17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 16.3.2011 11:13

Globalizace.

V japonsku se zatřese zem a v Evropě roste cena elektřiny: http://byznys.lidovky.cz/ceny-proudu-vystrelily-o-petinu-nemecka-jaderna-hysterie-ma-dusledky-1kz-/firmy-trhy.asp?c=A110316_101026_firmy-trhy_nev

P. Rada 16.3.2011 12:05

Re: Globalizace.

Možná to leckomu uteklo ale před pár lety se ta zem zatřásla malinko výše na Kamčatce a o pár týdnů později byly i v Čechách neobvykle červenofialové západy slunce. Jednu fotku jsem udělal a pak až zjistil, že jsem nebyl sám a skutečně tehdá šlo o sopečný prach.

Jinou  stránkou je to, že jsem vlastníkem několika japonských fotoaparátů, mobilů... japonská auta vidím denně na ulicích atd...

Tak se spíš ptám čím to, že je zatím nad děním u protinožců relativně tak malá odezva u nás? Jen třeba ten Kovačič to tady pěkně bulvárně rozmáznul...

M. Prokop 16.3.2011 12:55

Re: Globalizace.

Jako že bychom demonstrovali a vyvřeskovali jako Němci a Rakušáci?

TAK hloupí snad nejsme.......

P. Rada 16.3.2011 14:46

Re: Globalizace.

Já osobně jsem velmi rád, že Temelín i Dukovany u nás běhají ke spokojenosti a kéž by to tak co nejdéle zůstalo. Potřebujem čas..Jinou kapitolou ale je co dál a jak dál aby se běh děje nezvládnutým přechodem nezhroutil. To už je ale problém jiný, asi i celoevropský a tam jsem skeptik, že jádro v dnešní podobě může levné fosily zastat. Adekvátní náhradu k nim prostě nyní nemáme a měli bychom si to co nejrychleji alespon otevřeně přiznat a né fantazírovat dokonce o rozvoji spotřeby či ani o trvalé udržitelnosti sittuace...

Společnost se prostě bude muset z řady objektivních důvodů radikálně změnit.

A i té Japonská ekonomice bych přál rychlé vyzdravení ač rozum říká, že to asi už nepůjde a dopady vývoje pak tím rychleji dolehnou i k nám.

B. Rybák 16.3.2011 20:50

Re: Globalizace.

Ano. Společnost bude muset přejít na (množivé) atomové reaktory 4. generace. Vyvíjet thoriové reaktory a hledat další vhodné atomové reakce.

P. Rada 18.3.2011 22:11

Re: Globalizace.

Obávám se pane Rybák, že tak jednoduché to vůbec není. Podstatná je efektivita těžby energií a to pro míru dosažitelnosti životní úrovně. Masivnost zdroje pak ovlivnuje daleko spíš jen početnost populace. Oba tyto parametry pro JE4gen  ještě nejsou vůbec k dispozici a kdoví jestli kdy budou. Půjde tedy o volbu mezi dostupnými zdroji a optimalizaci mixu. Vše komplikuje stav dálkových energovodů....Nejpravděpodobnější je zatím varianta jak nižší životní úrovně tak nutnost omezit četnost populace. Obojí velmi razantně jinak stav metabolických toků surovin a energií nebude dlouhodobě udržitelný. Ale třeba někdo přijde se dosud neznámou technologií a ta chmurné vyhlídky zvrátí - kdo ví? 

F. Svoboda 16.3.2011 10:46

Osvícení blbci

typu p. Rady a Machaly si měli včera poslechnout velmi poučný Hyde park s Ing. Drábovou na TV 24. Možná , že alespoň p. Rada by si některá fakta ozřejmil, zejména posuzování míry risika a provedení následných opatření při ekonomické únosnosti. U p. Machaly si nejsem jist, zda by vzal konkrétní vysvětlení Ing. Drábové v potaz, neboť z jeho příspěvku čiší české sebemrskačství, které se v posledních letech rozmáhá zejména s vyprášením  kožichu sudeťákům po II.světové válce.

M. Prokop 16.3.2011 11:04

Re: Osvícení blbci

S těmi sudeťáky to zdaleka není nějaké sebemrskačství, pouze jednoduché přiznání napáchaného svinstva.

F. Svoboda 16.3.2011 11:28

Re: Osvícení blbci

Pane Prokope, to si myslíte s odstupem  66 let po válce. Když si přestavíte příkoří a utrpení českého národa během války a v pohraničí již pár let před válkou, tak se nebudete divit, že mnozí sudeťáci dostali právem po palici, bohužel vinní i někdy méně vinní. Můj tatínek coby důstojník čs. armády budoval opevněnění na hranicích, později byl v nich nasazen a sp láčem je v r. 1938 opouštěl. Ten vyprávěl o postoji a sviňárnách sudeťáků v té době. Nelze se divit, že po válce to některým bylo tvrdě spočítáno. I dnes je možné shlédnou nadšené davy s prackami nahoře, vítající Henleina, posléze Hitlera a na druhé straně kolony vyhnaných českých obyvatel Sudet, kteří ze dne na den opouštěli svoji vlast. Na druhé straně tatínek ihned po válce vevel pluku v pohraničí, kde řídil organisovaný odsun a kde se s Němci jednalo velice humánně.

M. Prokop 16.3.2011 12:57

Re: Osvícení blbci

Souhlasím, ale nemění to nic na mém pevném přesvědčení, že trest má být ryze individuální, nikdy kolektivní. Pokud kolektivní je, je to svinstvo.

O. Sedláček 16.3.2011 11:32

Re: Osvícení blbci

Nemyslíte svinstvo napáchané sudeťáky, že ne.

M. Prokop 16.3.2011 12:58

Re: Osvícení blbci

Ne v téhle souvislosti.

P. Rada 16.3.2011 12:16

Re: Osvícení blbci

A copak to nebylo tak, že jsem hned poránu obsáhle psal o to, kde je " jádro pudla" ? Opakuji, že v efektivitě těžby energií. A pro pana Svobodu překládám, že s tím jde ruku v ruce efektivita ekonomická. Háček však bývá v tom, že za tou ekonomickou se mnohdy skrývají šibalské čachry kdežto ta energetická je fyzikálně neoddiskutovatelná a tím pro praktického investora kritická. Vůbec se pak nedivím, že se šetří - je to dobře - jen zůstává otázka míry, místa a dopadů. To dobře ví i paní Drábová co se nejednou vyjádřila, že je problém dnes najít pro JE investora.

J. Anděl 16.3.2011 15:57

Re: Osvícení blbci

Paní Drábová v celém pořadu nedělala nic jiného, než že uklidňovala paniku.

Měl jsem už teda včera těch neustálých keců o atomu plné zuby, tak jsem to nevnímal na 100%, ale v zásadě jsem neslyšel nic, čím by racionálně vyvrátila jakékoliv možné riziko.

Já nechci rozpoutávat, či se přidávat k vlně panických a hysterických hrůz k atomové hrozby. Jsem však klidný nikoliv proto, že inženýrka Drábová něco včera říkala v televizi, jako spíš proto, že se nemůže stát nic, co by nebylo v Božím plánu. A připomínám si s Paulem Atreidem, že strach zabíjí mysl.

T. Kočí 16.3.2011 10:27

Jaderný terorismus v přímém přenosu

Souhlas,článek výstižný.Telka i noviny jsou plné výbuchů.Prostý člověk(nemá rád fyziku a matiku)to chápe jako atomovou pumu.V žádné JE dosud jaderný výbuch nebyl(ani v Černobylu ani jinde!)ani asi nebude.Běžné JE používají uran obohacený na max 4% a je ho třeba aspoń 50 tun,aby se štěpná reakce jakš takš rozběhla.Přivést tento uran k výbuchu není tak jednoduché.

Všechny dosavadní havarie JE byly způsobeny výbuchy chemické povahy a nezvládnutým vývinem tepla,poruchou chlazení.Přitom došlo k uvolnění radioaktivních materiálů(zničení obalů palivových tyčí)vzniklých jadernou reakcí.Nejhorší situace byla v ČERNobylu.Ten neměl containment a k poruše došlo před odstavením reaktoru(k výměně paliva),kdy je ten plný vysoceradioaktivních zplodin štěpné reakce.U Three Mile Island zůstalo vše pod containmentem.Te je i v Temelíně-ne však v Dukovanech.

V. Novák 16.3.2011 9:53

Zemětřesení a následná cunami zabily tisíce,

možná dokomnce destitisíce lidí. Miliony dostala do těžko řešitelné situace, kdy docházejí  základní potraviny, voda, a neexistující infrastruktura neumožňuje je zásobovat. Do toho "dotřesy", které by za jiných okolností byly řádně masitým zeměřesením, hodným zájmu světových agentur.

Poškozená elektrárna (možná) zabila chemickou explozí několik lidí, kteří byli v nesprávnou chvíli na nesprávném místě, unikající radioaktivita ohrožuje lidi v okolí asi tak jako CT vyšetření, škody budou způsobeny zejména elektrárenské společnosti - ale žumpalisté píší skoro výhradně o elektrárně.

Nemyslím, že by v samotném Japonsku došlo k nějakým hysterickým reakcím proti JE - Japonci mají nedostatek elektřiny a pozorují sami na sobě, jak to vypadá, když se při maximálním šetření (odstavené továrny, obchody a kanceláře) pravidelně na 3 hodiny vypíná pro domácnosti. Hysterii si můžou dovolit Němci a Rakušané, kteří co nevyrobí., to nakoupí od Čechů...

K. Křivan 16.3.2011 9:50

Evropa ?

Francie má 80% proudu z JE. 

V. Kusý 16.3.2011 9:40

Jihočeské matky a zelení mají moji plnou důvěru!

Ovšem za předpokladu, že jezdí koňmo, nejvýš ještě na kole, svítí doma loučemi a svoje fekálie také požívají při hnojení svých zahrádek.Pochopitelně proto, že nenakupují v těch odporných, globalizací páchnoucích řetězcích.Ale onehdá jsem viděl ministra životního prostředí přijet do parlamentu autem, nikoliv elekrtomobilem, ale takovým, které vypustí dvakrát tolik zplodin jak obyčejná Fabie.Takže ono to asi nebude tak žhavé a my můžeme svorně říci: "Jděte s tím strašením do ............... !"

E. Dadák 16.3.2011 9:18

Ekologové a novináři !

Pokud vím, je šíření poplašné zprávy u nás trestním činem - bohu-žel - blbost trestná není a tak nezbývá, než používat selský rozum !

Z. Švrček 16.3.2011 8:49

Bingo

To bych prosím podepsal. Díky mediální hysterii, která je zase jen přeháněním nebezpečí jakožto úlitby sledovanosti TV a nákladu novin budeme třeba stavět na Neckaru v Německu hráze proti tsunami, Temelín také nutno obstavět. V česku, kde nebylo silnějšího zemětřesení již po věky, budeme v rámci zeleného hesla o předběžné opatrnosti přestavovat reaktory na ta nejsilnější zemětřesení.  Že řvou rakušáci, nedivím se. Řvou proti jádru pořád - jen si na to vzpomeňte v případě Temelína, či obnovy Dukovan... Páni sloni, nedivím se klasikovi, který varuje: "nežeňte se s osobami hysterickými, či pomatenými".

R. Jonák 16.3.2011 9:16

Re: Bingo

Jak s Vámi, tak s autorem článku plně souhlasím.

L. Machala 16.3.2011 8:40

Pane autore

závidím Vám Váš klid a povznesenost nad problémy jaderných elektráren. Co se týče rozhodnutí kancléřky Merkelové o dalším osudu německých JE, tak je pochopitelně můžete kritizovat jak chcete, nicméně Vám a potažmo Čechům do toho nic není. Jestli je většina Němců proti jaderné energetice, a zdá se, že to tak skutečně je, tak je jejich volba zcela legitimní. Co se týče obav Rakušanů z českých JE, tak se jim, při jejich staleté zkušenosti s českou Schlamperei, vůbec nedivím.

R. Langer 16.3.2011 9:15

Re: Pane autore

Už se těším, jak budete klepat v zimě kosu, protože Rakušáci a Němci se budou zahřívat elektřinou od těch Schlamperei v Temelíně, zatímco vám umrznou koule, protože na tu eletriku nebude mít eura. A ono je to tak už dnes, jenom o tom zřejmě nevíte, nebo to vědět nechcete, případně máte zájem na tom, aby se to nevědělo. :-P

V. Kusý 16.3.2011 9:47

Re: Pane autore

Ona jim ta Schlamperei (mimochodem přičítaná říšskými Němci Rakušanům a nikoliv nám ! ) ani tak nevadí, oni se bojí toho, že Temelín zalije žhavá láva z probudivšího se Boubína, nebo tsunami na Nežárce ! :-(

L. Machala 16.3.2011 12:43

Re: Pane autore

děkuji za Vaši starost o to, jak se v zimě zahřeji, nicméně je to moje věc a já Vaše rady ani Vaše eura nepotřebuji a potřebovat ani nebudu. Co se týče pokleslé úrovně Vašeho vyjadřování, tak myslím, že žadný další komentář není třeba.

V. Novák 16.3.2011 14:57

Jám mám spíš starost o NÁS.

Protože vy si tu naši elektřinun koupíte - a tím nám zvýšíte cenu.

Ostatně ceny elektřiny na burze už vyletěly o čtvrtinu - a na tom se to nezastaví.

V. Novák 16.3.2011 9:34

Nám Čechům do toho samozřejmě je...

Protože chybějící výkon a stabilitu si Němci koupí kde? Inu - v Česku. Stejně jako si chybějící výkon kupují Rakušané.

Dobrá zpráva pro ČEZ, snad dobrá pro státní finance - špatná pro spotřebitele. Protože když klesá nabídka při neklesající poptávce roste co?

Správně, roste cena! Při rozdílu mezi německými a českými výdělky to musí Čechy zajímat dost podstatně.

K. Křivan 16.3.2011 9:53

Re: Nám Čechům do toho samozřejmě je...

Chtělo by to silně zvýšit cenu exportované energie.  Až německý spotřebitel bude platit dvojnásobek za proud, pak se snad probudí.

M. Prokop 16.3.2011 11:07

Re: Nám Čechům do toho samozřejmě je...

Probudí a půjde šaškovat ke Gorlebenu.

Pan Machala tam zřejmě dostal pendrekem do hlavy, dle následků soudě.

L. Machala 16.3.2011 12:49

Pane Prokope

a můžete mi prosím vysvětlit, proč si myslíte, že jsem utrpěl mozkovou komoci? Já si zase můžu myslet cosi o slaboduchých indiviudích slepě věřících propagandě atomové loby, když dokážete jen nenávistně reagovat na odlišný názor. Ale však jsme v Čechách, tak proč se divit, že ano!