18.6.2024 | Svátek má Milan


Diskuse k článku

Úvaha s povzdechem

David Rath má bezesporu pravdu, že opakované úniky informací z okruhu policie jsou skandální, zavrženíhodný a doslova trestuhodný jev. Pikantní ovšem je, že se rozmohl za vlády sociální demokracie, k jejímuž prsu se přimknul a jejíž mléko saje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
eTony 27.6.2006 7:07

Re: Re: sakrafix,

mislead, jde o pravdivost obsahu, nikoli o existenci obsahu.

Mislead 27.6.2006 7:14

Re: Re: Re: sakrafix,

já neřekla jediné slovo proti prošetřování - mimochodem, v policejních análech existuje zajisté spousta jiných tajdůvmob "obsahů" - jen se zkrátka ještě asi nenaskytl ten vhodný moment je použít s patřičnou publicitou

eTony 27.6.2006 7:21

Re: Re: Re: Re: sakrafix,

jistě, mohou. Také ale nemusí, nebo nemusí přímo souviset s udržením politické moci pomocí korupčních praktik ve spojitosti s případným organizovaným zločinem.

loula 27.6.2006 7:09

Re: sakrafix,

Naprosto souhlasím, důležitý je obsah. Proto na tomto obsahu měla policie nebo Kubiceho útvar intensivně pracovat a pustit - třeba před volbami - zprávu typu: Je důvodné podezření, že.... a proto byla podána žaloba.... atd. Ale pustit zprávu, kde vážná obvinění včetně jmenování údajného vraha- podotýkám bez náznaku důkazů - jsou spolu s pavlačovými drby typu, že Paroubek je pedofill - to skutečně ukazuje spíše na účelovou kampaň než na policejní práci. Věřím, že všechny tyto informace jsou v operativním materiálu policie, stejně jako tam budou drby na Topolánka, Langera atd atd. A že při vyšetřování je fůra těchto operativních informací prohlášena za nevěrohodné a je vyřazena. To je běžné. Ale není běžné, aby policie zveřejňovala operativní materiály, a to ještě selektivně. To opravdu běžné není.

Mislead 27.6.2006 7:23

Re: Re: sakrafix,

souhlas - i když policie je označila jako tajné čili byly zveřejněny pro určitý, předem definovaný okruh, nikoliv pro širokou obec novinářskou

Andy 27.6.2006 6:39

Langera jako ministra vnitra

bych také těžko akceptovala, nejen kvůli metodám práce, které používá, ale bez ohledu na motivace, schovaná Kubiceho zpráva by byla ještě větší, jak to píšete, "to je hanebnost, která vrhla stín na poslední volby".

A Bublan, který dělá lautr to samé co Langer a navíc kryje zločince, mi tedy, i když tedy výběr je Sofiina volba naruby, připadá ještě příšernější varianta než ten Langer.

zalozak 27.6.2006 6:38

Kratka pamet

Pokud vim tak po "uteku" Krejcire se dokonce i v "normalnim" tisku objevilo ze mel u sebe fotokopie rady materialu prislusneho odboru Policie a to jak spisy tak i osobni materialy o vysetrujicim teamu. Dalsi media, prinesla jeste vice podrobnosti .

Tudiz tech zdroju ktere to s nadsenim praskli musi byt mnohem vice.  Jiste je zde velky otazknik jak a prez koho tyto informace jsou ziskavane a bohuzel to nestavi ani Kubiceho team do prilis dobreho svetla (protoze tyhle veci musi byt vynaseny zevnitr). Nicmene, Langer, byt ho opravdu nemusim... je opravdu zastupny cil.

Navic, proboha co je to za prisernou kulturu prace vyboru ktery ma pristup k tajnym materialum.. tak pan Bublan videl ze si to nekdo foti ale jaksi mu to nevadilo ? A co ostatni poslanci , tem to take nevadilo? Jak je mozne ze v mistnosti s tajnymi materialy je pritomen tisk .... 

obyčejný člověk 27.6.2006 6:31

Tak nějak se zapomíná, jak to tehdy bylo.

Tak tomuhle nerozumím.

Pokud si vzpomínám, tak na tom veřejném zasedání socani 2 hodiny tlačili na Kubiceho, aby zprávu přečetl veřejně a to za účasti Bublana a Vesecké. Když to chtěl Vidim udělat, tak Bublan mlčel a jen Vesecká se zvedla od stolu s tím, že nebude přítomna tam, kde se porušuje zákon. Tehdy socani všichni chtěli, aby to bylo veřejné a dnes už si to rozmysleli?

Chápu, pro pravdu se člověk zlobí. Patrně v té zprávě bylo té pravdy asi více, než se tehdy myslelo. Ostatně současné úpěnlivé držení se ministerských pozic dost napovídá o tom, že jde o hodně. Že budou v socdemáckých skříních kostlivci dnes ví asi každý, ale podle toho křiku to vypadá, že ty skříně budou dost napěchované. Mohlo by to znamenat propad ČSSD a tím otevření pozic pro jedinou (krajní) levici KSČM. Kdyby byl Filip taktik a vzpomněl si na estébácké školení, tak by potopil Paroubka a stal se "vládcem" levice.

koloděj 27.6.2006 6:31

mé postřehy

Když zde někdo dal link na tu zprávu, tak jsem to zhlédl, a ani na okamžik jsem nezaváhal, že je to přes digi foto - už si přesně nevzpomenu co mě k tomu vedlo - ale snad okraje dokumentu ??? Jinak se mi strašně líbilo, jak se Langer před Moravcem kroutil, a divil jsem se, že Moravec se ho nezeptal, zda ta slavná místnost je slavnou místbostí i po skončení jednání komise - v tom si myslím, že je ten Langerův prohřešek! Jednání skončilo a měl si sbalit materiály! Ale pokud se chce chovat jako pětiletý kluk - šup s ním do mateřské školky :-))

vlado 27.6.2006 6:28

teda to čumim,

co se tady řeší, to teda nechápu, jak je možný skočit na "odvádějící téma", jestli se šel Langer vychcat schválně anebo ne, jestli řekl, "kucí jdu chcát, tak si to ofoťte, Bublan, Vesecká, Turek a další vás to nechají, protože to jsou holt jiříci.", Bublan si až teď vzpomene, že tam viděl, jak si to fotěj a nezasáhl,Jirka/roko furt mele, že tu Ďuričkovou nepíchal, ale o to, přece vůbec nejde, to bylo v poznámkách, který se našli u Pitra, a který jsou částečně kopie policajtských spisů. a proto to je v té zprávě citovaný, že to Jirka/Roko neustále zastírá tím, že není pedofil, tj. jasný, ale proč mu na to někteří skáčou, to nechápu. Langer je zástupné téma, ať si o něm můžu myslet, že je to vůl nebo ne, tak Jirka/Roko "vymyslel" další infantilní "požadavek", kterej je, ale jen pro užitčný idioty, kteří teď budou žvatlat, že ten Jirka/Roko má, ale trošku pravdu.

KROKODYL 27.6.2006 5:26

Mne zase prekvapil fakt,

ze se ministr Bublan verejne v TV priznal, ze videl, jak novinari zpravu fotografuji, jeden pry otacel stranky a druhy fotografoval ...  A NEZASAHL ! Copak tohle neni take restnym cinem ? Sedi a kouka, jak nekdo ofocuje prisne tajnou zpravu a neudela zhola nic ? No to je mi ale kabrnak... Asi taky chtel aby e ukazalo co je cela ta socanska banda zac. Asi bude agentem ODS. ;-D

Eva D. 27.6.2006 15:23

Re: Mne zase prekvapil fakt,

Tak to mě taky velmi zaujalo. 8-o

zacina nova kauze 27.6.2006 0:50

Kubice-II

"Někdo" dokument redaktoru Janu Hrbáčkovi z Českého rozhlasu musel předat v písemné podobě tak, aby si mohl udělat na xeroxu kopii či si dokument mohl odnést do redakce. Kubiceho zpráva, kterou zveřejnili redaktoři Radiožurnálu, totiž byla precizně oskenována

z papírové předlohy na skeneru. Redaktoři také nezveřejnili všechny

stránky textu, ale pouze str. 3-17 a str. 21-30. Více než pět stran

Kubiceho materiálu stále chybí. Kde jsou a co je na nich?

Pavel Kořenský 27.6.2006 1:12

Re: Kubice-II

Nebo to také mohl někdo oscannovat a poslat e-mailem.

Ladislav N. :-))) 27.6.2006 1:44

Re: Re: Kubice-II

Nebo lépe přes www.uschovna.cz ;-)

Pavel Kořenský 27.6.2006 1:55

Re: Re: Re: Kubice-II

To ne, Uschovna rozhodně není anonymní a minimálně by se lehce poznalo, ze které Internetové kavárny to někdo poslal.<BR>

Takové věci se nejlépe dělají tak, že se soubory zašifrují veřejným klíčem příjemce, pak se rozkouskují a pomocí řetězu několika anonymních remailerů se pošlou do USENETU do nějaké alt.binaries skupiny. Pak stačí poslat přes jiný řetězec remailerů informaci příjemci "Máš to v alt.binaries.pictures.architecture" :-D

Stanislav 27.6.2006 1:20

Re: Kubice-II

Mě tedy spíš připadala jako dobře nafocená. Oni ti novináři budou mít asi celkem kvalitní digitály a umí fotit dobře i ve spěchu ...

mol 27.6.2006 1:30

Re: Re: Kubice-II

To ne, ja bych to tipoval skoro urcite na skan. Fotka v rychlosti by nebyla takhle rovnomerne nasvetlena, urcite by na ni byly stiny.

Pavel Kořenský 27.6.2006 1:50

Re: Re: Kubice-II

Nafocená není, to se pozná velmi snadno pomocí triviálních funkcí Photoshopu nebo pomocí poněkud sofistikovanějších testů které se dají naprogramovat např. v Matlabu. Tenhle testík byla jedna z prvních věcí, které jsem udělal, jen co se mi podařilo ty stránky stáhnout z Internetu.

Pokud by to někdo fotil, tak i kdyby měl sebekvalitnější fotoaparát a uměl fotit jako Pánbůh, tak šedá, bílá a černá nebude stejně šedá, bílá a černá všude na celé stránce. Z ruky to fotograf fotí vždy trochu ze šikma a i kdyby měl zajištěnou dokonalou kolmost (např. pomocí repro stojanu), tak osvětlení je na každém místě stránky trochu jiné. Vizuálně se to poznat nemusí, ale při matematickém zpracování to čísla prozradí. Dají se tím vytáhnout i jinak neviditelné stíny, které při focení hodil někdo na papír jen tím, že stál mezi fotografovaným objektem a oknem.

Jenže stránky, které uveřejnil Radiožurnál jsou rovnoměrně osvětlené všude. Tzn. ty obrázky jsou buď ze scanneru nebo z oscannovaného faxu. Kdyby byly k disposici ve větším rozlišení, dal by se nejspíš rozlišit scanner a fax.

Jirka13 27.6.2006 2:00

Re: Re: Re: Kubice-II

no: "kdyby měl sebekvalitnější fotoaparát a uměl fotit jako Pánbůh, tak šedá, bílá a černá nebude stejně šedá, bílá a černá všude na celé stránce." Ne že bych tvrdil, že je to nafocené, ale právě tento odstavec řeší ten Photoshop, který zmiňujete výše. A "Kdyby byly k disposici ve větším rozlišení, dal by se nejspíš rozlišit scanner a fax." Pouhým okem, pouhým okem, pane Kořenský!

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 27.6.2006 2:15

Re: Re: Re: Kubice-II

Nechci vam brat iluze, pane Korensky, a nejsem grafik profesional, ale uz jsem to delal a vim, ze to jde. Vezmete fotku z digitalu, v programu na upravu grafiky srovnate to foceni ze sikma, pak to prevedete z barvy na cerno-bile a pak jeste jednou na odstiny sede s rozostrenim cca 20-30%. A vypada to, ze je to ze skeneru nebo faxu ;-D

Pavel Kořenský 27.6.2006 2:27

Re: Re: Re: Re: Kubice-II

Ale ne. Rozdíl se pozná. Schválně se někdy můžeme sejít a já Vám to ukážu.

Pavel Kořenský 27.6.2006 2:47

Re: Re: Re: Re: Re: Kubice-II

Nebo si to zkuste sám na tom, co jste už dělal, jak píšete.

Vezměte si z nějaké stránky upravené Vámi popsanou metodou například všechna "a" a podívejte se na ně pod větším zvětšením. Každé bude o dost jiné, protože když převádíte na černá/bílá, tak je v každém místě stránky trochu jiné osvětlení a díky tomu se písmenka rozrastrují poněkud jinak. A i když je potom zkusíte rozostřit do šeda, tak budou jiná.

Pochopitelně, šikovný odborník s dostatkem času dokáže udělat z kvalitně pořízené fotky něco, co vypadá víceméně jako scan. Jenže to nestihne v čase, který uplynul od zahájení toho zasedání BBV a objevením té zprávy na Internetu.

Krom toho, Radiožurnál tehdy explicitně uvedl, že stránky které získal nebyly označené jako "důvěrné". Důvěrné dokumenty se značkují razítkem a to, že každá stránka byla razítkovaná je ověřitelné i z TV záznamu, kde je chvilku vidět, jak tím Vidím (nebo kdo) listuje. To, co uveřejnil Radiožurnál je oříznuté (na takový formát jaký mají ty stránky se normálně netiskne) a nevěřím tomu, že by s tím Radiožurnál nějak manipuloval, to by si zadělávali na těžký průser. A ještě jedna věc, jsou tam čísla stránek psaná rukou. To se taky normálně neděje, protože taková zpráva má (tuším dokonce povinně) napsáno někde v záhlaví nebo zápatí "Stránka XYZ z celkového počtu ABC". Sorry, ale ty stránky IMHO někdo oscannoval ještě dřív, než jejich definitivní podoba byla vytištěna a předána členům BBV.

Mišák 27.6.2006 1:59

Re: Kubice-II

Zpráva je naskenovaná nebo zkopírovaná. Z povzdálí stolu, s foťákem v ruce, s blesky okolních foťáků, spěch atd., by to celé vypadalo jinak. Čili, jak by asi všechny profláknuté listy mohl někdo oskenovat či zkopírovat ze zprávy Langra? Krom toho tam byl přítomen pan Bublan, to by snad zakročil, jak je jeho povinností. Takže někdo (!) nám pustě lže. Že by v tom měl prstíčky zase nějaký velký šibal?

Trotl 27.6.2006 2:27

Re: Re: Kubice-II

Takže technicky vzato. Z odložené zpávy na stolku, kopie být nemůže. Takže zdroj nemůže být Ivan Langer. Takže odkud? Jinak "Kubiceho zprávu" beru jako pracovní materiál. To jest, ne všechny informace jsou ověřené. Ono to koneckonců vyplívá ze samotného dokumentu. Jde pouze o zjištění "komu to slouží". Pravici?  A co když je to podle pravidla: " Věci nejsou tak jak jak se zdají být". (svět není černobílý) Apropó, veřejné čtení si nevymyslel pan Kubice ale pan Paroubek.

třetí 27.6.2006 6:03

Re: Re: Re: Kubice-II

Proč myslíte, že zpráva nemohla uniknout přes Langera ? Nikoli ovšem ofocením fotografy, ale již předtím. To, jak si pan Langer vykládá po svém zákon, jak se vychloubá svým právnickým vzděláním a přitom podstatu práva nepochopil, spolu s jeho morálními kvalitami nijak nevylučuje, že únik může být přes něj. Spíše bych to viděl naopak.

Lerak 27.6.2006 6:44

Re: Re: Re: Re: Kubice-II

OTÁZKA JEŠTĚ JEDNOU. ZAJÍMÁ SOCANY OBSAH TÉ ZPRÁVY? ASI TĚŽKO, MOHLI BY SE V NÍ NÁRAMNĚ VYMÁCHAT. STEJNĚ NA TU LŮZU DOJDE.

27.6.2006 15:03

Re: Re: Re: Re: Re: Kubice-II

obsah nepravdivé zprávy mě nezajímá, mě spíš zajímá kdy dojde ne tu zlodějsou odéesáckou pakáž, jako už snad dochází na Klausova kamaráda Koženého.

Slava 27.6.2006 0:47

Komentář, který je na místě, ale ... cosi v něm chybí

Těší mě, že i Aston považuje Kubiceho zprávu za hanebnost. Nicméně konstatováním, že: "Údajně zprávu zanechal na svém stole, kde do ní nahlédli novináři. Pokud je to pravda a tajné dokumenty na stole Langer ponechal k volnému nahlédnutí, pak tím skutečně zpochybnil svoje osobní kvality opravňující zastávat post ministra vnitra," jen potvrzuje, že kolem čelných politiků ODS se našlapuje opatrně. Suma informací z otevřených zdrojů je víc než dostatečná, ostatně sám Langer to v Otázkách VM bezelstně přiznal se zdůvodněním, které jen vyvolává údiv. Tak nač ta formulační obezřelost. Že by to bylo tím, že se stane ministrem vnitra? Tiky na minulost? A za druhé, co s otázkou, která se přímo nabízí - jak je možné, že tohoto člověka nominuje Topolánek do své vlády? Odpověď se rovněž nabízí - pro noc dlouhých nožů je to zřejmě ideální osoba.

Jirka13 27.6.2006 1:39

Re: Komentář, který je na místě, ale ... cosi v něm chybí

A neviděl někdo Otázky V.M.? Já to viděl v noci a udělalo se mi zle. Ten pan dr. Langer se smál jako adolescent, když mu ukazovali jak tam nechal tu zprávu, na které bylo napsáno DŮVĚRNÉ!, šel na hajzl a fotografové si tam otáčeli stránky a fotili to. A říkal, že on žádný zákon neporušil, že to Bublan zná špatně, že tu bezpečnost listin musí zajistit správce zasedačky. Říkali mu, že když tu zprávu převzaů podpisem, tak se k ní měl chovat aby nedošlo k bezpečnostnímu úniku a on se pořád smál jako debil a říkal, že neznají zákony a on že ano a nikdo na něj nemůže. A tenhle člověk má řídit Ministertvo vnitra. Neuvěřitelné!