5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Zemřel Ctirad Mašín

V sobotu zemřel ve Spojených státech ve věku jednaosmdesáti let Ctirad Mašín, jeden z lidí, kteří se postavili proti komunistickému režimu se zbraní v ruce. Do nedělního večera se žádný prvoligový český politik neodvážil vyslovit závazný úmysl, že by se zúčastnil pohřbu. Slyšeli jsme jen opatrné prohlášení, že záleží na stanovisku rodiny a dalších okolnostech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Šimek 15.8.2011 11:32

Re: Tupec jste Vy

nevěděl jsem, že jde o matku! Asi jí soudruzi dali takový kapky, že podepsala přihlášku. Za tupce jsem se omluvil, tak nedělejte vlny.....Nebo mám před soudruhem kleknout?

J. Láníček 15.8.2011 10:48

Když se dívám na zdejší střety názorů v této věci

a je tady zmiňován pro některé též "hrdina" Breivik, zvedl se ryk, že je to blbost a mimo mísu, míchání jablek s hruškami. Dle mého názoru to blbost není, je to pouze otázka "technických" možností. Když vezmeme v potaz, jakým způsobem byli Mašínové odhodláni si opatřovat zbraně a jakým způsobem je i proti komukoliv bez výjimky použít, při své spanilé a obdivuhodné cestě za svobodou, není složité si představit, jak by to dopadlo při použití modernějších a účinnějších střelných zbraní. Vždyť přece každý kdo tehdy něco v téhle zemi  dělal, sloužil zločinnému režimu a jeho odpravení bylo z pohledu Mašínů i jejich obhajovatelů legitimní. Nebo to tak není ?

R. Tesařík 15.8.2011 10:49

Re: Když se dívám na zdejší střety názorů v této věci

pro vás to blbost není páč jste taky....

J. Jílek 15.8.2011 11:00

Re: Když se dívám na zdejší střety názorů v této věci

analogie kulhá už pohledu toho, že Norsko je vyspělá parlamentní DEMOKRACIE. Proti nedemokratickému TOTALITNÍMU režimu lze jistě bojovat i se zbraní v ruce, protože na parlamentní půdě to možné není....

P. Hofman 15.8.2011 10:40

Jiný uhel pohledu

V roce 1946 ve svobodných volbách získala KSČ 40% hlasů, ČSD 15%, ČSNS 23% a ČSL 20%.

Vezmeme-li čin bratrů Mašínů jako hrdinný boj proti novému establishmentu, tak bojovali z pohledu voleb maximálně za 43% voličů (občanů). Vládla levice, neb tomu tak lidé chtěli. Pozdější volby již neberu v úvahu, neb byli evidentně zmanipulované.

Dnes víme své, ale z pohledu tehdejšího bojovali evidentně proti vůli 55% spoluobčanů (KSČ + ČSSD). Takže kde vidíte ten hrdinný boj Mašínů ve jménu národa, když národ ve své převážné většině chtěl, aby tady vládla levice, tedy i komunisti?

R. Tesařík 15.8.2011 10:43

Re: Jiný uhel pohledu

vzácný pane Hofmane, teď jste se vyjevil hezky komoušsky, když operujete 46. rokem. Komouši se tím ohánějí pořád.

P. Hofman 15.8.2011 10:46

Re: Jiný uhel pohledu

Zkuste, bez mého zařazení na jakési vámi vytvořené politické stupnici oponentů mé osoby, argumentovat proti těm volbám. Rád to přijmu.

J. Štrobl 15.8.2011 10:50

Re: Jiný uhel pohledu

Tady ani tak nejde o volby v roce 1946 jako o to, že v roce 1951, kdy Mašínové začali s odbojem, měli již komunisté na svědomí desítky, možná stovky vražd.

R. Tesařík 15.8.2011 10:50

Re: Jiný uhel pohledu

to není proti volbám, to je proti manipulaci s argumenty voleb ve 46.na pozdější dobu..to vy děláte.

J. Štrobl 15.8.2011 10:46

Re: Jiný uhel pohledu

No a chtěl to i po roce 1948? Nebo v roce 1951, kdy Mašínové začali s odbojem?

P. Hofman 15.8.2011 10:47

Re: Jiný uhel pohledu

A kdo to ví, pane Štroble? Já jsem se v historických dokumentech té doby nic takového, že by národ chtěl v té době něco jiného, nedočetl.

J. Jílek 15.8.2011 10:52

Re: Jiný uhel pohledu

Na Slovensku například komunisti propadli a 60% získala Demokratická strana....to bylo první varování, že další volby nedopadnou dobře

J. Štrobl 15.8.2011 10:52

Re: Jiný uhel pohledu

No asi jste měl zkusit v Rudém právu anketu.

P. Hofman 15.8.2011 10:55

Re: Jiný uhel pohledu

Já vím, ono se to čte blbě. Na Slovensku v těchto volbách získali komunisti jen 9% hlasů. Nevím, proč ale útočíte na mně, já jen uvádím fakta, kecy z Rudého práva nemaj hodnotu.

R. Tesařík 15.8.2011 10:57

Re: Jiný uhel pohledu

vy neuvádíte fakta, vy tady těmi fakty manipulujete , zcela vědomě, pozdější události.

P. Hofman 15.8.2011 11:04

Re: Jiný uhel pohledu

Takže byste konečně argumentoval fakty, nebo skutečně, jako vždy, nemáte na víc, než na urážky?!

J. Jílek 15.8.2011 11:16

Re: Jiný uhel pohledu

ale pan Hoffman nic nezkresluje, uvádí pravdivá fakta, jen je třeba vidět, kam to spělo už ode dne voleb...jednoduše komančové se "ujali" země jakžtakž parlamentní cestou, víme, co všechno pro to "udělali", nicméně legitimitu těch voleb nedokázal nikdo zpochybnit...zcela nelegitimní byly následné kroky, proto nemám s operacemi Mašínů žádný velký problém

R. Tesařík 15.8.2011 11:20

Re: Jiný uhel pohledu

jenom s nimi manipuluje. přečtěte si původní příspěvek.

J. Jílek 15.8.2011 11:23

Re: Jiný uhel pohledu

ne, on přináší i druhý pohled, diskuse nemusí být jednobarevná...víte, co je brainstorming?

P. Hofman 15.8.2011 11:24

Re: Jiný uhel pohledu

Lžete!

J. Jílek 15.8.2011 10:46

Re: Jiný uhel pohledu

pak se ten poměr ale začal převracet a to nemohl režim dopustit...

a ještě jiný úhel pohledu: V den parlamentních voleb otisklo Rudé právo program komunistické strany a v něm ostře napadlo své partnery v Národní frontě - národní socialisty a lidovce. Na titulní straně přetisklo článek z moskevské Pravdy "Hnízdo reakce je v národně socialistické straně."

V pondělí 27.května oznámilo Rudé právo palcovými titulky:

"Komunisté vedoucí silou národa. Ještě žádná politická strana neobdržela tak velkou důvěru - V nejdemokratičtějších volbách lid potvrdil a rozšířil mandát komunistů - Radostná nálada lidu - Jen nepatrný počet hlasoval bílými lístky proti lidově-demokratickému režimu a proti Národní frontě."

Výsledky těchto voleb byly zveřejněny v Rudém právu v úterý 28. května 1946. Bylo to poprvé a naposledy. V žádné statistické ročence vydané za vlády komunistů nenajdeme absolutní čísla o účasti v těchto volbách. Vždy jsou uváděny jen celkové výsledky v procentech.

P. Hofman 15.8.2011 10:51

Re: Jiný uhel pohledu

Z 5,5 milionů voličů dalo komunistům svůj hlas 2,2 milionů občanů.

J. Jílek 15.8.2011 10:53

Re: Jiný uhel pohledu

2 miliony Němců odsunuto....

P. Hofman 15.8.2011 10:57

Re: Jiný uhel pohledu

Ti by asi komunisty bývali nevolili.

R. Tesařík 15.8.2011 10:59

Re: Jiný uhel pohledu

Agrární strana zakázána.

P. Hofman 15.8.2011 11:05

Re: Jiný uhel pohledu

A proč to chrabrý pravicový národ dovolil?

R. Tesařík 15.8.2011 11:08

Re: Jiný uhel pohledu

zblblost válkou. Ale pořád operujete 46., přestože původně jste to navlékl na pozdější roky, kdy vše bylo jinak.

P. Hofman 15.8.2011 11:18

Re: Jiný uhel pohledu

Já, pane Tesaříku, neoperuji. Já rok 1946 považuji za klíčový pro pozdější vývoj. Netvrdím, že i kdyby byly volby dopadly pro KSČ špatně, že by nás bolševik stejně nepřeválcoval, ale to už je ono známé kdyby...

A váš argument se stranou agrárníků je též zajímavý. Kdybyste si o tom něco přečetl, tak byste zjistil, že ČSNS dělající si ambice na celkové vítězství ve volbách, a to i díky hlasů agrárníků, se totálně přepočítala. Největší počet voličů agrárníků totiž přešel ke KSČ a ČSL.

J. Jílek 15.8.2011 11:25

Re: Jiný uhel pohledu

jo, pravdivý obraz se skládá z tisíců takových střípků...

V. Hajková 15.8.2011 10:51

Re: Jiný uhel pohledu

SVATÁ  PROSTOTO-  tak  k  tomu  nemám  slov!