1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 16.3.2011 13:00

Re: Pane Prokope

To víte, jaká glosa, taková reakce - aby to bylo pro glosátora srozumitelné.

L. Machala 16.3.2011 15:07

Re: Pane Prokope

děkuji, je to mi to už úplně jasné, Vaše zlaté pravidlo je: když chybí argument, tak jsem alespoň hulvát!

V. Novák 16.3.2011 16:04

Je fajn, že je vám vše jasné.

Ještě byste mohl vysvětlit nám - hlupákům - kde byl ve vašem příspěvku jaký argument. Já tam vidím prosté plácání - a odpovědí na plácání nemá být nic jiného.

Navíc jste plácal lživě - nám do německých elektráren skutečně je mnohé. Protože Němci na našich elektrárnách a naší přenosové soustavě parazitují.

L. Machala 16.3.2011 19:28

Re: Je fajn, že je vám vše jasné.

i Vy jste se ukázal jako další agresivní nevychovanec. Já jsem pouze poukázal na to, že když si Němci rozhodnou, že ukončí provoz JE, tak je to jejich právo a ČR s tím nic neudělá. Vy mne za to hulvátsky napadáte, ale tomu se vlastně nelze divit, v Čechách lze na slušného člověka, zvláště v internetové debatě, narazit jen velmi vzácně.

L. Písařík 16.3.2011 8:07

Velmi dobře, pane.

Snad by bylo ještě třeba dodat, že jestliže Rakušané ( nevím ale kdo, myslím že spiš nějaký zastuzený zelený) požadují testy JE, bylo by vhodné specifikovat co a jak a hlavně, ať si je zaplatí.

P. Rada 16.3.2011 5:01

Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Je celospolečenským nešvarem nezveřejnovat údaje o slabých stránkách projektů. Teprve až se něco stane vyjde občas něco na povrch. Proč se ale na následky tohoto rituálu nehněvat?  Při erudovanosti jež autor předvádí v cifrách bych podobně chtěl vysvětlt čím to, že zvýšení odolnosti proti tsumamy o cca 2m  by se celé společnosti nevyplatittilo?

Nebo spíš někdo ušetřil na bezpečnostních opatřeních aby stavba byla více rentabilní? A tím jsme právě u jadérka věci jež je v pozadí. Totiž u posuzování kde a jak se která technologie těžby energií vyplácí s dlouhodobého pohledu společnosti a kdy se to naopak spíše vyplácí investorům. Mezi tím jsou - jak vidno - i propastné rozdíly a hudrování na nekorektnost médií či lidskou hloupost ... tyto propasti samo o sobě nepřeklene.

Velké centralizované zdroje jsou navíc všeobecně poukázkou na  "black-out" - i když se jedná  třeba o superhydroelektrárnu - a to je další problém autorem nezmíněný a nejen Japonsku hrozící a emoce stupnující problém.

Je asi poprávu kritizovanou skutečností, že neznalost důsledků faktického stavu techniky v naší informačně bičované společnosti vede ke snadnému manipulování emotivní informací. Ale kdo, že to učí lid hlavně konzumovat všudepřítomnou reklamou? Je pak možné se divit co natropí senzacechtivá bulvární média?Běžný dozimetr u nás sice koupíte ale za desetitisíce - také proto ho ale prakticky nikdo nemá a šance ověřit si něco s panikářských hlášek  je potom prakticky mizivá. Proč se pak divit lidskému strachu s neznámého? A k tomu létání ve stratosféře. Typuji, že pokud by letecké společnosti podpořili dozimetry na palubách - mohli by přijít o část klienlů. Na druhou stranu by se třeba ale strach s ozáření i když je jiného typu přeci jen korigoval na jinou míru. Proč ale i zde soukromé investiční záměry podřizovat i širším společenským cílům?

Mám prostě za to, že dnes neselhává ani tolik bulvární tisk či lidská soudnost ... jako zdravá  profesionalita odpovědných.

V. Batala 16.3.2011 6:39

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Pane Rado, o Vás, novinářích, politicích a některých maminkách, zejména JIHOčeských je tento článek. Proto se nedivým, že jste nic nepochopil. A ještě mi prosím řekněte, jak přesně mají být vysoké ty protivlnové valy. Vy to určitě víte! Škoda, že vy chytří vždycky nejvíc řvete až PO!

P. Rada 16.3.2011 7:43

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Pane Batala nějak se Vám asi nechce odpovídat na nepříjemné otázky co jsem nadhodil a tak raději tvrdíte, že jsem nepochopil...

Ale abych nedlužil odpověd já. Výška a míra bezpečnostních opatření by měla převyšovat rizika s adekvátní pravděpodobností s přesahem a neexistuje žádná přesná míra. Třeba tam ani být nemusela... ale pak měl projekt počítat s jinou alternativou a to se  jak vidno nestalo.

A k té narážce na JIHOčeské...a maminky... Četl jsem jednu pěknou scifi o tom jak právě Jihočeské Matky bránily Temelím. Je v knize "Něco překrásného se končí". Vřele doporučuji. Osobně mám za to, že tato scifi k realitě nemusí mít  zrovna tak daleko,  jak nedaleko je od "black-autu" i v těchto chvílích např Praha.

Právě včasná a kvalitní prognostika o tomto je a jen to se naopak právě mnohým dětem žijcím v iluzi věčnosti, poklidu....  nechce vůbec poslouchat. Něco by to totiž každého z nás stálo a nemuselo by to být málo.

J. Schwarz 16.3.2011 7:39

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Média buď z blbosti, ale spíš úmyslně vyvolávají strach a hysterii. Vůbec jim nejde o nějaké "dodržování bezpečnosti". Novináři pendrek vědí, jaké hráze měly být kolem Fukušimy - kdyby  byly desetimetrové, obvinili by projektanty úplně stejně z podcenění bezpečnosti kvůli zisku pokud by tsunami byla jedenáctimetrová. Tsunami,  co svého času zničila Lisabon byla třicetimetrová - jaké hráze měly být u Fukušimy, aby byla "média" spokojena a byl by taková opatření reportérský chytrolín  platit? Nebyl, naopak rozhořčoval by se nad korupcí a sypání veřejných peněz "betonové lobby". Média neuvedla jediné číslo, které by umožnilo srovnat běžné radioaktivní pozadí v Čechách, pozadí u Jáchymova či Rožínky, radiace u Fukušimy a radiace po výbuchu Černobylu. Zato dramatickým, až pohřebním hlasem informují o "pokračující tragédii". Ty lotry by bylo potřeba zavřít pro šíření poplašné zprávy, ale jak vidno některé "zprávy " jsou "politiocky korektní " a jiné ne. Taky jsem na blogu Mfd četl úvahu o tom, že příčinou zemětřesení v Japonsku byl "útok Spojených států pomocí plazmové geologické zbraně" - kvůli finančním zájmům. Nezbývá  než žasnout a zároveň se ptát - co by se asi dělo, kdyby dotyčný "blogger" takto obvinil "světové židovstvo"? To by se okamžitě vyrojila kohorta "humanistů" co by dotyčného obvinili z nacismu, fašismu, rozdmychávání nenávisti proti národu a kdoví čeho ještě, ale američani jsou zřejmě jinou kategorií...

P. Rada 16.3.2011 7:56

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Také Vám pane Švarc vadí zřejmě hlavně málo kontrrolovaná média - jinak necht mají projekty s celospolečenským dopadem ty své utajované trhliny... dokud to tedy jen lze tajit - že?

Zažil jsem dobu co byla média kontrolovaná daleko "tvrději" - děkuji už nechci. Vy asi takto nevzpomínáte - či nechcete. Nepřejete si náhodou okusit návrat?

J. Schwarz 16.3.2011 8:19

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Ne, nepřeju. Ale chlap, co zavolá "hoří" v přeplněném divadle aby přitáhl pozornost ke své pozoruhodné osobnosti si zaslouží přinejmeněím přes hubu. On někdy nějaký novinář dopředu odhalil nějakou "utajovanou trhlinu"? Jestli ano, sem s tím - rád se tomu vzácnému muži pokloním! O čem vím já je jalová kritika ex post za účelem zvýšení nákladu či "sledovanosti". Zajímavé, že nevidíte jak podobný způsob "žurnalismu" vyvolává /i vyčísleno v penězích/ minimálně stejné škody na psychice lidí a celkové náladě ve společnosti jako ony /utajované trhliny/, přičemž příčinou oněch škod je stejná snaha o zisk za každou cenu - tentokrát u "médií". Ale když způsobí škodu vyvoláním hysterie "médium" - jde zřejmě o "pozitivní škodu", kdežto pokud ji způsobí obec která dá třeba na protipovodňové hráze málo peněz - jde o "utajovanou trhlinu". Konečně -  jak víte, že za nízké hráze u Fukušimy mohou jacísi projektanti, co kvůli mrzkému zisku podcenili.... a ne třeba investor /vláda/ který je ochoten vynaložit jen určitý peníz? Jaké zabezpečení by vás uspokojilo v případě Temelína? odolnost proti zemětřesení 10 stupně? Proti dopadu komety? Zásahu  megatunovou vodíkovou pumou? Pokud nebudete mít rád nějaký typ průmyslu, můžete na něj z podobně iracionálních důvodů útočit pořád - je to ale stejně "fér" jako útočit na židy kvůli "světovému spiknutí".

B. Uhlich 16.3.2011 8:40

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Souhlasím s Vámi....ale myslím, že to není zas tak nutné řešit..... takoví "Radové" prostě teď vyplouvají na povrh a mají to za svojí příležitost.....já jim to neberu. Mají právo na názor a díky tomu, že o ničem nerozhodují (tedy doufám)  snad ani škodit nebudou. Já jako technik z oboru jsem za ta léta pochopil, že jsou lidé které prostě nelze přesvědčit za žádných okolností a naprosto žádnými argumenty. Jejich zásadním přesvědčením je to, že celý svět je špatný a ,že se spikl proti normálním lidem. Technici a vědci jsou nezodpovědní a všechno je jen šlendrián....je to všechno prostě spiknutí proti běžným lidem a jen takoví "Radové" to prohlídli a odhalili.....

P. Rada 16.3.2011 10:16

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Poněkud si pane Schwarz nerozumíme v navíc řadě ohledů. Zjevně se "Šamana" zastáváte ač nevím kde  např berete teze, že podstatou sporu je nelibost k nějakému druhu průmyslu... nebo jsem někde psal o své pochybnosti ohledně bezpečnosti Temelína... atd. Není toto a další jen s Vaší hlavy? Naopak autor článku doslova píše s prominutím jak ten bulvární novinář co však tají zjevný stav - cituji:..."Japonské reaktory samotné zemětřesení přežily"...Podle mého tyto reaktory nejenže NEPŘEŽILY NÁSLEDKY DOPROVODNÝCH JEVŮ PO ZEMĚTŘESENÍ - ale stal se z nich nyní dokonce nerozebiratelný a pro další dlouhé generace japonců nepoužitelný šrot, který jim bude strašit za humny v dobách ekonomického úpadku.

Žádný reaktor kde se byt jen natavilo palivo totiž prakticky znovuoživit nalze a dokonce ani odstavit a rozebrat jak bývá plánováno ale i tak to sotva kdo kdy realizoval.

Doufám, že však dlouho "přežije" alespon vlastní reaktorová nádoba a její těsnost.

Pokud máte pochybnost nebudu Vás posílt do Japonska jak to závěrem dělá "Šaman" ale zajedte si raděj do prodejny technické technické literatury. Jedna je např. za technikou v Pražských Dejvicích a třeba tam ještě budou mít nějaká vysokoškolská skripta pro posluchače ČVUT fakulty jaderné. Výrobci raaktorů a zejména pohříchu jaderní lobisté totiž zásadně takovéto konkrétní informace nepodávají. Tam se pak můžete dočíst víc o odstavování reaktorů či o dobách a míře radiace vyhořelého paliva a aktinidů. Např na str 96 je skript K.Štramberga vydaných v roce 2005 je uveden graf z něhož je patrné, že celková aktivita štěpných produktů poklesne za 10 na 4 let z 10 na 8GBq zhruba na 10 na 4 GBq což je ale sttále ješte neslučitelné se životem. Třeba mi pak dáte za pravdu, že  používat termín "poplašná zpráva" na místech kde víc sluší "tajení problémů" je projevem  velmi předpojatého a důsledků dnešního dění v JE FOKUŠIMA neznalého člověka. Kéž by tam někdo Vámi zmíněné divadelní "hoří" vykřičel do uší povolaných a zavčas.

Pěkný den.

J. Václavíková 16.3.2011 10:43

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Pane Rado, jsem ráda, že sem napsal aspoň jeden kompetentní diskutér. Ostatní příspěvky vyjadřují jediné- přání otcem myšlenky. Zajímá mě ta pasáž o úrovni záření štěpných produktů, mohl byste se k ní vrátit a uvést na pravou míru? Zřejmě se v problematice orientujete, můžete prosím uvést další podrobnosti o vlastnostech jaderného odpadu obecně, popřípadě jaké jsou současné technologie, použitelné v praxi, a jak je to s odpadem z nich? Děkuji.

P. Rada 16.3.2011 12:33

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Jak jsem již uvedl - doporučuji si opatřit odbornou literaturu třeba právě tu vysokoškolskou, která musí být a taky je pravidelně lektorovaná, aktualizovaná... a za niž si někdo s relativně nezávislích stojí. Nechtějte prosím ale po mě opisovat zde podrobně mnohasetstránková skripta. Jen dodávám, že sám jsem za totality s ionizujícím zářením 20 let pracoval a to i u kobaltových zářičů, ale dnes už mě to zajímá jen okrajově. Základní fyzikální principy rozpadových řed.... i vnímavosti organismů se ale nezměnily a technologie oproti očekávání mnoho nepostoupily. Stále marně očekáváme dlouho avizované reaktory 4. generace a i u nich je setrvává problém s neuzavřeným palivovým cyklem. A ropy ubývá... a nervozita s toho neutěšeného stavu roste...Asi tak. 

V. Novák 16.3.2011 9:44

Mně vadí média neřízená ničím - a nejméně ze všeho morálkou.

Svopboda slova, svoboda médií je jistě velmi důležitá věc - ovšem jako vše, co se vymkne, je krajně nebezpečné. A nejsou-li média natolik soudná, aby se řídila sama, aby se sama snažila přinášet informace a ne "sexy stories" - pak je na zvážení, CO je horší. Média chovající se co neřízená střela nebo média držená na uzdě aspoň zákony?

Všichni jsme odpovědní za svou práci - jenom politici a novináři ne. Politik má aspoň "politickou" odpovědnost - voliči ho mohou vykroužkovat jako Íčko. A novinář?!? Čím bulvárnější, čím ulhanější, čím větší strašák - tím lepší... Bez odpovědnosti.

Až na VÁS, pane Rado, padne pohled ničém neřízených médií, která si na VÁS smlsnou - PAK pište o jejich kontrole...

P. Rada 16.3.2011 10:19

Re: Mně vadí média neřízená ničím - a nejméně ze všeho morálkou.

Pane Novák prosím nezapomínejte, že i zde jsme oba účastníky prakticky neřízeného média a navíc si toho važme..

Zdravím.

V. Novák 16.3.2011 10:33

Já si toho vážím a snažím se podle toho chovat.

Taky nejsem žumpalista placený za zaplnění stránky písmenky, jež přitáhnou co nejvíc zákazníků. Tedy pokud možno písmenky, z nichž kape krev nebo září radioktivní bubák.

Havárie v elektrárně Fukušima má o několik řádů menší následky, než katastrofa, jež ji způsobila. Pozornost žurnalistů by měla tomu odpovídat.

Pozornost žumpalistů tomu neodpovídá.

P. Rada 16.3.2011 11:48

Re: Já si toho vážím a snažím se podle toho chovat.

Nevím nakolik mají vliv naši žurnalisté třeba na to jakou pozornost tomu věnuje i sám  Japonský císař ale faktem je, že onen žurnalista zde - Jan Kovanic - jehož Šaman pustil do doupěte.... vypustil svou bublinu a sám se oběhu jaksi stáhl - at se kohoutci poperou - já nic....

Nepřipadá Vám to právě PŘÍZNAČNÉ jako ona proklínaná nekorektní žurnalistika?

Co víc je s podivem, jak světové burzy na tu proklínanou žurnalistiku svižně reagují. Spíš typuji, že mají zprávy rychlejší a závažnější než je ta Kovaničova.

J. Václavíková 16.3.2011 11:57

Re: Já si toho vážím a snažím se podle toho chovat.

Pane Rado, můžete mi odpovědět na mou otázku trochu výš? Děkuji.

V. Novák 16.3.2011 14:19

Tady je zvykem, že autor nereaguje v diskusích.

Obvykle - třeba pan Vlk reaguje, ale běžný je předpoklad, že co autor říct chtěl, to řekl článkem.

Šaman je pseudonym pana Kovanice.

P. Rada 16.3.2011 14:59

Re: Tady je zvykem, že autor nereaguje v diskusích.

Budiž - absentovat diskusi to je asi právo každého. Já tu začínám tak si netroufám hodnotit zvyklosti - ale měl jsem za to, že by to korektnosti prospělo.

J. Kovaříček 16.3.2011 1:07

Zelení mají pravdu....

Ano, atomové elektrárny ohrožují životy lidí, je nutné je zakázat. Ale také v autech se zabije hodně lidí, proto nutno zakázat auta. A stejně tak i vlaky a letadla. V jídle je dnes plno toxinů, které ohrožují zdraví obyvatel, bude tedy nutno zakázat i jídlo.

Terprve až bude zakázáno vše, kromě ideologické blbosti zelených, nastane na světě pohoda, bezpečnost a korerktní politiácký ráj.

K. Kužel 16.3.2011 6:00

Re: Zelení mají pravdu....

A víte, kolik lidí zemře ročně v posteli? Zakázat!!!!

R. Langer 16.3.2011 9:22

Re: Zelení mají pravdu....

Tak tak, a kolik lidí zahyne po požití dualhydrohen-oxygenu? To je ta nejjedovatější látka na zeměkouli, ale mocné chemické lobby to tají kvůli svým nesmírným ziskům...

J. Schwarz 16.3.2011 7:45

Re: Zelení mají pravdu....

Nejbezpečnější by bylo vrátit se k osvědčeným technologiím  sedmnáctého století  ovšem včetně poklesu světové populace na tehdejší úroveň cca půl miliardy lidí. Takže takový "návrat ke zdravému přirodnímu životu" by byl řádově větší  katastrofou pro "Lidstvo" než výbuch všech jaderek co na světě dnes stojí.

B. Michal 16.3.2011 8:41

Re: Zelení mají pravdu....

A taky k průměrné délce života.

Dnes umírá spousta lidí na rakovinu, tolik jich dřív nebylo. Jenže je to většinou proto, že dřív by umřeli na něco jiného (slepé střevo, zápal plic, TBC, tetanus, tyfus,...).

V. Výmola 16.3.2011 0:52

Šíření poplašných zpráv

Je to přesně tak. Novináři, vzdělaní v humanitních oborech, problematice vůbec nerozumí - a hlavně je to přece úplně jedno, je třeba přinášet srdceryvné a co nejsenzačnější zprávy. Některá vyjádření v médiích jsou přímo neskutečná a harničí se šířením poplašné zprávy. Nejotřesnější tyjátr předvádí jako obvykle N@va, zarážející ale je, že se o objektivitu a lepší informace neznaží ani ČT (ačkoliv... co se dnes ještě divím). Novináři absolutně nerozlišují pojmy reaktor a blok, zvýšená radiace je prostě zvýšená, aniž by se řeklo do jaké míry... ani snad nemusím pokračovat.

F. Klouček 16.3.2011 5:34

Re: Šíření poplašných zpráv

Naprostý souhlas.Konečně co je může na fakultě žurnalistiky naučit Gabriela Osvaldová.