2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

V Barceloně za Prahu

Je to parafráze někdejšího hesla levice, když podporovala republikány v občanské válce proti Francovi. Parafráze sedí jen docela malinko, ale aspoň trochu ano.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Břízová 5.10.2017 10:23

Kdopak to zaplatí?

Brusel žádá po majiteli vepřína v Letech vrátit dotaci.

M. Prokop 5.10.2017 10:31

Re: Kdopak to zaplatí?

No, kdo ...

Vznešené nápady většinou odsere daňový poplatník.

O. Uživatel 5.10.2017 10:36

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 5.10.2017 11:08

Re: Kdopak to zaplatí?

Ten si to ovšem započte do ceny, dosud tajné. A jak je něco tajného, tak to smrdí.

F. Šimek 5.10.2017 10:47

Re: Kdopak to zaplatí?

na vepřín sere bílej tesák. Cikáni vůbec neví, že existujou nějaký Lety-proč taky ? ! Poslechni si záznam debaty na R-žurnálu s primátorem Kladna....UF !!!

P. Vandas 5.10.2017 11:05

Re: Kdopak to zaplatí?

Věc je jasná. Majitel vepřína má tu drzost žádat od státu náhradu škody a tak se se zlou potázal. Nic mu nedáme, pošleme na něj kontrolu z EU, aby to nebylo na nás a majetek mu potom zabavíme bez náhrady. To by tak scházelo, aby si na nás nějaký prasečkář vyskakoval.:-):-):-)

R. Brzák 5.10.2017 10:09

je to v háji - Zeman omezil pití, tudíž volby vyhraje (a

není podstatné, zda omezi skutečně, nebo jestli to jen dokáže hrát). Takový trumf v kampani nikdo z konkurentů zatím nemá - snad se přihlásí ještě nějaký vyléčený ze závislosti na drogách...

R. Sorge 5.10.2017 10:13

Re: je to v háji - Zeman omezil pití, tudíž volby vyhraje (a

Třeba Drahoš odvolá svůj podpis pod výzvu vjedců ...

M. Prokop 5.10.2017 10:17

Re: je to v háji - Zeman omezil pití, tudíž volby vyhraje (a

Mně je stejně protivnej vožralej i střízlivej.

P. Vandas 5.10.2017 10:24

Re: je to v háji - Zeman omezil pití, tudíž volby vyhraje (a

Úkrok stranou. Zažil jsem na katedře Pozemního stavitelství asistenta doc. Pšeničku. Úžasně vtipný a odborně zdatný prófa, který však silně chlastal. Když zkoušel , tak to to byla sice bitva, ale vtipná a většinou s vítězným odchodem studenta ze zkoušky. Běda však, když měl své opakované fáze abstinence. To se z něj stávalo nerudné, zlé zvíře, který nejenže vyhazoval pro malichernost, ale ještě studenta zadupal do země. Tož jsme si šeptandou předávali aktuální informace o aktuální fázi páně docenta. :-):-):-)

R. Brzák 5.10.2017 10:26

Re: je to v háji - Zeman omezil pití, tudíž volby vyhraje (a

úplně jste mi vykreslil naši učitelku chemie ze střední - dokud jí v šuplíku cinkala láhev, tak to byla pohoda...

L. Kolman 5.10.2017 10:50

Re: je to v háji - Zeman omezil pití, tudíž volby vyhraje (a

No vidíte. Pak ovšem nevím, co máte proti Zemanovu koštování naší moravské slivovičky, když ta je lékařsky prokázaná medicína. Zeman potřebuje roztáhnout cévy, aby se mu lépe prokrvovaly končetiny. A navíc v parlamentu by se našla řada daleko větších zpiťanů než je Zeman. Leč zasloužené publicity se jim nedostává.

A. Trick 5.10.2017 11:03

Re: je to v háji - Zeman omezil pití, tudíž volby vyhraje (a

Tak, tak, Kalousek stále zůstává ve stínu.

I. Mertl 5.10.2017 10:08

Ale ne!

Žádné za Prahu! Ani s Evropou to nemá moc společného, pomneme-li geografii. Katalánsko je historicky starobylou provincií Španělska, před spojením po rekonkvistě Aragonu. Ale také dnes daleko nejbohatší. Takže dnes jde o peníze, jak jinak. Bohatší region připlácí těm chudším, ale - kde tomu tak není? Z redistribuce peněz pramení léta zkomírající katalánský nacionalismus. A dnes z toho politici obou stran zblbly: referenda v r.2014 se účastnila jen trochu víc než třetina Katalánců a ani všichni hlasující se nepřihlásili k samostatnosti. A hysterická reakce Rajoye je ze stejného zkyslého soudku. Výsledek: usmíření ve Španělsku po nacionalistickém a totaliristickém šílení může trvat léta. Obecné poučení: nacionalismus je zhoubný, dámy a pánové! Ale to přece není nic nového: na nacionalismus německý a ruský, byť říznutém na jedné straně nenávistí rasovou, na druhé třídní, zemřelo v Evropě ve dvacátém století zhruba 70 miliónů lidí. A přesto národovci už zase vylézají.

P. Vandas 5.10.2017 10:16

Re: Ale ne!

Úmyslně směšujete pojmy. Německý nacismus byl nacionalistický a to v extrémní formě nacionalizmu rasového, ale to co vzniklo v Rusku byl naopak internacionalismus, kterému byly národovci třídním nepřítelem. Tudíž to co říkáte není argumentem pro odsuzování národovectví. :-):-):-)

M. Prokop 5.10.2017 10:25

Re: Ale ne!

No, sovětské státní zřízení bylo titulárně internacionalistické, ovšem ruský nacionalismus (imperialismus, mesiášství, paranoia) pod tím zůstával stejný.

Národovectví odsuzují ti, kterým vadí, že mnoho lidí nepraktikuje jejich vznešené myšlenky násilné změny světa nějakou formou socialismu.

R. Brzák 5.10.2017 10:37

Re: Ale ne!

paranoia je součástí velké moci vždy - a je-li země dostatečně velká, aby generovala dost moci...

M. Prokop 5.10.2017 11:10

Re: Ale ne!

V Rusku je to ještě nějak umocněno ...

I. Mertl 5.10.2017 10:30

Re: Ale ne!

Sovětský internacionalismus byl přece jen propagandistické heslo, které mělo usnadnit ruské zásahy do jiných zemí - internacionalismus jako forma mimořádně agresivního nacionalismu, zkříženého s třídní nenávistí. Žádné směšování pojmů, respektive je provedli ss. Lenin, Stalin.

M. Prokop 5.10.2017 10:33

Re: Ale ne!

Jo, touha po moci, totéž, co vede EUnijní potentáty, byť zvolené ve svých národních (nacionálních) volbách.

R. Brzák 5.10.2017 10:35

Re: Ale ne!

V rámci SSSR nebyla národnost překážkou dosahování moci - takže nemáte pravdu. Byl to internacionalismus, nepochybně nesmyslný koncept - jako všechny socialismy...

P. Vandas 5.10.2017 10:43

Re: Ale ne!

Však tomu vládl Gruzínec. Neníliž pravda? :-):-):-)

I. Mertl 5.10.2017 11:04

Re: Ale ne!

No a co? Nacionalista vítá jakéhokoli cizince, který bude hrát jeho hru, ale oni to maskovali tou "sovětskostí". Jak je ten marxismus (co nemá s Marxem mimo pojmu kapitál vlastně nic společného) v nás zalezlý, co?

M. Prokop 5.10.2017 11:11

"v nás zalezlý"

Ve vás fest.

V. Novák 5.10.2017 12:21

Re: Ale ne!

Nacionalista, který vítá jakéhokoli cizince, není nacionalista.

R. Langer 5.10.2017 14:45

Re: Ale ne!

Ano, to je naopak internacionalista. ;-)

M. Varadinková 5.10.2017 10:53

Re: Ale ne!

Obdobně dnes jsou "lidská práva" jen propagandistické heslo, které má usnadnit americké zásahy do jiných zemí.

Každá velmoc si zdůvodňuje své neoprávněné zásahy do jiných zemí nějakým propagandistickým heslem.

R. Brzák 5.10.2017 10:19

Re: Ale ne!

A co nacionalismus český - který vedl k vytvoření samostatného státu? Tuto možnost uvádím proto, abyste si povšiml, že v případě nacionalismu malého národa se separatistickými sklony se může podařit skvělé dílo (nejdemokratičtější země v Evropě před druhou světovou). Zatímco nacionalismus velkého národa (Němců), vedoucí k vytváření co největšího uskupení svých soukmenovců, měl účinky zhoubné.

Nevšiml jste si tedy té podstatné věci - totiž moci, kterou s sebou velký celek nese. A pod vlivem moci (která generuje u svých držitelů ale i u svých "poddaných" strach, se dějí ošklivé činy. Tak jako u velkého národa Španělů, historicky největšího na světě (mocí nad oběma polokoulemi), který pod sebou drží i malé národy (Baskové, Katalánci atd). A když se Katalánci vzpírají - je to velká moc, nikoliv malý Španěl, která působí zlo. Ve strachu o moc, ne o prospěch malého Španěla.

Je to velká moc nad lidmi, která je příčinou Vámi popisovaných dějů.

Toto vše je u Ruska znásobeno malou demokratickou a hlavně svobodnou zkušeností u Rusů.

P. Harabaska 5.10.2017 10:49

Re: Ale ne!

ČSR - nejdemokratičtější země v Evropě před druhou světovou? Probůh, kde jste to vzal? Sebeadorace vlastního národa, jíž nikdy nedokážete zakrýt nedostatky jeho státu. A srovnávat demokratickou tradici Španělska a Ruska? Velmi odvážné! Jedem das seine! Ale v Rusku (či SSSR) snad nikdo neposílal jednotky armády hromadně znásilňovat ženy vlastního národa, k čemuž Caudillo Franco posílal své nadržené marocké oddíly, aby potrestal španělské republikány.

M. Prokop 5.10.2017 10:22

"A přesto národovci už zase vylézají."

Bodejť by ne, když to internacionalisté EUnijní přehánějí s přikazováním podobně jako to přeháněli internacionální socialisté, tedy komunisté. Tlak prostě budí protitlak.

A to (nedobrovolné) připlácení je taky kapitolka sama pro sebe. Bohatnou z něj provozovatelé (úřady) a bohatí tam, kde je připláceno. Viz Itálie, na chudý jih platí sever už dávno (a taky je to serre) a jih je, vyjma mafie, chudý pořád.