27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Úporná snaha

Je to zajímavý trend naší doby: místo aby převládala snaha o to, aby fungovalo to, co je, usilujeme o to, aby všechno bylo jinak, pokud možno tak, jak nikdy nebylo a o čem nikdo netuší, jak to bude fungovat. Trend prosakuje do všeho kolem nás a v nás, projevuje se to i na dětech. Ten trend se dobře sleduje. Všichni jsme byli dětmi a pamatujeme, co se s námi v té době tropilo. Mnozí z nás jsou rodiče a prarodiče a máme známé s malými dětmi, zkrátka dětství je jakási univerzální dimenze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 10.3.2016 10:22

Uživatel požádal o vymazání
I. Kellnerová 10.3.2016 10:26

Re: :)

Úžasná diskuze k tomu článku.

Ale za snahu malé plus.

O. Uživatel 10.3.2016 10:27

Uživatel požádal o vymazání
K. Berka 10.3.2016 10:05

Svobodu pro Tibet i Kájínka

VÁŽENÝ PREZIDENTE PUTINE, ZASAĎTE SE O PROPUŠTĚNÍ KÁJÍNKA

Ptáte se, jak si takovou zhovadilost můžeme vymyslet? A můžete nám říci, proč by toto nemohl dělat běžný občan, když stejnou zhovadilost píše ministr vlády, jakýsi Bělobrádek a lokaj USA dokonce prezidentovi cizího státu??

http://infokuryr.cz/news.php

O. Uživatel 10.3.2016 10:19

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 10.3.2016 10:57

Re: Svobodu pro Tibet i Kájínka

S tím zdrojem není divu.

Ale Berka blbne i nad jinými zdroji.

P. Han 10.3.2016 10:41

Re: Svobodu pro Tibet i Kájínka

Ano, Savčenková je sprostá podezřelá. A nejspíš bude i odsouzena jako sprostá vražednice, protože svědkům obhajoby nebyl povolen vstup do Ruska. Spravedlnost podle vás a Pařáta.

M. Prokop 10.3.2016 11:02

Re: Svobodu pro Tibet i Kájínka

Odsouzena bude, Rusák zásadně nepřizná chybu.

Pak ji asi vymění za ty dva ruské "dovolenkáře".

K. Janyška 10.3.2016 9:58

Na to, co se děje ve světě dnes, Astone, a pozor, všude,

upozorňuje ve svém gigantickém a pro běžné lidi bez předpřípravy prakticky nedostupném, díle, mistr Hayek. To, že se ve školských systémech světa, a to na žádné úrovni, neuvyučuje teorie spontánního řádu lidské interakce ve smyslu vzájemného lidského konkurenčního vztahu a kontaktu, ne spolupráce, a spontánního řádu lidského světa, nejsou lidi, má za důsledek, že si lidstvo myslí, že je lidský svět organizací a podle toho se i chová. Zorganizovaný lidský svět však není ničím jiným, než socialismem a ten si vyžaduje evidenci a příslušné "odborníky". A těch tedy, vystudovaných v oborech, stojících na zcela mylných základech, je. Doslova armády. A ti se hlásí o slovo a platy. Nikoho nezajímá, že je to armáda, vedouví lidstvo ku zkáze, nebož lidský svět zorganizovat nelze ze známých a kompozitivní teorií popsaných důvodů. Koho také, když věci nikdo nerozumí. A zmatek a zmar je na světě. Živený hloupostí a nevzdělaností lidstva, kterém tak ubližuje až neuvěřitelně dramaticky a silně samo sobě... Dzp.

O. Uživatel 10.3.2016 10:21

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 10.3.2016 10:48

Re: Na to, co se děje ve světě dnes, Astone, a pozor, všude,

Ano, to pro praktický život. A pro politiku a organizování věci veřejné kompozitivní teori, tedy teorii spontánního řádu lidské interakce a lidského světa... Dzp.

O. Uživatel 10.3.2016 11:00

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 10.3.2016 11:19

Re: Na to, co se děje ve světě dnes, Astone, a pozor, všude,

Ano ? Výsledky vědeckého bádání nositelů Nobelových cen ? Divný názor... Dzp.

R. Veselý 10.3.2016 9:36

Pěkný postřeh Astone

"Prosazuje se vše, co je už na první pohled blbé a zdravému rozumu odporující."

Ano, dokonce tady čtu lidi, které bych ještě nedávno považoval za majitele zdravého rozumu, což jsou všichni vítači, podporovači a omlovači (vyjma vrátného, ten byl blb vždycky).

Zdravému rozumu odporuje podporovat invazi miliónů nekompatibilních migrantů, vítat je, krmit je, stavět jim mešity a nechat si od nich diktovat, co se má ve škole vařit k obědu. Své bohaté zkušenosti již mají Francouzi, Belgičané, Nizozemci, Dánové, Švédové, Britové, Němci .... a bezútěšný stav jejich zemí je již nevratný. Doufám, že země V4 nedopustí civilizační maglajz, který nevzdělaná čeládka tropí v západních zemích. Takže - na stráž !!!

J. Fialová 10.3.2016 9:39

Re: Pěkný postřeh Astone

Ukázka "zdravého rozumu" u sousedů:

"Německá vláda nechala zřídit internetovou stránku věnovanou „poradenství v oblasti sexu pro migranty“. Nové stránky „Zanzu – Mé tělo ve slovech a v obrazech“ obsahuje kromě poučení o vztazích, těhotenství, infekcích a zákonech také velice názorné ilustrace sexuálních aktů včetně souložících párů různých barev pleti v různých polohách či názorný návod na masturbaci."

http://echo24.cz/a/iAWLr/nemecka-vlada-odvazne-radi-migrantum-jak-provozovat-sex

R. Veselý 10.3.2016 9:46

Re: Pěkný postřeh Astone

Ano, vždyť to Aston píše:

Prosazuje se vše, co je už na první pohled blbé a zdravému rozumu odporující.

J. Anděl 10.3.2016 9:53

Re: Pěkný postřeh Astone

Ano, to opravdu vesměs odporuje zdravému rozumu. Můj rozum je ovšem v koncích už jen z toho, že zde vypíšete tyhlety věci a podsouváte, že právě tohle řada diskutérů zde opravdu chce.

Takže popořadě alespoň za sebe - nepodporuji invazi miliónů jakýchkoliv migrantů (protože kompatibilita je v případě miliónů naprosto vyloučená, i kdyby to bylo milión R. Veselých 894). Nevítám nikoho, s tím si jsem naprosto jistý. Krmit je - no, nemáme tu milióny lidí, které bychom krmili, ovšem pokud někoho třeba internujeme za účelem prověření jeho žádosti o azyl, pak se nezlobte, ale domnívám se, že by měl dostat občas najíst, aby neumřel, než tu žádost vyřídíme. Možná i napít, když bude hodný. Stavět někomu mešity, to též nepodporuji. K samostatné diskuzi je, zda mu dovolit, ať si jí postaví za své na legálně koupeném či k tomu účelu pronajatém pozemku.

Co se týče diktování, co má být ve škole k obědu, zde považuji za smutný stav, kdy norma diktuje, co má jíst mé dítě v rámci povinné školní docházky k obědu, naštěstí se situace se stravováním ve školách pozvolna zlepšuje, kdy je větší výběr a relativně rozumná nabídka.

Zbytek vašeho příspěvku komentovat nejde, tak to vidíte, to respektuji.

M. Prokop 10.3.2016 9:56

Re: Pěkný postřeh Astone

Kdo chce bojovat, musí si najít nějaké protivníky. Nejlépe ty, které nechápe. :-)

P. Han 10.3.2016 10:05

Re: Pěkný postřeh Astone

Tak jste právě napsal, že nejste tím, proti komu je příspěvek pana Veselého namířen. Takže z oné "řady diskutérů" jste vyřazen. Já doufám taky. Nebojte se, řada potrefených husí ještě řadově zakejhá. :-)

J. Anděl 10.3.2016 10:11

Re: Pěkný postřeh Astone

Jenomže já si myslím, že nesedí na většinu diskutérů zde, včetně těch nejvíc vítacích ze všech. Nu, třeba se ozvou sami a vnesou do toho světlo. Mě by třeba zajímalo, kdo ze známých ... řekněme obhájců politiky paní Merkelové se domnívá, že bychom měli miliónům uprchlíků na uvítanou postavit mešitu. A rád bych s ním rozebral, jak si to představuje, znal bych jeho argumenty.

Nečtu to tu pořád, byť často, možná se tu už na tohle téma debatovalo.

P. Han 10.3.2016 10:43

Re: Pěkný postřeh Astone

Co já vím, o stavbu mešit se zasazuje politováníhodný americký velvyslanec. Ovšem ten na Psa nechodí, že jo.

J. Anděl 10.3.2016 10:50

Re: Pěkný postřeh Astone

Šapiro? Zasazuje se za to, aby Česko financovalo či jinak podporovalo stavbu mešit? Kouknu se po tom, to by mě zajímalo.

Já jsem obecně proti, konkrétně ale musím znát detaily.

Napadá mě jeden problematický bod: dokud neproběhne definitivní odluka církví od státu, má zřejmě ze zákona každá registrovaná církev od státu nárok na nějaké prachy, není-liž pravda?

Urychlení odluky církví od státu podporuji též.

R. Veselý 10.3.2016 10:10

Re: Pěkný postřeh Astone

Inu, hodně toho nepodporujete, a přesto se to děje.

S těma obědama ve školách jsem to myslel tak, že si přivandrovalci diktují, že se nesmí vařit vepřové (ale tuším, že jste to pochopil a jen mlžíte).

Ani na legálně koupeném pozemku si nemůžete postavit co chcete, to vám je snad známo.

Zbytek vašeho příspěvku komentovat nejde, tak to vidíte, to respektuji.

J. Anděl 10.3.2016 10:20

Re: Pěkný postřeh Astone

K obědům tedy doplňuji, že odmítám požadavek, že se nesmí vařit vepřové. Respektuji ale požadavky na možnost volby jídla nějakým způsobem dietního, třeba bez masa. Co se týče požadavků na náboženská specifika stravy (košer resp. halal), tam se domnívám, že státní škola není povinna nic takového zajišťovat. Soukromým školám bych nebránil dělat to dle vlastního uvážení.

Nemlžil jsem. Šlo mi o to zdůraznit, že obecně jsem zastáncem toho, aby si rodiče mohli trochu "diktovat", co v těch školách vaří, že se mi nelíbí ani diktát z druhé strany. Ovšem rodiče si mohou diktovat pouze v míře, odpovídající jejich podílu. Máš ve škole jedno dítě, máš jeden hlas. Aby jeden rodič navzdory požadavkům ostatních rodičů prosadil změnu, třeba na základě pozitivní diskriminace náboženské svobody (třeba prosadil to, že se přestane vařit vepřové) je pro mě nepřijatelné.

Samozřejmě ani na legálně koupeném pozemku si nemůžete postavit, co chcete, můj argument ovšem byl, že nepodporuji to, abychom jim stavěli mešity my. S tím, že otázka, zda jim dovolit, ať si jí postaví za své, je na samostatnou diskuzi. Což přesně je ten bod, který mi "vyvracíte". Všiml jste si toho?

P. Boublíková 10.3.2016 10:30

Re: Pěkný postřeh Astone

Problém vidím v tom, že našinec si v islámské zemí nesmí postavit svůj neislamsky kostel a prosazovat ve škole konzumaci vepřového (ani svým jedním hlasem) :-)

J. Anděl 10.3.2016 10:45

Re: Pěkný postřeh Astone

A tak děláme si u nás věci tak, jak my považujeme za dobré, nebo proto, že to nějak chodí v islámských zemích? Držíme si iniciativu, nebo jen reagujeme?

Já jistojistě nestojím o chalifát, sekularitu považuji za jediné smysluplné východisko existence. To předesílám a vždy píšu.

S mešitou je to ovšem tak, že pokud se zásadně nepletu, podobně jako jakákoliv jiná modlitebna to může být betonová kostka nebo chaloupka v Krakonošově stylu. Podstatný je pak účel, ke kterému je ta budova používaná. Tady na obrázku je nějaká mešita v Bergenu: https://cs.wikipedia.org/wiki/Me%C5%A1ita#/media/File:Moske_i_Bergen.JPG

Podle mě dle stávajících zákonů (jak je chápu, možná se pletu, opravdu tu legislativu neznám, nikdy jsem to nepotřeboval vědět) můžete zakázat stavbu určitého vzhledu (velikosti atd.), můžete zakázat pravidelné vyřvávání muezina, ale k zákazu toho, aby byla budova využívaná jako modlitebna (jakákoliv), byste musela zakázat lidem se někde sdružovat za účelem společné modlitby. Nebo exkluzivně zakázat islám. Obojí jsou specifické kroky, které, s ohledem na můj příklon k sekularitě zahrnující náboženskou svobodu, podle mě vyžadují zvýšenou pozornost a minimum fanatizmu.

Budu rád, když mě opravíte, kde to chápu úplně blbě.

J. Anděl 10.3.2016 10:45

Re: Pěkný postřeh Astone

Jinými slovy na to, co si dělaj v islámských zemích, sere pes ;-).

P. Boublíková 10.3.2016 11:05

Re: Pěkný postřeh Astone

Tím že jste vložil do předchozího příspěvku dlouhý odkaz jste jej při mě učinil nečitelným.

Jinak jsem pro to, aby se nove prichozi přizpůsobovali domácím a ne naopak. Tak jak to dělají v islámských zemích :-)

J. Anděl 10.3.2016 11:41

Re: Pěkný postřeh Astone

Hm, to jsem taky zjistil. Ale když u něj kliknete na "odpovědět", tak si ho budete moct přečíst celý. Zvažoval jsem pastnout ho tam znovu bez odkazu, můžu to udělat, ale vytvořil bych šíleně dlouhý blok se svým textem. Což dělám i bez toho :-).

Já jsem pro, abychom se my nemuseli přizpůsobovat nově příchozím, a oni se nám přizpůsobili v té míře, aby nám nenarušovali náš životní styl. Je to skoro totéž, co píšete, ale ne zcela.

A znovu, co a jak dělají v islámských zemích, mě nezajímá. Jsou to islámské země, tam to dělají jinak, my nejsme islámská země. Nejde o to se lišit, nejde o to dělat to stejně, jde o to dělat to tak, jak mi připadá správné.

R. Veselý 10.3.2016 10:49

Re: Pěkný postřeh Astone

Takže vlastně jinými slovy píšete totéž co já. Všiml jste si toho? :-)