Středa 23. dubna 2025, svátek má Vojtěch
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

AUTA: Poslouchá někdo Toyotu?

diskuse (62)

Za posledních 20 let tato největší automobilka světa vyrobila na 4 000 000 automobilů na elektrický, či hybridní pohon, což je daleko nejvíce vozů tohoto druhu na světě. Ústy víceprezidenta pro výzkum a vývoj Roberta Wimmera vypověděl o nepřipravenosti potřebné infrastruktury minulý týden před Senátem Kongresu.

Toyota reagovala na prohlášení americké automobilky General Motors Co., která v duchu socialistického závazku daného Demokratické straně USA výměnou za dotace a daňové úlevy, ubezpečila pokrokovou část Američanů, že do roku 2035 zcela ukončí výrobu vozidel se spalovacím motorem.

Ještě ambicióznější budovatelský plán má však čínská automobilka VOLVO, vlastněná Zhejiang Geely Holding Group, která hodlá na elektrický pohon přejít už v roce 2030. Automobilka Ford Motor Co. po těchto prohlášeních závazek čínského VOLVA dorovnala a indická automobilka Jaguar Land Rover Limited toho samého chce dosáhnout dokonce ještě o pět let dříve, tedy v roce 2025.

GM, největší americký výrobce automobilů, je vůči Toyotě přibližně poloviční, jak co se týče celkovému počtu vyrobených vozidel, tak podílu na americkém trhu. K opatrnosti se přidal i největší výrobce spalovacích motorů na světě japonská HONDA.

Viceprezident Toyoty Wimmer podotýká, že pouze 2% ze všech světových vozidel jsou na hybridní nebo elektrický pohon a tento podíl poroste jen velmi pozvolna. Wimmer upozornil, že i tato 2% jsou tvrdě podplacená dotacemi a daňovými úlevami. Po amerických silnicích se prohání bezmála 290 milionů aut, z toho 98 procent na spalovací motor. Dosáhnout podílu 7 miliónu vozidel pouze na elektrický pohon, bude podle Wimmera znamenat vybudovat na 8 500 nových veřejných nabíjecích stanic, když v současné době je jich ve Spojených státech přibližně 1 500.

Jenomže to je řeč o pouze 7 milionech, přičemž socialistické plánování uvažuje do 20 let s 300 milióny vozy. A nejde pochopitelně o samotné nabíjecí stanice, nýbrž jde fakticky o novou americkou rozvodnou síť.

Nemůžeme si ušetřit poznámku k častým výpadkům elektřiny v Texasu a Kalifornii už v dnešní době, kdy podíl ve spotřebě elektřiny pro automobily je v zásadě nicotný. Využití větru a solární energie je velmi nespolehlivý zdroj pro výrobu elektřiny. Vítr je prostě v rozporu s našimi potřebami – generuje příliš mnoho energie, když ji obvykle nepotřebujeme, a generuje příliš málo, když jí potřebujeme více. Úložná kapacita, která by to měla zohledňovat, dosud neexistuje.

Další důležitou částí nové infrastruktury je samotný příkon pro vysokorychlostní nabíjení. Nejmodernější technologie umožňují dobít baterie za 30 minut. Toho se však nedosáhne doma v garáži, ale jen u speciálních dobíjecích stanic. Doba strávená na elektrické pumpě, je u těch nejrychlejších až pět krát delší, než u nejpomalejších benzínových pump. Natankovat elektřinu tak bude ve špičce hororová záležitost.

Podle výzkumníků z firmy Tesla hovoříme o dvojnásobné spotřebě elektrické energie, pokud mají být všechna vozidla na elektrický pohon. Na to nejsou – a za dvacet let ani nemohou být – Spojené státy připravené (pokud tedy nehodlají dvojnásobně zvýšit daň z příjmů).

Toyota netvrdí, že toho nelze za dvacet let dosáhnout. Toyota jen upozorňuje, zda si tyto astronomické náklady Demokratická strana v čele s Josephem Bidenem uvědomuje a zda o této fantasmagorii už pověděla svým voličům…

Jan Kovanic
23. 4. 2025

Není papež ten, jenž by se zalíbil všem.

Hana Lukešová
23. 4. 2025

Pachatel je americký příznivec Palestiny bílé pleti.

Aston Ondřej Neff
23. 4. 2025

Jedu takhle po Strakonické a míjím nudný zelený billboard

Jan Bartoň
23. 4. 2025

Turek svádí smrtelnou nehodu dalšího „rychlíka“ na média.

Aleš Michl
23. 4. 2025

Deficity veřejných financí jsou pro inflaci násobně horší než cla

Aston Ondřej Neff
21. 4. 2025

Dneska opravdu jen krátce, kdo by se o svátcích chtěl zabývat politikou.

Aston Ondřej Neff
22. 4. 2025

Jeho Eminence Turkson má škraloup

Aston Ondřej Neff
23. 4. 2025

Jedu takhle po Strakonické a míjím nudný zelený billboard

Robert Williams
22. 4. 2025

Demontáž kapitalismu, přesun bohatství, demontáž Západu

Hana Rybnická
21. 4. 2025

Jak ostatní univerzitní lídři reagovali na Bílý dům.

duff Dominik Duffek, ČTK
23. 4. 2025

Ještě loni si od něj vyjednali povolení přímo ve Vatikánu. Po pondělní smrti papeže Františka...

Josef Kopecký
23. 4. 2025

Poslanci nepodpořili návrh ODS a TOP 09, aby si lidé připláceli za lepší zdravotní péči a platili...

Ondřej Horák
23. 4. 2025

Josef Kroutvor vydal Driftbook, soubor zápisků za poslední čtvrtstoletí. Což je strašně moc let… I...

ČTK, kh Kateřina Havlická
23. 4. 2025

Oblast poblíž tureckého Istanbulu zasáhlo krátce po poledni zemětřesení o síle 6,2, uvedla americká...

ČTK, Lidovky.cz
23. 4. 2025

Americké technologické firmy Apple a Meta Platforms porušily pravidla na ochranu unijního trhu,...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz