18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Zaorálek ke Španělsku

Velmi rozumně vyhlásil český ministr zahraničí neutrální postoj k událostem ve Španělsku, kde vláda silou zabránila konání soudně zakázaného referenda o nezávislosti Katalánska. Neutralita je zcela na místě. Je to příklad problému, ve kterém mají obě strany pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 3.10.2017 15:20

Re: V reakci na Milana Prokopa...

Věřím Vám, že to takto cítíte, pane Franke.

Prosím Vás ale také i já - motivace voličů Babiše - tech 30% - může být velmi různá, a není dobré je paušálně označovat za idioty. Někomu se prostě může zdát, že Babiš je zachranní síť, která by bohla zžýachránit naši parlamentní demokracii před čirým zlem.

Stejně tak ve Francii - pořád se psalo o tom, jaký je Fillon "křivák" a jak je hanebné vbolitb takového křiváka. A přitom kdyby byl prezidentem on místo Macrona, tak Evropa i Francie má šanci. Když něco odmítnete, musíte se smířit s tím, co přichází místo toho. A kdoví kdo z nás má více kachní žaludek, z tohoto hlediska...

J. Franke 3.10.2017 15:31

Re: V reakci na Milana Prokopa...

Já jsem je za idioty neoznačil, ale když jinak nedáte...

Víte, já to čiré zlo vidím právě v něm.

M. Prokop 3.10.2017 13:07

Re: V reakci na Milana Prokopa...

Volit aktivně lumpa je pro mne prostě nepřijatelné.

Sorry jako.

A Drahoš ať si vleze na strom.

V. Klepetko 3.10.2017 13:14

Re: V reakci na Milana Prokopa...

S tou poslední větou souhlasím...

No a jestli je pro Tebe přijatelnější "volit lumpa" pasivně, tak - jak říkává jeden náš poblázněný ekumenista - "kdo jsem já, abych to kritizoval?"

:-)

M. Prokop 3.10.2017 13:17

Re: V reakci na Milana Prokopa...

A i kdybych přijal tu teorii o neparlamentních stranách (jak se pak mají stát parlamentní?), tak pořád nebudu volit lumpárnu, najdou se i s přimhouřením obou očí snesitelné strany parlamentní.

V. Klepetko 3.10.2017 13:26

Re: V reakci na Milana Prokopa...

No ale to je právě to, k čemu se Tě snažím dokopat...

!!!

Z mého pohledu jediná další snesitelsná parlamentní strana, která není zcela mimo podstatu Tvého myšlení, je ODS.

J. Anděl 3.10.2017 12:15

A pak že to není dada...

Zajímavé, s odkazem to neprošlo, tak znovu (snad není jen problém na NP serveru)....

Je vlastně vtipné, když jeden politik na jiného podá trestní oznámení s komentářem "Opravdu nerad bych zažil to, že z této země bude někdo vyháněn nebo zavírán do vězení jen proto, že vypadá jinak, myslí jinak nebo koná jinak než někdo jiný"

J. Franke 3.10.2017 12:23

Re: A pak že to není dada...

Zkuste odkaz zkrátit...

J. Anděl 3.10.2017 12:28

Re: A pak že to není dada...

https://goo.gl/UEFBRf

J. Anděl 3.10.2017 12:29

Re: A pak že to není dada...

Funguje. Díky :-)

J. Kombercová 3.10.2017 12:24

Re: A pak že to není dada...

To je dobrý, jen nevím, kdo o kom. :)

J. Anděl 3.10.2017 12:29

Re: A pak že to není dada...

Je to na konci článku o tom, že lidé píšou kvůli Okamurovi europoslancům - odkaz výše pod panem Franke

V. Klepetko 3.10.2017 12:33

Re: A pak že to není dada...

http://machpetrmach.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=605697

Mach říká, že kromě TOPáků ostatní europoslanci hlasovali jen pro jakousi "strategii v Syrii"..

M. Varadinková 3.10.2017 12:42

Re: A pak že to není dada...

Ne pro "jakousi strategii v Sýrii", ale pro přijímání dalších uprchlíků!

...Ve stejný den také Evropský parlament přijal usnesení s názvem Strategie EU pro Sýrii, ve kterém členské státy vyzývá k dalšímu přijímání uprchlíků ze Sýrie, a to za situace, kdy se Česká republika pod hrozbou sankcí brání přijetí tisíců migrantů podle kvót EU. Evropský parlament v usnesení „vyzývá členské státy EU, aby projevily větší odhodlání při sdílení odpovědnosti a umožnily uprchlíkům, kteří utíkají z válečných oblastí v Sýrii, nalézt ochranu za hranicemi bezprostředně sousedícího regionu, a to i prostřednictvím programů přesídlování a přijímání uprchlíků“. Jinými slovy, poslanci, kteří hlasovali pro, chtějí, aby si Česká republika převzala více uprchlíků ze Sýrie. Já jsem hlasoval proti. Pro usnesení naopak hlasovali Telička, Ježek, Charanzová, Dlabajová (ANO), Zdechovský, Šojdrová, Svoboda (KDU-ČSL), Štětina, Niedermayer (TOP09), Polčák (STAN), Poc, Poche (ČSSD) (str. 38 protokolu o hlasování)....

Zdroj: http://machpetrmach.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=605697

V. Klepetko 3.10.2017 12:52

Re: A pak že to není dada...

Ano, europarlament se v té rezoluci vyslovil pro přijímání válečných uprchlíků ze Syrie "prostřednictvím programů přesídlování a přijímání uprchlíků".

Kdyby v té době nějaký podobná NÁRDNÍ program Chovanec vytvořil, mohli jsme tady mít pár stovek SKUTEČNÝCH, prověřených Syřanů a odmítat kvóty s cistým štítem!!!!

Rezoluce vůbec neříká, že by ty "programy" měly být na bruseliánské úrovni!!

A to hlasování hlavně nemělo s trestáním ČR za odmítání kvót nic společného!!!!!!

V. Klepetko 3.10.2017 12:53

Re: A pak že to není dada...

"podobný"

J. Franke 3.10.2017 13:00

Re: A pak že to není dada...

Přesně.

J. Anděl 3.10.2017 13:15

Re: A pak že to není dada...

V článku, na který odkazuji výše, uvádějí, že i ten Mach to zkreslil. Nicméně vyhýbají se tam uvedení konkrétních údajů, o čem že se to přesně hlasovalo. Hlasovalo se prý o něčem jiném a jinak. I to, co citujete, je jiné, nejde (podle toho, co citujete) o uvalení sankcí na ČR, nýbrž o projevení vůle přijímat uprchlíky. Závěr tudíž učinit nemohu.

Je dokonce docela možné, že většina bodů a usnesení, o kterých se hlasuje, je formulována způsobem, kterému nikdo nerozumí ;-)

Pro jistotu :-)

M. Varadinková 3.10.2017 14:03

Re: A pak že to není dada...

Zkreslil? Tu citaci?:-))))

Ano, většina textů, co leze z Bruselu, je psána bruselštinou. To je jazyk, kterému nikdo nerozumí a všechno se dá vykládat jakkoliv. Napsala jsme o tom článek už před dvanácti lety:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-rozumi-tady-nekdo-bruselstine-d8e-/p_zahranici.aspx?c=A051201_202046_p_zahranici_wag

J. Anděl 3.10.2017 14:30

Re: A pak že to není dada...

Článek si přečtu, díky.

Zkreslil -> mylně interpretoval, konkrétně v tom článku píšou:

"Okamura se současně se odkázal na příspěvek Petra Macha, který ještě do srpna tohoto roku zastával post europoslance. Ten prý jeho tvrzení též potvrdil. I toho ale lidovci osočují z toho, že mylně interpretoval výsledky hlasování."

Ale, pravda, nevím, jestli myslel(i) tento příspěvek, co vy citujete. Nechce se mi teď ten článek celý číst znovu, ale mám dojem, že tam nikde není (a nevidím) přímo odkaz na toho Macha. Tuhle nekonkrétnost článku zmiňuju výše.

Osobně trochu věřím všem, včetně toho, že uvedení poslanci věří, že nehlasovali pro sankce.

M. Prokop 3.10.2017 12:32

Re: A pak že to není dada...

Lidovci versus SPD - jen ať se jebou.

J. Chaloupka 3.10.2017 11:28

Jako obvykle jde o peníze. Tak třeba Baskicko

a Navarra mají finanční autonomii, ačkoliv spolu nemají ani 3 miliony obyvatel. Katalánsko tuto autonomii nemá, ale má kolem 7 milionů obyvatel. Teď vidí, co je to dvojí metr. Jako Východ a Západ. Alespoň vidíme, jak by to dopadlo, nebýt český národ tak velkorysý ke svým slovenským bratrům.

L. Novák 3.10.2017 11:30

Re: Jako obvykle jde o peníze. Tak třeba Baskicko

Svoboda v EU. :-)

K. Němec 3.10.2017 11:26

Co on to tedy ten Zaorálek

vlastně řekl: "Brutální útoky španělské policie proti Kataláncům jsou podle něj politováníhodné. „Věřím, že španělská vláda se bude snažit, aby se nic podobného neopakovalo. Nemyslím si ale, že by lidé v Katalánsku byli pod útlakem,“ uvedl Zaorálek."

Dodal, že postoj Česka by v této chvíli měl být neutrální: „Není naše role, abychom posuzovali a vážili, na čí straně je více argumentů.“

S tím dodatkem bych souhlasil. Ovšem ten zásah rozhodně nebyl "politováníhodný". Ten zásah byl odsouzeníhodný a v tom by postoj Česka měl být jasně vyjádřen.

Zaorálek jen čeká, až jak se k tomu postaví velcí kluci z EU a pak se přidá.

V. Kain 3.10.2017 11:59

Re: Co on to tedy ten Zaorálek

Ta poslední věta,ta sedí.

J. Chaloupka 3.10.2017 11:21

Stát se to v Polsku, to už by komentoval nejen Juncker,

ale i Macron a zejména Merkelová. To by se mohli pominout.

O. Uživatel 3.10.2017 11:31

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 3.10.2017 11:43

Re: Stát se to v Polsku, to už by komentoval nejen Juncker,

A mýlí se v něčem?

O. Uživatel 3.10.2017 11:45

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 3.10.2017 11:46

Re: Stát se to v Polsku, to už by komentoval nejen Juncker,

Ovšem nemýlí se v tom, že v případě Polska nebo Maďarska by reakce byla dost odlišná.

Stačí, kdo všechno nadával feferonům, že dělají to, co mělo udělat Řecko.