19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Veřejný taxík

Má město právo regulovat cenu jízdného, nebo nemá? Městský správní soud v Praze se rozhodl, že na to město právo nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
taky Honza 9.9.2007 19:34

Re: obecnimu blbovi Ladislavovi N.

Zajímavé. ODS je PRAVICOVÁ ? To Vám nakukal kdo?8-o

Ladislav N. 9.9.2007 20:46

Re: pf IP: 129.11.76.xxx

Pravicová? To se zdá jemu. Od komunistů jsou všichni napravo... ;-P

Honza ™ 9.9.2007 19:36

ha ha ha dobrá hláška jsi z daleka soudruhu? :-)

Pražský magistrá má ODS už od revoluce,jenže si tam do dnes jdou kluci tak nějak soudružsky na ruku,dodnes kradou tak nějak družstevně ,dříve pravicový Jandák kradl se socanem Paroubkem a dnes jsou oba kámoši a oba levý ;-D

taky Honza 9.9.2007 19:41

Re: ha ha ha dobrá hláška jsi z daleka soudruhu? :-)

Nejsem žádný Váš soudruh, vydlabaná hlavo.;-P

Honza ™ 9.9.2007 19:28

Sháním docela nutně Kajana

Byl tady poslední dobou s Hayekem nebo nedej bože bez ? ;-D

taky Honza 9.9.2007 19:37

Re: Sháním docela nutně Kajana

Kam se nám Ti čerchmanti schovali? Neschovali, milé děti, neschovali, umřeli !  Hayek podstatně dříve.;-(

sara 9.9.2007 19:10

Jak vidno,

stále jsou mezi námi, nemyslím ZDE, ale všeobecně králi trhu zelináři, řezníci, taxikáři a další nepoctivci, třeba řemeslníciRv, změnilo se v těchto oborech podnikání snad něco k lepšímu od dob Velvetu?

Honza ™ 9.9.2007 19:26

Re: Jak vidno,

Kdepak,jací zelináři ?Ti už nejsou skoro ani vidět,trh se zeleninou přebrali šikmoocí spoluobčané,zloději se přesunuly na obecní úřady a všude tam kde se řeší veřejné zakázky,kde myslíte ,že nechutně zbohatl Jyrka :-)

taky Honza 9.9.2007 19:39

Re: Re: Jak vidno,

Vy jste se "přesunuly" kam? Co kradete?;-D

Rodion Romanovich Raskolnikov 9.9.2007 19:02

Re vlk 15:15

Zadny z techto duvodu neni tak dulezity jako to ze jednotna cena taxi je nejpragmatictejsi reseni. Zavedeni absolutni volnosti je naprosto neprakticke. Ted mluvim o TAXI, i.e. vozidlech ktere jezdi po ulicich a na ktere si clovek zamava aby ho odvezla do mista XY.

Mozna ze reseni by bylo zavest taxiky, ktere by mely jista privilegia, za regulovanou cenu, vsechny dejme tomu zlute barvy a limo servis ktery by privilegia nemel ale mohl si uctovat smluvni cenu. Osobne to sice povazuju za naprosto zbytecne, ale fundamentalisticky zalozeni fanaticti odpurci regulace per se by meli cim jezdit (predpokladam ze do taxiku s regulovanou cenou by nevlezli).

Johan 9.9.2007 18:14

Tak bych rád věděl,

kolik lidí co zde diskutuje má alespoň trochu ponětí co to taxislužba je a co tato práce obnáší.Tolik hloupých úvah a rad to se prostě jen tak nevidí.Víte jsem taxikář a v tomto oboru pracuji přes deset let a tak si mysím,že o tom něco mohu vědět.Ono to totiž není černobílé a většina problémů je zveličena právě lidmi,kteří by je měli řešit a novináři kteří  se honí za senzacemi.Vloni v deníku"Dnes"psala nějaká"novinářka",že se jedná o zavedení taxametrů s tiskárnami.To snaživé děvče vůbec nevědělo,že tiskárny jsou povinné již přes deset let.A to je jen jedna z hloupostí které ta"žurnalistka"napsala.Jedním z mála novinářů kteři o těchto problémech píší korektně je zde,a v Lidovkách publikující Aston.V žádném povolání nejsou jen andílci,ale zde je to umocněno tím,že se pracuje s hotovými penězi.Kde jsou hotové peníze okamžitě na ruku,tam se stahují různí týpci a to je známá věc.Co se týká nedodržování regulovaných cen a je otázka jak spravedlivé ty ceny jsou jsou na vině i zákazníci.Jezdím pro AAA a zatím jsem neslyšel od zákazníka,že by měl s cenou za odjetou cestu problém.Všiměte si třeba neskutečně složitého označení ceny na dveřích.Tam by stačilo pouze číslo licence a velkými markanty vyvedenou cenu za jeden km.Taxikář který by se smluvně zavázal,že bude dodržovat cenu určenou magistrátem(pod sankcí ztráty licence)by dostal na dveře a přední kapotu znak města ve kterým jezdí a měl by i jiné výhody jako možnost zastavení na zákazu po dobu čekání na zákazníka,jízdu v autobusovém pruhu a.j. Ono pokud by město chtělo ta tyto poblémy by se daly vyřeši během jednoho roku,ale jak se říká musí být politická vůle a musí to dělat lidé kteří tomuto problému rozumí a ne lidé kteří to mají jako koryto.A na konec jedna řečnická otázka těm co křičí,že taxislužba je tak výnosná.Proč taxislužbu za současných kalkulací neprovozuje Pražský dopravní podnik?Odpověď je jednoduchá.Bez dotací by hrubě prodělával a proto se po revoluci taxislužby zbavil.To je vše.Díky za pozornost.

Honza ™ 9.9.2007 19:20

Re: Tak bych rád věděl,

Johane,provozním podmínkám taxíků nerouzumím,ale moje zkušenosti jako zákazníka jsou fakt tragické v poměru 10 :1 prohrávají ti slušní,kterým jsem rád dal i dýško ,když mě však vloni ohrožoval plynovou pistolí taxikář s kterým jsem si domluvil cenu předem a on chtěl po dojezdu jednou tolik,přestal jsem taxíky jezdit úplně.Bohužel stačí jeden takovýhle idiot na celou Prahu auž od totality budovanou pověstí zlodějů neuděláte vůbec nic :-(

Johan 9.9.2007 21:14

Re: Re: Tak bych rád věděl,

Honzo ani se Ti nedivím,že jsi zanevřel,ale zkus si příště zavolat ne dispečink.Mohu se Ti zaručit,že se s takovým hovadem nesetkáš.On to byl asi stejně černý taxík takže se o opravdového taxikáře nejednalo,ale o loupežníka.Ti se také skoro vždy maskují za někoho jiného.Jinak zdravím a přeji lepší zkušenosti.

Ladislav N. 9.9.2007 20:41

Re: ...musí to dělat lidé, kteří tomuto problému rozumí, a ne lidé, kteří to mají jako koryto...

 ;-)R^ ...!!

Delta 9.9.2007 18:07

Kdo už konečně tu masařsku Ladislava N vezme plácačkou?

Blábolista na entou, prostý jakékoli myšlenky jen kdekoho otravuje .;-€

Honza ™ 9.9.2007 19:31

Štve tě vlastní duševní deficit komouši? :-)

Bolševickej manuál už ti nenabízí žádná moudra která bys mohl veřejně prezentovat ? ;-D

tich@dohoda 9.9.2007 17:27

je dosti zajimave, ze nikdo zde nezminil napr. Londyn ci UK obecne

ad.1 tam se primo vyrabi auto jako vuz taxisluzby, tedy jen pro tento ucel a potm tvrda pravidla pro ziskani licence taxkare a dusledny kontrolni system dodrzovani podminek licence. Tedy jezdit v Londyne taxiken neni zadna lace, ovsem plati tam prisna regulacni pravidla. V Praze se uz cca 20 let mluvi a vi o zlodejinach "vybranych"  taxi firem, ovsem to je tak vse co se deje. Psi stekaji a taxikari jedou dal. Kdyz uvazime, ze trvalo cca 10 let nez se zavedly kolky na cigarety a dalsich cca 4-5 nez se zacal kolkovat alkohol. Presto se cigarety ve velkem vyrabi, pasuji a prodavaji v CR dale, stejne tak alkohol, za ty roky prisel stat minimalne o 1/2 bilionu Kc na DPH a spotr. danich, kdyz k tomu pricteme falesnou naftu a dalsi spasy, tak k bilionu nebude daleko,. To je tusim cely soucasny dluh vlady  CR. Cest :-)  PS: jinak si myslim, ze za ty taxikare muze stejne Buldozer, ten byl tehdy na prazske radnici, takze je jasne, ze za to muze on a Vizek a vubec ta socanska banda, ze modrousci :-)

Ladislav N. 9.9.2007 17:36

Re: tich@dohoda-doruda

Vidím, že už nic jiného než blábol vypustit neumíte... Kolik že vybral stát na dani z lihu v roce 1990, 1995, 2000, 2005? Jste schopen si to zjistit?

tich@dohoda 9.9.2007 18:07

Re: Re: tich@dohoda-doruda

no Ladinku 1990 - 2000 to byly pro vyrobce falesneho alkoholu zne, znam jednoho, ten zacinal v garazi, dnes ma uz legalni vyrobu/tovarnu se stacirnami , nejmodernejsi linky, vse v novem/ . Nejaky Kamil ten bral jen od nej , mel po stredni Morave cca 20 staknu na trzistich ve vsech prodavaly duchodkyne , pouze alkohol a cigarety. Ten Kamil skupoval pozdeji najemni domy i s najemniky. Takovych v te dobe byla spousta vedeli o tom vsichni, vcetne policie. Ve vietnamskych trznicich se prodavaly cigarerty bez kolku este nedavno, jak jsem nedavno cetl na internetu uz se falesny alkohol prodava i v kamennych obchodech v CR, takze si myslim, ze ta ma cisla nejsou nejak nadnesena. Cest :-)

VL 9.9.2007 19:44

Re: Re: Re: tich@dohoda-doruda

Kolky na alkohol jsou také zajímavé. Na jaře slavili dva kolegové kulaté narozeniny, tak jsem jim v Tescu na Národní třídě koupil po lahvi skotské. Bylo zajímavé, že když jsem je vytáhl z tašky, tak měly obě lahve naprosto stejné číslo i sérii kolku. Zajímavé, co?

Olina 9.9.2007 16:48

Klapaciusi

já jsem to myslela tak,že dokud se tady neustálí morální pravidla obvyklá v civilizovaných zemích,žádné regulace nepomohou,protože "českej člobrda" je vždycky dokáže obejít.Kdo z nás,když měl jenom trochu možnost alespoň malinko nešvindloval.Někdo holt víc,někdo míň.

dr Turnovský 9.9.2007 16:05

Ladislave...ta regulace v zahraničí, je normální

nevím, jestli je to socialistické, nebo jaké jiné. Ale funguje jim to. Co si matně pamatuji, nikdo nikde nemluvil o mafiánech, mafii, nerovném přístupu, nebo o zločincích co okrádají zákazníky. Jestli to spíš není v tom, že státní správa vydá nařízení, které nikdo nedodržuje, nikdo nekontroluje a když je průšvih, nařízení se kosmeticky předělá a fšichni se pak plácají po ramenou, že problém je vyřešený. A to se vždy opakuje jednou za čas. Regulace není bez kontroli dodržování a pokud je to třeba v NY, tak tam mne to opravdu připadá jako služba veřejnosti a v noci se snad ani jinak nejezdí, než taxíkem, který si stopnu na ulici. Ale je fakt, že jsem se nikdy této problematice nevěnoval a nepátral jak velká omezení a regulace jsou.

Ladislav N. 9.9.2007 16:17

Re: Ladislave...ta regulace v zahraničí, je normální

Jde o to, jaká regulace. Pokud jsou jednoduchá a průhledná pravidla a vstupu  poctivých lidí do oboru nebrání zbytečné (a velmi drahé) pořizovací náklady na taxikářskou licenci a vybavení auta, pak nevidím důvod, proč by systém nemohl fungovat.

V ČR nejsou pravidla vůbec jednoduchá, vstup do oboru je velmi složitý a drahý právě díky NESMYSLNÉ regulaci a povinným nákladům. Na druhé straně označování a identifikace vozidel taxi je nevýrazné a pro zákazníka z ciziny možná i těžko čitelné.

Kdo tohle vymyslel, nejspíš s mafiány spolupracoval, a nebo to byl hlupák nad všechny myslitelné meze...

dr Turnovský 9.9.2007 16:24

Re: Re: Ladislave...ta regulace v zahraničí, je normální

spíš to první.....nechci o nikom říkat, že je totální debžon.....spíš je to zlodějna posvěcená magistrátem. Ono totiž je hrozně jednoduchhé řešit problém, který si způsobuji sám, vím totiž jak na to a kdy přijde. Nedejbože, kdyby přišlo něco nečekaného....třeba sníh a tak :-)))

Kanuk 9.9.2007 17:12

Re: Ladislave...ta regulace v zahraničí, je normální

Tady v Kanukistánu to máme asi podobné, jako v NY, jen ty taxiky nejsou všechny žluté. Počet licencí je omezen, a zatim co vystavení licence stojí pár dolarů, koupit licenci od někoho stoji balík, asi jako auto, nebo snad ještě víc. Převážná většina taxikářů jsou Indové.

Ivan Nový 9.9.2007 18:13

Kanuku,

a trh s licencemi ovládá mafie :-))))

dr Turnovský 9.9.2007 18:46

Re: Kanuku,

ale neovládá. Kontrolní mechanismy jsou docela dobře nastavené a úředníci loajální. Jistě, můžou se udát různé věci, ale jsou to vyjímky. Třeba v USA jsou taxíky často jedinou možností, jak se někam dostat bez auta, tudíž si hlídají licence a kontrolují, jestli se neděje nějaká neplecha daleko více než v kotlině.

Kanuk 9.9.2007 19:04

Re: Kanuku,

Sorry, já mafián nejsem, tak v tomhle ohledu nemohu podat informace.

Kanuk 9.9.2007 19:13

Re: Ladislave...ta regulace v zahraničí, je normální

Aby si někdo nemyslel, že v Emerice zloději taxikáři nejsou. Nedávno jsem jel do nemocnice, něco za cca 8 dol. Zpět jsem si také vzal taxíka. Mládenec nezapnul taxametr, a za cestu žádal 12 dol. Sice jsem mu je dal, ale poznamenal jsem něco o ceně, aby si nemyslel, že jsem mu ten jeho podfuk neprokouk. Mimochodem, byl to soudruh Afro-Kanaďan.

Venkovan 9.9.2007 15:52

Pohodový letní den přeju všem

Tož Aston naznačil,něco aj o tržní hodnotě Matičky stověžaté.Vzhledem k temu,že sa jí říká "Zlatá" tož tam mosí mět každé řemeslo zlaté dno.:-)