7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

DANĚ: Proč nemáme děti?

Přechod od daně ze mzdy na daň z příjmu fyzických osob ve svých důsledcích drasticky postihl především rodiny vychovávající děti. Jak se to stalo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Janotová 14.8.2022 1:49

Jistě, a já jako ženská si její roli dovoluji pokládat za možná důležitější než daňovou politiku....

J. Janotová 14.8.2022 1:16

My na tom byli obdobně. Jenže při mzdě zhruba 5600 Kč ( 1986, 1987?) za oba (přídavky na děti zhruba vyrovnaly daně) činila přibližně 500 stovka splátek ani ne 10% našeho příjmu. (dva "řadoví" VŠ přírodovědného a technického směru, bez jakýchkoli chutí polepšit si "stranickou knížkou"). Kolik % příjmu zaplatí dnes obdobná rodina za hypotéku?

Nehodlám velebit socík ani nebudu volit Babiše, jen konstatuji že tohle se polistopadovým vládám fakt nepovedlo. Proč, to by asi bylo na hoodně dlouhou debatu a daleko fundovanějších lidí než jsem já.

J. Janotová 14.8.2022 0:00

A není to náhodou o tom, že v těchto kulturách je ženská antikoncepce buď neznámý nebo přímo ZAKÁZANÝ pojem? Jak je to tam s užíváním kondomů nevím. Chceme v Evropě začátkem 21. století právě toto?

P. Kubáč 13.8.2022 23:43

Problém je daleko širší a spočívá ve lhaní a zlodějině státu ( států západního světa ) .

Pokud se statistickými triky dostaneme do situace, kdy oficiální inflace byla dlouho vyhlašována jako nižší než 2% ale bydlení drahlo rychlostí 15% ročně - až se stalo nedostupným - to už nějaká kosmetická daňová progrese nevyřeší.

L. Novák 13.8.2022 20:04

Na technické vysoké by vám obyčejná kalkulačka nestačila. Mezi prvními "složitějšími" se spoustou funkcí byly "vědecké kalkulačky" TI (Texas Instruments). A pro ty a podobné se muselo do Tuzexu. Až v pozdějších letech se snad prodávaly i za Kčs...

L. Novák 13.8.2022 19:52

Jasně. Peníze rozhazované z vrtulníku potěší každého blbce, který ale netuší, že později mu zase hodnotu peněz sežere inflace tím vyvolaná... :-P

L. Novák 13.8.2022 19:48

Já takového dědulu potkal ještě za totality v Energovodu Praha, vyměřoval stožáry VVN a zaměřovali jsme patky stožárů před zabetonováním. Bárta se jmenoval. Komunisti mu platili směšný důchod, protože zamlada pracoval v otcově živnosti a ty roky mu do důchodu nezapočítali.

Ale Energovod byl plný takových lidí, co komunisty rádi neměli, i mezi managementem. Byla tam legrace...

Ale on, navzdory vysokému věku, se tam měl dobře, vysoký plat + diety, cestování po montážích, zdravý vzduch a pohyb. Na svůj pokročiý věk byl velmi svěží...

L. Novák 13.8.2022 19:41

To je Babišův AgroBot, dělí se o něj s Putinem... :-) Říkal jsem mu BlbToš, protože všude psal "toš tak."

J. Jurax 13.8.2022 19:29

Nepochopit psaný text také... 8-oRv

J. Jurax 13.8.2022 19:28

Inu, dobrý muži, opakování je matka moudrosti ;-)

J. Joudová 13.8.2022 19:09

Možná by neškodilo, Vy „Jediný Zdejší Inteligente“, kdybyste si místo nemístného navážení se do Joudů/joudů něco někde dohledal o používání velkých písmen v češtině. ;-)

Co se týče samotného věcného obsahu Vašeho příspěvku, ten snad ani nestojí za komentář.

V. Čermák 13.8.2022 18:51

Mluvit o Dětech jako o Koníčku nesvědčí o prudké Inteligenci...;-DRv

V. Čermák 13.8.2022 18:49

Tak růst Ekonomiky a zaměstnanost žádnou rodinu nenakoplo. Jen zaregistrovali příznivou dobu, ale Nakoplo je až konkrétní zvýšení Platů a Rodičovského přímo v rodině, obojí slušně vysoké. Tento prostý fakt popírají jen antiBabišisté a ti Mladí s novorozenci a malými dětmi mu tuto zásluhu také nepřiznají, protože v jejich pokrokářské skupině je Fuj......;-DRv

V. Čermák 13.8.2022 18:43

Tak znovu. V současnosti je malých dětí hodně. Po revoluci se děti rodit přestaly. Bylo to způsobeno tím, že si mladí chtěli tzv. prodloužit Mládí. Potom ale zjistili, že jejich finance jsou skromné a děti se stále nerodily. Potom přišel Babiš, a mnoha lidem podstatně zvýšil Životní úroveň, aby se v EU nemuseli stydět a podstatně přidal i rodinám s dětmi. A najednou se Děti Rodit Začaly, takže nyní je jich nejvíce, než předtím. Nicméně zdejší Joudové jak slyší Babiš, Lžou o tom nárůstu Dětí za Babiše jako pominutí, s pp. Juraxem a L.Novákem v čele. Mimochodem, aby tito výtečníci netápali, já Babiše již volit nebudu, neboť svůj úkol, Zvýšit životní úroveň mnoha lidem již splnil na Výtečnou.....;-D

V. Čermák 13.8.2022 18:32

Signálův ocásku, něco k věci ale z vás zase nevypadlo..;-D

V. Čermák 13.8.2022 18:30

K věci nic, v šišce hic. Navíc se Opakujete jako slabomyslný jouda..;-D

R. Polášek 13.8.2022 18:03

Babiš to nějakými svými příspěvky zas nijak zvlášť nezlepšil. Mnohem víc k tomu přispěl růst ekonomiky za Babiše, hlavně to, že byl u nás onen určitý nedostatek pracovních sil a skoro každý kromě personalisty a manažery firem znevýhodněných skupin dosáhl na slušné zaměstnání a pravidelný příjem. Včetně i těch málo vzdělaných jen se základním vzděláním nebo pro zaměstnavatele trochu problematičtějších, třeba méně spolehlivých pracovníků. Všichni tito lidi najednou měli pravidelný a defakto dlouhodobě zaručený příjem. Zaměstnání tak přineslo lidem každoročně statisíce Kč, zatímco zvyšování všelijakých přídavků a dávek Babišem jednotky, maximálně nižší desítky tisíc příjmů.

V. Petr 13.8.2022 17:24

R^R^R^

O. Kaucký 13.8.2022 17:23

Až ti bohatší zestárnou bez dětí a zůstanou sami budou vyprávět své pečovatelce, jaké to bylo krásné cestovat a vydělávat peníze, které potom zdědí stát. Nevím, co je lepší.

V. Petr 13.8.2022 17:23

Stát ani za komunistů nikomu za děti neplatil! Pouze rodiny s dětmi platily menší daně! Kdo měl dvě děti, tak mu přídavky na děti skoro vyrovnaly daň z příjmu!

V. Petr 13.8.2022 17:21

R^R^R^R^R^R^

J. Jurax 13.8.2022 17:03

Opravdu se už nezeptám, kolik děda platil za první republiky jako řezník na jatkách a zemědělec na daních a dostaval-li od státu nějaký peníz na tři děti. Ale platil si na penzi, jenže to mu komunisti v třiapadesátém spolu s úsporami ukradli. A pak dělal do pětasedmdesáti, protože babička byla v domácnosti, majíc na krku vesnickou domácnost, zahradu, domácí zvířectvo a děti, a dostala důchod 350 Kčs v roce 1959.

J. Jurax 13.8.2022 16:52

Ehm ... ono čím víc a líp kdo pracuje, tím má (řekněme) větší plat a tím víc platí na dani z příjmu platí bezezbytku jen na zaměstnance.

L. Novák 13.8.2022 16:51

Možná by stačilo zeptat se, kolik ze svých příjmů odváděli na daních (včetně zdr. + soc. pojistného). Což ovšem za komunistického ekonomického absurdistánu nedává srovnatelná data.

Z něčeho lidé žít museli vždy. I když hlava rodiny byla "za odměnu" v gulagu nebo v base za vlády bolševika jako osoba "nepřátelská komunistickému režimu".

L. Novák 13.8.2022 16:44

Babiš ho platí, od Putina bere jenom vedlejšák... ;-)

L. Novák 13.8.2022 16:43

Myslíte na ty stojící hodiny, co dvakrát během dne ukazují správný čas? :-P

J. Jurax 13.8.2022 16:41

Jo, my měli splátky půjčky na svépomocný byt v paneláku na 30 let. Pravda s úrokem 1%. Takže po sametu se díky inflaci stala z dluhu na celý život po deseti letech splácení pakatelní suma na tři čtyři čisté měsíční platy.

V. Mokrý 13.8.2022 16:15

R^R^R^

V. Mokrý 13.8.2022 16:13

SOUČASNÉ GENERACE, BY SE MĚLI ZEPTAT

svých předků, babiček, prababiček, pradědečků, zda u svých dětí všechno kolem dětí přepočítávali na peníze.

J. Jurax 13.8.2022 16:05

A protože antikoncepce! ... :-)))