Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
No jen koukněte, Čumile,
jak vám to sousedi naplánovali ;-) http://nadrazibrno.ecn.cz/vrt.phpomylem pendolinem
jsem jela včera odpol 17.40 z Holešovic (ale to jsem si ujasnila až teď). Měla jsem pocit, že je to nějaký novější typ vlaku, ale již použitý a lehce opotřebený :). Sedačky tvrdé, na velkolepou mediální masáž nic moc :(. Zahraniční vlaky jezdící přes Prahu do Brna bývají mnohem příjemnější :(Displeje ve vlaku
Taky mně vadí, že ČD sice instalovala do vlaku diodové zobrazovače ale celou cestu na nich běží jen kam vlak jede a čas. Vůbec se nezobrazujou jména stanic, přičemž v zimě v noci pokud to neznáte je téměř nemožné zjistit, kde vlak zastavil, neboť většina nádrží je osvětlená asi jako hřbitov.CD a neoblomná pravda
HLAVNE ZE SE TO V ZATACKACH NAKLAPÍ !!! A KAM SE NAKLAPÍME MY TO JE VAM JEDNO!!! KUACD a danovy poplatnici
Státní zmetek = lidí kteří se jinak neuživí. Tvari se ze delaji neco pro spolecnost když na ní očividně parazitují a jeste na s zadluzuji aniz by se nas na to ptali. "Hlavně nepřepínej, tebe vyhodili i vod dráhy!!!" Tento vyrok naprosto jasne charakterizuje k cemu jsou nase zeleznice. Neváhám se podepsat, vždyť to platím. Tak co? Ondrej HurkaCD a neoblomná pravda
Jedno stare přísloví našich pradědů pravi: Z vohna bič neupletes! A když upleteš, tak nezapráskáš. A nepomuže tomu ani když ho dáš do uniformy a vylepis bilbordy. Ať žije ztrátové hospodaření CD, které platíme my. Občané-daňoví poplatníci, jste opravdu tak XXX __CENZUROVANO__?! Odpovězte si každý sám až pujdete k volbam. Zhynema na pokracujici eurobolševismus. Dobra nam tak.výkladní skříň státního podnikání
něco překvapivého ? Co má v rukou stát, případně co stát garantuje svými ekonomickými zárukami má podobné rysy. Jediné řešení svobodný trh, konkurence soukromých vlastníků.Je Pendolino dobrá volba ?
Je bezesporu elegantní a technicky zajímavé. Nebylo by však z ekonomického hlediska lepší koupit kvalitní třísystémové lokomotivy a moderní vagóny ? Věřím, že vlakových souprav by mohlo být za stejnou cenu víc. Nejsem si jist, zda v ČR, se budou někdy budovat vysokorychlostní koridory - a na tu stošedesátku klasické řešení stačí.Bo Blavy a Vídně se prý začne jezdit v únoru.
Uvidím jaké to je . Jedu zítra.:-)Z Brna do Prahy.Je Pendolino dobrá volba ?
Je bezesporu elegantní a technicky zajímavé. Nebylo by však z ekonomického hlediska lepší koupit kvalitní třísystémové lokomotivy a moderní vagóny ? Věřím, že vlakových souprav by mohlo být za stejnou cenu víc. Nejsem si jist, zda v ČR, se budou někdy budovat vysokorychlostní koridory - a na tu stošedesátku klasické řešení stačí.Není všechno Pendolino
Tak za ten bordel při vypravování vlaků nemůže Pendolino, ale České dráhy. Pro většinu lidí v této zemi to asi není překvapující. Že by Pendolino "zachránilo" železniční dopravu si lze jen těžko myslet. Nějaký ajznboňák jednou upozorňoval, že Pendolino nepojede 160 km/h ale "dosáhne maximální rychlosti 160 km/h". Což je dáno tím, že se v rámci koridorů nevytvářely nějaké rychlodráhy, ale konzumní železnice běžné ve "staré" EU. BTW: max. traťovou rychlost dosahovaly parní lokomotivy v USA., GB a v Německu už před 70 lety. (Jinak absolutní rekord pro parní lokomotvu je údajně z roku 1904 - 204 km/h v USA.)160 km/h
neni nejvyšší rychlost tohodle stroje, ale nejvyšší rychlost povolená v celé ČR drážnim ouřadem. Na vhodných úsecích by to mohlo jet hodně přes 200, ale co kdyby tam stála kráva.Re: 160 km/h
Vzhledem k tomu, že jsem napsal "Což je dáno tím, že se v rámci koridorů nevytvářely nějaké rychlodráhy, ale konzumní železnice běžné ve "staré" EU." tak to vypadá, že jste objevil nový světadíl. Tuším, že Ameriku...Re: Re: 160 km/h
Jo, ten jsem objevil když mi bylo asi tak osm a našel jsem v dědově knihovně mayovky, pane. Já to psal Čumilovi, aby věděl že pes je zakopán ve klotovym rukávu --Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.
Oni už cestující nevědí, že existuje jízdní řád, ve kterém je vypsáno, kde vlak zastavuje? A že vlak bývá obznačen cílovou stanicí, podle kterého si cestující ověří, že je to ten vlak, co si ho našel v jízdním řádu? Pak se také může ptát, jsem na správném nádraží, paní, je toto první nástupiště, staví ten vlak do Břeclavi v Brně a podobně. Většinou mu lidé odpoví správně a většina ani nebude přemýšlet, co se to za člověka, co se jich ptá.Re: Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.
bať, bať. Pan J.W. poněkud nasáknul eurobacilem ("každý člověk v eurozóně je blb a je nutné mu detailně popsat i tu nejjednodušší činnost). Mimo to se vsadím, že hlášení staničního rozhlasu cestující o bodech zastavení informovalo.Re: Re: Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.
Sorry, má být J.K.Re: Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.
z pražkých tramvají a autobusů i metra jsem zvyklý na lepší informační servis. Dozvím se nejen kolik je hodin, ale mohu si přečíst kam linka jede a přečíst i poslechnout jaká bude příští stanice.To vše za jízdenku 20 KčRe: Re: Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.
Však je to poznat, že máte rozhled. Vy jste snad už byl i ve Vysočanech --Re: Re: Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.
To máte teda v praze drahý. tady v brně stojí jízdenka 13Kč.Re: Nějak jsem neporozumněl té pasáži o Brnu a Břeclavi.
Jízdní řád ČD se mění 4x ročně. Mám kamaráda, který jednou dokázal vylepit úplně všechny změny v jízdním řádu za 1 rok (ČD vydávají doplňky). Stálo ho to 38 hodin vylepování a vystřihování čistého času. Nikdo soudný tohle nedělá, kdo může, najde si spojení na internetu. Kdo nemá internet, je dost namydlen, neboť musí jít na nadráží zjistit aktuální odjezdy. Nepravidelných klientů ČD ubývá. Hlavní důvody - neustálé změny jízdních řádů, nenávaznost spojení, nepřehledný systém slev (kdo neví jakou slevu si koupit, jede dráž než autem), a mizerná kvalita cestování. V noci Kolín nerozeznáte od Studénky. Zvlášť, když nesvítí názvy stanic nebo vlak zastaví na konci nástupiště. Příjemnou cestu!Jeste maly detail
Pro CD ovsem typicky. Cestou do Usti nesly na zachode zamknout dvere, takze dochazelo k trapnym situacim. Po par mesicich pouzivani; jsem zvedav, jak to bude vypadat za par let. A to ten vlak jezdil jednou denne tam a zpet, takze na opravu bylo casu dost.Pendolino
Svezl jsem se pred casem z Prahy do Usti. Vlak je pekny, naklapeni v zatackach zajimave. Skoda jen, ze nemuze jet rychleji nez 160 km/h, takhle neni velky rozdil proti normalnim IC/EC. Dalsi skoda, ze nestavi v Hranicich na Morave, odkud jedou vlaky na jih; takhle bych musel cestou na Valassko hodinu cekat v Olomouci. Libi se mi nekuracke vlaky smerem na Viden. Cestou do Usti bylo plno, jen ten jeden kuracky vagon byl poloprazdny. Taky v nem byl neuveritelny smrad jeste pred odjezdem; lidi, co si nesedli, radeji stali, nez by tam vlezli.Re: nemuze,
afaik je 160 max. cestovni, max rychlost je nekde kolem 230 :pVážení,
no a ještě jste zatím zapoměli napsat, že ten zmetek kromě českých tratí "zatím" jinam nesmí, protože pouze u nás se pro to bezpečnostní předpisy "vstřícně" změnily...Re: Vážení,
Pendolino si "nerozumí"...
...s českým traťovým zabezpečovacím systémem - ten je, mimochodem, jeden z nejlepších na světě! Jenomže přes mnohonásobné pokusy a četná zpoždění nedokázali pendolinu Italové přizpůsobit elektroniku tak, aby to dohromady fungovalo. Takže se stává, že si před sebou pendolino například nestahuje šraňky a podobně. Mám kamaráda odborníka na železnici a ten mi to potvrzoval. Říkal, že jako řidič je lépe vyhnout se křižování s tratí pendolina, aby člověk do něčeho "nevletěl"... ...To, že ten vlak pustili na trať je opravdu hazard - mají zkrátka strach, že na tom kšeftu ve skutečnosti prodělali kalhoty! Tak teď tahají lva za fousy a čekají, jestli se to náhodou "vsákne"...že by jako za ten nerozumnej nákup nebyl nikdo popotahovanej. Jsem zvědav, kdy se něco opravdu nehezkýho stane - to pak nebude jen zpackanej kšeft! (>:- | )Re: Pendolino si "nerozumí"...
Jo, je to skoro světovej unikát -- protože všude v sivilizovanym světě už dávno přešli na trochu jiný principy. Aspoň že se tím díky pendolínu bude muste hnout, pak sem budou moct zajíždět třeba i německý a rakouský mašiny, ne li ICEčka.Poslyšte,...
...na mě to klidně můžete zkoušet, protože já se v železnici vyznám jako Hurvínek v kybernetice. Ale podle toho, co vím od druhých, se kvalita traťových zabezpečovacích systémů neměří "unikátností", ale tím, jestli opravdu fungují, jak mají. A to ty zahraniční systémy zdaleka tak dobře neumějí, jako ten náš. Není zkrátka každej západní prd pozlacenej...(7:- P) P. S. Nota bene - představa, že budeme předělávat traťové zabezpečení jenom proto, abychom si mohli koupit vlak, který vlastně v téhle malé republice ani pořádně nevyužijeme, je opravdu směšná. Co takhle ponorková základna na Lipně. To nevadí, že žádné ponorky nemáme, ale mohli bychom si je pořídit... To už je dneska taky ve "vyspělých zemích" standard (7:- P) (7;- D)Re: Poslyšte,...
Ne, ale aby sem moh třeba německej Taurus nebo jiný mašiny od Siemense, bez speciálních úprav -- řiká se tomu interoperabilita, a ta se trochu týká i infrastruktury. Vona je to záležitost EU, tak vám to asi nejde pod čichový buňky, ale třeba to jednou oceníte až nebudete muset v Bad Schandau přestupovat nebo čekat až vyměněj mašinu. Naštěstí máme aspoň stejnej rozchod kolejnic, ob jednu zami na východ jsou na tom hůř.