18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Zeman nic neslíbil

Nic neslíbil a byla by chyba, kdyby to udělal. Nicméně jedno konkrétno přece jen padlo po jednání deputace ODS u prezidenta republiky – že prezident dá v úterý tiskovou konferenci a na ní vyjeví svůj pohled na řešení situace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 23.6.2013 23:20

Re: Analogie

Dohnal nebyl? Trafikant?

Jedině Voleník snad nebyl, a to jedině proto, že se o tom tehdy nemluvilo.

M. Martinovská 23.6.2013 23:22

Re: Analogie

VŠICHNI v NKÚ jsou trafikanti - jen z různých stran. Proto je ta dnešní kriminalizace tak absurdní.

J. Václavíková 23.6.2013 23:34

Re: Analogie

Nekriminalizují se trafikanti, ale to, že prodali mandát za dobré bydlo. Nepočkali, jestli něco dostanou, ale handlovali se svým odstoupením.

M. Prokop 23.6.2013 23:49

Re: Analogie

Ano.

M. Prokop 23.6.2013 22:48

Re: Analogie

S těmi výsledky bych to neviděl tak růžově.

Stran bytů, nedržel se hesla, "žrát, ale nemlaskat".

Pojem "nadměrný byt" je absurdní, pokud si ho čunitel platí ze svého. Což by byl asi ideální systém, jinak je možno dohadovat se do alelujá, co ještě ano, co už ne.

Náhrady, byty, asistenty, telefony, notebooky, etc., zrušit. Všichni tihle čunitelé mají dost vysoké platy (a klidně ať mají i ještě vyšší), aby si vše platili sami.

M. Martinovská 23.6.2013 22:54

Re: Analogie

Pojem je absurdní a ta žaloba ze strany státu, který nejdřív ústy úřadu cosi nabídl, a pak za totéž žaloval, je taky absurdní.

O to mi šlo.

M. Ilsner 23.6.2013 23:04

Re: Analogie

On nechápe, o co Vám šlo, buď schválně nrbo opravdu. Vychází mi z toho, že je hloupý, a je jedno, zda použijii Occama nebo Hanlona.

M. Prokop 23.6.2013 23:12

Re: Analogie

Jistě, to chápou jen soudruzi udavači a poskoci STB, třeba jistý Ilsner.

M. Martinovská 23.6.2013 23:19

Re: Analogie

To jste teda přešvihl - ale že se divím. Obviňovat je tak snadné, čím míň skutečných informací, tím ostřejší obvinění. Není rovnou hromadný vrah?

M. Prokop 23.6.2013 23:05

"ta žaloba ze strany státu, který nejdřív ústy úřadu cosi nabídl, a pak za totéž žaloval, "

A jste si jista, že to tak bylo, nebo to jen tvrdí Dohnal?

M. Martinovská 23.6.2013 23:20

Re: "ta žaloba ze strany státu, který nejdřív ústy úřadu cosi nabídl, a pak za totéž žaloval, "

Ale no tak - ta žaloba byla zveřejněna! Tady nejde o to, co tvrdí Dohnal. To obvinění bylo citováno v novinách, a hodněkrát.

M. Martinovská 23.6.2013 23:25

Re: "ta žaloba ze strany státu, který nejdřív ústy úřadu cosi nabídl, a pak za totéž žaloval, "

A je irelevantní se dohadovat, jestli nabídku bytu Dohnal "nezařídil". To by potom byli žalovatelní ti úředníci, co mu to umožnili. To, že úřad nabídl byt předem, bez Dohnalova přičinění, řekl soud v poslední instanci, která Dohnala v této cause osvobodila.

J. Tolman 23.6.2013 22:12

Černá díra Temelín

Cena dostavby se odhaduje na 200 až 300 miliard korun a termín dokončení je stanoven na rok 2025. Je typické, že se cena a termín dostavby nijak nezpochybňují, takže je zde velký prostor, abychom se jednou mohli adekvátně divit.

O budoucnosti evropského energetického trhu jsou i ti nejodvážnější analytici schopni říct leda “nevím”. Naštěstí naše vláda ví asi jako jediná v Evropě, jak se budou vyvíjet ceny elektřiny a kolik jí budeme za pár desítek let potřebovat. A kdyby náhodou bylo jako obvykle všechno jinak, je ve hře pro jistotu garantovaná cena elektřiny z Temelína pro ČEZ, aby se této firmě, ovládané těžko říct kým, investice vyplatila.

O nerealistických plánech by mohli vyprávět ve Finsku, kde se snaží dostavět jadernou elektrárnu Olkiluoto-3. Stavba měla být dokončena v roce 2009 za 3,3 miliardy eur. Dnes se odhaduje dokončení na rok 2016 a cenu 6 miliard eur. Ani to však nemusí být definitivní, a to se bavíme o zemi, které můžeme výkonnost její státní správy jen tiše závidět a ve které je míra korupce nejnižší na světě.

V Česku nám snad může jako slabý příklad posloužit tunel Blanka, u kterého se termín dostavby posune z plánovaného roku 2014 nejspíš do roku 2016 a cena aktuálně stoupla z plánovaných 29 miliard korun na 38 miliard. Jedná se přitom o díru v zemi, kterou hloubí zlaté české ručičky. Dostavba Temelína bude mnohonásobně složitější a objem prostředků, který si vyžádá – spolu s garantovanou cenou elektřiny – může nabýt takových výšin, že vzpomínka na zpackaný rozvoj solárních elektráren bude vypadat jako nevinná laciná zábava.

http://dialog.ihned.cz/komentare/c1-59949120-cerna-dira-temelin

M. Prokop 23.6.2013 22:16

Re: Černá díra Temelín

Takhle se prodražuje každá větší stavba, viz u nás koridory, v Německu třeba letiště v Berlíně.

Pokud budou zelenáči dále blbnout s dotováním nespolehlivých zdrojů, může se Temelín prodražit. Pošlou-li je s tím (z důvodu drahoty konečného produktu) spotřebitelé a tedy voliči do kopru, je vše rázem jinak.

Každopádně, nesmysl podpory OZE nelze protahovat do nekonečna, nevydrží to ekonomika.

P. Han 23.6.2013 22:18

Re: Černá díra Temelín

Jo, když o energetice, stavebnictví a ekonomii píše sociolog, je to vždycky výživné.

M. Prokop 23.6.2013 22:19

Re: Černá díra Temelín

No vždyť ta zelená ideologie nic jiného, než sociální inženýrství, není.

Nebo racketeering, ještě stručněji.

P. Pavlovský 23.6.2013 22:31

Re: Černá díra Temelín

Odpůrcem dostavby Temelína je Kalousek.

Kdo mu to ale tady přičte k dobru, darebákovi?

M. Prokop 23.6.2013 22:33

Re: Černá díra Temelín

Já ne. Mimo to, u Kalouska nevěřím na jiný mechanismus, než kdo ho více podmazal.

P. Pavlovský 23.6.2013 22:37

Upřímný odpor k Temelínu mu věřím,

štve mě ale bagatelizací  "trafik", resp. úplatků.

To je pro mne jako konzervativce u údajně "konzervativní " TOP 09 nesnesitelné.

M. Prokop 23.6.2013 22:41

Re: Upřímný odpor k Temelínu mu věřím,

Vzhledem k tomu, že se pozorováním politiky bavím už hezkýchg pár desetiletí, nevěřím Kalouskovi ani "dobrý den". Jinak s těmi "trafikami" má vzácně pravdu.

TOP je skutečně konzervativní pouze proklamačně.

Zvyšovat daně a státní výdaje není konzervativní ani liberální (k čemuž mám blíže já).

M. Martinovská 23.6.2013 22:49

Re: Upřímný odpor k Temelínu mu věřím,

A co Hanlonova břitva, nebo jaká? Nemůže být proti, jen proto, že je to neekonomické a on je min, financí?

Obviňujete bez důkazů. To je snadné. Ale trochu laciné.

M. Prokop 23.6.2013 23:09

Re: Upřímný odpor k Temelínu mu věřím,

To je těch pár desetiletí, co už dotyčného sleduji.

Jistěže se mohu mýlit (ale nejspíš se nemýlím).

Vznáším podezření.

Obviňoval bych, kdych důkazy měl.

M. Martinovská 23.6.2013 23:17

Re: Upřímný odpor k Temelínu mu věřím,

Nemoc dlouholetých diskutérů: soudivost. Cítíte se nad tím.

J. Ryba 23.6.2013 22:38

Re: Černá díra Temelín

nojo, urválkovština...jak jinak

M. Martinovská 23.6.2013 22:43

Já.

Není darebák, podle mě, a nikdo ho nepodmazal.

Rozhoduje se rozumě i odvážně.

M. Prokop 23.6.2013 22:51

Re: Já.

A teď o Karkulce, tu já rád ......    :-P

Je to velmi schopný politik, to uznávám. Ale dvojdomek bych s ním nechtěl.

M. Martinovská 23.6.2013 22:57

Re: Já.

Bez důkazů jsou to jen řeči.

M. Prokop 23.6.2013 23:13

Re: Já.

Ale jistě, já přece nejsem Rybílek, abych názory vydával za fakta.

P. Pavlovský 23.6.2013 23:25

Jsem volič TOP 09, ale Kalous mě štve bagatelizací "trafik", resp. úplatků

To je pro mne jako konzervativce u údajně "konzervativní " TOP 09 nesnesitelné.

M. Martinovská 23.6.2013 23:28

Re: Jsem volič TOP 09, ale Kalous mě štve bagatelizací "trafik", resp. úplatků

Vy jste takový ostrý muž. štvou vás úplně všechny politické trafiky? Všech 21 54563 nebo kolik?