28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

Za občany občanštější

O Koncepci občanského vzdělávání v České republice jsem se dočetl na Novinkách v komentáři Václava Klause ml. Autor ho vnímá jako dílo neomarxistických aktivistů, kteří pomalu, ale jistě prostupují strukturami veřejné správy a snaží se společnost uchopit mocensky a ideologicky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čech 31.7.2018 15:45

Re: Jak to vidím já.

Zajímalo by mne, co umíte Vy. Samozřejmě kromě dehonestování těch, kdo něco smysluplného dokázali. Ti ovšem, podle Vás, nic neumí. Co jste v občanském životě dokázal? Vedete nějaký prosperující podnik? Zaměstnáváte nějaké lidi? Napsal jste třeba knihu, která je bestselerem? Vynalezl jste něco smysluplného?

P. Čech 31.7.2018 13:04

Re: Jak to vidím já.

Jsme pořád u jednoho a téhož, co zde neustále tvrdím. Skutečnost, že je v poslanecké sněmovně tolik členů KSČM je pouze důsledkem volebního systému podle zásad poměrného zastoupení. V případě, že bychom do poslanecké sněmovny volili poslance tak, jak jsou voleni senátoři do senátu, zaručuji Vám, že by tam nakonec byl jeden či dva komunisté. Podobně jako u senátu. A také tady je zakopaný pes.

P. Kmoníček 31.7.2018 16:02

Re: Jak to vidím já.

Pane Hlosto, jako většinou, tak se zase mýlíte. Byla navolena KSČM a tedy i ANO a SPD. Nikoliv Filip, Babiš a Okamura .

P. Čech 31.7.2018 19:22

Re: Jak to vidím já.

A nemýlí se sám. Spolu s ním se mýlí ovčané, jichž je u nás cca 30% lidí. Oni nic nečtou, kromě internetových blábolů, a zákony již vůbec. Nemohou tedy ani vědět, že u nás nevolíne do PS a zastupitelstev krajů, měst a obcí žádné fyzické osoby, ale politické strany a hnutí. věří lžím politiků, kteří jim namlouvají, že volí poslance. Neuvědomují si ve svých slepičích, líných mozečcích, že pokud by naši voliči mohli volit přímo poslance, potom by jich z KSČM bylo zvoleno tak max 2-3.

P. Čech 31.7.2018 12:58

Re: Jak to vidím já.

Máte v mnohém pravdu, pane Kučero. Zejména tam, kde požadujete volit přirozené elity politické. U nás však nejsou voleny žádné elity, jsou voleny politické strany. Ty však nemohou být zástupci občanů a přirozenými elitami již vůbec. přirozenou elitou politickou může být jedině fyzická osoba a tu je nutno volit přímo, nejlépe ve většinovém, dvoukolovém systému. Pokud se nějaká taková elita u nás někde vynoří a je ochotna se věnovat politice, okamžitě prodejní novináři pod vlivem politických stran zahájí proti ní dehonestující kampaň a znechutí ji natolik, že se z veřejného života přinejmenším stáhne. Poslední přirozenou politickou, morální a obecnou elitou v ČSR byl T.G.Masaryk. Takový člověk se však rodí jednou za několik set let. Téměřelit však máme více. Jsou to ti lidé, kteří do politiky vstupují s čistými úmysly přesto, že jsou jim tyto úmysly upírány. Jsou to ti lidé, kteří jsou voleni preferenčními hlasy voličů Preferenční hlasy však bohužel neznamenají obecně jejich zvolení. Musí totiž přitom být zvoleny jejich politické strany či hnutí. A to je zásadně špatně. Tytu elity musí mít možnost být zvoleny přímo. Ať se to Vám, ale i mně nelíbí, takovou přirozenou elitou je i Andrej Babiš, navzdory tomu, že to je bývalý komunista či Tomio Okamura. Vzpomeňte si, jak byl Okamura zvolen senátorem! Získal nadpoloviční počet hlasů voličů již v prvním kole. Jinak se omlouvám, ale není zde místo pro vyčerpávající diskusi, kterou by si tato otázka jistě zasloužila.

F. Doušek 31.7.2018 7:19

Dodnes si pamatuji, jak naše milá soudružka

třídní Vosáhlová na nás, malých školácích, vyzvídala, zda rodiče doma neposlouchají takovou tu stanici ...

T. Kohout 31.7.2018 7:14

masáž

Od roku 1948 do začátku roku 1968 jsme jistěže zažívali intenzivní ideologickou masáž. Jejím výsledkem ovšem bylo, že jakmile se jen trochu uvolnily šrouby, masáž nemasáž, gin svobody uchvátil ((téměř) každého.

P. Čech 31.7.2018 7:51

Re: masáž

To máte sice pravdu, ale mezitím se chopili moci "bývalí" komunisté, rozlezlí po všech parlamentních politických stranách a v jejich vedení a spolu s různými anarchisty zahájili opět masáž lidí kolem sebe. Opět ideologickou masáž. Nějak přestávám vidět rozdíl.

P. Hofman 31.7.2018 7:10

Tak a je to jasný

Aston nemá o lidské povaze a o funkci lidského mozku nejmenší ánung.

Ideologické (ale i jiné masáže ducha), mají-li být úspěšné, jdou právě v kontextu s rozumem (žádný "zdravý", či jak často nazýváno "selský" neexistuje) a základními lidskými zkušenostmi, zafixovanými v našich genech. Málo kdo se tomu umí bránit, většina z pohodlnosti (někdy strachu) podlehne.

Minulý režim sice s psychologií a marketingem pracoval velmi humpolácky, ale i tak se mu zadařilo. Stačí se i dnes po třiceti letech rozhlédnou kolem sebe (Pes, plný starých vyděšených a zapšklých babek a dědků, vůbec netušících, co se za jejich humny skutečně děje, budiž tomu zářným obrazem).

P. Hlosta 31.7.2018 7:14

Re: Tak a je to jasný

No, ještě že vás máme vy "Osvěto". ;-))))

P. Hofman 31.7.2018 7:21

Re: Tak a je to jasný

To je omyl. Vy mě určitě nemáte.

P. Hlosta 31.7.2018 7:26

Re: Tak a je to jasný

Děkuji! ;-))

P. Spáčil 31.7.2018 7:32

Re: Tak a je to jasný

No, berte to tak že ty staré babky a dědkové jsou rádi, že si s nimi aspoň někdo pokecá.

Ale že by byli vyděšení? Leda z Vašich příspěvků. (:-))

S. Donát 31.7.2018 7:35

Re: Tak a je to jasný

Těm se lze pouze zasmát :)

M. Vondráček 31.7.2018 8:22

Veleduch Hofman

Sebevědomí prosťáčků se říká tomu co tu pan Hofman předvádí :-)

Podle něj Aston nic neví a zapšklí dědkové a babky nic netuší.

Prozradí mi někdo , kde se v tokových týpcích bere to sebevědomí ??

D. Polanský 31.7.2018 6:47

Vyrůstal jsem v rodině

kde maminka byla fanatická katolička, otec člen KSČ. O jednotném "ideologickém" působení na nás čtyři děti dost těžko za této situace mluvit. Ovšem život je nejlepší a naprosto spolehlivý učitel. Ovšem pouze za předpokladu, že pozorně nasloucháte pouze jemu, tedy ne žádným pedagogům, vychovatelům, poradcům, farářům, politikům, mediálním hvězdám, vůdcům, šéfům, velitelům atd.

P. Hlosta 31.7.2018 7:25

Re: Vyrůstal jsem v rodině

Ovšem že to byl tristní stav rodin za socialismu a hlavně jeho počátku. Na začátku se dali najít i tací komunisté, kteří zhusta věřili té ideologii natolik, že nechtěli vidět životem nabízená fakta. Po osmašedesátém za normalizace, si myslím, nebylo věřících té politické víře komunistů, aniž by takový věřící byl nižšího intelektu, tedy duševní prosťáček. Doba normalizace vlastně napomohla úplné ztrátě víry v komunistickou ideu. Naopak však odchodem od politické víry se stále více lidí vracelo k víře náboženské, resp. veřejně se k ní přiznávalo.

Znal jsem člověka, který byl komunista a zároveň dělal v kostele ministranta. Ten schizofrenní stav z něj udělal alkoholika. Ustrašeného alkoholika. ;-)

J. Berger 31.7.2018 7:27

Re: Vyrůstal jsem v rodině

Presne!

J. Fridrich 31.7.2018 6:36

Taky dobrá zpráva - " Rath oznámil kandidaturu do Senátu

Taky dobrá zpráva - " Rath oznámil kandidaturu do Senátu za Litoměřicko. Seděl tam ve vazbě, tak prý město zná dokonale " - napsal jsem k tomu - " Jako vtip dobrý, jinak známka úpadku naší doby... Již chybí jen Kajínek na Hradě, některé dámy by mu daly jistě svůj hlas.."

Jsme prostě ABSURDISTÁN z kterého jsme vykročili na krátko po roce 1989 a předtím za TGM.

M. Bouček 31.7.2018 6:57

Re: Taky dobrá zpráva - " Rath oznámil kandidaturu do Senátu

V Absurdistán se proměnila většina západního světa.Tedy podle mého názoru.

J. Fridrich 31.7.2018 7:09

Re: Taky dobrá zpráva - " Rath oznámil kandidaturu do Senátu

Ano, souhlas. Snad je ale naděje - Amerika s Trumpem se probouzí a náznaky procitání jsou v Rakousku, Itálii, v Německu " zlobí " Bavorák a AfD atd.. Ona tam Merkel, Juncker a spol. věčně nebude.

M. Klas 31.7.2018 7:28

Re: Taky dobrá zpráva - " Rath oznámil kandidaturu do Senátu

Kdyby v druhém kole byl Kajínek proti Ovčáčkovi, volím taky menší zlo - Kajínka.

V. Kotas 31.7.2018 6:35

Astone, ty masáže jsou v každém režimu.

A ty v dnešní době mediální, jsou o to nebezpečnější. Zvlášť když média ( i ta veřejnoprávní ) ovládají novodobí svazáci.

F. Žůrek 31.7.2018 2:52

Občan je dospělý člověk a etika by měla být v něm

Občanská výuka je potřebná, ale ta začíná v rodinách.

"Rodina má mít otce a matku a kdo to neví, tak dostane facku."

A vtípek: Radujme se! Lékař David Rat bude senátorem Česlé republiky!

ANO, přátelé, ale to je také určitý základ současné ETIKY.

POLITIKA není jen zábava a není jen o penězích. Je také o ETICE.

D. Kugluv 31.7.2018 5:35

Re: Občan je dospělý člověk a etika by měla být v něm

Vzhledem k tomu, že v naší zemi vládne trestně stíhaný premiér, tak mě

nepřekvapuje, že se trestně stíhaný David Rath rozhodl kandidovat do

Senátu. Bohužel je to další známka poklesu politické kultury u nás, když

lidé podezřelí z trestné činnosti kandidují do veřejných funkcí.

D. Rucker 31.7.2018 6:23

Je zde jeden ne nepodstatny rozdíl pane. Babis je trestné stihany, Drath odsouzený... ;)

J. Novak 31.7.2018 1:18

Ideologická masáž v mládí

Ne u všech jedinců je ideologická masáž v mládí neúčinná, důkazem je stoupající počet vyznavačů Koránu, kteří jsou jeho ideologií "krmeni" od mládí.

J. Vintr 31.7.2018 1:16

Rozdíl mezi současnou a bolševickou ideologickou masáží

je velmi podstatný. Ta bolševická měla jasný cíl a používala zcela primitivní metody, takže ji člověk velmi snadno prokoukl a bylo velmi snadné jí čelit. Současná ideologická masáž, která se uplaťňuje především na mládeži, je velmi rafinovaná a její cíl lze těžko definovat. V každém případě ale nesleduje nic dobrého.

D. Kugluv 31.7.2018 5:37

Re: Rozdíl mezi současnou a bolševickou ideologickou masáží

a bylo velmi snadné jí čelit? To si delate srandu ne?

J. Vintr 31.7.2018 8:52

Re: Rozdíl mezi současnou a bolševickou ideologickou masáží

Pokud měl člověk mozek a chtěl, tak mu bolševická propaganda byla jen k smíchu. To, že spousta lidí ten mozek neměla nebo jim bolševický režim vyhovoval, je jiná věc.