28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

Za občany občanštější

O Koncepci občanského vzdělávání v České republice jsem se dočetl na Novinkách v komentáři Václava Klause ml. Autor ho vnímá jako dílo neomarxistických aktivistů, kteří pomalu, ale jistě prostupují strukturami veřejné správy a snaží se společnost uchopit mocensky a ideologicky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 31.7.2018 8:37

Astone, jediná povolená masáž, a to všude na světě

a ve všech školských systémech světa je masáž vědou a jejími výsledky. A to rovnou tou nejložitější, kompozitivní teorií. Z přírodních věd se už dávno zkouší a dostávají se z její znalosti známky.

Kompozitivní teorii ale nikdo z vás, miliardi, neznáte, takže nemám žádné tušení, kdo by masíroval.

Ostatní masáže takového druhu jsou skutečnými svinstvy hloupých lidí na ještě hloupějších a nezorientovanějších lidech... Dzp.

P. Vandas 31.7.2018 8:39

Re: Astone, jediná povolená masáž, a to všude na světě

DYk je to volovina Karle. Kdo by se tím zabýval? :-):-):-)

K. Janyška 31.7.2018 8:51

Re: Astone, jediná povolená masáž, a to všude na světě

Nikdo, nemáte na to. Musí se čekat... Dzp.

J. Lepka 31.7.2018 8:59

Re: Astone, jediná povolená masáž, a to všude na světě

Slyšeli jsme slovo supermanažera!

K. Janyška 31.7.2018 9:03

Re: Astone, jediná povolená masáž, a to všude na světě

Ano, trdla... Dzp.

M. Valenta 31.7.2018 8:33

Velmi dojemná péče

od synka, zakoukaného do Ruska, jehož tátu neomarxističtí aktivisté po dvakráte pomohli zvolit prezidentem.

P. Papež 31.7.2018 8:45

A je to tu zas. Děti mohou za své rodiče.Tak už trestali bolševici děti svých nepřátel. Zalez bolševiku.

M. Valenta 31.7.2018 8:55

Re:

Nemohou. Rodiče ale mohou částečně za své děti, což je tento případ.

M. Prokop 31.7.2018 8:53

Re: Velmi dojemná péče

Skoro vám závidím, jak to máte jednoduché. "Kdo není s námi, je proti nám" (s Ruskem).

Nač se namáhat s myšlením. :-P

M. Valenta 31.7.2018 9:05

Re: Velmi dojemná péče

Co se týče Klausů to opravdu dost jednoduché je neboť společných cílů či shodných názorů s nimi mám minimum a dokonce si troufám tvrdit, že i Vy byste měl problémy dostat se s nimi nad použitelnou názorovou jednotu.

Je to obdobné jako Klaus ml. v ODS, kde působí jako nostalgický kůl v plotě.

M. Prokop 31.7.2018 9:09

Re: Velmi dojemná péče

Já nemám "názorovou jednotu" s nikým. S oběma Klausy tu souhlasím, tu ne, takže se střežím těch jednoduchých a zavádějících soudů.

M. Valenta 31.7.2018 9:51

Re: Velmi dojemná péče

Víte dobře, že nemám na mysli 100% názorovou jednotu.

M. Moravcová 31.7.2018 9:45

Re: Velmi dojemná péče

na vás je přesně vidět ten vymytý mozek

J. Schwarz 31.7.2018 8:09

Je tu ale

drobný rozdíl - soudruzi nemohli poslat skoro každého do Artěku, dnes na "ERASMUS" ano...Soudruzi neměli prachy, po mládeži chtěli aby makala na stavbách socialismu. Dnešní eurosoudruzi nemají s prachama problém - mládeži za její "ideologický zápal" slušně zaplatí. Vždyť dnešní trend je podporovat každou úchylku, jen nebýt "jako rodiče", to je passé!

J. Jelínek 31.7.2018 8:41

Re: Je tu ale

Klídek. To bylo passé i v dobách mého mládí a to už jsem docela dědek. V Artěku jsem nebyl a o Erasmu jsem si mohl nechat jen zdát. Proč jste takový zatrpklý?

P. Rada 31.7.2018 7:55

Přeci jsme nezblbli?

Kde bere autor tuto jistotu?

Vždyt né nadarmo se také říká "svět se zbláznil".

L. Novák 31.7.2018 8:53

Re: Přeci jsme nezblbli?

Jisté je, Rado, že blázen jste vy. :-P Zelený k tomu.

M. Prokop 31.7.2018 8:54

Re: Přeci jsme nezblbli?

Asi vás nečte.

P. Čech 31.7.2018 7:47

Jak to vidím já.

Jsem stejný ročník jako Aston, ovšem kromě ideologické masáže ve škole jsem byl obdarován také rozumnými názory na věci obecné svými rodiči a prarodiči. Názory, které byly s těmi oficiálními v příkrém rozporu. Pouze jsem si musel dávat pozor a tyto názory neprezentovat ve škole. Viděl jsem také důsledky zavedeného nelidského systému. Můj otec, který v roce 1948 ze dne na den zjistil, že je členem KSČ. Jako člena ČSSD (později toho litoval) se jej na jeho názor nikdo neptal a po slučovacím sjezdu byl prostě zařazen (podobně jsme byli zařazeni v roce 1993 do České republiky, také se nás, občanů, na naáš názor nikdo neptal). Pracoval v té době na zahraničním oddělení VŽKG (absolvent obchodní akademie, ovládající 5 světových jazyků) . Odvážil se upozornit na nevýhodnost zavádění sovětských zkušeností a tak byl z KSČ vyloučen a poslán na převýchovu čistit kanály. To mu zničilo zdraví tak výrazně, že mu v roce 1968 nepomohla ani rehabilitace. Krátce na to na následky zdravotních problémů zemřel. "No a přece jsme nezblbli a většinově jaksi samovolně dospěli k rozumnému světonázoru". Ke světonázoru, který je ovšem zcela odlišný tomu, dnes u nás ofociálnímu. Lidé odmítají systém, založený na volné soutěži a následné moci politických stran nad občany země. Systém, který občanům nedovoluje jakkoliv ovlivňovat dění ve státě, dokonce ani ne u věcí, které se jich přímo týkají. Ten , kdo tvrdí, že "svobodné" volby jsou tím nástrojem, pomocí něhož občané něco ovlivňují, bohapustě lže. Lidé to vidí a vychovávají své děti podobně, jako jsme byli vychováváni my.Protiobčanský systém nevydrží stejně jako nevydržela vláda KSČ. Bohužel ten myšlenkový přerod občanstva trvá vždy nějakou, nemalou dobu. Dobu, která prolíná i několika generacemi.

O. Uživatel 31.7.2018 7:50

Uživatel požádal o vymazání
P. Čech 31.7.2018 12:31

Re: Jak to vidím já.

Co to je ta demarchie? navrhoval bych už konečně začít budovat skutečnou zastupitelskou demokracii. Zastupirtelskou dšemokracii stejnou, jako mají např. ve Švýcarsku a která jim efektivně funguje.

P. Hlosta 31.7.2018 8:07

Re: Jak to vidím já.

Sice byste mohl prostudovat Masaryka a jeho dobu, abyste se podrobněji seznámil s fungováním zastupitelské demokracie. Leč vy jste nějak dospěl k názoru, že demokracie přes zvolené zástupce u nás je nemožná pro politické strany, které mezi sebou soutěží o moc nad námi. Nějak jste nepodal vysvětlení, jak by mohlo fungovat držení moci přes pouze přímo zvolené. Možná byste i vysvětlil, ale rozhodně si nemyslím, že byste přišel s něčím novým a přesvědčujícím, které by přijala společnost za svou vizi. A o to jde, že společnost musí prostoupit určitá možná vize demokracie, aby přijala takový způsob výběru nad ní vládnoucích. Celá společnost logicky nemůže být vládnoucí. Vždy půjde o nějaký výběr zastupujících.

P. Čech 31.7.2018 12:39

Re: Jak to vidím já.

Máte pravdu, asi bych nepřišel s ničím opravdu novým. Ono to totiž není potřeba. Existuje nedaleko od nás model, který efektivně funguje už více než 200 let, tedy po dobu, po kterou žádný jiný politický systém nikde nefunguje. Tento systém mají ve Švýcarsku a tamní občané jsou s ním nadmíru spokojeni a podporují jej. Jmenuje zastupitelská demokracie. Je zcela opačný systému našeho, který lze pojmenovat jedině jako diktatuiru politických stran, diktaturu menšin. Rozhodně ne jakoukoliv demokracii, ani tu parlamentní. K tomu, aby byla demokracie parlamentní zásadně totiž nestačí pouhá existence parlamentu.

D. Stirský 31.7.2018 8:13

Re: Jak to vidím já.

Pořád platí, že zastupitelská demokracie je neefektivní, neodolná vůči skandálům a korupci, je drahá, není ideální... Ale je to pořád ten nejméně špatný způsob ze všech špatných, které lidé vyzkoušeli.

P. Kučera 31.7.2018 8:17

Re: Jak to vidím já.

Pane Čechu, náš problém není v instituci demokracie, potažmo volné soutěže politických stran, ale v morální krizi, která vyprázdnila jeden ze základních sociologických pojmů, a sice pojem ELITA. Byli to právě komunisté, kteří desetiletí odsuzovali elity ve jménu "vlády lidu", čímž mysleli prokádrované ideologické slouhy, které dosazovali na místa bývalých meritorních elit. Křik proti elitám měl zakrýt odbornou nekompetenci a zabránit vzestupu přirozeným elitám. Je třeba rozlišovat elity formální (dané pouze funkcí) a elity přirozené, které se ustavují zcela spontánně v každé lidské profesi. A to, že pojem elitář, elity, má dodnes dehonestující obsah (např. "pražská kavárna" Miloše Zemana je jeho populistický (dehonestující) výraz pro přirozenou elitu v tzv. společenských vědách) je pro naše uvažování velice patologické.

Ovšem pojem elita je zcela neideologické. I mezi zloději a podvodníky existuje elita, tedy tzv. velcí hráči. Odhalit je věcí policie. Jde o to, volit přirozené elity politické. Tam musíme, myslíme-li to s naším státem dobře, k odbornosti a charismatu přidávat i hledisko etické. Že to mnoha občanům vůbec nedochází, vidíme na úspěchu Babiše, Okamury a KSČ. Volná soutěž politických stran je (mělo by být) pouze kolbiště pro růst přirozených elit a každá slušná demokratická strana by takto měla být vystavěna. (Všimněte si, kdo dnes vykřikuje dokonce o "demokratické žumpě"!

Dobrý den.

P. Kmoníček 31.7.2018 8:28

Re: Jak to vidím já.

Pane Kučero, to je na pana Čecha moc složité.

V. Hájková 31.7.2018 8:44

Re: Jak to vidím já.

Bohužel nejen pro p. ČECHA - ale téměř pro 50% národa- když sečtete výsledky voleb ANOFERTU+ KSČM+ polonácka OKAMURY!!!!!

P. Čech 31.7.2018 13:01

Re: Jak to vidím já.

Nikoliv téměř, ale určitě. Ale bez toho "polonácka" a KSČM. Ve volbách totiž získala občanská hnutí (bez STAN) jistou polovinu poslanců

P. Hlosta 31.7.2018 8:39

Re: Jak to vidím já.

Kontroverznost vašeho tvrzení je tristní. Zcela přirozeně byl ve společnosti navolen Babiš, Okamura, i ta KSČM do parlamentu. Jedna tzv. elita neguje druhou. Máte jistě pravdu, že jde o krizi etického morálního kodexu ve společnosti. Politické strany a hnutí nabízejí své možné vládní programy a společnost je demokraticky vybírá. Nevybraní ovšem silně protestují a namísto spolupráce jsou v nulové toleranci vůči vítězům té demokratické soutěže, což jim paradoxně přináší víc neúspěšnosti v dalších volbách. Politické strany dříve udělaly osudovou chybu, když pozměnily systém volby prezidenta státu na přímou volbu a tím způsobily vytváření nového "hráče" na politické scéně, který má prakticky větší mandát od občanů, než strany a hnutí samé.

Přirozeně elity rostou a ne že ne. Až vyhraje vámi preferovaná elita, budete atakován zastánci té vámi nepřijímané a bude na vás, zda je budete dehonestovat, či tolerovat dle morálně etického kodexu. Budete na sebe nadávky brát s tolerancí?

L. Novák 31.7.2018 8:58

Re: Jak to vidím já.

Babiš není elita. Babiš je uřvaný a prolhaný darebák, který se s pomocí placených specialistů na manipulaci s masami prodral až na místo předsedy vlády. Nic neumí. Najímá a platí si lidi, kteří pracují za něj. To je jeho podnikatelské know-how.