8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

Ústavní žaloba a její smysl

Senátoři ještě doplní návrh jejich ústavní žaloby na prezidenta Zemana o poslendí výkon, tedy sabotáž rozhodnutí ministerského předsedy ve věci ministra kultury Staňka, a 24. července předloží návrh plénu senátu. Aby se Ústavní soud žalobou zabýval, musela by ji podpořit i dolní sněmovna a to je vysoce nepravděpodobné. Přesto je zásadně důležité, že vznikla a bude podána.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Derat 10.7.2019 17:17

Re: A co s těmi bubáky,

Jsem si vzpoměl na Jen, počkej, kde se také vlk ukrýval před policií mezi melouny, ale vystrnadil ho hroch.

P. Zinga 10.7.2019 17:17

I v Austrálii jsou blbci.

V poslední době zemřelo v dolech 6 horníků. Mají sice vládní bezpečnostní komisi (Úřad bezpečnosti práce?), ale ta byla poslední rok zaměstnána problémem, jak dosáhnout předepsaného počtu žen.

https://www.abc.net.au/news/2019-07-08/queensland-mine-death-response/11287178?pfmredir=sm

I. Kellner 10.7.2019 17:15

Tolik odborníků na Ústavu zde!

Já o tom nic nevim, brak nečtu.. -)

P. Čech 10.7.2019 17:10

Re: Co je to duch Ústavy?

Ale tato ústava byla vypracována a schválena stylem Blesk. A právě proto tak vypadá. Její tvorba a schvalování trvalo cca 7 měsíců. Nezdá se Vám to na tak důležitý zákon poněkud málo? Tvorba mnohem méně důležitých zákonů trvá obecně více než tři roky. Ústava byla šita horkou jehlou. Navíc předsedou komise pro její tvorbu byl "ústavní právník", Václav klaus. To hovoří za vše. Ten totiž na co sáhl, to pokazil. Privatizací počínaje, přes protiústavní rozbití ČSFR a podpisem Lisabonské smlouvy konče.

I. Mertl 10.7.2019 17:09

Re: Jaroslav Seifert...

Ostatně i inženýr Laurin "ví o čem mluví". Vyzkoušel svého maturanta ze Seiferta, nebo co jeho maturant ví o únoru 1948, příp. kdo to byl třeba Slánský, či dokonce bratří Mašínovi. A ví to on sám, inženýr, co maturoval v roce 1974, na vrcholu normalizace?

M. Jandáková 10.7.2019 17:07

Re: Co je to duch Ústavy?

Bolševici tvoří světy příkazů. Formulace "jmenuje-odvolá" je konstatováním, jež ponechává svobodu výkladu pro jednání prezidenta v každém konkrétní situace. "Jmenuje-odvolá" NENÍ PŘÍKAZ.

P. Vandas 10.7.2019 17:06

Re: Nějak mi kradou Němci cestou příspěvky.:-):-):-)

Psal jsem jak tu byla bouřka včera a padaly ho% k na s hákama. Stromy zatarasilysilnice každých 500m.:-):-)

O

J. Holíček 10.7.2019 17:06

Re: Co je to duch Ústavy?

Nad blba TVÉHO formátu ovšem nikoho nenajdeš.

J. Holíček 10.7.2019 17:04

Re: Co je to duch Ústavy?

Jo, ústava je napsána solidně, problém je povolební konfigurace ve Sněmovně.

P. Čech 10.7.2019 17:02

Re:

Jakkoliv si pana JUDr Vojtěcha Cepla, blahé paměti, vážím, toto se mu nepovedlo. Je jen otázkou jak velké slovo ve vypracování návrhu této ústavy měl. Osobně mám za to, že velmi malé (nebyl ani tehdejším, ani "bývalým" komunistou).Čl. 74 ústavy, o kterém hovoříte, má opravdu 10 sloiv a navíc je vyjímečně jednoznačný. Prezident opravdu příslušného člena vlády odvolá. Možná zítra, možná za dva roky. Ta "Vaše" ústava totiž neříká, do kdy jej musí odvolat a to k tomu chybí jen 5 slov. A prosím, nevytahujte zde na mne nějaké duchy ústavy či ústavní zvyklosti. neřídíme se totiž zvykovým právem. A moje znalost ústavy? Určitě není dokonalá, nicméně je natolik velká, že se k ní mohu vyjadřovat. A znění článků? Živil jsem se 15 let legislativou, ovšem něco takového, jako je naše ústava bych si nikdy nedovolil někam předložit.

J. Richtter 10.7.2019 16:59

Re: Co je to duch Ústavy?

Protože nejsi příliš bystrý, napovím ti. Píše se: prezident na návrh předsedy vlády jmenuje-odvolá.

I podprůměrné inteligentní volič by měl pochopit, že to prostě má udělat neprodleně. Jen blb tvého formátu, Jirka Ovčáček, celá KSČM, všichni zapšklí, nuzní, frustrovaní a s vlastnim životem nespokojení bolševici píší, že postrádají termín.

J. Holíček 10.7.2019 16:56

Re: : )

Pražští policisté přijali ve středu dopoledne oznámení od zaměstnance firmy ve skladovém areálu v pražských Řeporyjích. Z kamionu, který převážel melouny, vyskákali pravděpodobně ilegální migranti. Pět mužů uteklo do polí, případ si převzala cizinecká policie.

Pět uprchlíků využilo krátce po desáté hodině otevření nákladového prostoru a vykládce zboží, muži opustili vnitřní prostor nákladního vozidla a z areálu utekli do přilehlých polí. Díky rychlému příjezdu policejních hlídek se je podařilo vypátrat a zadržet.

Zdroj: https://prazsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/migranti-reporyje-praha-kamion-s-melouny-utekli-do-poli-policie-20190710.html

P. Vandas 10.7.2019 16:56

Re: Nějak mi kradou Němci cestou příspěvky.:-):-):-)

Hurá pátý pokus.:-):-):-)

H. Omar 10.7.2019 16:56

Re: Nějak mi kradou Němci cestou příspěvky.:-):-):-)

Cenzura, jak jinak. :))))

P. Vandas 10.7.2019 16:55

Nějak mi kradou Němci cestou příspěvky.:-):-):-)

Asi vAlpách.

H. Omar 10.7.2019 16:54

Re: Jaroslav Seifert...

Třeba je to jejich Dášeňka..... Ostatně jak si je vychováte, takové je máte. ;)))

M. Prokop 10.7.2019 16:53

Re: Co je to duch Ústavy?

Ústava je celkem konzistentní, celkem dobře odvedená práce (vylepšovat lze vše) a to schvalování ústavy občany by bylo sice hezké, ale výhradně dle reklamy. Že by ten běžný občan pochopil, co je právní terminologií míněno, to vidíte třeba zde, kolik fantasmagorií jsou lidé schopni vyplodit (třeba o paskvilech). A napsat Ústavu stylem Blesk, to by přece jenom nebylo to pravé.

P. Vandas 10.7.2019 16:51

Re: Nazdarte zItalie . Odletěl jsem si malovat do Marche.

Jo.:-):-):-)

P. Čech 10.7.2019 16:50

Re: Demontáž?

Nějak zapomínáte na lidi, kteří jak kavárny, tak i hospody navštěvují vyjímečně. Takových je ovšem většina. A obecný přehled jak jedněch, tak i druhých je na pováženou.

M. Moravcová 10.7.2019 16:48

A co s těmi bubáky,

co vyskákali v Řeporyjích z melounů? U Hlinska puma, v Řeporyjích černí nelegální migranti a že prý je smrk invazivní druh. To nevymyslíš.

M. Jandáková 10.7.2019 16:48

Re: Co je to duch Ústavy?

Dvojsmyslnost je koridorem svobody volby.

P. Čech 10.7.2019 16:45

Re: N E U V Ě Ř I T E L N É

Nic v tom příspěvku není pravdou. Ani to, co se píše na Novinkách, hlásné to troubě ODS, TOP 09, KDUČSL, Pirátů a STAN

K. Berka 10.7.2019 16:44

Re: Foldyna výstížně

Jen válenky US soldiers zůstávají doma.

M. Moravcová 10.7.2019 16:44

Re: Jaroslav Seifert...

tak hlavně že znají Harryho Pottera

P. Čech 10.7.2019 16:43

Re: Co je to duch Ústavy?

Spíše bych řekl, že neměli žádné vlastní myšlenky. Jinak by takový právnický paskvil nikdy nemohli vytvořit. Mluvíte o tvůrcích. nesmíte ovšem zapomínat i na schalovatele. Těmi schvalovateli zásadně nebyli běžní občané.

V. Kotas 10.7.2019 16:41

Re: Foldyna výstížně

V Němcích je ta chuť rozkazovat, jak v koze. Německo nemělo být sloučeno, mělo zůstat rozděleno na 4státy podle správy vítězných velmoci.

J. Laurin, Ing. 10.7.2019 16:39

Re: Jaroslav Seifert...

....chci jen dodat... jednalo se o "Všecky krásy světa", což je stravitelná próza i pro barbara....

P. Zinga 10.7.2019 16:33

Co je to duch Ústavy?

Je to to, co z nás vychází po požití většího množství banánů?

Od malička slyším: co je psáno, to je dáno a byl jsem učen, abych psal tak, aby to dávalo smysl. Jeden.Dvojsmyslnost je povolena akorát u vtipů no a pak je tu ironie. Ale určitě neměli tvůrci Ústavy při tvorbě ironické myšlenky...

H. Omar 10.7.2019 16:30

Re: Jaroslav Seifert...

Já se ptám a někteří vědí jiní ne. Stejně jako když jsem maturoval já. A musím uznat, že jsem nechápal proč se musíme biflovat jména autorů a jejich děl.... I těch jejichž knihy bych raději zapomněl...

J. Laurin, Ing. 10.7.2019 16:24

Re: Jaroslav Seifert...

..chtěl jsem dárek... má blbost, že jsem si to včas neobjednal... čert to vem...., ale mne naštvala reakce mladé prodavačky... kdy byla u maturity?... předpokládám, že maximálně před dvěma roky... maturoval jsem v roce 1975... Seifert v té době zrovna cool nebyl... ale byla o něm samostatná maturitní otázka...a to ještě nobelovku neměl.. zeptejte se současných maturantů na Seiferta(jednoho čerstvého maturanta mám doma, tak vím o čem mluvím)... a dle toho už kulturní úroveň soudit můžeme....