Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠAMANOVO DOUPĚ: O té elektrodebilitě
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F. Kusák 15.2.2020 11:21Podle mě, pravdu máte všichni. Problémem je, že srovnáváte nesrovnatelné. Tedy úsporný spalovací motor s nádrží vysoce koncentrované energie s elektrickým akumulátorem. To fakt nelze. Musím ale spravedlivě dodat - zatím. Mě však hrůzu nahání fakt, že počet osobních aut v ČR dosáhl tuším 6,5 mil. a k tomu ještě dodávky a náklaďáky plus všechny ty, kteří přes naše území jen projíždějí. Přesto, že nejsem žádný ekoterorista, tady bych pro nějaký razantní zásah byl. |
F. Kusák 15.2.2020 11:32Trochu se omlouvám, asi jsem úplně nepochopil smysl Vašeho příspěvku. |
R. Langer 16.2.2020 6:49To patří pod pana Šejnu, na dotaz "kolik stojí 8 let starý diesel". ;-) |
F. Houžňák 15.2.2020 15:38Nejde to zatím, a nepůjde to ani potom. Brání tomu ta blbá fyzika, která se nechce nechat v parlamentě přehlasovat. |
Z. Lapil 16.2.2020 10:21Razantní zásah je možný jediný: cena. Probůh - ne státně regulovaná, to si hbitě zaděláte na černou ekonomiku. Počet aut na silnici svědčí o jediném: doprava je dostatečně levná. Budu osobní. Do práce jezdím docela daleko. Veřejnou dopravou to mám zhruba o 100% delší (časově) a věřte nevěřte - jen nepatrně levnější. Počítám-li tedy jednotlivé jízdenky proti čisté spotřebě benzínu a zanedbám-li skutečnost, že další dvě půlhodiny jdu pěšky na nejbližší zastávku. Jinak mám časově bonus, že veškerá doprava včetně vlaku jezdí výrazně častěji než ráno tam a odpoledne zpátky. Abych byl přesný: z domova na nádraží jezdím autem, čímž ze ze 100% stává jen 75% navíc. |
E. Chrapek 15.2.2020 13:36Já jsem spíš chtěl naznačit, že existuje hodně lidí, kteří mají auto z druhé ruky, protože půl mega na nové nemají. A pokud stát časem zakáže (nebo brutálně prodraží) neelektromobily, tak tito lidi nebudou mít auta. Na některých vesnicích docela problém. |
L. Novák 15.2.2020 13:51To bude ten správný okamžik, kdy se lidi nase*ou a poženou zelené magory i s politiky, kteří jim vycházeli vstříc, svinským krokem... :-) |
J. Jurax 15.2.2020 22:02Ano. Jenže výměna všeho, co jste vyjmenoval, je pořád o řád levnější než nový akumulátor. Mimoto ani elektromobil není úplně bezúdržbový. |
V. Lukeš 15.2.2020 9:04Já mám připomínku k dojezdu elautomobilů. Protože mi táhne na sedmdesát, tak mám elkolo. V dokumentaci se uvádí dojezd až 80 km. Vyzkoušel jsem a opravdu měli pravdu. Ale po rovině. Jedu z Liberce na Královku (přes Harcov) a těsně pod Královkou konec baterie. Po ujetí 16 km. A to jsem se neflákal. Pomáhal jsem ji, jak jsem mohl. Domnívám se, elautomobil v horském terénu dopadne stejně. |
M. Šejna 15.2.2020 10:19Mě žere můj turbodiesel do kopce 10 l, na rovině 6 l, z kopce 3 l. Z kopce ujedu na plnou nádrž víc jak trojnásobek. Je to nějaká nevýhoda automobilů? |
F. Kusák 15.2.2020 11:26I Vy "masňáku". Moje normální kolo nespotřebuje nic, tedy kromě mé fyzické síly. A když jdu do přírody, tak jsem rád, že moje SUV stojí v garáži. Ale nic ve zlém, nemyslím to jako urážku. |
R. Langer 16.2.2020 6:51Ano, to jste pochopil zcela správně. A chápete, že to platí i pro ty elektromobily? :-D |
O. Rychlík 15.2.2020 7:45Zajímalo by mě, zda ekosoudruzi už mají vymyšleno jak budou řešit provozní problémy až budou jezdit samá elektroauta. Jak a kdo bude řešit hromadnou havárii 20 elektroaut na D1, z nihž bude 15 hořet? A diesly se přestanou vyrábět? No nepřestanou. Nebudou se prodávat v Evropě, možná přesune i celá výroba do Afriky, ale celá ta šaráda s uhlíkovou stopou globálně ani nehne, respektive ji zvýší. Ještě, že to nevadí. |
M. Šejna 15.2.2020 10:25Při poslední autohavárii na D1 dvou dieslovych aut uhořel jeden řidič. Pohonné hmoty jsou totiž mimořádně silné hořlaviny. Takže s tím rizikem požáru se nic nezmění. Doufám, že při tankování paliva nekouříte |
J. Vintr 15.2.2020 10:59Rozdíl je v tom, že benzín nebo nafta vyhoří za pár minut. Lithiová baterie hoří podstatně déle. |
R. Langer 15.2.2020 11:08No, to jste trošku nepochopil... |
L. Novák 15.2.2020 12:53Socialistický demagog Šejna zavádí jako obvykle... :-P |
L. Písařík 15.2.2020 7:39Ano, skutečné, článek o té elektrodebilitě. Přidávám debiCO2. Podle dostupných údajů -wiki - produkuje EU 9-11% CO2. Co se stane, jestliže sníží produkci CO2 na polovinu? Myslím, že plivání do moře by mělo vyšší efekt. I když K.H. Borovský o tom silně pochyboval.(....plivni si stokrát do moře, ono se nezpění) |
M. Šejna 15.2.2020 10:30USA a Čína maji obě země max. 16% podíl na CO2. A obě země si říkají to samé, co tu tvrdíte Vy o EU. |
V. Petr 15.2.2020 18:58Čína má téměř 30%! |
R. Langer 16.2.2020 6:53To tedy nemají. |
L. Písařík 15.2.2020 7:16Kdo, kdy a kde a hlavně čím prokázal, že CO2 způsobuje oteplování atmosféry. Stalo se z toho tvrzení dogma tak neotřesitelné, jako V JEDNOHO BOHA VĚŘIT BUDEŠ ???????????????????? |
J. Vintr 15.2.2020 8:51Přesně tak. Už jsou i hlasy, že by popírání tohoto svatého dogmatu mělo být trestné. |
P. Lenc 15.2.2020 10:39Ano, byl by to sice teror, ale zelený, pokrokový... |
M. Šejna 15.2.2020 10:39pane Písaříku, je prokázáno už dávno, že veškeré plyny s alespoň třemi atomy v molekule mají skleníkové vlastnosti. Proto jsou skleníkovými plyny H2O, CH4, NO2, O3, CO2 atd. Takže otázka by měla znít opačně: "kdo, kdy a kde prokázal, že zrovna CO2 coby tříatomová molekula má výjimku z pravidla, a není narozdíl od ostatních těchto plynů skleníková? |
L. Písařík 15.2.2020 10:53Díky, ale neodpovídáte na mou otázku, já taky vím, že bez carbonu bychom tady nebyli. |
J. Vintr 15.2.2020 11:03A kdo prokázal, že ten takzvaný skleníkový efekt má nějaký znatelný vliv na energetickou bilanci naší planety? |
R. Langer 15.2.2020 11:09Ano. A je to naprosto normální. Co jako? |
J. Jurax 15.2.2020 22:36Jistě. A je prokázáno, že antropogenní zvýšení obsahu CO2 má na svědomí ty klimatické změny, kvůli nimž je taková hysterie? A je prokázáno, zda snížení produkce zločinného kysličníku bude mít na klima vůbec nějaký nějaký účinek a když tak jaký a kdy? A učinil někdo ekonomickou rozvahu, tedy zda obrovské investice do omezování produkce zločinného kysličníku přinesou vůbec nějaký užitek ve smyslu zastavení klimatické změny a když ano, zda jim bude úměrný? A jaký přinesou užitek a jaké budou dopady, když se takhle drasticky jak vyhrožuje bláznivá Uršula bude omezovat jen EU? Co to udělá s průmyslem, který nás živí? Na všechny tyto otázky nejsou věrohodné odpovědi, jež by snesly kritickou oponenturu. Mozky zdebilnělé, neboť prožrané zelenou plísní ovládly vedení EU a škodí seč můžou. |
P. J 15.2.2020 2:25http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou |