26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plzák 27.3.2021 9:53

Děláte to dobře. Referoval jeden profesor z ingolstadtské průmyslovky - nedejte se mást, říkají si vysoká škola, ale nejsou - o setkáních s některými korejskými a japonskými výrobci automobilů. "Dělejte dál ekologická auta, my budem dělat to, co si přeje zákazník."

J. Prečuch 26.3.2021 18:45

Budoucnost má pouze auto šlapací , bezpečné , ekologické a již osvědčené , sám jsem jedno plechové a jedno plastové měl v roce 1974-5

P. Sura 26.3.2021 14:53

Dokonalá elektromobilita bude mít význam jen tehdy, když nebude potřebovat baterky a dobíjecí stanice. Silnice už jsou, tak do nich jen položit kabel tam a kabel zpátky a do něj pustit proud. Auta pojedou tak, že použijou proud z toho kabelu pro speciální bezkontaktní elektromotor.

Tak teď už jen pochytat někde ty inžinýry a dát jim to za úkol. A zavřít je do lágru a nedat jim nažrat, dokud to nevymyslí ....

L. Novák 26.3.2021 15:30

No jo, takhle by to asi řešili za Stalina v komunistickém Rusku. Ale perpetuum mobile by stejně v tom lágru vymyslet nedokázali. Umřeli by hlady...Rv :-/

J. Novák 29.3.2021 4:02

A zkusil jste spočítat, kolik milionů kilometrů či mil kabelů by bylo třeba položit a čím to celé budete napájet, když dnes třeba v USA má rozvodná a výrobní síť elektřiny rezervu ve výši 10 %?

P. Kubáč 26.3.2021 14:48

Z jistého zvrhlého důvodu bychom měli elektromobily vítat, protože jejich masové nasazení znamená "jaderná elektrárna do každého okresu" - tím se u jaderných elektráren dosáhne vyšší sériovosti výroby, vyšší spolehlivosti, nižší ceny a menší politické hysterie při jejich objednávání.

Druhou možností by byly plynové elektrárny, ale když spočtete veškeré ztráty od vrtu až k vozu - je výhodnější ( a ekologicky šetrnější ) stavět auta se spalovacím motorem na plyn.

P. Sura 26.3.2021 14:56

R^R^

A nebylo by pak jednodušší stavět auta na jaderný reaktůreček? Ponorky už to uměj, tak ještě trochu zmenšit, v tom by mohli pomoct Japonci, kdysi se jim povedly tranzistoráky ....

V. Kolman 26.3.2021 19:28

Nejste pane Suro první, koho to napadlo. Už kolem roku 1946 se řešil pohon automobilů/letadel/lodí (ponorek) atomovou energií. U lodí/ponorek dal čas za pravdu návrhářům. Tam velká váha ani odstínění radioaktivního záření šlo rozumně vyřešit. U automobilů zatím nic nového na obzoru, u letadel jednoznačně nepoužitelné, kvůli váze antiradiačního stínění - pokud by životnost posádky neměla rapidně klesnout;-D.

U nových vojenských supersonických střel, zdá se Rusko poslední dobou radioaktivní pohon používá (pouze moje dedukce - fakta neznám!). Tam radioaktivita nevadí, naopak je "výhodná" k radioaktivnímu zamoření nepřátelského území.:-(

V. Kolman 26.3.2021 12:43

Elektromobil a "spalovák" jsou dvě různé věci a není dobré je slučovat.

Elektromobil je dobrý na dojíždění na krátkou vzdálenost ve městě. Potom přes noc pomalu (času je dost a šetří to akumulátory) dobít. Ale na cestu k moři na dovolenou se el-mobil absolutně nehodí. Problémem je cena el-mobilů a také, kde by ve městě parkovaly, kdyby každá rodina měla elektromobil + "spalovák". Už teď není dostatek míst na parkování. Ani otázka nabíjecích stanic (a rozvodné sítě!!!) není dosud uspokojivě vyřešena.

Řešením by MOŽNÁ??? mohlo být, levně prodávaný el-mobil a "spalovák" si na dovolenou půjčovat. Ale to by znamenalo dotace a i to je cesta do pekel.

V současné době považuji snahu NAHRADIT!!! "spalováky" el-mobilama v CELÉM ROZSAHU POUŽITÍ!!! za nereálnou.

Naproti tomu elektrické bicykly jsou rozumnou alternativou ke klasickému bicyklu. Možná se časem objeví i levné, lehké, dvoumístné "šlapací" elektromobily.;-D;-D;-D Kdo ví?

T. Kočí 26.3.2021 14:00

Ano, člověk se svými 0,1 HP trvalého výkonu je ten pravý zdroj výkonu.Zase bude možno zrušit fitka. A ceny rikšů stoupnou.

V. Šedivý 26.3.2021 14:34

Pokud budete mít zakázáno jezdit k moři (protože korouš), moc jezdit (protože CO2) a ani to ježdění do sousedního okresu nebude až tak samozřejmé jako bývalo, bude Vám elektrovozítko úplně stačit.

P. Sura 26.3.2021 14:46

A to je přesně to, o co jsem se 70 let snažil ....

P. Sura 26.3.2021 14:57

....skončit na šlapacím autě na baterku.....

V. Kolman 26.3.2021 19:34

Vy si pane Suro děláte ze šlapacího e-auta srandu (a já vás docela chápu), ale já bych v silném lijáku jel přece jenom raději ve šlapacím e-mobilu, nežli být bičován průtrží mračen, promáčen "na kost" a zkřehlý.

P.S. - To ovšem v mladším věku, kdy mi šlapání na bicyklu nedělalo potíže. Bohužel, všeho do času!;-(

J. Stehlik 26.3.2021 10:42

Ono nejde jen o auta . Ale fosilní energie se používá ve vytápění , výrobě cementu ,cihel , kovu , plastu atd.

https://www.tydenikhrot.cz/clanek/obchod-s-napetim-spotreba-elektriny-vzroste-do-roku-2050-az-o-devadesat-procent

To si nikdo neuvědomuje , pokuď se omezí fosilní zdroje čím ji nahradit .

V. Církva 26.3.2021 10:47

Tak jistě, jde o rudý hadr ekoteroristů = auta. EU snad vytvoří ca 3% světových emisí na osobní přepravě. To stojí za to omezit :)

V. Šedivý 26.3.2021 14:35

Nenahrazovat. Bída a nouze se stane novým standardem. :-/

V. Církva 26.3.2021 10:28

Jo to svazákům nevysvětlí. Ti mají cíl a tupost v hlavě. Toto je pro ně složité. A co, když tak nebudou jezdit autem, a co když tak ne do práce ale budou dělat z domu, bez továren, a výrobky si dovezou z Číny.

Kde na to vezmou nevím, ani proč by Čína zadarmo živila USA.

J. Ganaur 26.3.2021 9:31

Během příštích patnácti let se ten nesmysl ukáže....;-D;-D;-DA bude to bolet!:-(:-(:-(

J. David 26.3.2021 9:27

Elektromobilita? Přestane vánek vát, svítičko slunit a ejhle, "blackout" je tu (zrušený Temelín, Dukovany, Opatovice, etc.). Pak nezbude, než všici budeme třít ebonitové tyče liščími ocasy. Jenom otázka, kde seženeme a ulovíme tolik lišek, aby bylo ohonů zakončených "kvítkem" a ebonitových tyčí od Goodyearů? To pak bude srandy kopec, kterak dobíjet masturbací elektrická přibližovadla.

V. Kolman 26.3.2021 15:30

Nikoli pane Davide. V případě, že nebudou vát bujné větry a svítíčko nebude slunit, protože zajde za temný mrak...... tak přesně v tento moment nastoupí akumulátory stovek (tisíců, desetitisíců - milionů......) elektromobilů, povinně STOJÍCÍCH!!! v garážích a dodávajících proud do sítě veřejné elektrizační soustavy zítřka.

Použití elektromobilu k jízdě v této době bude přísně trestáno, s výjimkou několika málo případů veřejného zájmu!;-D;-D;-D Taktéž bude trestné NEDOBÍJET! elektromobil v době větrné a slunečné....... na 100%.

Skvělá budoucnost nás čeká. Ještě štěstí, že se toho (pevně doufám) nedožiji.

V. Novák 26.3.2021 9:06

Jediná rozumná elektromobilita je elektromobilita po drátech - tedy bez ztrátového převádění elektrické energie na chemickou a té zase zpět na elektrickou.

V. Církva 26.3.2021 10:31

No ano, jinými slovy pokud teda máme snižovat emise v dobravě, tak po městečku do 30km nějaké elektrovozítko a do daleka vlakem, ale luxusním, ne na stojáka ve špíně, jak naše dráhy.

Trochu do toho hodil vidle covid. V doravních prostředcích se snadno šíří nemoci.

V. Kuhaj 26.3.2021 8:49

Zajímavé. Dnes na Psu dva články na toto téma, shodné pouze v těch nejzákladnějších premisách, ve všem ostatním, zejména závěrech, naprosto odlišné.

R. Tichý 26.3.2021 7:55

Elektromobilita je lež a obludny pokus na puvodni euroamericke civilizaci-kolik toho snese.

Misto toho, aby firmy prisly na trh nuceny prijit s odzkousenymi a kvalitnimi vyrobky, je jim pod rudym plastikem dovoleno testovani na spotrebitelich.

R. Langer 26.3.2021 8:25

Jistě že ano, a aby to člověk pochopil, tak mu na to stačí základní fyzikální zákony a trojčlenka, což je ovšem pro většinu lidstva evidentně něco jako černá magie. ;-)

J. David 26.3.2021 9:37

Jo, Kemr ve filmu palicí rozbíjí atom olova, daří se, ptá se Rudolf II.? Zatím nedaří, záleží ale, jak se do toho třískne. Já na to časem přijdu. Není to milé?

J. Lukavsky 26.3.2021 7:29

"Využití větru a solární energie je velmi nespolehlivý zdroj pro výrobu elektřiny" no ale je to tak prosté. když nebude foukat ani svítit ... tak se prostě nepůjde do práce. Co budeme ale dělat doma nevím neb skoro vše je tam na elektriku, nespláchneme záchod kupř. ale nevadí půjdeme na kbelík. Jak prosté drahý Watsone. J.L. end

R. Langer 26.3.2021 8:19

Tak už teď nechodí přes polovinu lidí do práce a do škol, máme tady tedy takový malý nácvik. A podle většinové reakce, alespoň tady na Psu, se vlastně nic neděje, ba naopak, do práce by podle nich neměl chodit nikdo, a všichni by měli dostat (tady ovšem nevím jestli podle svých potřeb, nebo přes hubu) . My ten komunismus snad na druhý pokus dokonce už vybudujeme! ;-D

V. Novák 26.3.2021 9:03

Taky nechodím do práce.

Ale jsem připojen přes net a počítač, opakovač ani směrovač na petrolej jsem zatím neviděl.