1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Varovná slova českého prezidenta

Klausova varování blížícího se konce národního státu a demokracie budí pozornost v mnoha ohledech, mimo jiné ovšem v tom, že je on, jak se zdá, jediný významný politik na vedoucí pozici, který evropskou situaci takto vidí. Kteréžto konstatování ovšem nevypovídá nic o tom, zdali má pravdu nebo nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rajman 24.9.2012 10:10

Re: Je Klaus tím nejlepším

ad 1 Nigel Farage je nějaký volený politik ? ad 2 K mému spojování Klause jako korupčníka mne dovedlo čtení názorů euroskeptiků na britském blogu.

V. Hajková 24.9.2012 10:10

Re: "Jenomže bez regulace trhu, umělých zásahů budete mít s společnosti ještě větší majetkové rozdíly než dnes. Ale to pak nebudete mít demokracii,"

Naprosto  jsem  neměla  sílu  na  tu   stupiditu  reagovat!

M. Prokop 24.9.2012 10:09

Re: Nevím jak kde, ale na iDNES bylo hodně živo.

Pokud voliči dovolí, nejenže si Brusel dovolí, bude to dokonce prosazovat. Referend se bojí co čert kříže.

M. Prokop 24.9.2012 10:07

Re: Nevím jak kde, ale na iDNES bylo hodně živo.

Tak to se zdá, že už lidé střízlivějí.

Třeba je to tou "prohibicí".

V. Hajková 24.9.2012 10:07

Re: Nevím jak kde, ale na iDNES bylo hodně živo.

Máte  pravdu-  zajímavá  diskuze!   Já  si  ale  neumím  představit,  že  si   Brusel  -  něco  takového  dovolí  - bez  referend  v  jednotlivých  státech  EU.  Vždyt-  tím by  se  měnil  - status  puvodního  uspořádání! 

M. Prokop 24.9.2012 10:07

Re: Je Klaus tím nejlepším

Nigel Farage je ještě lepší.

To spojování, to je trochu "přání otcem myšlenky", že?

M. Prokop 24.9.2012 10:05

Re: Prorokují. Ovšem pravidelně mimo.

Záleží také na tom, které čtete ......

I pár držitelů "Nobelovky" se mýlí, třeba jistý Krugman nebo Stiglitz.

P. Rajman 24.9.2012 10:04

Je Klaus tím nejlepším

mluvčím euroskeptiků, když jej v Británii tak často spojují s korupcí ?

J. Matuška 24.9.2012 10:03

Re: Nevím jak kde, ale na iDNES bylo hodně živo.

Jak to bude vypadat v álejích, nevím, ale v příspěvcích to vypadalo půl na půl...

M. Prokop 24.9.2012 10:02

Re: Jak to říkal pan kníže,

Ano, pokud.

Voda se ohřívá tak, aby žába nevyskočila.

M. Prokop 24.9.2012 10:00

"Jenomže bez regulace trhu, umělých zásahů budete mít s společnosti ještě větší majetkové rozdíly než dnes. Ale to pak nebudete mít demokracii,"

Zřejmě je demokracie ve vašem pojetí nějaká (přerozdělovací) zlodějna.

To už tu bylo párkrát, pod různými jmény a barvami, od rudé, přes hnědou, černou i oranžovou, krachne to zákonitě zase i pod modrou s hvězdičkami.

Takže věřte svým sci-fi a nekažte si zrak a netřibte myšlení.

M. Prokop 24.9.2012 9:56

Re: Nevím jak kde, ale na iDNES bylo hodně živo.

"To zase bude v álejích nablito  ......."

V. Novák 24.9.2012 9:48

To přece nezáleží na prosperitě podniku,

ale na tom, jestli jim tam toho technika někdo půjde za 15k dělat.

D. Polanský 24.9.2012 9:38

Re: to: p. PROKOP

Má to jeden malý háček. Západ  v padesátých až osmdesátých letech sliboval občanům společnost blahobytu pod vlajkou demokracie. Lidé tomu uvěřili. Jenomže bez regulace trhu, umělých zásahů budete mít s společnosti ještě větší majetkové rozdíly než dnes. Ale to pak nebudete mít demokracii, neboť chudoba a zločin budou tak rozsáhlé, že ulice ovládne strach. Viz např. sci-fi filmy. Tím nestraším, jenom píšu to, co si myslí většina ekonomů a politiků. Takže ten článek p. Párala je o ničem. Škoda si ničit zrak.   

  

J. Matuška 24.9.2012 9:37

Nevím jak kde, ale na iDNES bylo hodně živo.

Stačí se podívat na diskusi pod článkem /http://zpravy.idnes.cz/destrukce-evropske-demokracie-je-v-posledni-fazi-varoval-klaus-pvb-/domaci.aspx?c=A120923_095422_domaci_fih

P. Rajman 24.9.2012 9:36

Re: Jak to říkal pan kníže,

Pokud je EU demokratická, tak z toho, čemu říkáte prasárny ( pokud to jsou opravdu prasárny a ne pouze jiný přístup ) dříve nebo později vycouvá. Platí to pro ni stejně jako pro kterýkoliv její členský stát.

M. Moravcová 24.9.2012 9:34

Re: Milý pane kuželi i jiní, Kupónovka ........ :o)

prosím neurážejte dámské přirození.

J. Slanina 24.9.2012 9:34

Re: Klaus popírá sám sebe

Mne do toho, prosím, netahejte. Stačí, že se bude jeden stydět vyjet za hranice.

V. Novák 24.9.2012 9:32

Prorokují. Ovšem pravidelně mimo.

Když se jeden náhodně trefí, je z toho celosvětová sláva.

V. Hajková 24.9.2012 9:26

Re: to: p. PROKOP

http://ekonomika.idnes.cz/eurozona-chce-zvysit-zachranny-fond-na-dva-biliony-eur-p1h-/eko_euro.aspx?c=A120923_113501_eko_euro_js

V. Hajková 24.9.2012 9:15

Re: Jak to říkal pan kníže,

Já  když  čtu  - tyto  pindy-  o  nenávisti  k  EU  -  tak  je  mě  jasné,  že  pokud  bych  napsala  ,  že  jsem  neštastná   jak  se  celá  puvodní  myšlenka  EU  SPRASILA -  tak  mě  tito   fanatici  neuvěří!

P. Schuster 24.9.2012 9:15

Re: Klaus popírá sám sebe

Volba prezidenta České republiky byla stanovena v Ústavě, přesněji v ústavě, jak ji schválila Česká národní rada 16. prosince 1992 a jež nabyla účinnosti 1. ledna 1993, v momentě vzniku České republiky. Profesor Klaus byl zvolen prezidentem ČR 28. února 2003 a složil prezidentský slib 7. března 2003.

A nyní těm úvahám o spolupráci s KSČM. Ve druhém kole voleb získal Klaus 139 hlasů (30 v Senátu a 109 ve Sněmovně) a ve třetím kole, ve kterém získal 142 hlasů získal opět 109 hlasů ve sněmovně a 33 v senátu, kde byl jenom jediný komunistický senátor pan Jaroslav Doubrava, který ho prokazatelně nevolil. Takže ty tři hlasy mezi druhým a třetím kolem byly pravděpodobně od senátorů KDU -ČSL, ale rozhodně ne od KSČM a kmotry jsou asi jen ve Vaší hlavě, ale v Senátu ani ve Sněmovně se zatím nevyskytují.

P. Rajman 24.9.2012 9:13

Re: Jak to říkal pan kníže,

reálně socialisticky nebo reálně kapitalisticky ?

V. Hajková 24.9.2012 9:11

Re: to: p. PROKOP

Ano-  dokonce  na  2 biliony! 

P. Rajman 24.9.2012 9:11

Re: Nezaměňovat suverenitu státu

Co ?

M. Prokop 24.9.2012 9:11

Re: Jak to říkal pan kníže,

Nenávidím? Pouze vidím reálně, ale zamilovanému to pravda může připadat jako nenávist.

M. Prokop 24.9.2012 9:10

Re: Nezaměňovat suverenitu státu

Správně. Tak to nedělejte.

M. Prokop 24.9.2012 9:09

Re: to: p. PROKOP

Nevšiml, díky.

To je veřejné tajemství s těmi Frantíky, zvlášť když si ještě zvolili socánka, ale ono je to stejně dlouhodobé.

Něco jsem včera zaslechl, že přeslavná EUnije chce zase zvedat "euroval". Asi už se připravují.

Ten Páral, on je ten závěr logický, na rozdíl od všech těch Lisabonských a jiných fantazií.

P. Rajman 24.9.2012 9:09

Nezaměňovat suverenitu státu

a odhalování nebo naopak krytí svinstev, která se ve jménu tohoto státu děla adějí. To je to podstatné. Ostatní je brak. 

P. Čech 24.9.2012 9:07

Re: Klaus popírá sám sebe

Masaryk udělal jednu zásadní chybu, která se táhne našimi dějinami a působí zásadně jen problémy. Připustil uzákonění poměrných voleb, které nikdy negenerují onu většinovou vůli občanů.  Pokud by byl např. prezident volen přímo, nikdy by se jím nemohl stát zbabělec Beneš, který byl možná vynikající muž č. 2, ale špatný muž č.1.  Možná by jinak dopadlo dění kolem mnichovské dohody, ale zcela jistě by se ve volbách po roce 1945 nedostali k moci komunisté a Gottwald už vůbec.Beneš totiž demisi ministrů přijmout nemusel a když už ji přijmul, nemusel pověřit Gottwalda sestavením vlády. Většinová vůle občanů se dá měřit pouze dvěma způsoby. Většinovými dvoukolovými volbami a nebo referendem. Osobně jsem zastáncem druhého způsobu, poněvadž institut referenda je jednoduchý.Jakékoliv volby, i většinové jsou mnohem složitější.