10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

Vzpomínka na 17.XI.1989

Šestnácté výročí historického listopadového dne proběhlo v mrazivém duchu. Václav Havel v předvečer výročí pohovořil na sympoziu o selhání čí neselhání politiků a nabádal obyvatelstvo k vyšší míře mravnosti. Václav Klaus při kladení věnců naopak upozornil, že lidé jsou pány svých osudů a za selhání nemůže systém, ale hlavně oni sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
aida 18.11.2005 20:04

Re: Jo a na odchodu. Dnes je na ČT 2 od devíti (?) Zdeněk Lukeš, který občas napíše i semka. Tak definíto Čauvez.

Klaune, je to ve 20,50. Jde o Krásné ztráty Michala Prokopa a s panem arch. Lukešem tam bude Radovan Lipus (mj. režisér cyklu Šumná města).
Klaun Parafin 18.11.2005 19:47

Tak jo. A jestli to taky podělají a nenajdou ten kámen mudrců ani oni (ten šutr je také zástupným symbolem

pro tu Čumilovu dodělávající energii), tak se zfenixuji a řeknu jim to tornádem... Jdu k Vodičkovi, načerpat trochu optimismu. Umírám, naštěstí zatím jen žízní. Mějte se tu, pavlačníci eNPoví.
ibn 18.11.2005 19:45

Aston dostal vynadano a musel dodatecne napsat clanek o plysaku

"Občanští demokraté se rozhodli přidat ke svému tradičnímu ptákovi a modré barvě ještě barvu oranžovou."
 
A dalsi mobilizace je tady! At zije Juscenko!
jura-p 18.11.2005 19:39

Grossovo prověřování bylo na žádost úřadu vlády zastaveno a zatím zjištěné poznatky

a zatím zjištěné poznatky k jeho osobě budou skartovány. Tak končí prověrka, která měla na Grossovu žádost dokázat jeho naprostou čistotu.
jura-p 18.11.2005 19:32

Pro čumila.

Parafine, já jsem dostal svět podělaný od svých rodičů, a předám ho podělaný svým dětem, aby ho podělali nebo nepodělali, abych za ně nemluvil, pro své děti, budou-li mít jaké. Prohlašuji, že nevím nic o tom, zda toto platí pro Čumilovu rodinu a ani o tom nic nenaznačuju.
Čumil 18.11.2005 19:40

Re: Pro čumila.

Hehe, co se toho podělání týče, ponechávám politikům jejich spravedlivý díl. Ale nehodlám se trápit starostmi, co si potomkové počnou se světem, až tu nebudu, při jasném vědomí, že i kdyby ten svět byl stříbrný a zlatý a pečení holubi by sami lítali do huby, bude to pro ně svět blbý, protože ne jejich. A ti mladí si zase ten svět přizpůsobí k obrazu svému dle svých sil a možností. Tomu se říká pokrok a je mi líto, že to musím vysvětlovat právě politikovi, který má potíže se sledováním vláken... :-))
Ifča 18.11.2005 19:28

příspěvky

Těžká věc ... když si psa otevřu večer a snažím se projít, o čem byla celý den řeč, jsou ta vlákna skvělá. Pokud už tu chvíli sedím a jen mě zajímají poslední reakce ... tak je to dohledávání, kde co přibylo naprosto šílené...
Ideální by bylo, kdyby vlákna + reagovat existovala, my je využívali ... a Pes uměl i možnost seřadit jen podle času... třeba se dočkáme....
ticha@dohoda 18.11.2005 19:25

prispevky

prispevky je potreba delat stejne jako na starem Psovi, tedy nereagovat na jednotlive komentare, tim se vytvari uzavrene diskusni bloky, coz je dobre na setreni casu a vynechate tim to co vas nezajima, jenze jsem zjistil, ze take casto vam uniknou zajimave komentare na jine tema, resp. stejne tema ale razene podle casu. Podle vlaken to funguje jen tehdy, kdyz se tim ridi vsichni, coz se nedeje a dochazi k tristeni diskuse, nekdy zareaguju na komentar nekoho jineho ale on se uz zpet nevrati. Ale myslim, ze casem se to vytribi, pomalu to dostava fazonu, takze zaplatbuh za Psa i v teto podobe
jura-p 18.11.2005 19:24

Klaune Parafíne, je to štafeta.

Tak jak my jsme dostali svět podělaný od našich rodičů, tak jak ho poděláme svým dětem, tak oni svým novým způsobem to podělají svým potomkům.
Klaun Parafin 18.11.2005 19:22

"...a bez by..." v nápisu. Šmarjáankasrputíamaydou dohromady, končím.

Klaun Parafin 18.11.2005 19:20

"...za chvíli..." Písmenkový nedoklep nebo-li nedosmyk.

Klaun Parafin 18.11.2005 19:19

A je to tady. Synek by mi přinesl článek z Hospodářských novin,

který koluje po brněnském JAMU. V dnešní rubrice Názory plus. Cituji konec: "Jednadvacáté století nebude příliš zvědavé na morální komplexy rodičů, kteří se nedokázali vypořádat se svou vlastní minulostí a sotva to za ně můžou vyřešit jejich děti. Snad nám vaše historie pomůže a my ve svých životech budeme aspoň o trochu moudřejší." Matěj Strnad - gymnasista Jak říká Ruda u Vodičky: "Posrali jsme mladejm svět a voni teď budou půl svýho života to dávat dohromady." Takže si zde na eNPu pofoukáme své komunistické, ekonomické, sociální puchýře, za cvíli už naše nádory a názory nebudou nikoho zajímat... Paroubingo! A je to tam!
Čumil 18.11.2005 19:28

Re: A je to tady. Synek by mi přinesl článek z Hospodářských novin,

Parafíne, problém je v tom, že objev onoho mladého muže platil ve všech stoletích. Nepamatuji se, že bych si kdy žádal narodit se do totalitního systému, nepamatuji se, že bych si kdy žádal narodit se do světa, v němž docházejí pozvolna dostupné zdroje energie a surovin - prostě jsem tady a nějak se s touto skutečností musím vyrovnávat. Stejně se budou muset další generace - počínaje našimi dětmi - vyrovnat s problémy, které jsme jim zavařili my. Od toho na tom světě jsou. :-))
jura-p 18.11.2005 19:14

Myschi,

vzpomenul jsem si na ty lázně. Jmenují se Küssing.
Mysch 18.11.2005 19:19

jo, ten treti

jsem nenapsal. je to bad füssing.
jura-p 18.11.2005 19:27

Re: jo, ten treti

Takže jsem si nevzpomněl. Nebo vzpomněl, ale špatně.
Oteplovač 18.11.2005 18:57

Tedy ty vlákna Čumile

Vyžadují každopádně víc času na získání přehledu. Je to tak velký problém, mít možnost číst příspěvky řazené dle času ? Nevím, poučte mě někdo. 
Čumil 18.11.2005 19:22

Re: Tedy ty vlákna Čumile

No, Oteplovači, například mně vlákna vyhovují - dovolují držet se tématu a sledovat, jak se rozvíjí. Naopak průběžné řazení příspěvků je pro mne daleko nepřehlednější - kříží se v něm různá témata a nejrůznější korespondence. Jedni polemizují např. o LTO, druzí se hádají třeba o Havla, do toho někdo vaří a další mají zase jiná sdělení. Problém je v tom, že každému vyhovuje něco jiného, ale rozhodně neplatí, že NIKDO nevyhledává příspěvky podle vláken. Kdyby jura-p. napsal JÁ NEMÁM SÍLU nebo co to napsal, hledat komentáře podle vláken,  bylo by to nejspíš konstatování stavu. Mnozí by se mu třeba rádi přizpůsobili, třebaže to znamená, že v tom případě přicházejí o možnost mít před očima text, na nějž reagují. Ale jsem poměrně alergický, pokud někdo vydává svůj osobní zájem (popřípadě nedostatek) za zájem (nedostatek) všech.
Nestálo by to za řeč, ale tohle já=všichni, to je typická choroba lidí, kteří se dlouhodobě pohybují v politice. :-))
Hezký večer, piště si, jak chcete, ale nechte ostatním tuhle svobodu také.
Mysch 18.11.2005 19:30

no, ve mne

slovicko my vzbuzuje dost neprijemne asociace.
my strana,
my ustredni vybor,
my odborari,
my socialisticky tabor.
to uz snad staci, ne?
Čumil 18.11.2005 20:25

Re: no, ve mne

JO, Myschi, přesně. Nechtěl jsem to napsat tak na plnou hubu. Ale svého času se tady mihnul u Tugendhatky lidovecký vídeňský starosta, jehož ciferník nezapomenu, ale jméno mi už totálně vypadlo - a ten člověk byl naprosto stejný! Úplně stejné uvažování a arogance já´my.
Hezký víkend a samé radostné zprávy o zdravotním stavu obou Myschových...
Mysch 18.11.2005 18:55

V kapitalismu to je nezdravy - i kdyz rozsireny - jev

no, petre, jestli se tu jeste objevite, tak si vas dovoluju upozornit, ze na burze je to trestny cin.
on uz to tu pf psal. nemusime to opakovat porad dokolecka.
Petr Kunetka 18.11.2005 20:06

Re: V kapitalismu to je nezdravy - i kdyz rozsireny - jev

Pozor, informacni nerovnovaha obecne trestna neni ani na burze, pouze jeji specialni pripad (insider). Informacni nerovnovaha je treba to, ze Vy vite co je P/E a nekdo ne, coz - jak sam uznate - trestne neni.
Kazdopadne obe formy te informacni nerovnovahy jsou pro trzni modely obecne spatne. Ale ted nevim, proc mi to pisete...?
HP 18.11.2005 18:44

Havlovo odstup

Že si Havel zachovává odstup je pravda, ale jak je u něj zvykem,  asi taky jak kdy, že ehm.....a tu Nobelovku pořád ne a ne dostat. Jakoby na něj někdo něco věděl......
Mysch 18.11.2005 18:41

30 kiláků jižně od Pasova

je uz rakousko, ale jihozapadne lezi t.zv. bäderdreieck se znamym bad birnbach, ci bad griesbach
jura-p 18.11.2005 18:37

Myschi,

dík za informaci. Fakt je lepší odpovídat normálním příspěvkem, nepřehlédnu to. Tady stačí napsat něco provokativnějšího, lidi na to reagují po vlákně a pak se diskuse zastaví, protože nikdo nemá sílu ty vlákna prohlížet, jestli nejsou nastavená nějakou reakcí.
Mysch 18.11.2005 18:43

no ja to beru

podle potreby. je blbost se veset na neco, co uz je dole.
ovsem neda se zabranit aby zbesili diskuteri nenatahli odpoved na prvni prispevek pres celou stranku.
Čumil 18.11.2005 18:44

Re: Myschi,

"nikdo nemá sílu ty vlákna prohlížet, jestli nejsou nastavená nějakou reakcí"
Aha, další, který zaměňuje já a všechny. :-))
Nejste vy, juro-p., náhodou politik?
jura-p 18.11.2005 19:04

Re: Re: Myschi,

Dobře čumile, zaměňuju. Ať je po vašem.
Mysch 18.11.2005 18:31

je běžně k dostání?

v bavorsku asi jo, thurn und taxis je bezne ve vsech supermarktech. ja ho koupil v realu za rohem.
jura-p 18.11.2005 18:30

Tichá@dohodo,

Lze doložit, že Klaus osobně požadoval u LTO jedninou daň, shodnou s naftou. Tehdy mu ovšem nadávali socani, že chce způsobit utrpení lidem topícím naftou a byl napaden za svůj antisociální prístup. Je pravda, že celá nafta mohla mít nizkou daň, ale to by asi Klaus jako ministr financí nepřežil. Tehdy se proti sjednocení daně stavěl i Lux, který dobře věděl, co lijí zemědělci do traktorů. Pak přišla tzv zelená nafta a tlak na dvě sazby daně pominul. Stačí si pamatovat, a ne že by se o tom nejednalo. Akorát to všechno bylo trochu jinak. Spotřební daň s dýmkového tabáku a z doutníků naopak zavedl až Kočárník. Spotřební daň z tabáku od té doby roste celkem pravidelně. Nevím o jakém zanedbání zde mluvíte. Co se alkoholu týče, také nevím, co máte na mysli tím nechal plavat. Ani já si nemyslím, že akce organizovaného zločinu s propojením do ministerských struktur by byla náhoda. To by pak nebyl organizovaný zločin. Můžete mi napsat, o jakých úspěších socanské vlády v dostávání za mříže to píšete? Máte na mysli odsouzené z IPB, z Berdychova gangu, z Unipetrolu, z pozemkových podvodů, nebo z čeho. Železný, pokud si vzpomínám, byl už vydán dvěma parlamenty. V prvním případě pro sedm trestných činů, podruhé ze tří trestných činů. Jestli považujete za úspěch to, že se čtyři mezitím ztratily, já tedy ne.