký čtyřproudý přivaděč a spojka, vypadala by ta čísla (zejména na Západě) zase úplně jinak.

Na druhou stranu, ačkoliv ta bývalá R-ka jsou často nahraně, tak to dálnice to reálně jsou, v tom Zdechovský nemá pravdu a účelově ohýbá čísla pro svou bezobsažnou agitku.

R. Tesařík 5.8.2020 10:37

Budějic.

R. Tesařík 5.8.2020 10:37

Fajn, jenže já bych ocenil dálnici třeba do Bějic a dál, na Karlovy Vary by se mi to taky líbolo. Okolo Slanýho Lotouše by taky bylo pěkné, Kolem Hradce do Ostravy a do Polska by bylo fajné, bardzo fajné a co teprv obchvat okolo Prahé.

R. Tesařík 5.8.2020 10:28

Neurvale se chovali státní úředníci.

M. Šejna 5.8.2020 10:21

Pitomá Zdechovského agitka se opírá o nepravdivá data.

Česko má aktuálně 1276 km dálnic a nikoli jen 809 km, jak tvrdí neinformovaný Zdechovský. K tomu je ale potřeba připočítát 248 Km silnic dálničního typu, které bůhví proč nejsou jako dálnice označeny. Tzpickým příkladem jsou úseky "dálnice" I13 mezi Karlovými Vary a Teplicemi, které mají dohromady 52 km. Nebo dálnice I37 mezi Hradcem a Pardubicemi s délkou 19 km, dálnice I11 u Ostravy a Havířova s délkou 32 km atd.

Celkem má Česko de facto 1524 Km dálnic. To je 142 Km na 1 milion obyvatel.

J. Ptáček 5.8.2020 10:19

Neschopného pana Ťoka tam někdo dosadil. Pak ho nahradil stejně neschopným panem Havlíčkem. A aby měl jistotu, že dopravu nezvládne, dal mu na starost ještě další, stejně obtížný rezort průmyslu a obchodu. A že to nezvládli pravicoví ministři? Jistěže ne, ale jsou už dávno pryč. Velkou slabinou premiéra je neumění rozpoznat schopnosti svých podřízených. Ranní vstávání na výstavbu dálnic nebo chod železnic je trochu málo. Ťok, Malá, Havlíček, Vojtěch nebo Schillerová jsou dokladem Babišovy nekompetentnosti sestavit úspěšnou vládu. Pokud se objeví někdo samostatně uvažující, jako třeba pánové Prymula nebo Pilný, pryč s nimi!

M. Krátký 5.8.2020 10:05

Elektrokamion, který uveze 2 tuny nákladu a dojezdem na jedno nabití 800 km bude vážit i s baterkama 30 tun - a možná i 50 tun. Jak říkával můj tchán - ročník 1907 - dite mi do pihele s těma vašima kravinama !!!!!!

M. Krátký 5.8.2020 9:57

od vás madam a pana Zdechovského bych si vzal párek mladejch a jezdil je ukazovat po světě a zbohatnul bych náramně R^R^R^

J. Černý 5.8.2020 9:51

Navíc tam několik desítek jejich známých, příbuzných a spolupracujících vykoupilo v trase snad až stovku pozemků o několika m2 , aby to vykupování co nejvíce stižilo.