29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Varování před 3. plynovou válkou

První ruská válka s Evropou o plyn proběhla v Čečně, druhá v Gruzii. Ke třetí se schylovalo už před deseti lety. S ruským energetickým imperialismem kolaborovalo hlavně Německo a Francie, ale i Japonsko a Česko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 24.6.2022 16:12

Aspon vite, jaky bude konec EU.

D. Laurencikova 24.6.2022 16:11

To te vetsine lidi dojde, az to bude realitou. Ackoliv, i pak se to jeste da svest na Putina. Protoze kdo zna ten Schwabuv vyrok: "Nebudete vlastnit nic a budete stastni?" Mozna ale, ze vetsina lidi skutecne bude stastna a poslusna a slapat tim "spravnym" smerem. Tak jak dnes lidi veri, ze je to Putin, ktery nam vyhlasil "hospodarskou valku" a ne my jemu. Ja osobne se divim, ze s tim zastavenim ci omezenim dodavek plynu tak dlouho poseckal.

D. Laurencikova 24.6.2022 16:01

Nechcete snad nakonec tvrdit, ze USA vedou "valky" a ne "mirove operace?" Vyjmenoval jste "specialni operace", ktere se vedly vetsinou v dobe, kdy Ukrajina byla soucasti SSSR a plne pri tom. Je vam aspon to jasne?

P. Hák 6.6.2022 6:22

Ano, ten termín mne právě nejvíc praštil do očí.

J. Vintr 5.6.2022 23:55

Na setkání těch zrůd v Davosu se údajně ředitel Pfizeru chlubil, že se daří plnit plán do roku 2023 snížit lidskou populaci o polovinu..

J. Vintr 5.6.2022 21:58

A uvědomujete si, že v těch letech, o kterých píšete, patřili k těm "Rusům" i (vámi jistě milovaní) Ukrajinci?

P. Dvořák 5.6.2022 17:31

Máte pravdu, Rusové jen provedli nějaké speciální operace v r. 1953, 1956, 1968, 1979 pod hlavičkou SSSR, a jako RF v r. 2008 v Gruzii. A pak nějaká ta Sýrie...

A to opomíjím před začátkem WWII třeba útok na Polsko a na Finsko a zábor ostatních pobaltských republik.

M. Hoblík 5.6.2022 15:41

Kam se hrabou Rusové v agresivních válkách na USA?

V. Novak 5.6.2022 15:35

Vždyť by mohli sami zavřít kohouty - jenže prachy za tranzit plynu se jim hodí a hodí se jim i ten plyn, který odeberou "virtuálním reverzem" z roury cestou na západ a Rusům za něj zaplatí přes Francouze.

Rusko nepochybně čeká na takový krok - protože pak by Evropě by zbyly jedině plynovody Nord Stream a Němci by urychleně šáhli do šuplete pro toho posledního "berana", aby spustili NS2. Což je i v našem zájmu...

J. Vintr 5.6.2022 15:21

Nás se ozbrojený konflikt na Ukrajině nijak netýká. Tahá nás do něj jen naše vláda idiotů, pro které je pochvala z Bruselu (nebo Washingtonu) víc, než zájem deseti milionů českých občanů. Přitom je objektivně vůbec nic nenutí zločinnou politiku "protiruských" sankcí zločinců z Bruselu akceptovat. Maďarský prezident Orbán ukazuje, že to jde snadno. A kdyby se k němu připojilo víc evropských zemí, bylo by to ještě lehčí. Za všechno špatné, co na nás přichází, můžou v prvé řadě naši politici.

V. Novak 5.6.2022 14:58

Podstatné je, že 1) jde o už 4. blok v Akkuyu, 2) licence na jeho stavbu byla vydána v říjnu roku loňkého, 3) stavba prvního bloku byla zahájena v r. 2018 a 4) má být připojen do sítě v r. 2023, tedy 5 let od zahájení výstavby.

A také, že Rostatom ty reaktory seká jak Baťa cvičky, má zakázky v různém stádiu rozpracovanosti na 36 bloků - a všechny jsou stavěny podle jednoho vzorového modelu. Žádná překvapení s prototypy...

Ovšem jak píše komentátor pod článkem, ČR si vybere dodavatele nikoli nejschopnějšího, ale nejprokádrovanějšího...

V. Novak 5.6.2022 14:47

A mohl byste nepsat, jak se tedy konkrétně to ruské vydírání projevuje?

Protože já vidím, jak se EU nejdřív děsila, že jí Rusko vypne plyn, ropu a uhlí (a taky umělá hnojiva - ale o tom se tak nepsalo) a teď vyhrožuje Rusku tím, že přestane odebírat ropu, plyn, uhlí (umělá hnojiva si už zakázala), čímž Rusko potrestá. Žádné vydíráí ze strany Ruska jsem nezaznamenal.

Tak napíšete, jak to vidíte vy? Rád se zasměju...

V. Novak 5.6.2022 14:43

Jak se projevuje iracionalita Ruska? A jak se projevila v tom 2009. roce? Povídejte, rád si to přečtu...

I. Lyčka 5.6.2022 11:38

Ono to není špatný nápad, hrát si na hodného strýčka, začít poskytovat suroviny a energie státům EU, která pak zruší kontrakty se zbytkem světa a zůstanou plně závislé na Rusku. A až dospěje doba, tak začít vynucovat svoje touhy a přání nejdříve lehounce přes Green Deal a nakonec i vojenským vydíráním, protože závislé státy nebudou mít jinou možnost, než na vydírání přistoupit. Putin neodhadl správný okamžik, poněkud to uspěchal. Taková Čína to dělá podobně a možná ani nebude potřebovat válečný střet, aby ji po čase zbytek světa poslouchal. Aspoň že EU má důležitější starosti - péči o klima (rozuměj ožebračování lidí, taky za účelem jejich ovládnutí), LGBT+atd, atd. a takové podružnosti jsou pod její rozlišovací (ne)schopnost.

P. Hák 5.6.2022 11:09

jen pro zajímavost

P. Hák 5.6.2022 11:07

https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/byly-zahajeny-stavebni-prace-strojovne-turecke-jaderne-elektrarny-akkuyu-4

P. Hák 5.6.2022 11:05

K našim JE: Korejci nemají šanci to prolobovat. Taková zakázka je výsostné politikum a obrovský kšeft pro dodavatele, ekonomie půjde stranou. Dostane to politicky silnější z dvojice Westinghouse - Areva. Taky záleží na tom, zda se za Francouze postaví Němci. Může být i konsorcium Američanů s Frantíky, pak by dojení českého rozpočtu bylo nejefektivnější. Pokud teda Westinghouse do té doby nestačí znovu zkrachovat.

J. Nevrkla 5.6.2022 10:46

Já doufám, že to vše dění bude stále rychleji populace světa chápat a úsilí o Nový světový řád pod vedením Ameriky odmítne. Chci věřit, že globalistum začíná téct do bot, kopou okolo sebe jako chcipajici kobyla.

J. Nevrkla 5.6.2022 10:42

Za americké války může samozřejmě Rusko. Tak leda podle fanatiků.:-)

D. Laurencikova 5.6.2022 10:25

Mate naprostou pravdu a kdyz clovek cte ty nesmysly, ktere tady pisi ruzni "Divisove", tak je mu jich az lito. "Do roku 2030 nebudete nic vlastnit a budete z toho mít radost", slíbil lidem Klaus Schwab, sef Svetoveho hospodarskeho fora, davno pred vypuknutim konfliktu na Ukrajine. Ze nebudeme nic vlastnit, (mozna ani zivot), se zda byt cim dal jasnejsi. S tou radosti si nejsem az tak jista. :-/

D. Laurencikova 5.6.2022 10:16

Presne tak. Da se rict, ze EU, aby potrestala Putina, tak se dobrovolne sama odrovnala.

D. Laurencikova 5.6.2022 10:15

Nemate pravdu, jako vzdy. Po tom "diktatorovi", po svrzeni Americany prislo VZDYCKY neco mnohem horsiho!

D. Laurencikova 5.6.2022 10:13

Na to uz je skoro pozde. Stojime de facto na prahu jaderne valky a vsimnete si, kolika lidem clenstvi Ukrajiny v americke sfere hospodarskeho, vojenskeho a financniho vlivu to za to stoji. Rv

D. Laurencikova 5.6.2022 10:10

Rusko nam nic neporoucelo.

P. Diviš 5.6.2022 9:18

Dokud mohlo poroučet, dodávalo spolehlivě. :-P

P. Diviš 5.6.2022 9:16

A kolik těch "válek" by se vůbec nekonalo, kdyby nyní Rusáci, dříve sověti nepodporovali kdejakého svého diktátora ...

P. Diviš 5.6.2022 9:14

Zatím ovšem řádí ruská nenávist, ta protiruská asi jen na Ukrajině, ale to není nic divného. Kdyby někdo vraždil Čechy a rozbíjel jim, na co jen dosáhne, taky by asi nějaká ta nenávist vznikla.

Chudoba a hladomor je konec každého socialismu.

P. Diviš 5.6.2022 9:12

Zapomněl jste na Korejce, ale koho by to ve vašem brecení udivovalo.

R. Langer 5.6.2022 6:52

A jak nás Rusko dnes vydírá? 8-o

P. Brecík 4.6.2022 22:34

Německo rabuje !! naši El-energii, Francie je .... tam, pane hrábě. V jejich JE se jim trochu rozlepují svary. V zimě budou potřebovat móóóc E-energie. Kde ji vzít a .... nepálit plyn ;-) A tak na stavbu našich JE zůstává jen neschopný, zkrachovaný Westinghaus. Už se těším na to první, teoretické numero. Minim. 400 miliard a více. ;-D