20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: O té elektrodebilitě

Rok 2030 se blíží a s ním i plánovaný zákaz prodeje (a potažmo provozu) spalovacích motorů v Německu. Hurá! Ke stejnému kroku se chystá k roku 2040 i Francie s Velkou Británií. Hurá, hurá!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Kusák 15.2.2020 11:21

Podle mě, pravdu máte všichni. Problémem je, že srovnáváte nesrovnatelné. Tedy úsporný spalovací motor s nádrží vysoce koncentrované energie s elektrickým akumulátorem. To fakt nelze. Musím ale spravedlivě dodat - zatím.

Mě však hrůzu nahání fakt, že počet osobních aut v ČR dosáhl tuším 6,5 mil. a k tomu ještě dodávky a náklaďáky plus všechny ty, kteří přes naše území jen projíždějí. Přesto, že nejsem žádný ekoterorista, tady bych pro nějaký razantní zásah byl.

F. Kusák 15.2.2020 11:32

Trochu se omlouvám, asi jsem úplně nepochopil smysl Vašeho příspěvku.

R. Langer 16.2.2020 6:49

To patří pod pana Šejnu, na dotaz "kolik stojí 8 let starý diesel". ;-)

F. Houžňák 15.2.2020 15:38

Nejde to zatím, a nepůjde to ani potom. Brání tomu ta blbá fyzika, která se nechce nechat v parlamentě přehlasovat.

Z. Lapil 16.2.2020 10:21

Razantní zásah je možný jediný: cena. Probůh - ne státně regulovaná, to si hbitě zaděláte na černou ekonomiku.

Počet aut na silnici svědčí o jediném: doprava je dostatečně levná.

Budu osobní. Do práce jezdím docela daleko. Veřejnou dopravou to mám zhruba o 100% delší (časově) a věřte nevěřte - jen nepatrně levnější. Počítám-li tedy jednotlivé jízdenky proti čisté spotřebě benzínu a zanedbám-li skutečnost, že další dvě půlhodiny jdu pěšky na nejbližší zastávku. Jinak mám časově bonus, že veškerá doprava včetně vlaku jezdí výrazně častěji než ráno tam a odpoledne zpátky.

Abych byl přesný: z domova na nádraží jezdím autem, čímž ze ze 100% stává jen 75% navíc.

E. Chrapek 15.2.2020 13:36

Já jsem spíš chtěl naznačit, že existuje hodně lidí, kteří mají auto z druhé ruky, protože půl mega na nové nemají. A pokud stát časem zakáže (nebo brutálně prodraží) neelektromobily, tak tito lidi nebudou mít auta. Na některých vesnicích docela problém.

L. Novák 15.2.2020 13:51

To bude ten správný okamžik, kdy se lidi nase*ou a poženou zelené magory i s politiky, kteří jim vycházeli vstříc, svinským krokem... :-)

J. Jurax 15.2.2020 22:02

Ano.

Jenže výměna všeho, co jste vyjmenoval, je pořád o řád levnější než nový akumulátor. Mimoto ani elektromobil není úplně bezúdržbový.

V. Lukeš 15.2.2020 9:04

Já mám připomínku k dojezdu elautomobilů. Protože mi táhne na sedmdesát, tak mám elkolo. V dokumentaci se uvádí dojezd až 80 km. Vyzkoušel jsem a opravdu měli pravdu. Ale po rovině. Jedu z Liberce na Královku (přes Harcov) a těsně pod Královkou konec baterie. Po ujetí 16 km. A to jsem se neflákal. Pomáhal jsem ji, jak jsem mohl. Domnívám se, elautomobil v horském terénu dopadne stejně.

M. Šejna 15.2.2020 10:19

Mě žere můj turbodiesel do kopce 10 l, na rovině 6 l, z kopce 3 l.

Z kopce ujedu na plnou nádrž víc jak trojnásobek.

Je to nějaká nevýhoda automobilů?

F. Kusák 15.2.2020 11:26

I Vy "masňáku". Moje normální kolo nespotřebuje nic, tedy kromě mé fyzické síly. A když jdu do přírody, tak jsem rád, že moje SUV stojí v garáži. Ale nic ve zlém, nemyslím to jako urážku.

R. Langer 16.2.2020 6:51

Ano, to jste pochopil zcela správně. A chápete, že to platí i pro ty elektromobily? :-D

O. Rychlík 15.2.2020 7:45

Zajímalo by mě, zda ekosoudruzi už mají vymyšleno jak budou řešit provozní problémy až budou jezdit samá elektroauta. Jak a kdo bude řešit hromadnou havárii 20 elektroaut na D1, z nihž bude 15 hořet? A diesly se přestanou vyrábět? No nepřestanou. Nebudou se prodávat v Evropě, možná přesune i celá výroba do Afriky, ale celá ta šaráda s uhlíkovou stopou globálně ani nehne, respektive ji zvýší. Ještě, že to nevadí.

M. Šejna 15.2.2020 10:25

Při poslední autohavárii na D1 dvou dieslovych aut uhořel jeden řidič.

Pohonné hmoty jsou totiž mimořádně silné hořlaviny.

Takže s tím rizikem požáru se nic nezmění.

Doufám, že při tankování paliva nekouříte

J. Vintr 15.2.2020 10:59

Rozdíl je v tom, že benzín nebo nafta vyhoří za pár minut. Lithiová baterie hoří podstatně déle.

R. Langer 15.2.2020 11:08

No, to jste trošku nepochopil...

L. Novák 15.2.2020 12:53

Socialistický demagog Šejna zavádí jako obvykle... :-P

L. Písařík 15.2.2020 7:39

Ano, skutečné, článek o té elektrodebilitě. Přidávám debiCO2. Podle dostupných údajů -wiki - produkuje EU 9-11% CO2. Co se stane, jestliže sníží produkci CO2 na polovinu? Myslím, že plivání do moře by mělo vyšší efekt. I když K.H. Borovský o tom silně pochyboval.(....plivni si stokrát do moře, ono se nezpění)

M. Šejna 15.2.2020 10:30

USA a Čína maji obě země max. 16% podíl na CO2.

A obě země si říkají to samé, co tu tvrdíte Vy o EU.

V. Petr 15.2.2020 18:58

Čína má téměř 30%!

R. Langer 16.2.2020 6:53

To tedy nemají.

L. Písařík 15.2.2020 7:16

Kdo, kdy a kde a hlavně čím prokázal, že CO2 způsobuje oteplování atmosféry. Stalo se z toho tvrzení dogma tak neotřesitelné, jako V JEDNOHO BOHA VĚŘIT BUDEŠ ????????????????????

J. Vintr 15.2.2020 8:51

Přesně tak. Už jsou i hlasy, že by popírání tohoto svatého dogmatu mělo být trestné.

P. Lenc 15.2.2020 10:39

Ano, byl by to sice teror, ale zelený, pokrokový...

M. Šejna 15.2.2020 10:39

pane Písaříku,

je prokázáno už dávno, že veškeré plyny s alespoň třemi atomy v molekule mají skleníkové vlastnosti.

Proto jsou skleníkovými plyny H2O, CH4, NO2, O3, CO2 atd.

Takže otázka by měla znít opačně: "kdo, kdy a kde prokázal, že zrovna CO2 coby tříatomová molekula má výjimku z pravidla, a není narozdíl od ostatních těchto plynů skleníková?

L. Písařík 15.2.2020 10:53

Díky, ale neodpovídáte na mou otázku, já taky vím, že bez carbonu bychom tady nebyli.

J. Vintr 15.2.2020 11:03

A kdo prokázal, že ten takzvaný skleníkový efekt má nějaký znatelný vliv na energetickou bilanci naší planety?

R. Langer 15.2.2020 11:09

Ano. A je to naprosto normální. Co jako?

J. Jurax 15.2.2020 22:36

Jistě.

A je prokázáno, že antropogenní zvýšení obsahu CO2 má na svědomí ty klimatické změny, kvůli nimž je taková hysterie? A je prokázáno, zda snížení produkce zločinného kysličníku bude mít na klima vůbec nějaký nějaký účinek a když tak jaký a kdy? A učinil někdo ekonomickou rozvahu, tedy zda obrovské investice do omezování produkce zločinného kysličníku přinesou vůbec nějaký užitek ve smyslu zastavení klimatické změny a když ano, zda jim bude úměrný?

A jaký přinesou užitek a jaké budou dopady, když se takhle drasticky jak vyhrožuje bláznivá Uršula bude omezovat jen EU? Co to udělá s průmyslem, který nás živí?

Na všechny tyto otázky nejsou věrohodné odpovědi, jež by snesly kritickou oponenturu.

Mozky zdebilnělé, neboť prožrané zelenou plísní ovládly vedení EU a škodí seč můžou.

P. J 15.2.2020 2:25

http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou