Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: „Čistota“ elektroaut je chiméra
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Šejna 12.10.2021 15:57Spalovaci motor ma účinnost max 35%. Tepelná elektrárna maximálně 50%. Z toho plyne, že i kdyby elektromobil použil jen elektřinu z tepelné elektrarny, bude mít menší uhlikovou stopu. Nikdy ji ale nebude mit nulovou. Jak proste, autore a místní neznačkové matematiky a fyziky. |
V. Petr 12.10.2021 16:0635% má benziňák, diesel až 45%. No a uhelná elektrárna má 42%, 65% má paroplyn. |
K. Křivan 12.10.2021 18:0365% má paroplyn .... pokud vyhřivá navíc sídliště. |
J. Lukavsky 12.10.2021 18:33No chybí mi tam ještě jakou účinnost má samotný elektromotor (60% ?). A pak s jakou účinností se elektřina vyrobená v elektrárně přepraví do zásuvky, z ní do baterky a z baterky do kola. Pokud bych počítal jen 10% ztrát v každém kroku, tak... žádná sláva. A navíc baterka se časem samovolně vybíjí a váží půl tuny, čili další ztráty. Asi to nebude žádná sláva s tím elektroautem. J.L. end |
V. Petr 12.10.2021 20:09Elektromotor má účinnost dobrou, přes 90%. Horší je to s cyklem nabíjení/vybíjení baterky, tam se takových 15% ztratí. Ztráty elektřiny v rozvodech činí u nás něco přes 4%. |
J. Novák 13.10.2021 18:03Ale fuj! Zase zbytečné progresivistické lži. Malolotrážní turbodiesel má o fous vyšší účinnost (kolem 43 %) než uhelná elektrárna (kolem 42 %). Lodní mazutové turbodiesely mají účinost kolem 55 %, paroplynovky kolem 57 %. Účinnost automobilu s expanzním motorem je obdobná průměru aktuálního energetického mixu v ČR (který ale bude do budoucna klesat). Elektromobil je tedy čistá ztráta! |