27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Úporná snaha

Je to zajímavý trend naší doby: místo aby převládala snaha o to, aby fungovalo to, co je, usilujeme o to, aby všechno bylo jinak, pokud možno tak, jak nikdy nebylo a o čem nikdo netuší, jak to bude fungovat. Trend prosakuje do všeho kolem nás a v nás, projevuje se to i na dětech. Ten trend se dobře sleduje. Všichni jsme byli dětmi a pamatujeme, co se s námi v té době tropilo. Mnozí z nás jsou rodiče a prarodiče a máme známé s malými dětmi, zkrátka dětství je jakási univerzální dimenze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Franke 10.3.2016 9:24

Re: nevím, co je "blbého"

A co třeba to brát jako srandu? To byste mohl dát...

L. Křivan 10.3.2016 9:42

Re: nevím, co je "blbého"

Tak to by byla ta nejlépe schovaná sranda, jakou jsem kdy viděl. No dobře, když tvrdíte, že jste se pokusil o srandu, tak Vám to věřím. Co mi zbývá.

S. Lazárek 10.3.2016 9:25

Re: nevím, co je "blbého"

Jak myslíte, klidně si od něj nechte něco odoperovat, ale já bych si od něj nenechal ostříhat ani nehty na noze.

R. Veselý 10.3.2016 9:24

Re: nevím, co je "blbého"

To se může týkat je základek, maximálně. Už des jsou individuální plány pro .... ehm .... nepříliš nadané děti. Jsou doma a nikdy z nich nic nebude.

S. Lazárek 10.3.2016 9:26

Re: nevím, co je "blbého"

Jeden místní to vzal vážně a přesně tak svoje vzdělání i pojal. Nějakej Janyška, možná ho znáte.....:-)

R. Veselý 10.3.2016 9:38

Re: nevím, co je "blbého"

Jooó ten, ale s ním je alespoň prča :-)

J. Anděl 10.3.2016 9:38

Re: nevím, co je "blbého"

No, nebylo to nijak uvedeno, předpokládal jsem nemoudře, že řeč je v takovém případě hlavně o základním vzdělání.

Co se týče doktorů - bohužel, já nevím nikdy jistě, jak dobře je vzdělaný, ani při dnešním systému vzdělávání. Ale ne, nejspíš bych nešel na operaci mozku k lékaři, který se to učil doma na rodině, a pak zašel na jednu zkoušku, kde si z pytlíčku vytáhl třeba lobotomii :-).

M. Prokop 10.3.2016 10:00

Re: nevím, co je "blbého"

Zajisté je dobré, pokud je možnost výběru.

A. Trick 10.3.2016 9:24

Re: nevím, co je "blbého"

Sociální zkušenost je důležitá. Ve sklenících pěstované rostliny mimo skleník zahynou.

Víc neřeknu.

J. Franke 10.3.2016 9:27

Re: nevím, co je "blbého"

Souhlasím... jsou ovšem situace, kdy to jinak nejde. Třeba právě chybí peníze na slušného asistenta a "domácí" škola je jediné východisko třeba pro paraplegika.

S. Lazárek 10.3.2016 9:29

Re: nevím, co je "blbého"

Tak to je samozřejmě úplně něco jiného.

J. Anděl 10.3.2016 9:44

Re: nevím, co je "blbého"

Sociální zkušenost opravdu je důležitá.

Například takové dýchání. Taky je důležité. A představte si to, povinné není :-).

Záleží ale taky, pro koho je ta zkušenost důležitá. Protože vám může být celkem jedno, jestli dýchám, nebo nedýchám. Je to důležité hlavně pro mě. Proč je však pro vás důležité, jestli já chodím do školy? Proč vám záleží na tom, jestli mimo skleník zahynu, nebo ne?

Můžete mít důvod, který bych pochopil a bral, ovšem zajímal by mě.

R. Veselý 10.3.2016 9:52

Re: nevím, co je "blbého"

On víc neřekne, takže já. Když někdo nechodí do školy (a mohl by), je potom většinou obtížně zaměstnatelný, tedy žije potom jak parazit na dávkách.

J. Anděl 10.3.2016 10:08

Re: nevím, co je "blbého"

Ano, hledisko pozdější zařaditelnosti do pracovního procesu mě již napadlo. Nejsem si ale jistý s tím, jestli existuje dost podkladů k tomu, abychom vysledovali závislost, že kdo nechodil vůbec do školy a přitom úspěšně složil každého půl roku nějaké sumární zkoušky, následně skončí jako parazit na dávkách.

Nemám rád slovo parazit, ale když už jste s ním začal, myslím, že ti, co je považujete za parazity, často buď do školy chodili, ale sotva prolézali, nebo na to kašlali a ani žádné zkoušky úspěšně nesložili.

(Nehledě na to, že existují i kategorie parazitů, kteří do školy chodili hodně a hodně dlouho, na různé vysoké a ještě vyšší školy, a neumí si najít práci, nebo pracují v dobře dotované instituci genderových studií, přičemž tito jsou institucionálním systémem socializováni naprosto bezchybně, naopak samorosty ze samot v horách mezi nimi podle mě najdete zcela minimálně)

Tedy souvislost jejich budoucí potenciální závislosti na sociální podpoře a socializace v institutu školy podle mě zřejmá není.

K. Berka 10.3.2016 8:49

Citát dne

„Vždyť my chceme jen vaše dobro!“ halasí na předvolebním meetingu politik do hlásné trouby. „Ale my vám ho nedáme!“ řve dav.

I. Schlägel 10.3.2016 8:42

Je to jednoduché, Astone.

Přibývá institucí, firem, organizací, úřadů i jednotlivců, kteří se živí za peníze státu tím, že pro stát "pracují", jinými slovy, vykonávají činnost. A protože se platí za výkon a ne užitečnost (ta se v daném místě a čase obtížně měří), přibývá logicky kvalitně zrealizovaných a dobře zaplacených p í č o v i n. Zároveň z tohoto důvodů přibývá subjektů, které ty p í č o v i n y vymýšlejí. A bude hůře, o tom žádná. Stát, jako budoucí dominantní zaměstnavatel, to přeci umí lépe než kdejaký zlodějský soukromník. Notabene když se navíc daří řídit stát jako firmu, no ne? Konečně!!! Vítejte ve staronových časech. Pravděpodobně na řešení tohoto problému bude potřeba "Více Evropy!!!". Pěkný den.

M. Franková 10.3.2016 8:27

Krásné ráno ze slunečného Ráje

Jsem docela ráda, že mám děti již škole odrostlé. Ale mám patero vnoučat, a když se zamyslím nad tím, jaká je čeká škola, zatínají se mi pěsti docela samovolně, a to nejsem vůbec násilnický typ.

Zrovna minulý týden jsem se ptala jednoho člena PČR , zda ta copatá Bruselem vymytá školská nádhera je skutečně tak hloupá. JE, byla mi dána odpověď. No jo, ale proč na to mají doplácet děti?

J. Vobr 10.3.2016 8:41

Re: Krásné ráno ze slunečného Ráje

https://www.youtube.com/watch?v=8TJNkqmwTlg

:-)))

M. Malovec 10.3.2016 9:12

Re: Krásné ráno ze slunečného Ráje

Další důvod nemít děti.

J. Myslivec 10.3.2016 8:23

Snaha?

Ne, je to potěšení pro soudruhy z ČSSD Ano a KSČ! Už se spojili a zavádí socialismus se vší parádou už od mateřinek!!!

Čeho jsme se to dočkali?! Ale asi nám to patří.

Nepochybují, že to senát schválí. A co president?? Dozvíme se to od našeho přisluhovačského tisku???

Už aby byly volby!!!

J. Fridrich 10.3.2016 7:37

Ano, cílem všech posledních reforem v našem

Ano, cílem všech posledních reforem v našem školství ( mám ale pocit, že nejen v našem školství ) je vynalézt " kulatější kolo " - prostě zelenou má IRACIONALITA a vše co odporuje zdravému lidskému rozumu................

P. Hlosta 10.3.2016 7:46

Re: Ano, cílem všech posledních reforem v našem

On ten zdravý lidský rozum je totiž dost nebezpečný. Ovšem jak pro koho, že.

A. Alda 10.3.2016 7:32

Naprosto přesné.

Jak příboj se valí hovadina za hovadinou z toho českého padlamentu.

P. Hlosta 10.3.2016 7:43

Re: Naprosto přesné.

Toť! Z rozvojového světa se valí naše možná záhuba a my v padlamentu máme problematiku zákazu kouření, že nám to ničí zdraví. Když už dojdou hovadiny, tak si ukazují zákonodárci prostředníčky, halekají na sebe urážky a po "šichtě" jdou spolu na dvojku někam, kde je ten plebs nebude otravovat. Že, minimálně, vláda pořádá rozvracení republiky, to jim ani v patě neleží. Ten zákon existuje. Není žalobce, není soudce! U dvojky vína si zákonodárci konzultují možnosti, jak plebsu zavřít tu hubu. Zleva doprava sám šmejd!

P. Lenc 10.3.2016 7:53

Re: Naprosto přesné.

Kdyby jenom z českého parlamentu.Ten příboj se valí celou Evropou.

J. Franke 10.3.2016 7:30

Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Do sportu, do medicíny, do justice taky mluví kdekdo. Kdo by si taky do školství nekopl, když nějakou školou prošel každý z nás a ví nejlépe, co je tam špatně. Zkuste si stoupnout před katedru čelem k dětem a začněte učit. Bezpochyby budete ti nejlepší.

Protože jsem to kdysi dávno zkusil také, kdy jsem rok učil na dvojtřídce jako nekvalifikovaný za pár šupů, abych se pak snáze dostal ke svému vysněnému povolání, vím, jaké to je. Naštěstí mi to ani pak soudruzi nedovolili a možná tím zachránili mé manželství, protože moje drahá by mi ty dvě nejkrásnější věci na učitelování zcela jistě prudce záviděla. Víte které to jsou?

Červenec a srpen...

P. Hlosta 10.3.2016 7:35

Re: Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Ona ale není řeč o učitelích, ale o té vrchnosti nad nimi. Si myslím, že učitelé(ky) by i lépe učili, kdyby jejich vrchnost neustále neimprovizovala, leč poctivě mákla.

J. Franke 10.3.2016 8:09

Re: Dobré ráno z prosluněné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Učitel učí, vrchnost ať si dělá, co chce. Tak to platilo i za komoušů.

P. Hlosta 10.3.2016 7:16

Hřebíček trefený na hlavičku Astone!

Přesně takhle jsme si to říkali při práci naší noční fyzicky těžké. Jsa jen obyčejní dělníci, stejně jsme to viděli jako Neff. Až rozum zůstává stát, když si uvědomujeme, že běžný člověk vidí do problémů víc, než k tomu povolaný politik a odborník. Novátorství má patrně zakrýt neschopnost. Vymyšlením zcela nového postupu a systému ve školství(nejen v tom) má budit zdání, že to neověřené až časem vydá plody. Až plody nevydá, bude politik už za vodou. No a vo-vo-vo tom to je!

Na postech na prameni sedí žáby, co jen chlemtají vodu a svým slizem ji dalším otravují. Je to ale nekonečné, zdá se, protože tenhle stav v politice a řízení státu tu máme podezřele dlouho. Nějak nám nefunguje zpětná vazby k občanům a žáby to rozhodně nes.re.

Jeden kolega říkává - "a potom nechlastej!" To by se ale člověk uchlastal k smrti!

B. Lukáš 10.3.2016 7:03

Dík a plný souhlas

Heslo současnosti : " přes soustavné předpokládané úspěchy změn-spěcháme k úplnému krachu".