8.7.2024 | Svátek má Nora


Diskuse k článku

Vyrovnání s minulostí II.

Ústav pro zkoumání totalitních režimů zřejmě vznikne, rozhodla o tom poslanecká sněmovna. Senát zákon asi schválí, jak by ne, když ho sám navrhl. Bude zajímavé pozorovat, jak budou sociální demokraté vysvětlovat fakt, že byli proti zřízení tohoto ústavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jarda 4.5.2007 8:52

Re: a hleďme Tlustý

pokud si nesedne spolu Tlustý, Jáhn, Rusnok a možná ještě Švejnar, tak se může snažit sebevíc ... a nic :-((     ... nápad a myšlenka v této kotlině nic neznamenají, pokud to není politicky vyfutrované ... navíc se mi zdá, že se Tlustý blíží k 15-ti procentní dani - což by mohlo být v konečném řešení sice dobře, ale jednak by musel opustit ty nerovnosti (minusové daně a podobné populistické hovadiny) a dále jak jsem již napsal o politické průchodnosti ... :-((

vendelín 4.5.2007 8:18

K tomuto (pravdivě popsanému) tématu jen tři postřehy.

1) Komunista (nacista) zůstane komunistou (nacistou) i kdyby trakaře padaly. Bolševismus (nacismus) je moc, který se nedá vyléčit. Pouze jen někteří "nemocní" se s ním dokáží smířit......

2) Kdo s vlky žije, ten s nimi vije..... proto Jičínský plká bobky tam, kde by měl spíše mladé generaci vysvětlovat v čem je komunismus nebezpečný, jak to sám poznal a jak se v mládí mýlil..

3) Reakce Ratha a dalších socanů je stejná, jako reakce komunistů. Chrání většinou zločiny svých rodičů a prarodičů

Malý Aston 4.5.2007 8:27

Re: K tomuto (pravdivě popsanému) tématu jen tři postřehy.

Souhlasím s Vámi. Komunistická ideologie pokud není realizována je jako pohádka.Jakmile ji někdo začne uskutečňovat,zůstávají jen popravení a chudoba.Pokud by to fungovalo,rusové by to nezrušili.Stará sekta důchodců není nebezpečná,nemají co dělat tak chodí na potlachy a zpívají písně svého mládí.Nebezpečí číhá od těch,kteří převlékli kabáty a řádí u socanů jako soudruh Jičínský.:-D

Bože 4.5.2007 8:39

Re: Re: K tomuto (pravdivě popsanému) tématu jen tři postřehy.

A vy pánové nejste už také v duchodu:-D

vendelín 4.5.2007 8:46

Re: Re: Re: K tomuto (pravdivě popsanému) tématu jen tři postřehy.

V důchodu? Já ano a o co běží?

PS: jsem v osobní penzi a do té státní mám ještě daleko;-)

franta 4.5.2007 8:17

Kdysi

tady proběhla zpráva, že Francie a Německo vytvoří společný orgán, jehož úkolem bude sepsat "objektivní" francouzko-německé dějiny v posledních asi dvou staletích. Tento materiál pak bude vyučován na školách v obou státech. Vzpomínám si, jak se naši pravičáci ušklíbali, že němečtí a francouzští  socani budou odteďka z moci úřední stanovovat co se vlastně v minulosti událo, co ne,  co bylo dobré a co ne.  

Něco jako Ústav paměti národa, že ?       

Šnek 4.5.2007 8:12

Člověka jako je profesor Jičínský bychom si měli vážit.

Proč bych si měl vážit bývalého komunisty a dnes spolupracovníka Paroubka?

Dušan 4.5.2007 8:17

Re: Člověka jako je profesor Jičínský bychom si měli vážit.

Dlouho jsem se snažil pana Jičínského si vážit, ale nejde to. Jeho poslední postoj je toho dalším dokladem.

rezy 4.5.2007 8:10

aby ústav skutečně plnil svou funkci

měl by zaměstávat "Vízky a Paroubky" a o sobotách Jaroušky coby exponáty. Jinak  nelze  autentičnosti dosíci.

Netřeba 4.5.2007 8:09

Jako ředitele ústavu navrhuji Kubiceho.

Jistě opět najde vhodný čas ke zveřejnění ničím nepodložených fabulací na objednávku. Nebo jste  někteří opravdu takoví pitomci, že věříte v objektivnost tohoto zařízení? ;-D

clay 4.5.2007 8:40

Re: Jako ředitele ústavu navrhuji Kubiceho.

klidně si dál fabulujte, je t neškodné;-D

Olinka 4.5.2007 8:02

No tak..

..teda jo, je jasne, proc levice zbroji proti zrizeni takoveto instituce, atd. atd.... ale proc bychom si meli vazit Zdenka Jicinskeho, smankote? Vzdyt je to rigidni komunisticky demagog!!! I kdyz ja to celkem chapu, nejaky uvodnik Aston napsat musi, chudinka, kazdy den...no a tak mu obcas ujede bla, bla, bla! :-DRv

Šnek 4.5.2007 8:16

Re: No tak..

Než jsem si tohle přečetl, napsal jsem to samé. Tak že abych něco přidal, navrhuji jako pobočku ústavu zřídit muzeum s Rathem, Paroubkem, Jičínským a dalšími, coby exponáty.

Olinka 4.5.2007 8:25

Re: Re: No tak..

...to myslite vycpat je?? A pridat popisky??;-D

clay 4.5.2007 8:49

Re: Re: Re: No tak..

zalít je do pryskyřice, na věčné časy

Olga 4.5.2007 10:39

Re: Re: No tak..

A prosím, aby v přízemí tohoto muzea s  výše uvedenými pány byla typická sámoška z tohoto období a jedno Ovoce zelenina se špinavou mrkví a nahnilou cibulí!

Jarka 4.5.2007 8:01

A nebude to zase schovávaná pro vysloužilé senátory,nebo poslance?

Co už nám  pamětníkům mohou říci nového? Nenapsalo a neřeklo se toho už dost o bolševismu? Mám pocit, že to bude velmi lukrativní a dobře placená služba a hlavně pěkně drahá....

AndyO 4.5.2007 8:05

Re: A nebude to zase schovávaná pro vysloužilé senátory,nebo poslance?

a víte, Jarko, že až umřete, zmizí pamětníci a jediné, co tu bude, pokud se budou nacisté a bolševici tak urputně bránit dokumentaci, budou Kateřiny Konečné se svými názory získanými od svých maminek, že to bylo za bolševiků skvělé, všichni měli práci, byty, zábavu, spravedlnost vládla a nikdo nestrádal ? Že několik málo excesů za komunistů byly v podstatě jen diverzními centrálami z USA řízené provokace, kterým naivní, přívětiví estébáci a politici naletěli ?

Eva D. 4.5.2007 10:34

Re: Re: A nebude to zase schovávaná pro vysloužilé senátory,nebo poslance?

R^R^R^R^

Kylchap 4.5.2007 7:56

Ústav potřebujeme jako sůl

Bude to pěkné modré kladivo na levičáky. Zvláště když mu bude šéfovat bývalý funkcionář SSM Pavel Záček, který se vydává za historika i když jím není.  To nemá chybu!!!

Helax 4.5.2007 9:04

Re: Ústav potřebujeme jako sůl

Předlož ihned důkazy.

Jack Tabarnak 4.5.2007 7:51

Koukam ze Neff se s tou svou minulosti nejak nemuze vyporadat

Je mi naprosto sumafuk jestli bude existovat jakysi Ustav pro studium totalitnich rezimu, specificky ceskeho totalitniho komunismu. Dost dobre si nedovedu predstavit co ma byt vysledkem jeho prace, jestli konstatovani ze totalitni komunismus stal za h0vn0 nebo analyza chyb kterych se komoushi dopustili s cilem vymyslet jak priste udelat totalitu aby to vydrzelo dyl.

honzak 4.5.2007 8:01

Re: Koukam ze Neff se s tou svou minulosti nejak nemuze vyporadat

blahopřeji k chytré substituci ve slově h0vn0. Budu to s radostí používat. Na ten ústav mám shodný názor. Kolik asi managerů ústavu bude mít problém s vlastním lustračním osvědčení?

Jack Tabarnak 4.5.2007 8:08

Re: Re: Koukam ze Neff se s tou svou minulosti nejak nemuze vyporadat

Ve vsi skromnosti musim podotknout ze to vymyslel nekdo jiny; ja jsem jen sprosty plagiator...

salant 4.5.2007 8:10

Re: Re: Koukam ze Neff se s tou svou minulosti nejak nemuze vyporadat

Ústav na to pěkné slovo až tak nebude, neboť ti kteří v něm budou pracovat budou dobře zaopatřeni u vždy plných korýtek. No a že výsledek jejich bádání bude na to krásné slovo už nikoho nebude zajímat.

Olinka 4.5.2007 8:07

Re: Koukam ze Neff se s tou svou minulosti nejak nemuze vyporadat

Sdilim vase pochybnosti.... myslim, ze je to takova ulitba lidu, aby se ukazalo, ze nase slavna pravice se cini ve vsech smerech..mohla by to byt uzitecna instituce a hodne prace pro historiky, ale bude to jinak...a jako vetsina podobnych pokusu, i tento vyplyne tak nejak do neurcitaRv

www racek 4.5.2007 7:44

je to nějaké hluboké nedorozumění

vždyť minulost zkoumají stáda kvalifikovaných i nekvalifikovaných výzkumníku, vydali desetitisíce publikací ... ještě něco nevíte?

konec konců, když s něčím přijde žáček, jsou to věci dlouho známé. třeba tošovský.

tenhle ústav je jen účelové zařízení, které bude tahat těsně před volbymi různé objevy na světlo světa ... jistě, věci dávno známě. ale když to bude říkat ústav ... ovšem, jistě, záleží kdo ho bude mít v ruce.

ale ať existuje. máme institualizovaných pár větších blbostí, není jich mnoho, ale jsou. rozpočet a naše daně to unesou. ta existence je mě osobně zcela lhostejná. a asi 95 % lidí zejména mladých, taky.

stejně nechápu, proč výzkum nemůže provádět i bez tohodle ústavu. a hezky si popovídejte, soudruzi. jak jste bojobvali proti totalitě rozkládajíce jí zevnitř. většina z diskutujících notně kecá. ti kteří ne, těm se hluboce omlouvám

jarda 4.5.2007 7:53

Re: je to nějaké hluboké nedorozumění

kolik jen vydali publikací na téma "jak zkoumat minulost" :-))   ...

Beetle 4.5.2007 8:43

Re: Re: je to nějaké hluboké nedorozumění

S uzákoněním tohoto ústavu nesouhlasím, ale co Vám vadí na metodologii historiografie? Máte pocit, že by se třeba metody mikrohistorie nebo oral history měly předávat výhradně ústně? ;-D

jarda 4.5.2007 8:47

Re: Re: Re: je to nějaké hluboké nedorozumění

... jen jsem si vybavil Wericha ... to nic :-))