19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Kdy přestanou být dálnice ostudou Česka?

„Řídit stát jako vlak.“ Toto heslo aktuálně v různých vtípcích viděl snad každý. A není divu, univerzální ministr Karel Havlíček totiž musí nyní hasit hned několik požárů najednou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 5.8.2020 12:25

Blokují nejen ti jmenovaní, ale i obyvatelé satelitních městeček v blízkosti plánované trasy okruhu.

Kdo povoloval ta městečka,, přestože dávno věděl, že se ten okruh musí postavit ?

M. Miky 5.8.2020 10:45

Protože tyto "dálnice" nesplňují obecné parametry dálnic (zejména návrhovou rychlost, dále mimoúrovňová křížení, autobusové zastávky v trase, rozhledové poměry...), takže nemohou být mezi dálnice zahrnuty. Pokud by to šlo, nepochybujte, že by tam už minimálně "sudetská dálnice" byla. Navíc, kdyby se do dálnic počítal lecjaký čtyřproudý přivaděč a spojka, vypadala by ta čísla (zejména na Západě) zase úplně jinak.

Na druhou stranu, ačkoliv ta bývalá R-ka jsou často nahraně, tak to dálnice to reálně jsou, v tom Zdechovský nemá pravdu a účelově ohýbá čísla pro svou bezobsažnou agitku.

M. Šejna 5.8.2020 11:27

Tak samozřejmě já nepočítám do těch neschválených "dálnic" ty dalnice, které nemají dálniční parametry.

Pokud ale jde o autobusové zastávky, tak ty na dálnicích být mohou, pokud jsou vybudovány podle předpisů. Pokud se nepletu, tak na dálnici D4 jsou a nevadí to.

Dálnice i35 od konce dálnice D10 až do Liberce má všechny parametry dálnice. Přesto není jako dálnice označena. To samé platí pro dálnici mezi Hradcem a Pardubicemi.

M. Miky 5.8.2020 16:32

Na D4 nejsou zastávky jednak přímo v trase (zálivy), jednak je to tam jako jeden z reklitů po R4 na nějakou časově omezenou výjimku MD (která potrvá samozřejmě tak dlouho, než se je podaří přemístit...) Ta 35 u Liberce nesplňuje návrhovou rychlost po celém celém úseku. Spojka HK-PCE je co si vzpomínám snad parametrově dálniční, ale hrát si na 17 km dálnici (dálkovou silnici), to asi nikoho nevytrhne.

V. Svoboda 5.8.2020 10:50

Prozradím Vám sladké tajemství. Ty "dánice" co nejsou zařazeny mezi dálnice totiž nemají parametry dálnic. Ne vše co má dělící pás je totiž dálnice.

M. Šejna 5.8.2020 11:31

To Vaše sladké tajemství je hořká blbost.

Liberecka dálnice I35 má veškeré dálniční parametry, ale mezi dálnice se nepočítá. To samé platí pro dálnici I37 mezi Hradcem a Pardubicemi, nebo I11 mezi Opavou a Ostravou. I11 kolem Třince je po technické stránce čistokrevná dálnice.

J. Jurax 5.8.2020 14:56

A znáte důvod, proč uvedené silnice nejsou mezi dálnice počítány?

J. Černý 5.8.2020 12:11

V roce 2013 navrhla vláda přeřadit cca 500 km.silnic pro motorová vozidla mezi dálnice, i když nesplňují předpisy pro dálnice. Šířka odstavných pruhů, šírka samotných jízdních pruhů..

Většinu navržených silnic tak přeřadili...

M. Šejna 5.8.2020 13:16

Zajeďte si do Itálie a budete se divit, co tam označují za dálnice a za co tam vybírají mýtné. Například dálnice A10 z Janova do Sanrema vůbec nemá odstavné pruhy. Její parametry odpovídají naší čtyřproudové silnici z Chomutova nahoru do Krušných Hor. Tento český úsek I7 přitom není značen ani jako rychlostní silnice. Zatáčky jsou na italské A10 mnohdy tak ostré, že je tam snížena rychlost na 60 km/h.

To samé platí pro italskou A15 (La Spezia - Parma), nebo pro rakouskou A11 z Villachu k slovinským hranicím.

J. Prikner 5.8.2020 18:27

Jel jsem z San Rema do Janova a zpět a na tuto dálnici si nemohu stěžovat. Doba 1hod 20 min na cestě tam a 1 hod 40min zpět se mi zdávynikající. Je to sice starší dálnice ( odstavné pruhy moc nejsou),ale povrch a obtížnost jejího budování ( časté tunely) svědčí o vynikající práci.

M. Šejna 5.8.2020 18:33

Já po A10 jezdim každý rok a tuto dálnici miluju. Je to nádherná jizda přes tunely a mosty.

Jen upozorňuji, ze u nás by tato dálnice nesplnila naše normy pokud jde o šířku a návrhovou rychlost.

J. Jurax 5.8.2020 14:52

Na dálnici zdéli devatenácti kilometrů dojedete vskutku daleko.

A když vyjíždíme z Brna na Svitavy, jsou tam za značkou konce Brna celé cca čtyři kilometry silnice pro motorová vozidla! To je skoro jako dalnice. Až po Českou! Započítal jste je? Pravda, zbytek do Svitav je klikatá a úzká I/43, ale již třicátým rokem se zvažuje, že tam bude R43. Někdy, ve vzdálené budoucnosti ...

J. Ptáček 5.8.2020 10:19

Neschopného pana Ťoka tam někdo dosadil. Pak ho nahradil stejně neschopným panem Havlíčkem. A aby měl jistotu, že dopravu nezvládne, dal mu na starost ještě další, stejně obtížný rezort průmyslu a obchodu. A že to nezvládli pravicoví ministři? Jistěže ne, ale jsou už dávno pryč. Velkou slabinou premiéra je neumění rozpoznat schopnosti svých podřízených. Ranní vstávání na výstavbu dálnic nebo chod železnic je trochu málo. Ťok, Malá, Havlíček, Vojtěch nebo Schillerová jsou dokladem Babišovy nekompetentnosti sestavit úspěšnou vládu. Pokud se objeví někdo samostatně uvažující, jako třeba pánové Prymula nebo Pilný, pryč s nimi!

F. Kusák 5.8.2020 11:02

Asi by bylo dobré ty neschopné nahradit jakýmsi kritikem všeho, panem Ptáčkem. Vy jste nepochopil, že špatné dálnice, železnice nedostatky ve školství apod. souvisí s úpadkem naší společnosti, kde vítězí šlendrián a lenost. Ještě si pamatuji na své prvorepublikové mistry a parťáky v dílně, kde odvést špatnou práci, bylo chápáno jako nepřípustné.

J. Ptáček 5.8.2020 12:23

Díky za nesouhlas se mnou. Dělníci, mistři ani vedoucí nejsou v naprosté většině žádní povaleči, ani diletanti. Ani u nás, ani v chválených zemích. Motorem dobré práce je rozdílnost názorů mezi premiérem a ministry a umění naslouchat nadřízeného podřízenému, platí to i dál směrem dolů. Kterýsi moudrý člověk kdysi řekl: "Dají-li vám nalinkovaný papír, pište napříč". Ovšem v momentě, kdy je rozhodnuto, striktně dodržovat příkazy. U nás je tomu naopak. Servilně přijímáme příkazy a pak si děláme co chceme. Na vině nejsou řadoví pracovníci, ale nekompetentní nejvyšší, bez jakékoli autority.

V. Mokrý 5.8.2020 12:32

Ta neschopnost začala hned v r. 1990, kdy politici nepřijali potřebný zákon, podle německého vzoru. A ani nepokračovali ve všem kolem dálnic započatém v minulém režimu.

J. Černý 5.8.2020 12:18

Pane Ptáček, to víte Řebíček byl jenom jeden,toho už nikdo nenahradí.

A další vaši oblíbení ministři byli jistě Julínek,Heger, Drábek, Kocourek, Bendl,Stanjura, Barták, Peak, Hanáková, Besser, a v počátcích trio Kočárník,Dyba, Dlouhý...

A co borci Ruml, Baudiš, Holáň;-D

J. Ptáček 5.8.2020 12:51

Kupodivu s vámi víceméně souhlasím. Je ovšem obdivuhodné, jak znáte mé oblíbené ministry, z nichž většinu ani neznám. To já o vás nevím. Ale budiž, ve svých skoro osmdesáti jsem si zvykl na ledacos. I na nespravedlnost. Za poctivě vyjádřený nesouhlas se mnou máte tak, jako tak ode mně plus.

V. Pavelka 5.8.2020 9:19

Kdy přestanou být naše dálnice problém ?Až takoví sr.či jako Zdechovský přestanou okopávat vládní úsilí ,a přijmou zodpovědnost svého leváctví z minulosti a kdy se starali jen o své kasičky [>-]!

V. Mokrý 5.8.2020 9:35

R^ !! [>-]

I. Pávek 5.8.2020 10:50

R^

M. Miky 5.8.2020 9:12

Tak p.Zdechovský nám mnoha slovy řekl, že kapacita českých dálnic nestačí intenzitě provozu a příprava staveb je komplikovaná a pomalá. Vskutku objev století.

H. Rybnická 5.8.2020 8:45

Pane Zdechovský vynikající rozbor jako vždycky.

V. Mokrý 5.8.2020 9:36

Minimálně však s 15letým zpožděním !

M. Krátký 5.8.2020 9:57

od vás madam a pana Zdechovského bych si vzal párek mladejch a jezdil je ukazovat po světě a zbohatnul bych náramně R^R^R^

J. Jurax 5.8.2020 15:01

Ach jo, to je notoricky známo desetiletí každému, kdo má aspoň motorku! Ale je před volbami, třeba nepravosti jiných tepat ...

Mmch, nemáte to se Zdechovským jako s Kofolou? Když ji miluješ, není co řešit!

P. Kmoníček 5.8.2020 8:42

Nezoufejte, ten inženýr vystupující přes den v televizi, ano ten ve žluté vestě, to zase nějak okecá a voliči dají zase hlasy jeho živiteli.

K. Salajka 5.8.2020 7:50

Železnice jsou specifický problém. Důvodem nehod je způsob, kterým některé společnosti (i České dráhy) zacházejí se svými zaměstnanci. Je přeci naprosto absurdní najímat vlakvedoucí, někdy jenom s elementární znalostí češtiny, přes agentury.

Páteřní dálnici přes HK zjevně blokoval provozovatel mýta na D 1 , celkově dálnice nejvíc blokuje činnost Dětí země, napojených na zahraniční kapitál.

Prosazování brzd do stavebních předpisů je důležitá činnost většiny lobistů.

Vysoutěžená cena v Čechách jako na Slovensku prakticky nepokryje zakázku, protože je třeba vynaložit asi 10 % vedle. Dohání se to dodatečnými víceprácemi. Např. projekt PPP na obchvat Bratislavy D 4 se krátce po uzavření smlouvy měnil z těchto důvodů: zjistilo se, že v Jarovcích jsou pozemky místo pro dálnici nebo přivaděče určené územním plánem pro golfové hřiště, v Podunajských Biskupicích /přípoj R7/ se ukázalo, že je nutný předstižný archelogický výzkum (probíhal už několik let). Našel se azbest v násypech, bylo třeba vydat rozhodnutí, že to nevadí. Místo na pylony se silnice staví na násypy a již padlo rozhodnutí o změně šířky některých úseků silnice - zúžení o jeden metr. Zlatý hřeb pak představuje napojení mezi D1 a D4 u Ivanky (Triblavina). Ňárodná dialnična spoločnosť si nevšimla, že musí napojení přemostit a vybudovat napojení na svojí D1. Na jiném úseku D1 - most Višňové u Žiliny- se pak připravuje překonání rekordu v trvání stavby, který zatím drží tunel Blanka.

P. Moravčík 5.8.2020 15:18

Áno, však pán Zdechovský tiež tvrdí, že sme si v mnohom podobní:-) (inak správne Triglavina).

J. Černý 5.8.2020 7:35

V kolika vládách od roku 1990 byli lidovci? Šimonovský nebyl.to lidovecký ministr dopravy ?

No lidovci nemohou být všude, jejich pastvinou bylo přeci ministerstvo obrany Výborný, Baudiš, Holáň ,vše pod dozorem lidovce Kalouska.