8.7.2024 | Svátek má Nora


Diskuse k článku

Záškoláci

Předsedkyni dolní komory našeho parlamentu Miroslavě Němcové vadí, že její kolegové chodí do na poslanecké schůze, jak se jim to hodí. Docházka některých kolegů je sotva padesátiprocentní a mnozí se ani nesnaží své absence omlouvat. A tak přišla se zajímavým nápadem - nechce, aby absentéři platili pokuty, je přesvědčena, že k nápravě poměrů postačí, když budou nosit omluvenky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 2.4.2011 12:40

Re: Pravda a láska jsou nejkrásnější slova v českém jazyce

To musím rozhodně vyjasnit: na karikaturách obecně nevidím nic špatného! Sám bych si dovedl představit několik vtipných karikatur, které bych si vysloužil svými příspěvky zde na Psu. A myslím, že kdyby se někdo chopil nápadu vytvořit karikatury zde přispívajících, bylo by to výtečné k uvolnění občasného napětí. Sám na to nemám. Pokud to někdo udělá, může mě zmínit jako inspiraci :-).

Některé vtipy včetně karikatur ovšem mohou být nevkusné, zlé či lživé. Vnímání těchto nuancí je asi subjektivní, ale ne všechny vtipy jsou s dobrým úmyslem. O tom ostatně existují celé články (pan doktor Nešpor mívá pěkné na toto téma).

U výše prezentovaných příkladů jsem si ničeho takového nevšiml v žádném případě (ani v tom s vlasatým panem Klausem).

J. Anděl 2.4.2011 13:07

Re: Pravda a láska jsou nejkrásnější slova v českém jazyce

Tak jsem přečetl cca dvě třetiny toho článku. Zajímavé. Chápu teď o něco víc nenávist některých lidí vůči Václavu Havlovi.

I o mně by se dal napsat dost ošklivý článek, kdyby to některým z mých přátel stálo za to.

Nemohu posoudit, nakolik je článek pravdivý. Já si dovedu představit, že do jisté míry je. Mohu posoudit jen to, že je psaný s velkou záští. Autor zjevně trpí velkou křivdou a ten jed je rozteklý po všech těch písmenkách jako asfalt. Je mi to líto.

Zloba je nakažlivá a nikomu nepomáhá. Slyšel jsem tu i o extrémně hnusných praktikách, které provozoval pan Klaus při své cestě za mocí. Také to nemohu nijak posoudit. A ani nebudu.

P.S.: karikatura Mohameda je jednou z těch nemoudrých, které se ve slušné společnosti nedělají. Ve slušné společnosti se ovšem také za karikatury nevyhlašují tresty smrti.

H. Lukešová 2.4.2011 13:10

Re: Pravda a láska jsou nejkrásnější slova v českém jazyce

Víte pane Anděli, když se Madona stilizovala do role Krista, nechala se ukřižovat, křesťané sice protestovali, ale fatvu na ní nevyhlásili. Zatímco, když někdo karikoval Mohameda, hrozí mu trest smrti, to je rozdíl mezi námi (křesťany a ateisty) a muslimy...

J. Anděl 2.4.2011 13:15

Re: Pravda a láska jsou nejkrásnější slova v českém jazyce

Ano, toho jsem si vědom.

Je to také pro Madonu veliké štěstí, neb její pitomost je v tomto případě nebetyčná :-). A to se mi některé její písničky hudebně moc líbí! Je to ovšem... no, prostě Madona. Je tak říkajíc "naše". Nad obecním bláznem nemá cenu se pozastavovat.

J. Tolman 2.4.2011 10:55

Tak něco optimistického

Americké akcie zaznamenaly nejlepší první čtvrtletí za více než desetiletí. Dow Jonesův index se od začátku roku zvýšil o 6,4 procenta, tedy o 742 bodů. To podle agentury AP představuje jeho nejvýraznější bodový nárůst za první čtvrtletí od roku 1998.

Americké akcie podle agentury Reuters prokázaly v prvním čtvrtletí značnou odolnost. Jejich nárůstu nezabránilo ani zemětřesení a následná jaderná krize v Japonsku, ani nepokoje v severní Africe a na Blízkém východě.

Pozornost trhu se nyní soustředí na dnešní zprávu o březnovém vývoji trhu práce ve Spojených státech. Analytici předpokládají, že americká ekonomika minulý měsíc vytvořila 190.000 nových pracovních míst.

http://finweb.ihned.cz/c1-51428960-americke-akcie-zazily-nejlepsi-prvni-ctvrtleti-po-13-letech

V. Hajková 2.4.2011 11:17

Re: Tak něco optimistického

To je sice  pro  Ameriku  moc hezké ale my musíme držet palce  především Němcum-  na  jejichž ekonomiku jsme  nejvíce odkázáni!  Bohužel  nevidím to zrovna ružově,  s tím šílenstvím zelených  s jadernou energetikou!

J. Tolman 2.4.2011 11:34

Re: Tak něco optimistického

Předbíháte událostem. Ješte pořád platí, že zahnívající americké hospodářství je tahounem světové ekonomiky, včetně té německé, od které se odvíjí naše blaho. Když americké hospodářství chvíli netáhlo, mluvilo se o krizi (ještě to stále není ono).

Pokud jde o to šílenství zelených, vypadá šíleně, pokud se na to člověk dívá staticky, řekl bych "teď právě". Ono když si zpětně promítnete uplynulých 10-15 let, tak tam nějaká logika je a v pozadí, schované za problémy, již začínají vytrkovat růžky i nějaké úspěchy. Němci očividně vědí co chtějí a jsou odhodláni toho dosáhnout. nyní jsou někde napů cesty a to je chvíle, kdy slabší povahy ztrácejí stopu. Zkrátka, Němci jsou na cestě, někam jdou. A cesta často bývá důležitá než cíl. Někdy se sice cíle nedosáhne, ale cestou se objeví něco mnohem důležitějšího.

V. Hajková 2.4.2011 12:01

Re: Tak něco optimistického

Plno hezkých  slov p. Tolmane. Ale  jen ten stát je svým zpusobem svobodný, který si umí  zajistit  energetickou  jistotu své země!   A tu  ani voltaiky- ani  větrníky  v takto  prumyslové zemi  nezajistí!

J. Tolman 2.4.2011 13:31

Re: Tak něco optimistického

Kdysi komunisté tvrdili, že je nezbytné zajistit potravinovou nezávislost země. Výsledek byl, že v prodejně zeleniny jste touto doboui našla shnilé brambory a několik konzerv leča s moravskou klobásou. 

V moderním světě je mezinárodní dělba práce, pokud to někdo dělá levněji a kvalitněji, je lepší si to od něj koupit.

Jak se díváte na informaci z tisku, že prakticky veškerá elektřina z JETE se vyváží do zahraničí?

J. Sever 2.4.2011 9:50

Nechte být, to není špatný nápad!

Vycházím z toho, že účast na jednání PS je poslancova povinnost. Omluva je v takovém případě naprosto na místě a protože jde o neúčast na zákonodárných aktech je také na místě omluva písemná. Poslanci jsou gramotní zpravidla sami, nebo mají gramotnou asistenci. Takže potud žádný problém.

Nepochybuji o tom, že paní Němcová domýšlí i ono "B" - že se totiž tu a tam nějaký všetečný novinář podívá po detailu. Jako kdysi, když jel Daniel Petruška celou noc z Plzně, takže nestihnul dopolední jednání :-)

J. Anděl 2.4.2011 9:15

Re: Perte se a žerte se, pravdoláskaři!

Všechno nejlepší k narozeninám, paní Varadinková ;-)

V. Hajková 2.4.2011 9:32

Re: Perte se a žerte se, pravdoláskaři!

Vy jste se v článku  dočetla, že  p. Schwarzenberg-  odepsal přátelství  s p. Vondrou??  Já tedy  ani náhodou!

J. Anděl 2.4.2011 10:15

Re: Perte se a žerte se, pravdoláskaři!

Ale nechte být, paní Hájková. Paní Varadinková dostala od vesmíru (resp. pana Schwarzenberga) dar, možnost plivnout si svou lžinenávistnou slinu, přece jí nechcete zkazit radost.

P. Hofman 2.4.2011 9:41

Re: Perte se a žerte se, pravdoláskaři!

Lidé, kteří považují slova jako pravda či láska za ta z nejhodnotnějších se mezi sebou neperou.

To přenechávají modroprdelníkům a jejich oranžovým bratřím, kteřížto jsou pro kus mamonu schopni si i vypíchat navzájem oči.

F. Šimek 2.4.2011 9:53

Re: Perte se a žerte se, pravdoláskaři!

souhlas! Jen dodám : pokud někdo slovo jako pravdoláskaři má za nadávku, pak mu není pomoci!

J. Anděl 2.4.2011 10:23

lžinenávistníci

Nemám rád tyhlety značky, pravdoláskaři, různoprdelníci atp. Ovšem je pravda, že vymezuje-li se někdo vůči značce pravdoláskař, nelze se ubránit dojmu, že pro něj zbývá jedině termín lžinenávistník.

Což určitě není správné - a proto taková slova také nejsou správná. Protože třeba paní Varadinková možná ve svém životě také někdy říká pravdu a má alespoň někoho ráda. A v zástupu lidí, na které používá slovo pravdoláskař, se možná také najde nějaký, který někdy lže či někoho nenávidí.

Do úvahy, jakou mají někteří lidé zadnici, se už vůbec pouštět nechci ;-).

P. Hofman 2.4.2011 10:43

Re: lžinenávistníci

Myslím si, pane Anděli, že vám váš odpor ke "značkám", jak píšete, nebude nikdo vymlouvat. Je to pochopitelně jen a jen vaše věc.

Stejně tak ale bude asi na místě, když zase vy budete schopen tolerovat jiné, kteří váš názor nesdílejí.

J. Anděl 2.4.2011 10:49

Re: lžinenávistníci

A tak, jaksi, jistě. Promluvme si o takovém slově tolerance. Znamená to podle Vás za všech okolností držet hubu?

J. Anděl 2.4.2011 10:54

Re: lžinenávistníci

Odpovím si sám :-).

Tolerance je velice relativní slovo (v pravém smyslu slova "relativní"). Lze vymezit absolutní netoleranci - jakýkoliv projev čehokoliv jiného, než co mi vyhovuje, perzekuovat či trestat smrtí. A pak absolutní tolerance, která je ovšem rovna apatii a de facto to také může znamenat vlastní smrt, pokud budete naprosto tolerovat ohrožení na svém životě.

Nemám naprosto pocit, že bych prezentací svého názoru překročil hranice slušného chování. Myslím, že se pořád držím hodně nad laťkou, která je na diskuzích Neviditelného psa běžná.

F. Doušek 2.4.2011 11:02

Re: lžinenávistníci

S absolutní netolerancí vládě vyhrál Sobotka jejich stranické volby. I to svědčí o úrovni ČSSD.

V. Hajková 2.4.2011 11:20

Re: lžinenávistníci

BINGO-  BINGO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

V. Hajková 2.4.2011 11:19

Re: lžinenávistníci

skvěle  řečeno!

P. Hofman 2.4.2011 11:26

Re: lžinenávistníci

Není mým stylem vyhýbat se odpovědi na otázku. Jsem zvyklý, že když se mně někdo slušně na něco zeptá, mu odpovědět.

Vaši slušnost, jak píšete ve své vlastní odpovědi na svou otázku, jsem nezpochybnil, spíše naopak, měl jsem dojem, že vy pochybujete o té mé. A tak, jako vy považujete za své právo se bránit, beru si toto právo i já.

Rozepisovat se tady však o pojetí tolerance mne nebaví, neb její míru považuji za výsledek povahy a osobních zkušeností. Ty bývají u každého jiné. Jestli se ale sám pasujete na někoho, kdo převyšuje úroveň ostatních diskutérů na Psu, pak vás musím upozornit na prostý fakt, že toto mohou posoudit jen ti ostatní, ztěží vy sám.

J. Anděl 2.4.2011 11:31

Re: lžinenávistníci

Věděl jsem, že s tou poslední poznámkou jsem to přehnal. Máte pravdu, omlouvám se. Nemyslel jsem to tak samolibě, ale musím se holt lépe naučit přečíst si pořádně příspěvek, než ho odešlu.

Ani jsem neměl v úmyslu posuzovat slušnost Vaši. Vyjadřoval jsem se jen k použití těch "modroprdelníků", a to ještě jen jako další aspekt těchto značek. Uznávám, že smajlík nefunguje dostatečně, aby bylo zřejmé, že se jedná o úsměvnou nadsázku a šťouchnutí.

To, že se mi třeba nelíbí (a komentuji) Vaše použití této značky, neznamená, že mám něco proti Vám, či že bych chtěl posuzovat vaši slušnost.

P. Hofman 2.4.2011 11:59

Re: lžinenávistníci

Děkuji, pane Anděli, za upřímná slova. Na oplátku, opravdu mnoho zdejších diskutérů převyšujete, ale diskutovat v těchto krátkých příspěvcích je svým způsobem velmi složité. Delší příspěvek skoro nikdo nečte a v tom kratším se člověk zákonitě dopouští zjednodušení.

Přiznám se, že na smajlíky jsem trochu Pes, míním totiž, že by se každý ve svém textu měl vyjádřit tak, aby bylo jasno. Ale tento svůj postoj beru jako nevýhodu a nikomu jej nevnucuji.

Když někdo napíše seriozní příspěvek, odpovídám stejně. Když někdo zesměšňuje, používám rád nadsázku. Někdo se pak zasměje, jinému to sedět nemusí. Názor na vás mám, neb vaše příspěvky rád čtu. Pokud čtete vy ty mé, máte též přehled. Z jednoho vyjádření se většinou nedá zjistit mnoho.

J. Anděl 2.4.2011 12:33

Re: lžinenávistníci

I já děkuji za reakci a přijetí omluvy.

Váš přístup ke smajlíkům chápu. Zatím hledám způsob ideální komunikace na diskuzních fórech (své nedostatky si omlouvám tím, že je to relativně nové médium, slučující prvky psaného slohu s osobní ústní komunikací). Smajlík mi tak vskutku nahrazuje skutečný úsměv, mrknutí či zvednutí obočí. Někdy mi přijde, že právě absence "komunikačního standardu" stojí za velkým množstvím nedorozumění v diskuzích.

U poznámky o dlouhých příspěvcích se chytám za nos, to je mé prokletí :-).

Vaše příspěvky čtu a rád, takže ano, přehled mám. Často s nimi souhlasím. Ostatně i můj původní dnešní příspěvek byl míněn jako souhlas s drobným popíchnutím. Ne vždy záměr vyjde. Hezký den přeji.

PS: snad právě registrovaná účast nás časem naučí se trochu znát a jednotlivé příspěvky vnímat v kontextu těch ostatních. A tolerovat si navzájem různé libůstky a nedostatky.

J. Tolman 2.4.2011 9:46

Re: Perte se a žerte se, pravdoláskaři!

Odpudivé jednání. TOP 09 je naprosto nespolehlivý partner. Oč věrohodnějším koaličním partnerem je ODS, která neváhá bojovat za socialistu Březinu. A svoje lidi, ja ty si umí hájit. Nyní Vondru, také plánuje nasadit Drobila opět do vlády. Drobil nic neudělal a má důvěru prezidenta. ODS je strana, které lze důvěřovat. 

"Korupci nebudu tolerovat. Ani ve vládě, ani v ODS". To jsou slova opravdového muže. ODS na něho může být oprávněně hrdá

S. Netzer 2.4.2011 9:46

Re: Perte se a žerte se, pravdoláskaři!

A zednáři! Ale možná je to totéž. "Geniální" žurnalista Adam B. Bartoš napsal opět jeden vskutku geniální článek. Vřele doporučuji, hlavně všem lžinenávistníkům!

http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/iluminatske-oko-nad-prahou/

J. Tolman 2.4.2011 9:56

Re: Perte se a žerte se, pravdoláskaři!

Protože jsem plný lží a nenávisti, tak jsem ten link zkusil - a dobrý. Koukám, že vy taky na netu prošmejdíte kde co.