2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

V květnu volby do EP

Před pěti lety se voleb do Evropského parlamentu zúčastnilo devatenáct procent voličů, byla to druhá nejhorší účast hned po Slovensku. Nezájem to byl zásadní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 9.1.2019 12:37

Re:

Tyhle chytrolíny fakta nezajímají, oni jedou na první signální.

J. Jurax 9.1.2019 12:45

Nečekal jsem, že budete tak sebekritická ... :-)

H. Omar 9.1.2019 13:15

Re:

Vy jste pochopil, co vám pan Kolář říkal?

J. Václavíková 9.1.2019 13:17

Re:

Jak by mohl, úchopové instrumentárium nemaje? :-)

J. Kombercová 9.1.2019 13:24

Re:

Všichni jsou blbí, jen Václavíková má chobot?

M. Prokop 9.1.2019 12:41

Re:

Ano, tak to v teorii je. Praxe je trochu barvitější.

M. Kolář 9.1.2019 12:43

Re:

To tak bývá.

M. Prokop 9.1.2019 12:47

Re:

Ale jistě, já s tím počítám. Takže nežiji v iluzích, jak to pěkně demokraticky funguje.

Dokud nebudou celoEUnijní strany a v kočovném Parlamentu jasná vládní většina, nesoucí zodpovědnost za činy vlády (Komise), jasná opoziční menšina, nabízející vládní alternativu, tak je to vše spíše fraška.

J. Václavíková 9.1.2019 12:55

Re:

Už se těším na to, jak budete hysterčit, až tahle vámi vysněná jasná většina vydá jasný signál k omezení CO2 vypouštěného do atmosféry.

M. Prokop 9.1.2019 13:00

Re:

Na hysterčení jste zde vy, lhář Hofman a nadávající Netzer (omlouvám se opominutým).

No a ten CO2 omezují už teď, právě různými těmi handly a technicky nesmyslnými zákazy a příkazy.

Nicméně těšit se klidně můžete.

J. Václavíková 9.1.2019 12:36

Re:

Vaše logika je odzbrojující. Kolik hlasů v PČR mají zástupci vyší obce? Vypovídá to o něčem? Mají snad všichni obyvatelé ČR naprosto shodné zájmy a postoje, odlišné od zájmů a postojů občanů jiných zemí?

Větší celek hájí naše zájmy v globálním měřítku neporovnatelně lépe než bychom to dokázali sami. To je podstata. A tento nadnárodní celek patří k těm nejdemokratičtějším a nejspravedlivějším uskupením na světě. Bezkonkurenčně.

M. Prokop 9.1.2019 12:42

Re:

Větší celek hájí SVÉ zájmy v globálním měřítku. Můj zájem třeba není zákaz GMO ani placení palestinských teroristů (příkladně).

J. Václavíková 9.1.2019 12:52

Re:

Donkichoti vašeho ražení nedokážou pochopit, že společnost nefunguje na 100% shodě na vašich (většinou excentrických) názorech, ale na vyjednaném konsenzu.

J. Kombercová 9.1.2019 13:02

Re:

No vidíte, tady to máte srovnané (a nechápete, že někomu se to současné směřování EU nelíbí a chtěl by ho změnit), v naší momentální vrcholové politice sedí lidé, které ráda nemáte (a chcete to změnit), ale byli zvoleni a vyhráli. Taky si vyjednali konsenzus a přesto se proti nim pořádají demonstrace...

J. Václavíková 9.1.2019 13:06

Re:

Uvažuju, čím to asi může být, že přes opakovaná vysvětlení nejste už schopna pochopit, že tady nejde o protesty proti tomu, kdo byl zvolen, ale o protesty proti pošlapávání demokratických principů, jež může vést ke zhroucení liberální demokracie u nás. Pokud je to jedno, že se to vyvíjí k absolutní vládě jedné strany vlastněné jedním mužem, nemuseli jsme se zbavovat komunistického režimu.

V. Novák 9.1.2019 13:23

Re:

Pošlapávání kterých demokratických principů?

M. Prokop 9.1.2019 13:10

Re:

Dovoluji si podotknout, že demonstrace k demokracii patří. Ať už s demonstrujícími souhlasím nebo ne.

M. Prokop 9.1.2019 13:03

Re:

Já to zajisté, na rozdíl od vás, chápu. Proto nepíši o hájení našich zájmů, ale obvykle se snažím upřesnit, čí zájmy to jsou.

Možná to je donkichotství, nevím, je mi to jedno. Já to považuji za slušnost a realismus. Docela dobře si pamatuji, kdo všechno a v jakých pochybných záležitostech se oháněl "našimi zájmy".

J. Jurax 9.1.2019 13:07

Nesouhlas s podporou třeba fotovoltaiky a biopaliv či palestinských teroristů máte za excentrický názor?

P. Marcín 9.1.2019 12:52

Re:

To s tím větším celkem může platit ve specializovaném např. obranném svazku - NATO. Specializace EU je zdá se, omezení pravomocí národních států v ní sdružených a vytvoření jakési eurofedereace. To není v mém zájmu.

J. Václavíková 9.1.2019 13:00

Re:

V zájmu občanů ČR eurofederace naopak je. Ruské zájmy jsou opačné, to hlásit nemusíte.

M. Prokop 9.1.2019 13:07

Re:

Ve vašem zájmu jo (o důvodech nespekuluji) v zájmu pana Marcína nebo mém ne.

Putina do toho cpete jako typického strawmana, u hujerek velmi obvyklý postup.

P. Marcín 9.1.2019 13:13

Re:

Mohla byste trochu šířeji rozvést ty výhody eurofederace pro ČR? Zkuste při tom prosím vynechat ten velký stát na východě o němž jsem nic nepsal.

O. Uživatel 9.1.2019 13:06

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 9.1.2019 13:12

Re:

Hlavní je, aby si to představoval Putin. Protože to je asi tak jediné, co ty Balty udrží svobodné.

Že by Putina zaplašily armády EU, to nevidím moc reálně.

O. Uživatel 9.1.2019 13:29

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 9.1.2019 13:42

Re:

Já moc ne, ale jeho voliči to zaručeně chtějí slyšet.

Jak jste se níže ptal, proč se rozpadla Říše římská, tak dle mého názoru hlavně proto, že už za ni nikdo nechtěl bojovat. Změkčilost zpovykaných občanů.

J. Jurax 9.1.2019 13:02

Ale kuš ... větší celek hájí svoje zájmy, případně zájmy nejsilnějších částí onoho celku; v nejhorším případě zájmy těch skupin, kdož jej ovládají (třeba zelení magoři). Pokud se naše zájmy s nimi neshodují, máme smůlu. Dostaneme to rozkazem, s nímž smíme souhlasit.

A poslední věta je propaganda. Je nejdemokratičtější a nejspravedlivější jak pro koho. Koneckonců totéž o tom nejdemokratičtějším a nejspravedlivějším uskupení na světě jsem dlouho slýchal o SSSR a táboře míru a socialismu. Nevěřil jsem tomu ani tehdy. Vy ano?

J. Václavíková 9.1.2019 13:11

Re:

Vaše představy o fungování EU jsou zcela mimo realitu a naprosto poplatné tomu, co do vás hustí proruská marioneta Klaus. Používáte naprosto shodná klišé a dezinterpretace. Tady je diskuze nadbytečná, vy věříte náboženství své sekty.

M. Prokop 9.1.2019 13:16

Re:

Tady je diskuze nadbytečná, vy věříte náboženství své sekty. :-P