10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
evžen 5.1.2006 23:33

je příliž málo času na pohledy od "nás" /zpoza hor/

Přiznám se, nepřečetl jsem všechny názory, ani reakce. Shrnu tedy svůj pocit "ohrožení z nedostatku energie". Rusko chce prosadit svůj řád a pořádek, jenž koresponduje s ekonomikou Evropy. Chceme-li, aby někdy i Rusko bylo v EU /no,nebojme se té myšlenky!/, musíme připustit, že má právo si stanovovat podmínky, na než si EU - šťastnější evropské země dávno zvykly. Chápu krok = asi hlavně pana Putina= /tam to holt jinak nikdy nepůjde, počítám/, jako legitimní zkoušku hlavně EU. Nejsem euroskeptik, ale přesto jsem nezaznamenal j e d i n n o u oficiální reakci parlamentu EU na tuto "zvůli dodavatele života" /eufemizmus/, proti "nám ubohým zpracovavatelům". Pochopitelně, v případě těžce zkoušené Ukrajiny, jsme na vážkách, jak se zachovat morálně /lze-li toto vůbec použít v politickém pokeru/, ale proč se nikdo nepokusil již nyní vyvolat pomoc latentnímu členovi "našaho doposud hliněného společenství?" - NYNÍ JDE O NĚ, KDY PŮJDE O NÁS ? (A rozhodně nemám na mysli "hbitou odvetu" nebo "hledání ďábla". Všichni jsme přeci tací, jak nás naučili chápat svět! Včetně ekonomů a politiků - jiné prostředky nejsou stravitelné i když ve hře je toho vždycky víc než kam,zatím /zpoza těch našich hor/, dohlédneme) /prosím "rychloreakcionáře", aby zůstali "fakt v klidu" dík E./
Slávik 5.1.2006 22:33

Prečo by malo Rusko podporovať indické oceliarne dodávkami lacného plynu?

Vážený autor, Česko platí za plyn okolo 210 dolárov, Slovensko tiež, vždy v závislosti od doby dodávky. Vysvetlite mi, prečo niekomu a najmä Vám tak veľmi záleží na tom, aby Ukrajina platila menej? K zvýšeniu ceny nedošlo vôbec z politických dôvodov, ale z dôvodov ekonomických. Ukrajinskú oceliareň v Krivom Rogu totiž Ukrajina predala indickému koncernu Mittal a ten začal lacno vyrobenou oceľou (vďaka lacnému plynu) ohrozovať najmä ruskú konkurenciu dokonca v samotnom Rusku.
 Rusko nemá prečo dotovať indické ani iné oceliarne, má dosť vlastných. Všimnite si, že aj US STEEL podporuje zvýšenie ceny plynu na Ukrajine, lebo aj preňho je Mittal vďaka lacnému plynu na Ukrajine nekalý konkurent.
Takže nijaký imperializmus ani "cárstvo" ani iné demagogické hlúposti - jednoducho obrana národných záujmov. V tom nám Putin môže ísť príkladom.
Ivan Nový 5.1.2006 22:44

Sláviku,

Kdyby Rusko bombardovalo ukrajinské ocelárny, také by chránilo své národní zájmy. Zastavení plynu je podobný akt agrese.
Slávik 5.1.2006 23:06

Re: Sláviku,

Vážený Ivan Nový, aj u nás od prvého januára jednostranne zvýšili cenu plynu. Vôbec sa ma nepýtali na môj názor. Ak prestanem platiť, alebo nepodpíšem novú zmluvu, vypnú ma. Tak to je. Bude to akt agresie?
Inak Ukrajina vedela, že o Krivoj Rog má záujem aj Rusko. Nová vláda Krivoj Rog po nástupe reprivatizovala a predala Indom. Fajn, je to jej právo. Rovnako je právo Ruska žiadať od Indov trhovú cenu plynu, ak chcú vyrábať a dodávať komponenty pre rýchlo ra rozvíjajúci automobilový priemysel.
Čo nás a hlavne Vás do toho? Prečo neprotestujete, že my platíme 210 dolárov a Ukrajina iba 95?
doxa 5.1.2006 23:12

Re: Prečo by malo Rusko podporovať indické oceliarne dodávkami lacného plynu?

K zvýšeniu ceny nedošlo vôbec z politických dôvodov, ale z dôvodov ekonomických. Ale prečo cenu nezvyšili tiež Bielorusku?
Slávik 5.1.2006 23:42

Re: Re: Prečo by malo Rusko podporovať indické oceliarne dodávkami lacného plynu?

Milá doxa, nezvýšili Bielorusku, tak nezvýšili. Je to ich panská vôľa. Nemusia sa Tebe zodpovedať rovnako ako Ty sa nemusíš zodpovedať im, ak mi predáš kapustu po dve koruny a susedovi po tri. Tvoja kapusta, Tvoje ceny.
Ak Ti je Ukrajiny tak ľúto, kúp plyn a predaj jej ho po 50 dolárov! Alebo donúť USA, aby to urobili!
To že sa vyvolávajú protiruské nálady kvôli oprávnenej snahe Ruska vyrvonať exportné ceny svojej komodity pre všetkých odberateľov je, žiaľ, krátkozraká primitívna fóbia a najmä závisť...
Akoby všetci chceli a čakali, že sa Rusko rýchlo položí na lopatky, rozsype a bude prosiť o almužny.
Ale realita je iná. Málokto si uvedomuje, že  Rusko už šiesty rok po sebe vykazuje rast HDP nad 7 percent, čo sa USA už dlho nepodarilo...
Ivan Nový 5.1.2006 23:58

Sláviku,

panská vůle se neslučuje s obchodem, panská vůle není dohoda a obchod je o dohodě. Panská vůla je akt agrese.
vita 6.1.2006 9:18

Re: Sláviku,

Tak co je vlastně tím "aktem agrese"?
To, že Bělorusko dostává plyn pod cenou?
Nebo že ho Ukrajina NEdostává pod cenou? Ta ho ovšem donedávna dostávala pod cenou, tedy dle vaší ctné definice byla objektem agrese, takže přechodem na světové ceny agrese vůči ní skončila... Měla by si vydechnout, Ukrajina, oranžoví Juščenkovi junáci i Juščenko sám.
 
Sakra, proč teda řve Ukrajina, která konečně dostala šanci nebýt cílem aktu agrese, ne brat žebrácky plyn, ale hrdě ho odebírat za tvrdou měnu já pán - ty pán, a ne Bělorusko?
Ivan Nový 6.1.2006 0:00

A Sláviku,

agresor není důvěryhodný obchodní partner.
Slávik 6.1.2006 19:28

Re: A Sláviku,

Milý Ivan Nový, považovať za agresora toho, kto sa nechce nechať vykorisťovať dumpingovými cenami a žiada normálne ceny za svoj tovar, je trocha čudné a mimo misu.
Agresor je skôr ten, kto nechce akceptovať realitu a jej hodnotové vyjadrenie a dožaduje sa "milodarov".
Demokracia je rovnoprávnosť. Rovnoprávnosť určite neznamená vynucovanie si nevýhodných obchodov pre jednu stranu.
Ivan Nový 7.1.2006 11:36

Sláviku,

Rusko prodávalo plyn Ukrajině za dumpingové ceny, aby si ji zavázalo, tedy i ty nízké ceny byly aktem agrese. Jakmile se Ukrajina, začala vymaňovat z vlivu Ruska, byla tato zbraň použita jinak, neočekávaným zdražením ceny. To je typické jednání agresora a uzurpátora. A takový obchodní partner nemůže být nikdy důvěryhpodný. Evropané jsou hlupáci, že od Rusů plyn nakupují. Měli by začít uvažovat o tom, jak jej získat jinak.
ferda 5.3.2006 0:14

Re: Sláviku,

 jsi hnup.
doxa 5.1.2006 21:57

Jediné štěstí je

že na naftě jsou životně závislé armády všech velmocí. Takže, kdyby (nedej Pán Bůh!) opravdu něco hrozilo, tak na vývoj náhražek budou vrženy téměř neomezené prostředky, tak jako za WWII na jaderný výzkum.
loula 5.1.2006 18:14

Vážení, nějaké přivření kouhoutků a zase otevření za týden

je sranda proti tomu, až tyto suroviny skutečně budou docházet. 
Cyril Hue 5.1.2006 19:11

Re: Vážení, nějaké přivření kouhoutků a zase otevření za týden

Bohuzel jedina cesta zachranit, alespon zaklad soucasne civilizace je nasadit okamzite crash programy pro mitigaci konce rustu extrakce fosilnich zdroju jak dokazuji energeticke studie jako napr. Hirschova. Co to znamena v praxi? V podstate "valecny stav" kde vybrat lokalitu pro novou tovarnu ci elektrarnu trva 4tydny ne 4roky, kde vlada muze vyclenit urcite casti prumyslu a jeho zamestnancu na konkretni projekty apod. I tak budou sance minimalni a ekologicka degradace vysoka, vliv na globalni oteplovani krajne negativni. Naprosta vetsina lidi ani netusi na jake byli dosud luxusni dovolene v porovnani s neprilis vzdalenou budoucnosti..
Vlasta(on) 5.1.2006 21:54

Re: Re: Vážení, nějaké přivření kouhoutků a zase otevření za týden

Ty seš ale vůl. To se opravdu jen tak nevidí. Předpokládám, že jsi pro masovou výstavbu větrných elektráren.
Jenom dotaz. Víš kolik energie jedna ta větrná elektrárna stojí a za jak dlouho ji dokáže vyrobit?
Ivan Nový 5.1.2006 21:08

loulo,

surovin je nekonečně mnoho. Titan je plný metanu, stačí jen vymyslet jak jej dopravit sem. Jedna velká dodávka jednou za 50 let. Nebo vymyslet bakterie produkující extrémní množství metanu, geneticky vytvořit hybrida melounu a olivy a vytvořit meloun plný oleje. Nebo obilniny geneticky modifikovat tak, aby se dramaticky zvýšila jejich výhřevnost, pak se defacto budou fosilní paliva pěstovat na polích .
jonáš 5.1.2006 21:28

Re: loulo,

Hehe o tom jsem si čet v nějaký sovetský kníge už koncem šedesátých let -- pak prej že to nefunguje ;-)
Ivan Nový 5.1.2006 21:42

jonáši,

sbírání metanu z Titanu je snadné, na oběžné dráze ve výšce kde končí jeho metanová atmosféra umístíte obrovský trychtýř z tkaniny nepropuštějící metan, trychtýř se začne plnit metanem, a zároveň tření jej bude zpomalovat, takže klesne níže, zároveň tření jej bude ohřívat a metan se bude rozpínat, zahřátý metan unikající tryskou trychtýře jej vynese zase zpět na oběžnou dráhu, nyní už naplněný metanem, který se nespotřeboval. Tam se ochladí a ztuhne. Zbývá jen jej už dopravit na Zem.
jonáš 5.1.2006 21:48

Re: jonáši,

Čímž se ho zhruba tak 95 procent spotřebuje a můžete letět znova, jen co na Zemi doplníte zásoby paliva -- dobrá scifi musí mít aspoň reálnej základ.
Ivan Nový 5.1.2006 22:05

Re: Re: jonáši,

oněch 5% ztuhlého metanu se vyplivne na cestu k Zemi, a trychtýř se ponoří znovu, a tak ztuhlý metan putuje k Zemi. Taková meziplanetární obdoba plynovodu, nebo lanovky .
jonáš 5.1.2006 22:19

Re: Re: Re: jonáši,

Jo, fajn -- on se vlastně ani nemusí spalovat, stačí když se gravitací dostane do atmosféry a máme teplíčko. A po ozónový vrstvě nádavkem --
Ivan Nový 5.1.2006 22:42

Re: Re: Re: Re: jonáši,

Ano, jednotlivé kusy metanu můžete ekologicky zaparkovat na oběžné dráze Měsíce a podle potřeby je je možno dovážet na Zem. Jak je dostanene na Zem? Jednoduše, pomocí obrovského balónu, jak se ohřívá, metan jej rozpíná, balón se pomalu dostává do atmosféry, když sestup bude dostatečeně pomalý, neshoří, a v hustších vrstvách atmosféry poplave. .
ziralek 5.1.2006 21:36

Re: Vážení, nějaké přivření kouhoutků a zase otevření za týden

 az budou dochazet, my uz tu nebudem.
ticha@dohoda 5.1.2006 17:52

mily kolte

za prve je Krym silne prorusky, ta zakladna cernomorske flotily, o tu se ukrajinsti soudruzi s Ruskem par let preli, stejne jako o cele cernomorske lodstvo, nakonec vyhrali,ale zjistili, ze udrzovat takovou flotilu a zakladnu neni kupodivu zadarmo, v te dobe uz Rusku dluzili za minimalne 10 flotil a desitky zakladne, takze nakonec byli radi, ze si Rusove tu flotilu vzali zpet a za uzivani zakladny jeste plati. To je totiz jedine co jeste muze Ukrajine prinaset nejake devizove zdroje, vcetne poplatku za tranzit plynu a ropy, drtiva vetsina ukrajinskeho zbozi je mimo staty byval. SSSR neprodejna a soudruh Juscenko a jeho parta spolehlive odradi kazdeho investora nabidkou totalne zkorumpovane stat. verejne spravy, soudu policie, politiku, o tom, ze by stat zainvestoval do prum. zon, ci nabidl vyhody pro investory nemuze byt ani reci.
Kolt 5.1.2006 19:33

Re: mily kolte

Tak jste mi vysvetlil, jak to bylo se zakladnou, ale proboha proc? Ted patri zakladna Ukr. a mohli by ruske cernorske flote delat problem. Ja jsem nepsal, ze by to bylo od Ukr. racionalni, ja jsem to uvadel jako vec kde by mohli zase Ukrajinci "zaskodit" Rusum. Proste "svickova zadarmo" je (tedy byla) v rusko-ukrajinskych vztazich vzajemna vec (i kdyz jiste ne stejne velke porce). O tom byl muj prispevek.
Ian Smith. 5.1.2006 17:26

rusky plyn

Vsak vy tam v Czechistanu jednou zmrznete ve tme,az vam batuska Putin zastavi dodavku plynu.Tak si tam zpatky zvolte komance a vse bude OK.
zlý kukuč 5.1.2006 21:19

Re: rusky plyn

mohu je škodolibě konstatovat, že Vám je zavře bátuška priróda.
Narozdíl od bátušky Priródy se s bá´tuškou Putinem aspoň dá  trochu vyjednávat
Saša 5.1.2006 17:02

Protože nedostatek a drahota

ropy i zemního plynu pro futurum nepochybně hrozí, musíme nebezpečí preventivně eliminovat. A to lze jedině výstavbou dalších jaderných elektráren.
Nějaká vodní elektrárna navíc by se taky hodila - třeba pod Křivoklátem (a splavnění Mže až do Plzně), ale vodní elektrárny náš problém přeci jen v plnosti nevyřeší. Atomové elektrárny jsou zapotřebí.
Rozšíření kapacity stávajících elektráren a postavení nejméně dvou úplně nových v jiných místech - nejlépe někde na Ostravsku a na Mostecku.
A pak naopak my budeme zvedat ceny - ale ceny elektřiny Rakušanům.
A nebudeme muset o ruský plyn soutěžit s Čínou - vařit se dá na elektřině, vytápět elektřinou se také dá. A dokonce by se mohla snížit závislost na ropě aspoň částečnou realisací ekoteroristických představ o preferenci veřejné dopravy před dopravou soukromou - při vybudování MHD s elektrickou trakcí ve všech větších městech by se při nadbytku jaderné elektřiny mohla její cena a tím i cena MHD snižovat, zatímco cena benzinu nepochybně poroste. Čím více se bude rozvíjet čínské hospodářství, tím rychleji poroste cena ropy i plynu.
A kolik že těch Číňanů už je? Tuším 1 380 000 000.
A co teprve, až padne socialismus v severní Koreji a obě Koreje se spojí. To bude další velkoodběratel ruské ropy a plynu!
Rusové také chtějí udělat ropovod a plynovod přes Kurily do Japonska - pokud to budou Japonci spolufinancovat.
My nutně potřebujeme další atomové elektrárny
Cyril Hue 5.1.2006 17:27

Re: Protože nedostatek a drahota

Sni dal. Uran uz neni a na ten co jeste je nebudeme mit lowe, on trosku dramaticky podrazil vime. CR je zugrunt, Cinani sedi na $mld cash a jestli nekdo zkoupi posledni uran budou to oni. Dale energie z jadra je tak vyhodna protoze rada nakladu napr. pojistku a zaverecnou dekontaminace/demontaz jaksi v cene zapocitana neni to jede jaksi na obecni ucet. Resenim je omezit spotrebu tak na 40% a nasadit male decentralizovane OZE. To je celkem proveditelne at uz odklonem od individualni dopravy a skutecnym setrenim energie v bydleni, prumysl apod. Ale to je v prostredi Topolanku, Paroubku, Kalousku aspol. zatim nerealne. Nehlede na to, ze typicky Cesky strejda obcujici se svym ctyrkolovym milackem v garazi na nic takoveho predem dobrovolne nepristoupi pokud opravdu nebude muset, ale to uz bude pozde..