26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: O té elektrodebilitě

Rok 2030 se blíží a s ním i plánovaný zákaz prodeje (a potažmo provozu) spalovacích motorů v Německu. Hurá! Ke stejnému kroku se chystá k roku 2040 i Francie s Velkou Británií. Hurá, hurá!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 16.2.2020 5:24

To je počteníčko!

M. Šejna 15.2.2020 1:39

Minulý týden jsem tady psal, že elektromobily by mohly mít vyměnitelné baterie a tím hy se vyřešilo dlouhé nabíjení.

Za to jsem tu byl označen za úplného blbce, který tomu nerozumí.

S potěšením proto konstatuji, že pan Kovanic je na tom stejně jako já.

J. Krásenský 15.2.2020 4:44

A stejně jako před týdnem tu stojí otázka, kdo si novou vybitou baterii nechá vyměnit za starou nabitou?

J. Kalíšek 15.2.2020 8:33

Tuším Renault už auta s vyměnitelnou baterií vyráběl a prodával. Lidi to nechtěli, tak toho nechali.

M. Šejna 15.2.2020 10:05

Tak s tou starou nabitou přijede k další "pumpě" a tam mu ji zas vymění za novou.

Pokud bude v ceně výměny baterie i poplatek za udržování baterií ve funkčním stavu, pak bude lidem jedno, jakou baterii jim do auta zasunou.

J. Vintr 15.2.2020 11:08

I vyměnitelná baterie se musí nabíjet. Když chcete nacpat za dvacet minut do baterie cca 50 kWh a víc, musí mít jedna nabíječka příkon jako deset až patnáct rodinných domů. Pokud by taková výměnná stanice měla provozovat takových nabíječek větší množství, tak by se u ní nejspíš musela postavit elektrárna.

F. Kusák 15.2.2020 11:31

No já mám také propan butanovou láhev na vaření. Kupoval jsem ji jako novou a sdílím ji již léta s jinými uživateli.

L. Novák 15.2.2020 13:44

No jo, jenomže ta PB láhev má jednoduchou konstrukci, její kapacita s dobou života neklesá, má normalizovaný ventil a závit, na který se našroubuje spotřebič nebo hadice k němu. Provozovatel výměnné sítě včetně plnírny zajišťuje pravidelnou technickou kontrolu a případné závady odstraní nebo vadný kus pošle do šrotu.

A teď si vezměte takový lithiový akumulátor, který je důkladně upevněn v konstrukci automobilu, má váhu několika stovek kg, nemá normalizovaný tvar, konektor na připojení, provozní/nabíjecí napětí, a stojí řádově několik set tisíc... Jeho kapacita s dobou života výrazně klesá a v jakém stavu je akumulátor, který vám někdo po cestě vymění, se nedozvíte, garanci náhrady nikdo neposkytne...

No nekupte to za ty prachy! :-D

R. Langer 15.2.2020 11:11

Ano, a stejně jako minulý týden vám znovu zopakujeme, že bateriový management půltunových akumulátorů je nebetyčný nesmysl a pořád se na tom od minulého týdne nic nezměnilo. Nebo se vám snad zdá, že ano? :-P

L. Novák 15.2.2020 14:07

Šejna zůstane blbej, i kdybyste mu to zopakoval desetkrát. ;-)

J. Kovaříček 15.2.2020 1:17

Ekologicky nejlepší jsou autička šlapací. Ale i to má háček: Lidé šlapou a zlepšují svou kondici, takže se dožívají vyššího věku. No a tím zbourají penzijní fondy.

M. Šejna 15.2.2020 1:43

A navíc se šlapáním zrychluje dech a tak se uvolní víc CO2.

Šlapací autíčka nutno zakázat

J. Vintr 15.2.2020 2:00

To jste na omylu. Fyzická námaha způsobuje intenzivnější dýchání a větší produkci škodlivého oxidu uhličitého. Takhle bychom té uhlíkové neutrality nedosáhli.

L. Novák 15.2.2020 13:57

Musíte konzumovat hodně rostlinné stravy, to je obnovitelný zdroj energie... :-D

Z. Koutecký 15.2.2020 1:13

Jo, pane Kovanici, taky bydlím na Lužinách. Na výlety na kole se tam dá docela dobře vyrážet. Kolem sedmdesátky, když jste ve slušné kondici a relativně zdráv, to ještě celkem jde i na obyčejném šlapacím. Ale během takových dalších deseti let si ještě rád to elektrokolo koupíte, pokud si ještě vůbec na nějakém kole bude schopen vyrazit dál než do sámošky.

J. Vintr 15.2.2020 1:02

Autor se mýlí. Cílem není zisk, ale likvidace evropské ekonomiky. Až bude těch elektromobilů víc, zjistí se, že pro ně není dost elektřiny a nejsou natahané dost tlusté dráty. Vyřeší se to nejspíš tím, že se drasticky zdraží elektřina, aby lidi přešla chuť zbytečně jezdit autem. Jenže nepůjde zdražit jen elektřinu pro auta, protože ty si můžou lidé dobíjet i doma ze zásuvky. Zdraží se pro všechny a tím se také zdraží všechno, k čemu je potřeba elektřina. Tedy prakticky všechno.

J. Krásenský 15.2.2020 4:40

ano

R. Langer 15.2.2020 11:12

Tak!

J. Zátrochová 15.2.2020 11:44

Je to presne tak, ide o ekonomickú likvidáciu bielej populácie /kultúrna a sociálna likvidácia je plánovaná a prebieha cez prísun černochov a arabov s nízkou kultúrnou a sociálnou úrovňou a totálnou nekompabilitou/. Zničíte ekonomický status obyvateľstva - zničíte jeho psychiku a následne vôľu odporovať, samozrejme, v súčinnosti s jeho kultúrnou a sociálnou genocídou.

J. Vintr 15.2.2020 12:02

Z těch muslimských migrantů mají nejspíš v plánu postavit evropskou armádu. Kdyby se proti jejich plánům chtěl někdo postavit.

R. Langer 16.2.2020 7:01

Ani by mě to nepřekvapilo.