2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Úloha jednoho člověka

Zvrat v jednání o brexitu vyvolává údiv – skutečně je kupodivu, jak mnoho záleží na vůli jednoho člověka, v daném případě předsedy Dolní komory britského parlamentu Johna Bercowa. Ten už v minulosti budil pozornost – sympatizující pozornost – svým osobitým stylem řízení debaty. Tentokrát však vstupuje na scénu rozhodnutím, které budí podiv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 22.10.2019 10:39

Uživatel požádal o vymazání
P. Vandas 22.10.2019 10:34

Brexit bude. Víc vám neprozradím. :-):-):-)

M. Valenta 22.10.2019 10:33

Už jsem to tu psal několikrát - alespoň 60% většina při více jak 50% účasti.

P. Zinga 22.10.2019 10:32

Ředitel BIS, generálský čekatel, mluví o útocích pravicových extremistů v SRN. Má zřejmě na mysli blba z Halle, u kterého německý Úřad na ochranu ústavy neshledal žádné spojení s organizovanou extrémní pravicí.

Stejnou hodnotu, jako tato výpověď, bude mít (má?) i jeho zpráva o rozbití sítě. Pravděpodobně zůstane utajena.

M. Valenta 22.10.2019 10:31

Já paní Kombercová nepožaduji nic žhavě, jenom píšu k tématu a osobně bych byl nejradši, kdyby to bylo už dávno za námi.

P. Jirkovský 22.10.2019 10:29

Hlavně Vyskočil si ji ale zasloužil, jak von statečně hrál v seriálech pionýrský vedoucí a podobný mladý kádry.

J. Matuška 22.10.2019 10:27

→ malé jaderné reaktory (americké výroby) nabízejí evropským státům možnost vzít „osud do svých rukou“ a zajistí jim energetickou bezpečnost, přesvědčoval v Bruselu Evropu americký ministr energetiky Perry...

→ čtyři desítky amerických kongresmanů navrhují, aby byl ukrajinský náckovský prapor Azov zařazen na americký seznam teroristických skupin... v Azovu to mají za útok na ukrajinskou svrchovanost a národní bezpečnost, protože Azov je spolu s dalšími podobnými jednotkami řádnou součástí Národní gardy... fascinující...

→ současně s tím, jak šéf BIS Koudelka oznámil „rozbití sítě“ ruských hackerů/agentů u nás, Reuter ́s dodává, že „estonské a české úřady“ obvinily ruskou hackerskou skupinu „Turla“, že se vydávala za Íránce a pod tímto krytím hackovala všude možně po světě... fascinující...

→ výroční zpráva Credit Suisse konstatuje, že počty bohatých Číňanů poprvé překonaly počty bohatých Američanů... Ranní kávička Terezy Spencerové.

J. Anděl 22.10.2019 10:26

Tak napsal jsem "po nějaké době", to může být i po několika volebních obdobích. I když pravda, myslel jsem i kratší čas než třeba deset let...

J. Havelka 22.10.2019 10:26

Ano i Ringo, Hůlka a Vyskočil mají medaili, kolik tenkrát vyfasovali to nevím, asi bony, bony...

M. Němec 22.10.2019 10:24

Nazdar Zinga, Věděj, jak se řekne anglicky polízanice ?

J. Havelka 22.10.2019 10:23

Mudři Rath, Kott, Pancová jsou za mřížemi a tak ministra nám dělá Mgr. et .Mgr. Vojtěch MHA, ale právník! " Ale lékárničku v autě má v pořádku" řekl Babiš, takto svatebčan na ministrově veselce.

M. Němec 22.10.2019 10:21

Nejhodnotnější je Matuška.

F. Šimek 22.10.2019 10:20

co od něj můžeš chtít ?

http://akohut.eu/files/04.jpg

J. Matuška 22.10.2019 10:19

Před čtyřiceti lety poslali komunisté Václava Havla za mříže

K mnohaletým trestům bylo před 40 lety, 23. října 1979, odsouzeno šest členů Výboru na obranu nespravedlivě stíhaných (VONS). Před Městským soudem v Praze si verdikt za své aktivity ve výboru vyslechli Petr Uhl, Václav Havel, Václav Benda, Jiří Dienstbier, Otta Bednářová a Dana Němcová, připomněla ČTK. ParlamentníListy.cz

Všem lidem, kteří prošli neoprávněně kriminálem za minulého totalitního režimu za "politiku" je dobré ocenit jejich odvahu a vážit si jich. Tečka cé zet. [>-]

R. John 22.10.2019 10:16

Tady je zase bordel a né hodnotá diskuze... Olda s Vobrem dozor na patře nezvládaj.... ani téma nezadaj...třeba něco z koutku Albionu...to tu dlouho nebylo...jak si stojej..jestli neupadli na držku a tak...

R. Tesařík 22.10.2019 10:14

Odtahová služba.

P. Zinga 22.10.2019 10:13

Němče, ty seš fakt hovado.

P. Zinga 22.10.2019 10:12

Jednání mluvčího bude předmětem šetření, protože odmítnutí hlasování o smlouvě bylo neoprávněné, neboť se předtím o ní vůbec nehlasovalo.

Mason Mills@MrMasonMills

Sir Bernard Jenkin, Chairman of the Constitutional Affairs Committee expresses his concern over the impartiality of John Bercow. He also informs him that based on the actions of Bercow in recent months, his committee will be opening an investigation into the role of the speaker.

J. Anděl 22.10.2019 10:11

Zvažoval jsem použití emotikonů, ale tohle byl ten případ, kdy mi to bez nich připadalo šťavnatější :-).

Souhlasím. A přitom nesouhlasím. Napíšu, v čem nesouhlasím:

Samotné hledání je základem hledání pravdy. Přijde mi skoro, že požadujeme po systému, aby nám pravdu kladl až pod nos, očištěnou, ryzí, a přitom tu správnou, tu naší, ne falešnou pravdu našich protivníků.

J. Anděl 22.10.2019 10:08

Aha :-).

Chybí mi souvislosti. Je to tedy hybrid a nikoliv elektromobil?

M. Němec 22.10.2019 10:07

Tak jdem, tak jdem, jsme láskou nabití

tak jdem , tak jdem, jsme láskou nabití ( M.David světskej ).

M. Pivoda 22.10.2019 10:06

Úloha jednoho člověka? Určitě ne. Rozhodující jsou masy pracujících.

Ve Velké Britanii (s líbivou okrasou své minulosti, tzv. královstvím) je zažité pravidlo, že hlas lidu je hlasem rozhodujícím. Jenže hlas britského lidu vybral své zástupce do Parlamentu, a ten demokraticky zvolený Parlament řekl NE Brexitu. Současně ale hlas lidu řekl ANO Brexitu v přímém referendu. To je klíčový konflikt!

Boris Johnson přemluvil královnu, aby nedovolila zasedání Parlamentu, dokud neproběhne jím řízený Brexit. Ta devadesátiletá babka mu to odouhlasila (který král by nechtěl posílit své království), aby v zápětí své rozhodnutí zásadně změnila. Čímž královna průkazně prokázala, že britské království je jen přežívající okrasou své kdysi slavné (námořní) minulosti. Království, přežívající anachronismus, po proběhnuté aféře s Brexitem nutně zajde. Do roka a do dne!

I profesionální český politický komentátor má nárok na svůj slabší den (aby napsal dnešní slabší úvodník). Bercow je normální úředník.

M. Němec 22.10.2019 10:04

Varadinková je ve špitále.

To je mi líto.Rv

Chlast jke sviňa.

J. Matuška 22.10.2019 10:04

„Teď jsem student, co hledá českou levici. S Gretou bych se potkal rád.“ – říká bývalý předseda Zelených Matěj Stropnický.

http://jdem.cz/ffd5w6

V. Klepetko 22.10.2019 10:04

A souhlasil bys s tím, že u referenda by měl být možný reparát až po několika volebních obdobích?

R. Tesařík 22.10.2019 10:03

Mně se líbí ten lunch.. Može ja zrobič woshinky chendove?

V. Kříž 22.10.2019 9:57

ále prdlajs, věděli pěkný kulový, asi jako my, když jsme hlasovali pro unii. Dnes by si žádný eurohujer nedovolil vyhlásit referendum o setrvání v Unii

J. Matuška 22.10.2019 9:56

Špionáž provádí každý stát na světě, včetně Vatikánu. Část diplomatického sboru se zabývá špionáží. Diplomaté přistižení při této nezákonné činností bývají vypovídáni. Vlády se k tomu nerady uchylují, protože jsou recipročně postiženy. Špioni, kteří nejsou chránění diplomatickou imunitou bývají vyšetřováni i to bývá "složité".

Pokusil jsem se najít na vyhledávači, kdy byly u nás vedeny procesy proti ruským špionům, výsledek je nula. Ale jsem uživatel/neumětel, rád se nechám poučit. Otázka na závěr: budou Rusové, kteří obdrželi české občanství a byli součástí špionážní buńky, postaveni před neveřejný soud?

Nevím proč, ale vzpomněl jsem si na průšvih, když se provalilo, že Američané odposlouchávali mobil kancléřky Merkelové...

M. Němec 22.10.2019 9:55

Přesně, Hejna.

Na krku mám korále, vole.

J. Anděl 22.10.2019 9:54

Zcela odhlédnu od brexitu jako takového.

Nové referendum podle mě dává smysl obecně tehdy, pokud se realizace záměru, daného výsledky prvního referenda, zkomplikuje nad přijatelnou míru.

Vím, spousta variabilních proměnných. Co znamená "nad míru" a tak.

Druhá věc se týká obecné vlastnosti referenda, v porovnání s "normálními" volbami - u voleb se každých pár let "skládá reparát". Referenda se to netýká? Podle mě ano - není jak tomu systémově zabránit. Například my jsme kdysi do EU vstoupili, teď bychom mohli referendem vystoupit. To vstoupení není přece na věčné časy.

Ano, v protikladu je opakování referenda tak dlouho, dokud nevyjde "správný" výsledek. Měl by tedy mezi tím uplynout nějaký čas, během kterého dojde ke snaze ten původní záměr realizovat. Během kterého se dá předpokládat, že se mohl postoj veřejnosti změnit. Ale co s tím, i tu snahu lze sabotovat, jen předstírat... Nikdy to nebude dokonalé.

Obecně, budeme-li u nás zavádět referendum, bych byl pro požadavek podstatně větší, než jen těsně nadpoloviční většiny.