26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DOPRAVA: Kdy přestanou být dálnice ostudou Česka?

„Řídit stát jako vlak.“ Toto heslo aktuálně v různých vtípcích viděl snad každý. A není divu, univerzální ministr Karel Havlíček totiž musí nyní hasit hned několik požárů najednou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 5.8.2020 9:40

Ten " zaříznul " PPP projekt na dálnici na Ostravu !

I. Pávek 5.8.2020 7:29

Autor by byl nejspíš spokojený, kdyby celá republika byla pokryta betonem a asfaltem. Pak by se jezdilo po přímkách bez zatáček a kolon.

P. Kmoníček 5.8.2020 8:44

Ach Pávku, Vy jste........

J. Kratochvíl 5.8.2020 8:51

To vyrovnávání je také to, že se stát nemohl dohodnout s pí Havránkovou, která 16 let bránila k dostavbě D 11 do Hradce Králové, abychom náhodou nebyli jako komunisté a zmíněné pí nebylo ublíženo a ta toho neurvalým způsobem zneužívala.

V. Mokrý 5.8.2020 9:42

Tam to bylo i o neschopnosti státní správy ke kompromisu.

J. Černý 5.8.2020 9:51

Navíc tam několik desítek jejich známých, příbuzných a spolupracujících vykoupilo v trase snad až stovku pozemků o několika m2 , aby to vykupování co nejvíce stižilo.

J. Kratochvíl 5.8.2020 11:00

A proč se takovýmto spekulacím nezabrání, to by asi bylo jako za komunistů. To bychom nebyli vyrovnáni s minulostí.

R. Tesařík 5.8.2020 10:28

Neurvale se chovali státní úředníci.

V. Svoboda 5.8.2020 10:56

Státní úředníci se spíše nechtěli dohodnout s paní Havránkovou a když odmítala jejich ultimata tak jí vláčeli televizí a nasazovali psí hlavu.

V. Petr 5.8.2020 12:48

Havránková pouze úspěšně bránila svoje zájmy. Ona se byla ochotna dohodnout o výměně pozemků pro dálnici v poměru metr za metr za sousední pozemky, které vlastnil stát. To celé byly ovšem perspektivně pozemky vhodné pro stavby, neboť stejně, jako rovnocenné pozemky Havránkové ležely na kraji města. Namísto toho byly tyto pozemky prodány za babku kamarádům kamarádů a Havránkovou chtěli odbýt směšnou almužnou v cené orné půdy někde v krajině. Havránková ale trvala na výměně "pozemky za pozemky."

Nakonec přesto po několika letech došlo k dohodě, která byla před podepsáním. JENŽE po volbách se vyměnila radnice a tím se ke slovu dostala jiná skupina Kmotrů, která chtěla přeložit nájezd na dálnici, aby vyhovoval jimi plánovanému obchodnímu centru. K tomu postřebovali i pozemky sestřenice Havránkové a celá dohoda tak spadla pod stůl. Následná jednání stavbu podloužila o dalších několik let...

D. Polanský 5.8.2020 7:28

Malé poučení: jeden naložený kamion se rovná z hlediska zátěže vozovky 10 000 os. vozidlům. Na počet obyvatel a kilometrů silnic jezdí u nás nejvíce kamionů na světě. Sice to neomlouvá, ale fakt to je. A máme tak dokonalé zákony, že výkup pozemků v rozumné době je téměř nemožný. Ovšem nevím, co má autor s tím co dělat, navíc když je lidovec.

V. Petr 5.8.2020 12:51

O pozemky ani tak nejde, spíše vadí soudní obstrukce. Vše by vyřešila volitelnost soudců!

J. Jurax 5.8.2020 15:07

Nevyřešila ani omylem.

J. Kratochvíl 5.8.2020 7:00

České dálnice a nejen ony ale také železnice a další oblasti nebudou naší ostudou až konečně přestaneme se do nekonečna se vyrovnávat se svou minulostí a začneme konečně něco dělat pro svou přítomnost a budoucnost.

D. Polanský 5.8.2020 7:29

To vyrovnávání je duševní činnost, a to nám jde výborně. Makání už tak ne.

V. Mokrý 5.8.2020 4:51

Na zaostávání v dálnicích/výstavba, hustota, mají podíl především první polistopadoví politici, mezi kterými byli velmi činní i lidovci. Nějak na to zapomínáš autore/lidovče.

J. Jurax 5.8.2020 0:59

Kdy přestanou být dálnice ostudou Česka?

Až zvítězí zelená blbost s bezuhlíkovou ekonomikou. Nebudeme je potřebovat, protože na drahá elektroauta nebudou mít lidí peníze. Dtto elektrokamióny.

A na to málo, co zůstane, postačí i standardní česká dálnice s jedním funkčním pruhem v daném směru; oprava druhého a případných dalších pruhů se bude moci táhnout do nekonečna.

V. Mokrý 5.8.2020 4:52

;-D R^ !!

R. Langer 5.8.2020 6:50

Elektrokamiony pravděpodobně ani nikdy existovat nebudou, ale to je jenom technická poznámka, jinak máte pravdu. ;-)

M. Krátký 5.8.2020 10:05

Elektrokamion, který uveze 2 tuny nákladu a dojezdem na jedno nabití 800 km bude vážit i s baterkama 30 tun - a možná i 50 tun. Jak říkával můj tchán - ročník 1907 - dite mi do pihele s těma vašima kravinama !!!!!!