10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

Z Bruselu do Černínu, externě

Jak praví klasik, ve válce se situace mění každým okamžikem. V politice zřejmě také: ještě ráno ministr zahraničí Tomáš Petříček prohlašoval, že Miroslav Poche patří do Bruselu, a vida, už odpoledne je europoslanec Poche externím poradcem téhož ministra zahraničí Tomáše Petříčka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Venc 4.11.2018 12:01

Re: :-))

Snad jedině v případě financování nějakými temnými, úmyslně zamuslimovacími okruhy, soukromý kapitál to nutně vyhodnotí coby zcela nerentabilní a neprovozuschopné.

A. Nový 4.11.2018 11:22

Re: Toto se chystá v Bratislavě

Ta zpráva má fousy až po zem. 22. 07 2015 10:32 BRATISLAVA

S. Lazárek 4.11.2018 10:03

Čína má proti evropským státům jednu obrovskou výhodu

má velkou ekonomickou sílu a nemusí se při svých rozhodováních zatěžovat složitými schvalovacími procesy, soudruzi to prostě udělají (postaví) a basta a pokud se to někomu nelíbí tak....

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/286464-dum-trcel-uprostred-cinske-dalnice-jako-bolavy-zub-nakonec-ho-zbourali.html

P. Hlosta 4.11.2018 10:07

Re: Čína má proti evropským státům jednu obrovskou výhodu

Výhoda může být zároveň i riziko. Riziko pro ty, co výhodu využívají. Řek bych, že Čína je na cestě. Stejně tak ale i my, ač se chceme nad Čínu povyšovat, že jsme civilizovanější.

J. Matuška 4.11.2018 10:17

Re: Čína má proti evropským státům jednu obrovskou výhodu

Ve vyřízení stavebního povolení ČR klesla na 156. místo na světě

https://stavbaweb.dumabyt.cz/ve-vyizeni-stavebniho-povoleni-r-klesla-na-156-misto-na-svt-19884/clanek.html

Bez komentáře...

S. Lazárek 4.11.2018 10:18

Re: Čína má proti evropským státům jednu obrovskou výhodu

Pane Hlosto, kdo se tu chce povyšovat nad Čínou, že jsme civilizovanější je hlupák, protože když my tu lezli po stromech, tak Čína měla své filozofy a básníky (rozumněj čínskou kavárnu).

Dnešní Čína je stát, kde z ekonomického hlediska vše velmi fdobře unguje, mají obrovskou finanční sílu, ale čínský soudruh má nějaké demokratické postupy naprosto v paži, udělá co je pro Stranu výhodné komukoliv navzdory, nemusí se ohlížet na nikoho. Kdo v Číně zlobí, tak se ztratí a ladé to dobře vědí, nicméně i tam se občas někdo octne sám před tankem nebo se svý domem zůstane uprostřed dálnice. Jak to tam s takovými lidmi dopadá, to víme oba. Na druhou stranu, Čína má dvě tváře, jedna z nich jsou jejich hypermoderrní velkoměsta a ta druhá, kterou moc neukazují, jsou malá města v hlubinách Číny. Rozdíly jsou prý nebetyčné. Já osbně viděl jen ty supermoderní mrakodrapy....

Já bych tam žít nechtěl, přestože čínský soudruh umí postavit nejdelší most na světě a vystřelit čínskýho králíka na Měsíc.

F. Doušek 4.11.2018 10:27

Re: Čína má proti evropským státům jednu obrovskou výhodu

Jen malá poznámka - tehdy tomu říkali "čínská čajovna".

J. Venc 4.11.2018 11:34

Re: Čína má proti evropským státům jednu obrovskou výhodu

Případně "opiové doupě", neb kavárníci i čajníci budou beztak feťáci.

:-)

V. Kotas 4.11.2018 10:26

Re: Čína má proti evropským státům jednu obrovskou výhodu

Výhoda i riziko. Na celém světě se občas stává, že společenský zájem má přednost před zájmem jednotlivců. A pokud se dnes jedná o vodu/strategickou surovinu, nezbude nic jiného, než toto uplatnit, občas i v ČR.

J. Venc 4.11.2018 10:12

„Více Philipsů a méně Regecových“ !

v roce 2001

© premiér Miloš Zeman, když chtěl vyvlastňovat.

:-)

S. Lazárek 4.11.2018 10:20

Re: „Více Philipsů a méně Regecových“ !

Ani paní Havránkové by se tam dobře nevedlo, ta už by měla přes svoje bramborový pole dávno nalitej dálníční dvojpruh.

P. Spáčil 4.11.2018 11:38

Re: „Více Philipsů a méně Regecových“ !

Jen technická, dálnice má většinou 4 pruhy a více. (:-))

J. Venc 4.11.2018 11:48

Re: „Více Philipsů a méně Regecových“ !

Tak by bylo brambor ještě méně, no. Dovezlo by se z Polska, žádný problém.

:-)

P. Hlosta 4.11.2018 9:34

Co s Čínou... ;-))

Onehdá jsem hleděl na jakýsi propagandistický dokument o Číně. No vám povím, že skočila o století dopředu. Akorát není vidět ta miliarda lidiček, co nemá ten blahobyt ukazovaný v propagandistických dokumentech. Ovšem není to tak, že by blahobyt byl jediný ukazatel o lidském světě. Řád držící společnost je cíl moci! Jednoznačně komunističtí pohlaváři Číny naznali, že komunistická ideologie je slepá ulička a tak se začali vracet ke starému dobrému konfucionismu. Že by to lidé Číny nemuseli pochopit a svrhli by je z moci, nechali si komunisté nálepku té ideologie komunismu.

U nás jsou z toho problémy. Jak to, že se někdo pojmenovává jinak, než co vlastně je? Je to prosťáčkovi matoucí a politiky zneužívané. Takoví, jako Hájková zde, se mohou přetrhnout, aby Čínu dali do souvislosti s necharakterností Zemana, že tam jede. Je i pro debila jasné, že i jiní tam jedou a za stejným účelem, leč Hájková a jí podobní povedou svou dál. Zemana to nezastaví a bude stále jezdit do států tak silných, jako je Rusko, nebo Čína, protože tam je značně větší možnost uplatnit hospodářskou aktivitu pro nás. Nemáme na to, abychom ji více uplatnili ve USA a prostor není už ani ve státech EU. Potřebujeme podle Zemana větší ekonomický růst. Líbí se mu navazovat nové kontakty v ekonomice, patrně hlavně pro své ego. Lepší už nebude až do své smrti a podle svého vzhledu je na cestě k ní. Ale kdo ne?

Žlučovitost Hájkové napovídá, že je také na cestě ;-))

V. Hájková 4.11.2018 9:46

Re: Co s Čínou... ;-))

Ne , že bych se neuměla bránit - ale nevidím v tom žádný smysl - vaši duševní VELIKOSTI se tu nikdo nevyrovná :-)))) Jen maličkost : Ujišťuji vás, že moje žlučové cesty jsou naprosto v pořádku :-)))))))))

P. Hlosta 4.11.2018 9:56

Re: Co s Čínou... ;-))

Stabilní zlostné a nesnášenlivé reakce u vás ukazují na nějakou poruchu zdraví a to není maličkost, když jde o zdraví. Už nebudete jistě žádná mladice a i mladší mohou doplatit na své přehlížení ukazatelů zdravotních vad.

Nemusím se vyrovnávat s tím, že jiní jsou na jiné duševní velikosti. Moje mně ani tak moc nezajímá, když vím, že i průměrná by stačila k životu. Nadprůměrná je spíše na obtíž, protože přináší hodně poznání o světě a mnohdy je lépe nic nevědět a být jako děcko. O duševně vyšší se navíc otírají huby duševních prosťáčků, co v podstatě jsou fascinovaní vyšším intelektem a modrostí, tedy z jakési závisti hubu třou o jiné, k sobě neporovnatelné.

M. Kolář 4.11.2018 9:49

Re: Co s Čínou... ;-))

Současná totalitní diktatura v Číně, nyní vybavena technologiemi, zbraněmi, financemi, je výsledkem poznání potřeby návratu ke konfucionismu ? ::::))))) Letos ten Silvestr příšel dost brzo ... ::)))

Náš Zeman se snaží zničit jednu z neskvělějších věcí na dnešní ČR, totiž minimální hospodářskou závislost a provázanost s totalitním bytostně neliberálním světem. To mu evidentně dlouhodobě vadí. Ví, že pokud ČR má dominantní ekonomické vazby na Západ, výrazně to komplikuje posilování celkové vlivu těchto diktatur v našem prostoru ..

Naše ekonomika je již dobče saturována spoluprací s liberálním světem, neptřebujeme žádné čínské hospodářské vazby které budou podkopávat naší svobodu .. O to právě Zemanovi jde, chápe svou kolaboraci s Ruskem a Čínou jako pomstu liberální části české veřejnosti , která navíc jeho samého nepodporuje.. Je to boj o moc, čelíme nejzásadnějšímu útoku na naší svobodu od List. 89 ..

S. Lazárek 4.11.2018 9:53

Re: Co s Čínou... ;-))

Ano, tak nějak to z mého pohledu je.

V. Hájková 4.11.2018 9:54

Re: Co s Čínou... ;-))

SMEKÁM - POMYSLNÝ KLOBOUK ! Skvělé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P. Hlosta 4.11.2018 10:04

Re: Co s Čínou... ;-))

Ale vždyť já nejsem s vámi v rozporu! Akorát dávám do souvislosti návrat ke konfucionismu s maskováním mocných. Jejich ponechání si nálepky komunisty a přechod k moci k jinému lidskému řádu - konfucionismu. Jinak si myslím, že díky Bohu, že Čína hospodářsky vyrostla natolik, že je civilizovanější k celému světu i sobě. Ne dost sice, ale aspoň že tak.

M. Kolář 4.11.2018 10:10

Re: Co s Čínou... ;-))

Není civilizovanější ani za mák...

P. Hlosta 4.11.2018 10:13

Re: Co s Čínou... ;-))

Záleží co pod pojmem civilizovanější myslíme. Rozhodně není až tak agresivní v projevu vůči Západu, jako bývala za Mao Ce Tunga a i k svým lidem je liberálnější, etc. To za civilizovanější já považuji.

M. Kolář 4.11.2018 10:19

Re: Co s Čínou... ;-))

Liberálnější ke svým lidem ? Možná částečně před cca 20 lety.. Si nyní nastoluje totalitní diktaturu bez přívlastků. Agresivita navenek se projevuje jinak, přeskupila se... Nemusí tolik křičet a hrozit, má moc a sílu. Mao byl slabý ... Si je silný ..

J. Venc 4.11.2018 10:17

Re: Co s Čínou... ;-))

Ano. Až na tu poslední větu. Tam (nejspíš záměrně?) přeháníte.

:-)

M. Kolář 4.11.2018 10:24

Re: Co s Čínou... ;-))

Nepřeháním, rozhodně tedy nikoliv záměrně. Kategoricky mně vadí aktivity současného prezidenta ČR směřujíci k Rusku a k Číně.. Považuji to za způsob destabilizace ČR a formu agrese směrem do samotné ČR ..

J. Venc 4.11.2018 11:23

Re: Co s Čínou... ;-))

Nevidím to tak. Aktivity našeho pana presidenta k tomu směřují, to ano. Lišíme se ovšem v názoru na jeho úspěšnost - nemá šanci, jsme naštěstí dostatečně ukotveni. Ve výsledku jen prdí do vody a my se zde rozčilujeme nad bublinami na hladině.

:-)

A. Trick 4.11.2018 10:32

Přesně tak

S Čínou je nutno obchodovat pouze nepřímo. Kotlinka dodá do liberální části polotovary, liberální část to domontuje, nasadí mastnou přirážku a prodá Číně.

A v Kotlince se můžeme chválit jak jsme zásadoví.

J. Matuška 4.11.2018 9:31

Le Penová předběhla Macrona.

Před eurovolbami v průzkumu poprvé vede

Francouzské nacionalistické Národní sdružení (RN) Marine Le Penové vůbec poprvé v průzkumu před květnovými volbami do Evropského parlamentu předběhlo stranu prezidenta Emmanuela Macrona Republika v pohybu (LREM). Vyplývá to z posledního průzkumu veřejného mínění institutu Ifop, o kterém informovala agentura Reuters.

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2641892-le-penova-predbehla-macrona-pred-eurovolbami-v-pruzkumu-poprve-vede

Radost mi kazí jenom malý počet dotazovaných...

M. Zima 4.11.2018 9:35

malý počet dotazovaných. ?

ale ta kvalita, byl to representativní autobus českých turistů!

V. Kotas 4.11.2018 10:38

Re: Le Penová předběhla Macrona.

Mamánek nemá v tak vysoké politice co dělat. Voni si to už Francouzové začínají uvědomovat.