30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Vydírání s odkladem

Fischer se zlomil v pase a odboráři jen přesunuli míření, už ne v pondělí, ale ve čtvrtek ochromí stát, pokud se nezlomí i parlament a nekývne na jejich požadavky stran benefitů, tedy zaměstnaneckých výhod. V dějinách nestoudnosti se píše jedna velkolepá kapitola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kodet 28.2.2010 13:10

Re: Pravidla diskuzí na serveru LN:

Na jakém počítači píšete své nesmysly? Na soukromém nebo firemním? Já chci zdanit živnostníky tak, až budou supermodrý.

D. Švik 27.2.2010 12:27

Hurá za Řeckem

Správně, víc a houšť.Co takhle si přímo stříhnout generální stávku? Mohli by se přidat ještě policajti,sestry a ouřadové.Řecko už na nás máva.Vítejte v klubu.Mimochodem, všimli jste si někdo, že odboráře nikdo nevolil /myslím v řádných politických volbách/ přesto rozhodují o miliardách ze státního a přitom nemají vůbec za nic zodpovědnost?! Tak tomu říkám šolich  

J. Effenberk 27.2.2010 12:00

Tak se ukazuje,

že oblíbená, nic neřešící "úřednická" vláda umí být také pěkně zbabělá. Po prvním zařvání odborářských výžirků si Fišer sedne na zadek a vyhlásí stav legislativní nouze.  Při tom je zcela zjevné, že stávka vyhlášená proti daňovému zákonu je bez vší pochybnosti nezákonná. V žádném případě se netýká zákonného důvodu stávky-kolektivního vyjednávání.

Nedokážu si představit, co by Fišer dělal v opravdu vážné sitaci. Škoda, že na jeho místě nemáme takového Reagana, který kdysi dokázal v USA zcela vymazat odborový svaz leteckých dispečerů jen tím, že jejich práci nahradil vojenskými dispečery a soud jejich svaz následně odsoudil k úhradě všech vzniklých škod.

M. Stuchlik 27.2.2010 12:12

Re: Tak se ukazuje,

Dokážete si představit, že by se některý z našich politiků zachoval jak Reagan? Já ne. Naši politici o gulích jen žvaní.

K. Kužel 27.2.2010 12:52

Re: Tak se ukazuje,

Tak se mi zdá, že mezi politiky byla jedním z mála mužů na svém místě Margarete Thatcherová.

M. Kodet 27.2.2010 11:06

České odbory

jsou roztříštěné, bojácné, oslabené kriminálním pronásledováním svých členů a funkcionářů ze strany taměstnavatelů a nechutnými antikampaněmi ze strany modráckého tisku. Naše podnikatelská vedoucí třída by potřebovala, aby jí dva, tři roky holila břiva, zvaná DGB, německý odborový svaz. Pak by se jí možná rozsvítilo.

Na expozé pana Chaloupky je jediná odpověď: ze zákona povinné členství v odborech. Když mohou mít lékaři a další profese povinné členství v komoře, tím spíš je nutná tahle zákonná úprava.

P. Schon 27.2.2010 11:24

Re: České odbory

Soudruhu Kodete, představte si, že já jsem v mé živnosti odbory zakázal. Jak prosté. A snahy byly. Tak šli. Zaměstnanci jsou spokojení, já jsem spokojen.

J. Kulheim 27.2.2010 12:01

Re: České odbory

Odbory by mohli žádat zýšení platů od zaměstnavatele, pokud by podnik ve kterém pracují, měl jejich zásluhou vysoké zisky. Žádat o zvýšení platu v podniku, který je trvale ve ztrátě a který musí lidé dotovat ze svých daní,  je nehoráznost.

Vyplácení benefitů v kterékoliv podniku je špatné. Jsou zvýhodněni pouze někteří z našich spoluobčanů. Zbytek jim musí přispívat.

Nebylo by špatné, aby lidé, kteří  chtějí se cítí nedohodnoceni ve svém zaměstnání, šly podnikat a dali lidem, kteří chtějí pracovat příležitost si vydělat.

J. Kulheim 27.2.2010 16:07

Re: České odbory

Odbory by mohli- mohly žádat ....

 

... zaměstnání, šly- šli podnikat

J. Effenberk 27.2.2010 12:04

Re: České odbory

a v KSČM ještě ne soudruhu tarasi?

M. Vondráček 27.2.2010 12:11

milý soudruhu

asi bude třeba udělat povinné všechno. Odbory, odběr tisku, účast ve volbách .... Ale to si vzpomínám , že tu už bylo a moc to nefungovalo. Nebo se pletu ??

D. Švik 27.2.2010 12:15

Re: České odbory

Miroslave,

nehul to.Nedělá ti to dobře na neurony

M. Stuchlik 27.2.2010 12:15

Re: České odbory

Opravdové odbory jsou opravdu roztříštěné, bojácné. To co se za odbory u nás vydává, co pravidelně dělá bordel v Praze jen banda stranických poskoků, která hájí jen koryta různých Paroubků, ne zájmy pracujících.

J. Chaloupka 27.2.2010 10:17

Odbory

Já bych to viděl na soudní zablokování majetku odborů a jejich kmotrů, tak aby bylo z čeho hradit ztráty, které způsobí.

Mimochodem, nejsem právník, ale tuším, že dle zákona

a) stávka je legální až v případě, že dále nejde vyjednávat, což není tento případ. Troufám si tvrdit, že kdyby nebylo před volbami, legálnost stávky by už posuzoval soud a dost možná ji zakázal

b) odbory slouží k prosazování zájmů zaměstnanců při jednání se zaměstnavatelem. Nechám stranou morálnost, ale zde evidentně slouží k prosazování politických postojů - to už jsme tu jednou měli, někdy v roce 1948.

Nakonec - kamarád do firmy přijal nového pracovníka a počet zaměstnanců se tím dostal na 25. Hned druhý den ho navštívil jeden ze zaměstnanců se sdělením, že zakládají odbory, a že po něm chtějí, aby jim umožnil, aby se ve firmě scházeli a radili se, a že pro začátek bude stačit nějaká místnost. Samozřejmě to dopadlo tak, že velmi rychle snížil počet zaměstnanců pod 25 ....

M. Kodet 27.2.2010 10:14

Jaký úvodník, takové komentáře.

Opravdu bída, obojí.

Administrativním daňovým opatřením ministerstva financí byly velké skupině lidí zdraženy pracovní požitky, které jim poskytuje zaměstnavatel, především starvenky a hlavně režijní jízdenky, svatý grál ajznboňáků už od časů Franze Josefa. A v podstatě i nepřímo snížena odměna za práci.

Soudci a státní zástupci si svou mzdu za svůj mnohdy katastrofální profesní výkon hlídají jak oko v hlavě, tihle snížení své v podstatě nehorázné odměny nepřipustí. A jestlipak Aston a vrtichvostové pod ním štěkají o VYDÍRÁNÍ ze strany soudců a státních zástupců? Poskytování služebního automobilu k osobnímu použití je také zaměstnanecká výhoda. Zdražil Janota i tento benefit?

Zopakuji názor z minulých diskuzí: teprve tehdy, až generální stávka rozzuřených a na kraj propasti dotlačených zaměstnanců ochromí národní hospodářství, způsobí velké škody všem zúčastněným i nezúčastněným a tvrdě zasáhne i podnikatele, pak teprve si pravicoví fanatici v čele politiky i nerozumní mezi zaměstnavateli uvědomí, že takhle se chovat k zaměstnacům v tomto století a v této Evropské unii nemohou.

J. Kulheim 27.2.2010 12:18

Re: Jaký úvodník, takové komentáře.

Za Francze Josefa byl jeden státní zaměstnanec,  možná na 300 lidí. Dnes je to podstatně méně. Nevím kolik dnes berou pracující na železnici a jestli je jim snížena odměna za práci a započítány benefity do příjmů. Pokud tomu tak je, tak by těchto mimořádných příjmů měli odvádět daně, tak jako všichni lidé v tomto státě. Bylo by lepší pokud by místo benefitů dostali jenom  mzdu. Je špatné jestli tady existují lidé několika kategorií. Jedni, kteří platí a jiní, kteří si vynucují výhody. Je jedno jestli jsou to železničáři nebo lidé z jiných profesí.

Docela by mne zajímalo kolik činí mzda u lidí, kteří požadují něco na víc.

M. Vondráček 27.2.2010 12:55

na kraj propasti dotlačených ??

doporučuji jim několik energických krohů vpřed  :-)

J. Heincl 27.2.2010 10:07

Popularita premiéra Fischera

Nedávno jsem tu psal, že nejpopulárnější jsou obvykle politici, kteří za nic nezodpovídají a nezveřejňují své názory. Teď se to v plné nahotě potvrdilo, co je opravdu v premiéru Fischerovi a stačilo na to jenom odborářské bububu. Ani si nechci představit, co by dělali premiér s vládou v případě opravdu vážných problémů.

R. Sedláček 27.2.2010 8:59

Ochota vyjednávat

Není to samé, jako ochota něco vyjednat. Podle rozhovorů s odborářskými bossy na ČT jsem usoudil, že vyjednávání ano, ale pouze s výsledkem předem danným a to se splněním požadavků stávkujících.

J. Kulheim 27.2.2010 8:53

Fischer- nejpopulárnější politik politik

Na hrubý pytel hrubá záplata. Vyděračům, lidem, kteří zneužívají demokracii prosazení neoprávněných výhod není možné do nekonečna ustupovat. Bohužel najdou se „politici“, kteří vzniklou situaci rádi využijí ve svůj prospěch. V období vlády V.K. to byl J. Lux a teď jsou to politici z ČSSD, KSČM, KDU ČSL. Železnice byly vybudovány za peníze daňových poplatníků, aby sloužily veřejnosti. Pracovníci na železnici lépe řečeno jejich odborářští bosové si ze zaměstnání udělali dobré bydlo.

 

Pan Fischer se bojí udělat nepopulární kroky. Jako premiér, který není svázaný s žádnou stranou k tomu má mimořádnou příležitost. Politickým stranám se takové kroky dělají těžko. Jsou tady populisté, kteří usilují o politickou nadvládu a žádná „levárna“ jim není cizí.. Jak je vidět, panu Fischerovi zachutnalo být na politickém výsluní. Zařadil se mezi nejpopulárnější v tomto státě. Mezi Buzkovou, B.Sobotku, Grosse a další „osobnosti“, kteří byli nejužitečnější  tím, že nic nedělali.

J. Chaloupka 27.2.2010 10:07

Re: Fischer- nejpopulárnější politik politik

U Petrušky Buzkové ano, ta skutečně nic nedělala. Ale co já bych za to dal, kdyby Standa Gross a Bohoušek Sobotků nic nedělali. Já bych je snad radši i platil za to, aby ve svých funkcích radši nic nedělali :-(

J. Jupa 27.2.2010 8:38

Poslušné odbory

To co nám předvádějí odboráři je hnus. Ale co jim zbývá, musí poslouchat svýho kmotra Jyrku. Tomu se nedaří ve sněmovně tak nasadil poslušné zálohy. My se těch rudých mafiánů snad nikdy nezbavíme. Snad až se naučíme přemýšlet. Ale to bude až za moc dlouho. Jestli vůbec.

O. Malstoka 27.2.2010 8:35

malstoka

Jako majitel firmy jsem vždy odmítl rozdávání stravenek. Zjednoho prostého důvodu, každý zaměstnanec dostává svůj plat. Pokud pracuje dobře dostane něco navíc. Stravenky jsou jen nesmyslné nepřímé zvyšování příjmu zaměstnanců, kteří tyto poukázky nepoužijí na koupi oběda, ale v převážné většině k nákupu potravin v supermarketu. Původní účel stravenek se ztrácí.

Přidal bych k tomu i Stavební spoření, které mělo řešit situaci v bydlení, ale stalo se výhodnějším obyčejným spořením, kdy peníze mohu použít na cokoliv, aniž bych řešil původní záměr.

Takových "úplatků" by se našlo daleko více.

V. Batala 27.2.2010 7:38

JO!

Je to tak! Stoprocentní souhlas, je to nestoudnost, ostuda a hnus!

M. Bílý 27.2.2010 7:50

Re: JO!

Také říkám:JO!!! Ale nic s tím nenaděláte. I soudruh premier Fišer si chce zachovat svůj deputát a tak rektoskopuje.