7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. David 26.3.2021 9:44

Budete muset svojí tyč třít liščím ohonem, aby byl proud pro dobití LiOn baterií Vašeho kompu. Petrolej užijte do přísvitu Vaší petrolejové vozové lampy. Pozor na knot, ať to příliš nečmoudí.

Z. Jiroušek 26.3.2021 10:01

Chci stavět. Potřebuji on-line zedníky, tesaře, elektrikáře.

A také on-line dodávky potravin, vypěstovaných on-line.

Nebude to trvat dlouho, kdy na tom bude líp ten, co bude mít ve sklepě hromadu brambor než ten, kdo bude mít v garáži Ferari.

Vy elektřinu nepotřebujete, klidně můžete precovat i při sbvíčkách.

V. Církva 26.3.2021 10:33

R^

V. Církva 26.3.2021 10:32

A zbytek vám vyrobí Číňani. Za co to ale budeme potom kupovat?

V. Kolman 26.3.2021 11:45

Elektronika na petrolej! Ironie - srandičky.

Ale sovětští občané už měli (někdy v šedesátých letech) v éře elektronkových rozhlasových přijímačů pro odlehlé oblasti vyvinutý (a prodávaný) termoelektrický generátor, který se nasadil na cylindr petrolejové lampy a to radio "krmil" elektrickým proudem. Jedna sekce generátoru žhavila elektronky, druhá sekce transformovala pomocí vibračního měniče nízké napětí na potřebné vyšší anodové napětí. Jednoduché - prosté.

P.S. - Poznámka pro později narozené. Fakt, nedělám si srandu.

P. Sura 26.3.2021 15:03

No prosim! A jde to! Nehledat cesty, jak to zdůvodnit, ale jak to zrealizovat !!

A to ještě kdyby znali Strlingův motor, co určitě některý Rus vynalezl dávno před ním .....

R. Langer 27.3.2021 5:47

Ano, chápu že si děláte legraci. To je jako když se Penny v TBBT ptá, jestli by baterie z brambory nevyřešila světový energetický problém... ;-)

J. Nevrkla 26.3.2021 7:11

Takovou drzost nerespektovat trh a zájmy zákazníků neměli ani komunisté, možná tak v KLDR.

R. Langer 26.3.2021 8:21

Ale vždyť to všechno dělají komunisté, a to naprosto ryzí, to přece s trhem nemá zhola nic společného. ;-)

J. Nevrkla 26.3.2021 8:26

Já už je nenazýváme komunisty, ti chtěli všelidové vlastnictví výrobních prostředků a tzv. vládu lidí. Teď se jedná o korporátní vlastnictví. A korporátní socialismus vedou fašisté.

J. Kostelanský 26.3.2021 6:31

Toyota si robí z núdze cnosť. Pri elektrifikácii mala Toyota pred ostatnými výrobcami áut obrovský náskok vďaka svojej hybridnej technológii. Ale u čistých elektromobilov jej ušiel vlak, a tak to teraz ospravedlňuje rôznymi vyhláseniami ako je toto.

Mimochodom rovnako postupuje aj BMW. Elektrickú i3-ku mali dávno pred ostatnými výrobcami, bohužiaľ na to išli zo zlej strany, a preto sa nikdy moc dobre nepredávala. Aj preto, že mala zvláštny dizajn, ale hlavne preto, že to bolo (a stále je) malé a súčasne drahé auto. Preto teraz BMW pravidelne vyhlasuje, že zákazníci elektromobily nechcú, že ešte nie je na ne vhodná doba. Len vždy "zabudnú" dodať, že sa to týka elektromobilov značky BMW. :-)

Elektromobil je totiž produkt ako každý iný. Sú výrobcovia, ktorí dokážu na trh uviesť elektroautá, ktoré zodpovedajú predstavám zákazníka z hľadiska mixu dizajnu, ceny, výkonu, dojazdu či úžitkových vlastností, a sú výrobcovia, ktorí to (zatiaľ) nedokážu. Tí prví nestačia vyrábať (Tesla, Kia-Hyundai, Volkswagen), tí druhí vyhlasujú do sveta, že elektromobily zákazníci nechcú...

Aké opatrenia na podporu elektromobilov robí Biden v USA, je v podstate bezpredmetné. Dôležité totiž je, čo sa deje v Číne - a aj Južnej Kórei. A tam sa dejú naozaj veľké veci.

Mimochodom, je úplne logické, že predaj elektroáut stúpa len pozvoľne. Ako inak by mal stúpať? Kapacity na výrobu elektroáut tiež stúpajú len pozvoľne, a ťažko sa môže predať viac elektromobilov než sa ich vyrobí... :-)

V. Církva 26.3.2021 10:38

Jenže ten článek byl o elektrické energii a kde ji do těch velkých věcí z Číny vezmete. To za co si ty velké věci koupíte je taky otázka. No a jak budete recyklovat miliony baterií je už je otázka prmiová.

J. Kostelanský 26.3.2021 11:30

Prečo vás zaujíma, kde si elektrinu kúpite? Máte s ňou problém teraz? Majú s ňou problém v takom Nórsku?

Majú problém elektromobilisti s "tankovaním"? Je problém absolvovať cestu po Európe s rizikom, že niekde nenájdem nabíjaciu stanicu? Prečo upozorňutete na problémy, ktoré s veľkou pravdepodobnosťou ani nenastanú? Viete, že elektromobily sa na celkovej spotrebe elektriny podieľajú rádovo jednotkami percent jej celkovej výroby?

Možno vám uniká, ale výsledkom nedostatku elektriny je to isté ako jej prebytok - nestabilná rozvodová sieť.

Každá krajina si bude zdroje elektriny riešiť po svojom. Česko s tým problém nemá. Vyváža toľko elektrickej energie, že by uživila milióny elektroáut.

A čo sa týka rozvodnej siete, tá sa plynulo prispôsobuje tomu, ako rastie počet áut na elektrinu. Napr. E.ON teraz buduje nabíjacie stanice s výkonom 90 kW a 150 kW, pretože vyššie kapacity sú zatiaľ zbytočné. Ale nabíjacie stanice sú projektované a vyrobené tak, aby sa s relatívne malými nákladmi dal v budúcnosti výkon zvyšovať.

A. Renjascu 26.3.2021 11:48

Píšete nesmysly, Norsko začíná mít problémy již dnes. Elektřinu ČR již brzy vyvážet přestane a v roce 2025 začne ve špičce naopak dovážet a v roce 2029 již trvale. Uhelné elektrárny se pomalu zavírají Vřesová, Prunéřov I... z dostavby Temelína či Dukovan se stalo politikum a je otázka zda se vůbec zrealizuje. A nestabilitu sítě nezpůsobuje jen její nedostatek, ale předně chybějící energie.

https://www.dobramesta.cz/aktuality/31/odvracena-tvar-elektromobility-v-norsku---dobijeci-stanice

J. Jurax 26.3.2021 12:41

Píše sice nesmysly, ale s nadšením.

L. Novák 26.3.2021 15:56

Vždyť je to Kostelanský, blábolící magor... :-P

J. Jurax 26.3.2021 12:48

Technooptimismus překročivší jistou kritickou hranici stává se technoblbostí.

Mám doma po pradědovi časopis z roku 1911 - tedy měl jsem, nějak ho nemůžu najít - v němž redaktor popisoval brzkou světlou budoucnost dopravy vzduchem - ovšem vzducholoděmi. Ale tehdy nikoho nenapadlo podpořit tuto vizi tučnými dotacemi a na parolodě i vlaky tažené parními lokomotivami uvalit emisní povolenky.

P. Sura 26.3.2021 15:05

A kde prosím ta Toyota vzala ten obrovský hybridní náskok? Asi ho obšlehla pod Rusů?

F. Brabec 26.3.2021 1:51

Misto do elektrickych aut nainvestovali do vodikovych, tak se nelze divit, ze ted lobbuji u vlady proti nim.

https://electrek.co/2021/03/17/toyota-lobbies-us-government-delusional-effort-slow-down-electric-vehicles/

J. Kostelanský 26.3.2021 6:55

Ono to má zaujímavú históriu.

Japonské automobilky skočili pred 20 rokmi na americký vodíkový "špek" Georga Busha mladšieho.

Na konci 90.rokov - za prezidenta Clintona - sa v USA začalo predávať niekoľko modelov japonských elektrických áut. A boli celkom úspešné. Samozrejme sa nepredávali vo veľkých množstvách, ale dôležitá bola iná vec: zákazníci boli s nimi spokojní.

V roku 2001 však do Bieleho domu prišiel George Bush mladší, Texasan s veľkými väzbami na ropný priemysel. A ten elektromobilom "zatnoul tipec". Zákonmi nastavil také podmienky, že japonské automobilky radšej VŠETKY predané elektromobily vykúpili späť. Na veľkú nespokojnosť svojich zákazníkov. Bolo to komické: zákazníci sa áut vzdať nechceli, ale museli. Niekoľko z nich si autá schovalo či vyhlásili, že im ich ukradli, a dnes sú z nich cenné zberateľské kúsky.

George Bush tento svoj krok, ktorý bol samozrejme realizovaný preto, aby elektromobily nezačali ohrozovať ropný priemysel, zdôvodnil typicky politicky: elektromobily síce vyzerajú sľubne, ale USA na to pôjdu inak. :-) Autami na vodík. Zafinancovali v Kalifornii jednu experimentálnu vodíkovú stanicu, a tým to skončilo. Japonci to však nepochopili, mysleli si totiž, že Amerika naozaj bude prechádzať na vodík, a tak svoj vývoj zamerali na vodíkové autá.

Po 8 rokoch prišiel Obama, vytvorili sa priaznivejšie podmienky, na scéne sa objavila Tesla s Elonom Muskom, a v USA sa postupne rozbehol predaj elektrických áut. A nie vodíkových (aj keď aj to sú vlastne elektrické autá).

Nie je ťažké pochopiť, prečo Elon Musk vsadil na čisté elektromobily, a nie na vodíkové. Vodík je totiž v celom procese výroba elektrickej energie, jej prenos po sieti, uskladnenie v aute a jej následná spotreba počas jazdy úplne zbytočný, ale hlavne drahý a málo efektívny medzičlánok. Pretože vodík sa musí najskôr vyrobiť pomocou elektrickej energie, potom zložito natlakovať (problémo

J. Kostelanský 26.3.2021 6:56

... zložito natlakovať (problémom vodíka je to, že má najmenšie atómy, a tak je náročne vytvoriť nádobu, cez povrch ktorej by atómy vodíka neunikali), klasicky pomocou kamiónov dodať na čerpaciu stanicu a potom znovu zložito natlakovať do auta. Pričom nádrže zaberajú veľa miesta a nedajú sa tak efektívne v aute umiestniť ako batérie (aj autá na vodík majú batérie, ale podstatne menšie). Efektivita toho procesu je niekde na úrovni 25 %, efektivita pri elektrických autách je zhruba 3x vyššia. A ťažko sa niekedy môže niekedy tento pomer vyrovnať.

R. Langer 26.3.2021 8:23

Už s těmi pohádkami o elektromobilismu jděte někam, s realitou to nemá nic společného, o efektivitě, ekonomii a ekologii ani nemluvě... :-P

J. Kostelanský 26.3.2021 11:40

Ďakujem za mimoriadne vecný príspevok plný odborných podnetov. ;-D ;-D

Tak začnime napr. pohádkou o Nórsku. Nórsko sa nejako stratilo z diskusií elektrofóbov. Hádam ste naň nezabudli? Veď nikde inde na svete sa v relatívnych číslach nepredáva toľko elektroáut ako v Nórsku? Povedzte k tomu niečo...

Prečo tam nekolabuje sieť? Prečo tam nie sú dlhé rady na dobíjanie (keby boli, elektrofóbi by si určite nenechali príležitosť o tom informovať celý svet)?

Žeby to bolo tým čarovným zaklínadlom "dotácie"? :-)

Dotácie ale neriešia technické problémy, na ktoré elektrofóbi už roky - mimochodom veľmi neúspešne - upozorňujú. Práve naopak. Vďaka dotáciám elektromobilita pokračuje rýchlejším tempom ako bez nich. Ale napriek tomu ani v Nórsku, ani Holandsku, a ani v Nemecku žiadne neobvyklé problémy s dodávkou elektriny nie sú. To, že sa občas vyskytne nejaký lokálny problém, je samozrejme prirodzené.

Najväčšie problémy s dodávkami elektriny pre elektromobily a s elektromobilmi vôbec sú v diskusiách "expertov" venkovských hospod (opak pražských kaviarní) na Neviditelném psu. ;-D

L. Novák 26.3.2021 18:26

Zelený gretén Kostelanský zase blábolí nesmysly... Blbečku, když ty elektromobily vláda díky vysokému zdanění všeho ostatního zvýhodňuje na silně regulovaném trhu, tak lidem nezbývá, než ty drahé nesmysly kupovat. Nagoogluj si, idiote zelený, jak to v Norsku vypadalo na sídlištích, když si každý z auta natáhl dobíjecí kabel do zásuvky v bytovém domě oknem. A je tam také o masívních dotacích...

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/

Norsko má vodní elektrárny zásobované vodou z ledovců.

Blba ze slovenské pobočky Greenpeace hlásajícího nesmysly tady vážně potřebujeme... Rv

R. Langer 27.3.2021 5:50

No, tak s tím Norskem jste si pěkně naběhl, tam právě v oblasti elektromobility kolabuje všechno, včetně těch prodejů, jakmile skončili dotace... ;-D

J. Jaroš 26.3.2021 10:11

Moje myšlenky se asi ubírají špatnou cestičkou. případě el. auta:přeměna chemické. energie na tepelnou, mechanickou, elektrickou, chemickou a mechanickou mi nějak na 75%účinnosti nevychází. Prosím o případnou opravu. Zástrčku jako primární zdroj elektrické energie neberu.

J. Kostelanský 26.3.2021 11:21

Porovnávam vodíkový a elektrický pohon. Zdroj elektriny do úvahy neberiem...

J. Jurax 26.3.2021 12:51

Aha. To mnohé vysvětluje.

:-)))

L. Novák 26.3.2021 18:27

;-D R^ !!

R. Langer 27.3.2021 5:52

Jasně, elektřiny je v zásuvce přece dost... ;-D ;-D ;-D