2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Zemřel Milouš Jakeš

Mladá i střední generace nejspíš nepocítí nad touto zprávou emoci a z těch starších... jak kdo. Tipnu si, že jich moc není. Jakeš se dožil vysokého věku v ústraní, obklopen sympatizanty. Býval zván na nostalgické akce vzpomínačů, přiváželi ho šestsettřináctkou doprovázenou žlutými volhami s nápisy VB. Nebudil žádné velké emoce ani dnes, ani tehdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Zadák 15.7.2020 9:16

A jak platí soukromníci, že se k nim lidé nehrnou a jsou závislí na brigádnících z ČD?

J. Venc 15.7.2020 9:23

Dlužno ovšem dodat, že začinali (soukromníci) tak nějak z nuly. Ne?

ČD coby bývalý dominantní (jediný) dopravce tak nějak nezačínal z nuly, nýbrž pokračuje v tržním prostředí. Ovšem s flotilou mašinek a vagonů a strojvůdců a dalších nezbytností.

:-)

V. Zadák 15.7.2020 9:31

Na přípravu měli dost času.

J. Venc 15.7.2020 9:37

Skutečně? Kolik času jest "dost"?

Sám zde opakovaně omíláte tu mantru (byť již nikoli se lživými uvozovkami) o Stráském - uvědomujete si vůbec, že ministrem dopravy byl před čtvrtstoletím? Kolik času jest dost, než tu mantru opustíte a pojednáte projednou i o jeho nástupcích?

:-)

V. Zadák 15.7.2020 9:51

Vy mantro, v devadesátých letech Němci chtěli stavět VRT Praha - Dresden - Berlín. ODS to odmítla, prý je budoucnost v silnici.

Takže Němci do Wien jezdí oklikou a Praha - Dresden je stále ještě na papíře.

V. Zadák 15.7.2020 9:54

Když měli málo času, tak proč do toho lezli? Povinnost to nebyla.

J. Venc 15.7.2020 10:00

Jen upřesňuji. ČD na to měly (notně podporováni státem) desetiletí a desetiletí a desetiletí k dobru.

Však si to časem sedne.

:-)

V. Zadák 15.7.2020 8:43

Tisková oprava

spíše se nechce. .... To by především poškodilo soukromníky. ....Tohle nelze dopustit.

J. Polesny 15.7.2020 8:44

Ano ti soukromníci jsou fuj. Nutí ČD něco dělat.;-D

V. Zadák 15.7.2020 8:48

Soukromníci si především mají pořídit vlastní strojvedoucí. Jenže "výroba" strojvedoucího stojí půl mega. Víme, Homarysi?

R. Langer 15.7.2020 9:12

A proč stojí tolik? Co kdyby to někdo dělal třeba za čtvrtinu? Hmm?

V. Zadák 15.7.2020 9:19

Protože to není autoškola. Strojvedoucí-kandidát je v zaměstnaneckém poměru a je placen. Zácvik trvá asi půl roku.

J. Polesny 15.7.2020 9:31

Tedy, to trvá zácvik na mnoha místech a profesích. U třeba pilotů je i dražší. A co?

J. Polesny 15.7.2020 9:12

Muhehe a co teprve pilota.;-D;-D to je pálka.

R. John 15.7.2020 8:44

Zde se Edmunde shodname..... já jezdil s tramvají první rok i sedmnáct hodin denně.... když jsem měl dvanáctihodinovku, tak jsem si lebedil, že mám krátkou.... každý den... furt do kola..... a volno jsem neměl, protože jsem tam šel kvůli prachům, tak jsem chodil z volna.... první jednodení volno jsem si nechal až po dvou měsících... je pravda, že jsem za prosinec 79, bral sedm tisíc čistá ruka...

P. Hofman 15.7.2020 8:47

S tím se dá souhlasit.

Strojvedoucí je nakonec ten, který katastrofu zaviní a odnese to. Určitě ale není TÍM viníkem, ti lumpové sedí jinde.

J. Černý 15.7.2020 8:41

Kdo tlačil na úspory na CD ?

R. John 15.7.2020 8:34

U tramvaje, u auta to trochu pochopím, únava a tak... některé případy.... ale vlak v jednadvacátém století nemůže spoléhat jen na mašinfýru...jak za krále klacka...moderní drážní systemy to neumožní, projet na stůj a pokračovat v jízdě, vypne se to...

V. Zadák 15.7.2020 8:40

ETCS se teprve zavádí.

P. Hofman 15.7.2020 8:35

A kdo jinej, včetně ředitele ČD, rozhoduje o tom, aby dráhy byly na úrovni doby?

V. Zadák 15.7.2020 8:41

Zaspal jste dobu. ČD to již rozhodně nejsou.

P. Hofman 15.7.2020 8:32

Na mnoha golfových hřištích ve světě tě na hřiště pustí jedině s elektrickým golfovým vozíkem. Ten je pak nějakou GPS řízen tak, že ti nedovolí vjet do určitých míst, abys to tam nerozryl. Na lidský faktor se tam už nespoléhá nikdo.

Jak je možné, že něco podobného nemají české vlaky? Co tam ti ministři dopravy a ředitelé drah celou dobu dělali?!

R. John 15.7.2020 8:39

Co tam dělali ? Plánovali, řečnili, odměny za vize si rozdělovali.... porušování předpisů tolerovali, popřípadě k nim potajmu vyzývali... plácali se po zádech a na vše tentočkují...

P. Hofman 15.7.2020 8:45

Hlavně nedělali nic, neb jim při kradení už na práci nezbyl čas.

A firma, která by dodala odpovídající software, nejspíš žádné všimné nenabídla. Tak se investovalo jinam.

M. Krátký 15.7.2020 8:40

R^R^R^ - není potřeba cokoliv dodávat - ale ta technika stojí peníze a to by museli politici a ředitelé dostávat menší platy - korupce je to všechno R^R^R^

V. Zadák 15.7.2020 8:54

Protože to nemají ani vlaky v zahraničí. ETCS se teprve zavádí a je setsakramentsky drahý. Deset mega na každou lokomotivu a k tomu zařízení na trati.

Vlak není golfové vozítko.

I. Mertl 15.7.2020 9:15

Ještě nám něco povídejte, ajznboňáku pravověrnej. Zajímavo, že tolik železničních nehod - v poslední době jedna týdně - nepamatovat! Že by blahodárné působení anonistických ministrů, zvláště toho posledního multiministra povídálka? Ne, jistě za to může Kalousek. Nebo kdo ještě?

V. Zadák 15.7.2020 9:25

Železnici budeme udržovat ve stavu trvalého chátrání. - ministr dopravy Stráský (ODS).

Budínský, Stráský, Říman, Řebíček nadělali plno škody. To se těžce dohání.

J. Matuška 15.7.2020 8:25

„Soudní proces vám zničí život. Státní zástupce mohl jednat na objednávku, Česká televize lhala. Náš institut ten systém rozkrývá.“ – říká Alena Vitásková.

... „Soudila jsem se celkem sedm let. Zničí vám to kariéru, rodinu, přátele, finance. Nyní se budu soudit o odškodnění.“ – dodává s tím, že lidská práva a svobody jsou u nás porušovány trvale, když si vezmeme, že vymahatelnost spravedlnosti a práva je téměř nedosažitelná, že soudní procesy mnohdy trvají sedm, deset, dvanáct let, někdy i déle.

„Že žalobci nežalují trestnou činnost, nebo naopak některé trestné činy vyrábějí... Chyba se stala pravděpodobně proto, že byla převedena část moci právě do struktur, které by si tuto moc neměly uzurpovat, protože na ni nemají nárok. Jsou to státní zástupci, kteří se snažili vytvořit de facto čtvrtou moc v tomto státě a převzali si do jisté míry kompetence, které jim nenáleží.“ – konstatovala již v minulosti Alena Vitásková. https://xtv.cz/archiv/soudni-proces-vam-znici-zivot-statni-zastupce-mohl-jednat-na-objednavku-ceska-televize-lhala-nas-institut-ten-system-rozkryva-rika-alena-vitaskova

Obdivuji tuto statečnou ženu!

F. De Winter 15.7.2020 8:27

R^R^R^