28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 17.12.2005 11:00

Re: Nononono!!!

Problém je v tom, že já nebydlím v Ostravě, takže kdybych chtěl jet Pendolinem, musel bych se přes hodinu do Ostravy trmácet couráky.  A to jsem u Ostravy poměrně blízko. Ostravan a jiné rychlíky většinou stojí ve Studénce a tam to mám vlakem necelých 20 minut. A pokud nestojí ve Studénce, tak stojí v Suchdole nebo v Hranicích a to je po cestě, takže neplatím kilometry navíc jako kdybych musel na Pendolino do Ostravy.  Variana, že bych jel běžnými vlaky 100 kilometrů až do Olomouce, kde je další zastávka Pendolina a jel jím, je při cestě "jen" do Prahy nesmyslná.
Závěr: Pendolino vzhledem k nástupní stanici jen v Ostravě je vhodné v severomoravském kraji jen pro Ostravu a blízké okolí, případně vzdálenější místa s dobrou dopravou do Ostravy,  jinde vadí zbytečně najetá vzdálenost a ztracený čas oproti běžným rychlíkům, protože ty staví kromě Ostravy i leckde jinde v kraji.
Ondrej 16.12.2005 10:31

Re: Re: kdepak panove :-))

ANEBO ZADARMO VID!
aida 15.12.2005 20:46

Re: no, mne je to

Mysch 15.12.2005 20:36

no, mne je to

sice wurst,
ale neni nad dobry wurst.
aida 15.12.2005 20:25

Re: tak priste,

Zas došlo na wurst?  
Čumil 15.12.2005 20:22

Re: Re: Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Závidím!
Čumil 15.12.2005 20:20

Re: Re: No, obecně - jde to ztěžka, ale snad se s tímhle vlakem na ČD konečně něco pohne dopředu.

No, snad zpočátku, než se to okouká, asi zájem bude. Nebo holt budou muset něco udělat s grafikonem. Nebo to prodají žlutým studentským agentům...  Ale v kždém případě se budou muset ČD snažit. Tedy aspoň myslím... :-))
Hezký večer, jonáši.
Mysch 15.12.2005 20:17

tak priste,

tohle je zajimave thema.
aida 15.12.2005 20:16

Re: Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Silnice na Svitavy je hrozná, manžel ji zná důvěrně, jezdil tudy 7 roků denodenně až do těch Svitav, ráno tam, večer zpět. Bezva byly hlavně ty časté objížďky.
Jo a do O.H. jedem (už tradičně) ke kamarádovi na Silvestra.
Čumil 15.12.2005 20:16

Re: když Mysch dožírá

No, já jsem věděl, že budete mít radost...
Ale nikde taky není psáno, že to české Pendolino úplně vychytají.
Hezký večer - a mimochodem, víte, že tuzemské štědrovečerní vinné klobásy vůbec nejsou špatný nápad? Nedokážu ovšem srovnat s tím weisswurstem. Ale to zase někdy jindy.
Už musím.
jonáš 15.12.2005 20:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Taky zdravím -- ono hlavně tehdy se dal ten Kraličák přejít za jeden den i s krosnou, nějak nám ty hory narostly --
Čumil 15.12.2005 20:11

Re: Re: Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Pražáci, jonáši, měli vždycky nějaké extrabuřty a výhody! Moc zdravím!  Ale jinak ono to do těch Jeseníků bylo z Brna taky o něco jednodušší... A už toho musím nechat, nebo budu sentimentálně melasovitý, jako vánoční atmosféra...
Hezký večer přeji!
jonáš 15.12.2005 20:10

Re: Re: Nononono!!!

Třeba proto že se furt kope, teď zrovna na Vítkově (jsem zvědav jak to Wilsoni tou jednokolejkou přes Vítkov příští rok vyjezděj, když jim Hrabovku zasypou), bude se dělat konečně Kolín a taky Libeň-Úvaly -- asi jako když je na D1 třicet km v jednopruhu, to taky Brno pod dvě nestíháte.
jonáš 15.12.2005 20:06

Re: Poslyšte,...

Ne, ale aby sem moh třeba německej Taurus nebo jiný mašiny od Siemense, bez speciálních úprav -- řiká se tomu interoperabilita, a ta se trochu týká i infrastruktury. Vona je to záležitost EU, tak vám to asi nejde pod čichový buňky, ale třeba to jednou oceníte až nebudete muset v Bad Schandau přestupovat nebo čekat až vyměněj mašinu. Naštěstí máme aspoň stejnej rozchod kolejnic, ob jednu zami na východ jsou na tom hůř.
jonáš 15.12.2005 20:02

Re: Re: 160 km/h

Jo, ten jsem objevil když mi bylo asi tak osm a našel jsem v dědově knihovně mayovky, pane. Já to psal Čumilovi, aby věděl že pes je zakopán ve klotovym rukávu --
Mysch 15.12.2005 20:01

když Mysch dožírá

nedozira. vzdelava se. prave zjistil, to pendolino v cechach je uplne jine, nez to, co ho hornobaverske drahy musely vyradit pro technicke nedostatky z provozu.
a vlaky ma rad. ono treba z mnichova do düsseldorfu to teoreticky je letadlem o dve hodiny rychlejsi, ale kdyz si k tomu pripocitam cestu na letiste cekani na odbaveni, odbaveni samotne, pak cekani, az se nebe smiluje a uvolni, a v düsseldorfu opet cekani povoleni k pristani, na zavazadlo, na s bahn do mesta, tak je to holt tim letadlem delsi,  a snidani uz v letadle taky nepodavaj, a musim tam sedet na prdeli.
ve vlaku se muzu projit, dat si na co mam chut a vubec.
jonáš 15.12.2005 19:59

No jen koukněte, Čumile,

jak vám to sousedi naplánovali ;-) http://nadrazibrno.ecn.cz/vrt.php
jonáš 15.12.2005 19:56

Re: Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

To je houby -- pžed pětadvaceti lety jsme jezdili do Jeseníků osobákem, v deset večer v Libně a v šest ráno jsme v Lipce nastupovali do terénu -- ačkoli to bylo v jízdnim řádu psáno jako čtyry samostatný vlaky, jel to jeden a ten samej vagon bez přestupů. Absolutní komfort a ušetřili jsme každou cestu proti rychlíku osm piv -- to už se dneska nevidí ;-)
jonáš 15.12.2005 19:52

Re: No, obecně - jde to ztěžka, ale snad se s tímhle vlakem na ČD konečně něco pohne dopředu.

Ale jo, před týdnem hlásili -- to byla ta zatěžkávací zkouška, kdy soupravu s 340 místy, z toho 220 ve druhý třídě, pustili na trať místo 10 vozovýho rychlíku s kapacitou 800 míst. Ale je zřejmý, že samy ČD nevěděj co s tim, a že místo 7 pendolin mohlo bejt asi tak 12 normálních rychlíků IC/EC kvality s vyšší kapacitou. Časový rozdíl dvacet minut do Ostravy bude za ty dvě stovky příplatku stát málokomu.
Čumil 15.12.2005 19:50

Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Ne, aido, nejsem. Jen jsem v mládí hodně jezdil vlakem. Třeba courákem z Brna ve 4:20 do České Třebové, pak po přestupu do Ústí nad Orlicí, tam čekal motorák do Letohradu, z Letohradu se přesedlo na vlak do Týniště a odtamtud zase na motoráček do Rokytnice v O.H. - no a ve 13:30 vystoupil jeden (už z autobusu) na místě, kde byl nevýslovně šťastný. Teď jezdím často po dálnici a po silnici na Svitavy - a začínám se bát. Vážně. A to řídím už nějakých 35 let. Zatím bez maléru, ale dlouho to už asi trvat nebude... :-))
Tak si myslím, že ty vlaky jsou jakási naděje, až mi to nepůjde, víte?... :-))
A hlavně, když Mysch dožírá, tak ať se taky vzdělá. Určitě ho to totiž jako technika taky zajímá.
aida 15.12.2005 19:26

Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Hele, Čumile, nejste Vy náhodou z železničářské rodiny, že se za ty vláčky (a nádraží) tak berete? Nebo jen koníček?  
dvd 15.12.2005 19:21

Re: 160 km/h

Vzhledem k tomu, že jsem napsal "Což je dáno tím, že se v rámci koridorů nevytvářely nějaké rychlodráhy, ale konzumní železnice běžné ve "staré" EU." tak to vypadá, že jste objevil nový světadíl. Tuším, že Ameriku...
Čumil 15.12.2005 18:57

Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

http://www.pendolino.cz/folder.2005-02-16.3003666607/info
Čumil 15.12.2005 18:55

No, abyste se, Myschi, nepletl - :-))

http://www.pendolino.cz/folder.2005-02-16.3003666607/detailniPopis
Mysch 15.12.2005 18:49

to se pletes,

to byl aragon se seatem!
Mysch 15.12.2005 18:41

tak to

mi asi opravdu uniklo. ja v tom nesedel.
ale kteryze to bylo vlastne prdolino?
šakal 15.12.2005 18:08

Poslyšte,...

...na mě to klidně můžete zkoušet, protože já se v železnici vyznám jako Hurvínek v kybernetice. Ale podle toho, co vím od druhých, se kvalita traťových zabezpečovacích systémů neměří "unikátností", ale tím, jestli opravdu fungují, jak mají. A to ty zahraniční systémy zdaleka tak dobře neumějí, jako ten náš. Není zkrátka každej západní prd pozlacenej...(7:- P) P. S. Nota bene - představa, že budeme předělávat traťové zabezpečení jenom proto, abychom si mohli koupit vlak, který vlastně v téhle malé republice ani pořádně nevyužijeme, je opravdu směšná. Co takhle ponorková základna na Lipně. To nevadí, že žádné ponorky nemáme, ale mohli bychom si je pořídit... To už je dneska taky ve "vyspělých zemích" standard (7:- P) (7;- D)
Koběr 15.12.2005 17:56

Re: Nononono!!!

To je sice hezké, ale proč teda IC jede po těch miliardách vražených do koridoru jenom asi o 3 minuty než v roce 1997 před stavbou koridoru? Aby bylo pomalejší než pomalé Pendolino? A kilometrická banka už stojí 1400.
Čumil 15.12.2005 17:42

No, obecně - jde to ztěžka, ale snad se s tímhle vlakem na ČD konečně něco pohne dopředu.

Vše jde česky pomalu a také zjevně s českými nedodělky - ty infotabule jsou ostuda. Nicméně předpokládám, že je ve vozech vlakový rozhlas, jenž příslušné stanice patřičně ohlásí včas předem i na místě. Což je běžná vymoženost nejen u švýcarských železnic.
Čumil 15.12.2005 17:33

Re: Re: Re: ja jsem byl vzdy

Aha, vidíte, to mne nenapadlo, jonáši... :-))
No, třeba se pak šikne vybudovat tu trať jako podzemku... V tom případě bych doporučoval trasu na významnou železniční křižovatku Okříšky... :-))