Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Co je role státu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Karda 27.12.2016 23:50Pane Vandas. Napadlo mě že náklad nemusely tvořit zbraně ale hudební nástroje a také třeba nějaké konstrukce z kterých se montuje jeviště.Zahraniční skupiny které vystupují v Praze si vozí taková zařízení v několika kamionech a to jich je tak dvacet i se zvukařema. |
P. Vandas 27.12.2016 23:54Re: Pane Vandas. Ale ta škála možností je širší. Mohly to být dárky svým blízkým, humanitární pomoc , ale i náhradní díly ke zbraním, těch se vždy nedostává a nejdou naplánovat dopředu. |
K. Němec 28.12.2016 0:13Re: Pane Vandas. To letadlo má povolený náklad skoro dvacet tun pane Kardo. To by si s sebou museli vézt i kus Rudého náměstí. :-) |
P. Vandas 28.12.2016 0:22Re: Pane Vandas. 20 tun je jeden náklad kamionu. To je snadno představitelné dostat do letadla. |
K. Němec 28.12.2016 0:27Re: Pane Vandas. Vezměte prostor letadla, zaberte prostor pro 170 sedadel a co Vám zbude? |
P. Vandas 27.12.2016 22:50A ty nesouměrně vysunuté klapky? To se dá vysvětlit krizovým jednání posádky. Vzlétli s přetíženým letadlem, nestoupali, nezrychlovali tak kapitán zasunul klapky v naději, že zrychlí. Místo toho začal padat. Všechny ruce jdou v reakci na přípusti a po vteřině zkouší možná druhý pilot dát znovu klapky, pozdě a stačí je dát do doteku s hladinou jen zčásti. |
J. Fialová 27.12.2016 23:21Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Vztlakové klapky se nesmí vysunovat nesouměrně. Jeden ovladač pro obě, levá i pravá musí jít stejně. |
P. Vandas 27.12.2016 23:26Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Jenomže v těžké časové nouzi to nemusíte stihnout udělat správně. Navít tam určitě počínal pád po křídle a vysunutí klapek pouze na straně pádu mohla být bezprostřední reakce. |
J. Fialová 27.12.2016 23:35Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Jak jsem četla, průser byl při zavírání klapek. Zavírat je při ještě ne dostatečné rychlosti pro tu či onu polohu klapek znamená ztratit vztlak. A někde psali, že mohla být tech. závada že ty klapky se nezasunovaly synchronně - to zase mohlo způsobit při malé rychlosti ztrátu vztlaku na jednom křídle a následný pád. |
P. Vandas 27.12.2016 23:44Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Ano i to je pravděpodobné, ale proč letoun nestoupal s vysunutými klapkami? Myslím, že prvotní příčina je přetížení. |
J. Fialová 27.12.2016 23:51Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Já nevím jak u velkých letadel, vozila jsem se enem ve sportovních. Ale polára platí pro všechna :) Tipovala bych, že klapky necitlivě zavřeli při ještě malé rychlosti letu. Nebo ta technická závada v systému ovládání klapek. |
P. Vandas 27.12.2016 23:57Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Máte pravdu, ale stále je nevysvětleno, proč s klapkami nevystoupali do normální letové hladiny a letěli nízko. Ta rychlost nárazu byla přes 500km/hod a to je normální letová rychlost v menší výšce. Rychlost asi nechyběla, ale chyběl vztlak. |
J. Fialová 28.12.2016 0:01Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Ale pro to aby byl vztlak, je rychlost podmínkou nutnou :) A rychlost nárazu 500 km/hod nevypovídá nic o tom, jaká byla rychlost letu před pádem... |
P. Vandas 28.12.2016 0:05Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Ale z rozsevu trosek cca 4km by se dalo usoudit, že nepadal volným pádem na hladinu, ale měl značnou dopřednou rychlost. |
J. Fialová 28.12.2016 0:10Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Tak to se nechytám. Kdyby měl značnou dopřednou rychlost, tak to mohl vyrovnat a nemusel spadnout? A rozsev trosek 4 km - to snad ani u sestřelených za války nebejvá. |
P. Vandas 28.12.2016 0:18Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Nevím. Pouze při rychlosti cca 190 km/hod byla bouračka auta rozseta na více než kilometru silnice, takže při rychlosti cca 500km v hodině mne to zas tak nepřekvapuje. |
J. Fialová 28.12.2016 0:05Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? No a klapky se normálně po startu postupně zavírají - hned jakmile je nabrána dostatečná rychlost. Protože s nimi by byla malá stoupavost. |
P. Vandas 28.12.2016 0:08Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Ale proč ta malá výška, když dopředná rychlost byla podle mne dostatečná? Letoun asi nestoupal jak by se dalo očekávat. |
K. Němec 27.12.2016 23:57Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Ta Vaše teorie je dobrá, ale má jeden háček. To letadlo letělo ze základny u Moskvy a až do Soči nebyl žádný problém. U Soči pouze dotankovali a letěli dál. To přetížení je tedy málo pravděpodobné. Spíš než problém klapek by mohlo jít o nějakou chybu vodorovných ocasních ploch, které fungují jako stabilizátor, vytváří záporný vztlak a tlačí ocas dolů. Jestliže se jim tam něco posralo, mohlo se letadlo dostat teoreticky do úplavu za hlavním křídlem a pak už to nemuseli zvládnout. Tomu by možná odpovídal ten čumák nahoru. Ovšem je to jen dohad. |
P. Vandas 28.12.2016 0:03Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Všechno jsou jen naše dohady. Ale k tomu háčku jen tolik. Proč zabavily všechny záznamy z pobytu letadla a jeho tankování v Soči? Usuzuji, že na poslední chvíli někdo, něco do letadla už beztak naloženého, přiložil a když připočteme i váhu paliva na maximum, neb v Syrii je nedostatek pohonných hmot, tak překročení povolené a asi i možné hmotnosti nákladu je logické. |
K. Němec 28.12.2016 0:09Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Že by tak šetřili? Možnost dostat tam materiál mají i jinak a legálně. Letěli na leteckou základnu a tam asi nedostatkem tolik netrpí, jako třeba v Alepu. Nemůžu si pomoci, ale ty vztlakové klapky mi tam nehrajou. Jo a k těm záznamům ... to je běžný stav, to dělají všichni, zvlášť když jde o vojsko. U MH17 taky stáhli všechny záznamy i od letových dispečerů a šlo i civilní letadlo. |
P. Vandas 28.12.2016 0:14Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Vcelku souhlas, ale pro vojsko ve válce není žádná dosažitelná kapacita přepravy dostatečná |
K. Němec 28.12.2016 0:17Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Mimochodem, letiště v Soči je mezinárodní civilní letiště. Čkalovskij odkud letěli je vojenské letiště u Moskvy. :-) |
F. Doušek 28.12.2016 0:14Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Že jen dotankovali tvrdí, ale jestli do letadla něco tajného naložili, nikdo nepřizná. |
K. Němec 28.12.2016 0:18Re: A ty nesouměrně vysunuté klapky? Platí to samé co jsem psal v 0:17. |
P. Vandas 27.12.2016 21:59Tak, prý problém s klapkami a chyba pilota. Jenomže to nevysvětluje dostatečně ztrátu vztlaku. Teoreticky, když s klapkami v konfiguraci start vzlétl, mohl s nimi i přistát. |
M. Franková 27.12.2016 22:05Re: Tak, prý problém s klapkami a chyba pilota. Oni Vám to vysvětlí. Přece Vás nenechají tápat.-)) |
K. Němec 27.12.2016 22:07Re: Tak, prý problém s klapkami a chyba pilota. Pan Vandas ovšem už má svou teorii. Tu nejpravděpodobnější možnou. A musím uznat že i logicky zdůvodněnou. :-) |
M. Franková 27.12.2016 22:09Re: Tak, prý problém s klapkami a chyba pilota. Jak předpokládám u pana architekta, bude to cosi vezkrze reálného. Třeba srážka se sobím spřežením.-)) |
J. Vobr 27.12.2016 22:12Re: Tak, prý problém s klapkami a chyba pilota. ... a v kurníku byl tank !!! :-))) |