26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Vláda v balíčku s mašlí

Od Bohuslava Sobotky se čekalo leccos, ale rozhodně ne něco neočekávaného. Tipoval jsem, že Babiše přece jen vyhodí. Že nepřistoupí na Zemanův bonmot o mučedníkovi. Vždyť, jakýpak mučedník?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 3.5.2017 18:19

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

Včera mluvil na ČT24 nějaký ústavní právník a v podstatě se "ústavním zvyklostem" vysmál. Že k tomu, aby vznikla nějaká zvyklost, musela by být nějaká situace opakovaně řešena stejně - nejmíň tak pětkrát. Takže ČR netrvá dost dlouho na to, aby měla nějaké ústavní zvyklosti.

I když v tomto případě je takový postup logický a škoda, že ho Rychetský do Ústavy nevtělil. Je vhodné, aby nový předseda vlády měl volné ruce při jejím sestavování, akže vláda by neměla přetrvat jeho setrvání v úřadě.

K. Berka 3.5.2017 18:18

Re: Vyjádření Vyvadila

Vy jste jistě fanynka Bohuša a Porošenka, včetně McCaina.

M. Prokop 3.5.2017 18:18

Re: Zdá se mi, že Sobotka netuší vůbec, co říká Ústava.

Dobře skrytý, to jádro. :-P

M. Prokop 3.5.2017 18:16

Re: Vyjádření Vyvadila

Jo, to je dobrej magor. Už o něm nebylo dlouho slyšet (zaplaťpánbůh).

J. Kombercová 3.5.2017 18:16

Re: Vyjádření Vyvadila

Mně zas vadí Vyvadil, ten ruskej šváb. :))

P. Vandas 3.5.2017 18:16

Re: Zdá se mi, že Sobotka netuší vůbec, co říká Ústava.

Nestraním, ani jednomu v onom sporu, ale co mne opravdu pobuřuje, že Sobotka měl spoustu keců k prezidentovi a jeho ústavním povinnostem a nyní on sám na Ústavu kálí svým chováním. Předesílám, že jsem nevolil a ani volit nebudu, Babiše, Sobotku, ani Zemana. Ale Česká Republika je i můj stát a nenechám bez protestu, aby tento nýmandt stahoval vládu do žumpy a s Ústavy si dělal prdel.

J. Vobr 3.5.2017 18:13

Re: Zdá se mi, že Sobotka netuší vůbec, co říká Ústava.

Posrané kšandy jsou sfiňa !!!

________________________________________

:-)))

K. Berka 3.5.2017 18:12

Vyjádření Vyvadila

Kvůli Bohuslavu Sobotkovi jsem po 25 letech před dvěma roky odešel z ČSSD. Vadila mě jeho podpora banderovské Ukrajině, podpora násilnému převratu v Kyjevě, nekritický probruselský postoj, nekritické vzývání agresivní politiky NATO, nekritický přístup k multikulturalismu. Stejnou měrou mi vadilo, jak žalostně selhal v předvolebních slibech a bez výčitky svědomí pustil k vodě vlajkovou loď sociální demokracie před minulými volbami, tj. zrušení církevních restitucí.

P. Vandas 3.5.2017 18:10

Re: Zdá se mi, že Sobotka netuší vůbec, co říká Ústava.

Ten debil nejedná s prezidentem ani jinými ústavními činiteli, což je jeho ústavní povinnost a ze záchodu zpoza zavřených dveří hlásí nesmysly a kecá do věcí, které svou demisí podělal. Na kšandy by si měl dát pozor. :-):-):-)

V. Čermák 3.5.2017 18:09

Re: Zdá se mi, že Sobotka netuší vůbec, co říká Ústava.

Mně připadá, že se, v jádru slušný Sobotka ˇ"konečně" vzepřel svým loutkovodičům. Oni jsou chytří a mají chytré plány, které ovšem ještě chytřejší Babiš může ohrozit a chystá se k tomu.

P. Vandas 3.5.2017 18:06

Zdá se mi, že Sobotka netuší vůbec, co říká Ústava.

Je pro mne naprosto nepochopitelné, že včera ohlásil demisi, bez konzultace s vládou, bez konzultace s prezidentem a ani ostatními činiteli, jako třeba předsedy Sněmovny a Senátu. To vše bych pochopil, neb každému může někdy hrknout, ale co už nepochopím je jeho dnešní vyjádření , že údajně na funkci nelpí, ale že ve vládě nesmí být Babiš. Tyto kecy, včetně údajného podání demise k.... půlce května, jsou pohrdáním všemi institucemi státu, které jsem jmenoval. :-):-):-)

P. Vandas 3.5.2017 18:00

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

No jo. Koudelka je sice dobrý oddíl, ale je to jen jeden z možných výkladů. V posledním obdobném (Gross) případě jeho názor vyslyšen nebyl. :-):-):-)

P. Vandas 3.5.2017 17:56

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

To je naprosto správně, co vecete, ale jen u těch případů které jsou v Ústavě popsány. Ústava neřeší exaktně všechny možné varianty a u těch variant, které nejsou popsány nastupuje " ústavní zvyklost" případně výklad Ústavního soudu, který jediný může sporné otázky upřesnit. :-):-):-)

P. Vandas 3.5.2017 17:52

Vidím to v barvách.

Sobotka je skvělý parťák do nepohody. Sociální demokraté přestali chvilku hlídat kotel a Sobotka jim flusnul do polívky. Chovanec se teď z toho snaží sice vykecat, ale ta polívka už je nejedlá. :-):-):-)

P. Spáčil 3.5.2017 17:50

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

Zdeněk Koudelka: "demise premiéra nikdy nebyla ústavou kvalifikována jako demise vlády"

P. Vandas 3.5.2017 17:47

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

Vobr, nedělaj z toho zase bramboračku! Kdo to má pořád uklízet. :-):-):-)

P. Spáčil 3.5.2017 17:47

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

na "ústavní zvyklosti" se Vám prezident když bude chtít víte co. Prvotní je znění ústavy.

P. Spáčil 3.5.2017 17:43

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

tokolektivní demisi nezíská, musel by ještě večer sepsat odvolání všech ministrů. (:-))

J. Vobr 3.5.2017 17:38

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

Přijme demisi Sobotky jako demisi celé vlády, ale pověří ji výkonem funkce do jmenování vlády nové. Toto provizorium může trvat do voleb.

Přijme demisi Sobotky jako demisi celé vlády a pověří sestavením vlády předsedu druhé nejsilnější strany v Poslanecké sněmovně Andreje Babiše nebo jmenuje svou prezidentskou vládu. Tedy vládu Jiřího Rusnoka II bez Rusnoka. Nově jmenovaná vláda musí požádat o důvěru Poslaneckou sněmovnu, ale i bez důvěry může vládnout až do poslaneckých voleb, stejně jako bez důvěry vládla vláda Jiřího Rusnoka.

Přijme demisi Sobotky pouze jako individuální demisi předsedy vlády. Funkcí předsedy vlády pověří jinou osobu a vláda bude pokračovat bez Sobotky. Že je demise premiéra demisí vlády, je jen zvyklost. Tomu se může Sobotka bránit tím, že by svou individuální demisi doplnil kolektivní demisí vlády přijatou formou usnesení vlády jako celku.

F. Šimek 3.5.2017 17:38

Re: Lidi nesportujte, jako já! Je to nebezpečná úchylka!

souhlasím. Dneska dělat sport, je děs. Peltové a spol, co to vedou, se domluví, jak to má dopadnout. Fanoušci se poperou, přitom výsledek je domluvenej. Navíc za tu domluvenou šaškárnu sakra zaplatí ! Já mám ze sportu 2x operovaný koleno-2x zlomenou ruku. Táta mi to nerozmlouval, ale máma, ta věděla, že špatně dopadnu. My sport dělali pro radost. Když nám zaplatili večeři, tak sme dělali ramena. Co s tím ???

J. Vobr 3.5.2017 17:32

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

Mýlíte se !!! Demise přijme, ale jmenuje nového premiéra !!!

NEHRAJTE SI NA TOHO GERLOCHA !!!

:-)))

K. Němec 3.5.2017 17:28

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

A co myslíš Čuldo, bude Bělobrádek dobrým premiérem? :-)

K. Němec 3.5.2017 17:25

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

http://www.ceska-justice.cz/blog/prezident-demise-sobotky/

Tady je to dopodrobna.

J. Vobr 3.5.2017 17:25

Re: Lidi nesportujte, jako já! Je to nebezpečná úchylka!

To je asi vzkaz pro Emánka ... na staré krabici dobře se cvičí, ale čur* ák se ničí !!!

_______________________________________________

:-)))

:-)))

J. Laták 3.5.2017 17:25

...)))

https://www.youtube.com/watch?v=IV4IjHz2yIo

P. Vandas 3.5.2017 17:23

Re: VEDEME BOJ PROTI APARÁTČÍKŮM,

No, vždyť to píši! :-):-):-)

P. Vandas 3.5.2017 17:20

Re: PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

Tyhle diskuse se už v minulosti vedly kolem demise Grosse. Zda když podá demisi předseda, zda to znamená, že i vláda. No a Ústava také počítá, se "zvyklostmi", takže už tehdy dospěl prezident k názoru, že podá-li demisi Předseda vlády, znamená to v důsledku i demisi vlády, jako celku. Pokud bude jmenován nový principál, tak bude jmenována i nová vláda a to i v případě některých stejných členů. Tož tak praví "ústavní zvyklosti."

Vojtu Cepla na Vás nedouci! :-):-):-)

P. Vandas 3.5.2017 17:16

Lidi nesportujte, jako já! Je to nebezpečná úchylka!

Dneska se dát na sport je nejen o zdraví, nejen o penězích a čase, ale je to i o kriminál. Vzpomeňte, co říkal starý Lotrando : Hlavně synu nesportuj! :-):-):-)

V. Novák 3.5.2017 17:15

Re: Zeman není Hus

Necitujete. Vytrháváte z kontextu části vět - to není citace.

Nekomentujete. Vkládání do textu tvrzení, která v něm nemají nejmenší oporu, není komentář.

J. Vobr 3.5.2017 17:11

PRESIDENT PŘIJME DEMISI SOBOTKY NE VLÁDY

Výklad :

Tzn. že Vožungr to Bohušovi již vosolil ante portas ergo Bohuš dohrál !!!

__________________________________________________

Můj tip :

Vláda to dohraje pod jiným principálem ráda,páč prachy nesmrdí!