12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jonáš 15.12.2005 17:18

Re: afaik je 160 max. cestovni

Tak to ti asi uniklo, že s tim v létě u Břeclavi jeli 232 ;-)
Mysch 15.12.2005 15:52

afaik je 160 max. cestovni

bmw a mercedes maj taky max  cestovni 250.
a pokud nevymenite chip, nejede to vic a nejede a nejede!
zdeněk 15.12.2005 15:37

Re: kdepak panove :-))

Počkat,počkat to nejdou uplatnit žádné slevy?
zdeněk 15.12.2005 15:37

Re: Re: Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.

To máte teda v praze drahý. tady v brně stojí jízdenka 13Kč.
ticha@dohoda 15.12.2005 15:27

kdepak panove :-))

v USA je vlak drazsi nez letadlo/letenka/ v Evrope to nebude jinak pokud to neni dotovane, zeleznice to jeste slo pokud se dala osobni doprava dotovat ze zisku naklad. dopravy ale to lonske snehy jsou. CD jsou moloch na polykani penez, nerad to rikam ale zeleznice je prekonana ac vlakem dodnes jezdim rad, daleko radsi nez letadlo, jenze s nizkonakladovem letadlem jste v Berline za hodinu a pul, Warszawa za hodinu , zkuste to vlakem nemluve o cene a casto kulture cestovani, je to uz par let, za jizdenku vlakem do Burgasu chteli skoro 6 tisic korun.
jonáš 15.12.2005 15:02

Re: Re: Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.

Však je to poznat, že máte rozhled. Vy jste snad už byl i ve Vysočanech --
jonáš 15.12.2005 14:56

Re: Pendolino si "nerozumí"...

Jo, je to skoro světovej unikát -- protože všude v sivilizovanym světě už dávno přešli na trochu jiný principy. Aspoň že se tím díky pendolínu bude muste hnout, pak sem budou moct zajíždět třeba i německý a rakouský mašiny, ne li ICEčka.
jonáš 15.12.2005 14:50

Re: Re: ja jsem byl vzdy

Ta kdyžtak půjde zhruba kolem trasy D1 -- samej tunel. Ovšem erární rozpočet to neunese dřív než tak 2050 --
jonáš 15.12.2005 14:38

160 km/h

neni nejvyšší rychlost tohodle stroje, ale nejvyšší rychlost povolená v celé ČR drážnim ouřadem. Na vhodných úsecích by to mohlo jet hodně přes 200, ale co kdyby tam stála kráva.
Auiam 15.12.2005 14:13

Re: Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.

Jízdní řád ČD se mění 4x ročně. Mám kamaráda, který jednou dokázal vylepit úplně všechny změny v jízdním řádu za 1 rok (ČD vydávají doplňky). Stálo ho to 38 hodin vylepování a vystřihování čistého času. Nikdo soudný tohle nedělá, kdo může, najde si spojení na internetu. Kdo nemá internet, je dost namydlen, neboť musí jít na nadráží zjistit aktuální odjezdy. Nepravidelných klientů ČD ubývá. Hlavní důvody - neustálé změny jízdních řádů, nenávaznost spojení, nepřehledný systém slev (kdo neví jakou slevu si koupit, jede dráž než autem), a mizerná kvalita cestování. V noci Kolín nerozeznáte od Studénky. Zvlášť, když nesvítí názvy stanic nebo vlak zastaví na konci nástupiště. Příjemnou cestu!
Čumil 15.12.2005 14:13

Re: ja jsem byl vzdy

No, tichá dohodo, vaše tvrzení by byla daleko věrohodnější, pokud by třeba neexistovaly francouzské TGV či jejich německá obdoba. Pokud se pak vlakového propojení Pha-Bo týče, trochu nerozumím útlumu na koridoru Bo - HavlBrod-Čáslav - přinejmenším úsek Bo-Havlbrod je co do trasování daleko modernější, a tedy i dostupnější vyšším rychlostem - pravda úsek do Čáslavi nestojí po této stránce za mnoho.
Snad si tuto trať ponechávají ČD do zálohy, až budou jednou budovat skutečně vysokorychlostní trati, vhodné pro vlaky typu TGV... :-)
ticha@dohoda 15.12.2005 13:26

ja jsem byl vzdy

ja jsem byl vzdy velky zastance vlakove dopravy ale myslim ze dnes ma skutecne opodstatneni jen v ramci mestskych aglomeraci /primestska doprava/ investice do dalnic, pripadne i mirne dotovana letecka doprava je nesrovnatelne ekonomictejsi, pokud mluvime o nizkonakladovych dopravcich. Huhu'e vy jste hlava vyplachla :-)) napr. v USA se soukrome vlaky AMTRAK dostavaji do cervenych cisel uz dlouha leta a to jsou spickove vlaky s vysokou kulturou cestovani, pohodlim a spickovym servisem.
míla 15.12.2005 12:27

omylem pendolinem

jsem jela včera odpol 17.40 z Holešovic (ale to jsem si ujasnila až teď). Měla jsem pocit, že je to nějaký novější typ vlaku, ale již použitý a lehce opotřebený :). Sedačky tvrdé, na velkolepou mediální masáž nic moc :(. Zahraniční vlaky jezdící přes Prahu do Brna bývají mnohem příjemnější :(
Josef Novák 15.12.2005 11:37

Displeje ve vlaku

Taky mně vadí, že ČD sice instalovala do vlaku diodové zobrazovače ale celou cestu na nich běží jen kam vlak jede a čas. Vůbec se nezobrazujou jména stanic, přičemž v zimě v noci pokud to neznáte je téměř nemožné zjistit, kde vlak zastavil, neboť většina nádrží je osvětlená asi jako hřbitov.
Ondrej 15.12.2005 11:27

CD a neoblomná pravda

HLAVNE ZE SE TO V ZATACKACH NAKLAPÍ !!! A KAM SE NAKLAPÍME MY TO JE VAM JEDNO!!! KUA
Ondrej 15.12.2005 11:24

CD a danovy poplatnici

Státní zmetek = lidí kteří se jinak neuživí. Tvari se ze delaji neco pro spolecnost když na ní očividně parazitují a jeste na s zadluzuji aniz by se nas na to ptali. "Hlavně nepřepínej, tebe vyhodili i vod dráhy!!!" Tento vyrok naprosto jasne charakterizuje k cemu jsou nase zeleznice. Neváhám se podepsat, vždyť to platím. Tak co? Ondrej Hurka
Ondrej 15.12.2005 11:16

CD a neoblomná pravda

Jedno stare přísloví našich pradědů pravi: Z vohna bič neupletes! A když upleteš, tak nezapráskáš. A nepomuže tomu ani když ho dáš do uniformy a vylepis bilbordy. Ať žije ztrátové hospodaření CD, které platíme my. Občané-daňoví poplatníci, jste opravdu tak XXX __CENZUROVANO__?! Odpovězte si každý sám až pujdete k volbam. Zhynema na pokracujici eurobolševismus. Dobra nam tak.
huhu 15.12.2005 11:16

Re: Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.

z pražkých tramvají a autobusů i metra jsem zvyklý na lepší informační servis. Dozvím se nejen kolik je hodin, ale mohu si přečíst kam linka jede a přečíst i poslechnout jaká bude příští stanice.To vše za jízdenku 20 Kč
huhu 15.12.2005 11:13

výkladní skříň státního podnikání

něco překvapivého ? Co má v rukou stát, případně co stát garantuje svými ekonomickými zárukami má podobné rysy. Jediné řešení svobodný trh, konkurence soukromých vlastníků.
hael 15.12.2005 11:09

Je Pendolino dobrá volba ?

Je bezesporu elegantní a technicky zajímavé. Nebylo by však z ekonomického hlediska lepší koupit kvalitní třísystémové lokomotivy a moderní vagóny ? Věřím, že vlakových souprav by mohlo být za stejnou cenu víc. Nejsem si jist, zda v ČR, se budou někdy budovat vysokorychlostní koridory - a na tu stošedesátku klasické řešení stačí.
Dochy 15.12.2005 11:03

Re: Nononono!!!

Mala oprava
KMB stoji uz 1400,-
trouba 15.12.2005 11:03

Re: nemuze,

afaik je 160 max. cestovni, max rychlost je nekde kolem 230 :p
Halladin 15.12.2005 10:56

Bo Blavy a Vídně se prý začne jezdit v únoru.

Uvidím jaké to je . Jedu zítra.:-)Z Brna do Prahy.
Mysch 15.12.2005 10:55

nemuze,

na sebelepsi trati. tech 160 je jeho maximalni rychlost.
Mysch 15.12.2005 10:52

no po serii

mnoha technickych zavad bylo pendolino z provozu na oberbayeriche bahn vyrazeno z provozu.
na oberpfälzer bahn jezdi ted nove, ale bezproblemove to taky neni., ackoliv od puvodniho 610 do dnesniho 628 se toho dost zlepsilo.
Lapil 15.12.2005 10:24

Nononono!!!

IC 4.07 hod, Pendolino 3.29 (míň staví). Cena IC od 215,- Kč (kilometrická banka - 2000km za 1200,- Kč, platnost půl roku, 5.5x Praha-Ostrava; příplatek na IC netřeba, ale je to bez místenky; už leta jsem ji nepotřeboval, ale jsem schopen se vyhnout kritickým spojům) do 484,-Kč.
Každé 2 hodiny vyráží z Prahy do Ostravy sestava IC + Pendolino. Odjezd IC 18 minut po liché, Pendolino 56 minut po liché, příjezd prakticky totožný. Začátek ráno 5.18 a 5.56, příjezd do Ostravy 9.25 oba.
Několikrát denně jede mezi Prahou a Ostravou autobus - vydrží mu to na 5.30 hod, ale staví Jihlava - Brno 2x - Prostějov - Olomouc - Frýdek-Místek - Ostrava. Za méně než 5 hodin lze cestu několikrát za den urazit obyčejnými rychlíky s přestupem v Přerově.
HonzaM 15.12.2005 8:53

Re: Re: Vážení,

Nejezdi, protoze dosud nema papiry na provoz v Rakousku
hael 15.12.2005 8:39

Je Pendolino dobrá volba ?

Je bezesporu elegantní a technicky zajímavé. Nebylo by však z ekonomického hlediska lepší koupit kvalitní třísystémové lokomotivy a moderní vagóny ? Věřím, že vlakových souprav by mohlo být za stejnou cenu víc. Nejsem si jist, zda v ČR, se budou někdy budovat vysokorychlostní koridory - a na tu stošedesátku klasické řešení stačí.
dvd 15.12.2005 8:12

Není všechno Pendolino

Tak za ten bordel při vypravování vlaků nemůže Pendolino, ale České dráhy. Pro většinu lidí v této zemi to asi není překvapující. Že by Pendolino "zachránilo" železniční dopravu si lze jen těžko myslet. Nějaký ajznboňák jednou upozorňoval, že Pendolino nepojede 160 km/h ale "dosáhne maximální rychlosti 160 km/h". Což je dáno tím, že se v rámci koridorů nevytvářely nějaké rychlodráhy, ale konzumní železnice běžné ve "staré" EU. BTW: max. traťovou rychlost dosahovaly parní lokomotivy v USA., GB  a v Německu už před 70 lety. (Jinak absolutní rekord pro parní lokomotvu je údajně z roku 1904 - 204 km/h v USA.)
jana.l 15.12.2005 7:14

Re: Pendolino ku Ostravanu 262 ku 264 minut

Je to snad na nějakou stížnost (ÚOHS nebo Ústavní, co já vím)! Do Brna místenka za 60,- do Ostravy za 200,- (protože kvůli chybějící dálnici, sakra už zase, do Ostravy nejezdí dálkové autobusy=žádná konkurence. Horší je, že do Prahy ráno nic jiného než Pendolíno nejede, takže ať chcete nebo ne...
Kvůli cestování Ostrava - Praha jsem se v Praze vzdala dobrého zaměstnání i slušného bydlení, k dálnici to máme ještě dost daleko a když se na ní dostanem, riskujeme život a vlakem je to tristní, nic moc se nezlepšilo, akorát je to dražší, zdřímnete si a nemáte mobil, kabár nebo i celou tašku...