17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Turecká agrese

Česká politická reprezentace většinově odsuzuje poslední politický tah prezidenta Trumpa, který nedokázal zabránit Turecku v invazi do Sýrie, namířené proti Kurdům, americkým spojencům ve válce proti islámským extremistům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Havelka 11.10.2019 8:10

Ti všichni mají zvadlé ptáky ....na písmenech!

J. Vobr 11.10.2019 7:45

AŽ TUREK PUSTÍ TĚCH PŘES TŘI MILIONY

.... to bude mít kapitánka Raketýrová šichtu všechny zachránit !!! To bude muset i ČR vyslat záchranná plavidla a Zemanovi armáda zkonfiskuje ten gumový člun !!!

VÍCE EVROPY A VÍCE KVÓT POTŘEBUJEME !!!

;-D;-D;-D;-D;-D

V. Církva 11.10.2019 7:54

Tak Turci tvrdí že budou Syřany vracet domů. Pokud je Evropa slabá a debilní a naopak všechny převezmea hlavně teroristy, neházel bych vinu na Ergodana a na Trumpetu už vůbec ne. A jak jsem v posledních volbách pochopil, ani na Merielovou ne. Tupé Zelenorudé stádo opět žene Německo opět vedeni psychicky nenormálním člověkem do průšvihu.

P. Kučera 11.10.2019 7:40

Analogie

Představme si fiktivní situaci. Slovensko stále patří pod Maďarsko. Zoufalí Slováci prchají do zemí Koruny české, což s sebou nese velké nejen ekonomické ale i bezpečnostní náklady a rizika, protože nejsilnější strana v "osvobozeném" Slovensku usiluje o nastolení totality. A tak jednoho dne Česko zaútočí na svoje východní hranice s odůvodněním, že všichni Slováci jsou teroristi a jako oficiální cíl si stanoví vytvoření bezpečného nárazníkového pásma u svých hranice o šířce několika desítek km, kam slibuje nastěhovat všechny Slováky-uprchlíky, kterých je už asi jeden milion, tedy desetina populace. Svět to odsoudí, takže prezident Zeman oznámí, že další vlnu slovenských uprchlíků pustí do světa, především do klidných, prosperujících, ale civilizačně zcela odlišných zemí. Okupace nezadržitelně eskaluje v čím dál větší válku.

Jde o podobnost čistě vyspekulovanou, která neodpovídá realitě nejen u nás, ale kdekoli na Zemi. Skutečnost je totiž vždy mnohem složitější.

Dobrý den.

J. Havelka 11.10.2019 7:38

Změna názorů poměrně častá, A.B. v rozmezí dvou dnů: /poučku o idiotech a neměnných názorech nechávám v klidu/

1. "Včera jsem se potkal s Erdoganem a vyslovil mu podporu v průniku do Sýrie a vytvoření bezpečného pásma a jeho využití pro emigranty!"

2. "ČR se ztotožňuje s EU, která Tureckou ofenzivu odsoudila!"

KRINDYPINDY8-o

I. Kellner 11.10.2019 8:12

Oprava bodu 1.: a) nebylo to včera, ale 25.9. b)nebyl to "průnik", ale "výstavba betzpečnostní zóny". c) byli to běženci, nikoli emigranté

Ale jako pokus dost dobrý, na vás.

J. Fridrich 11.10.2019 7:09

Turecko jsem navštívil několikrát, ale v přederdoganovské době a byl jsem situací a rozvojem této země příjemně překvapen - byl tam ještě znát a cítit " duch " Ataturka. Nyní do NATO vůbec nepatří a do Evropy také nepatří.. Ataturk se musí obracet v hrobě - on Turecko zcivilizoval na skoro sto let právě potlačením islámu a příklonem k civilizované Evropě.. Erdogan nyní zcela nezakrytě Evropu vydírá posláním laviny 3,6 milionu okupantů. On zapomíná, že Evropa může - a měla by tomu vojensky zabránit, má na to síly, právo i povinnost...

V. Církva 11.10.2019 7:51

Bohužel Turecko se skutečně žene do průšvihu. Kanárke

v kleci je že veškerá inteligence se chystá najít práci v zahraničí a vycestovat. Přitom před 10 lety měli možná lepší platy než my, a s hrdostí budovali Turecko.

Přesto ale co se týká Kurdů, není to tak jednoduché. pKK jsou levičáci (těm se věřit nedá) a i v době poměrně svobodného Turecka peováděli terorismus. Nakonec idea, zakousnout se 30 km do Sýrie, udělat tam bezpečnostní pásmo a poslat migranty smysl dává. Co všechno má však Ergodan za lubem, to nevím. Zkusil bych chvíli nehysterčit a myslím, že Trump s nimi jednal a dal jim nůž na krk, když překročí limity. Tak uvidíme.

J. Fridrich 11.10.2019 6:55

" Čínská msta: Fotbalová Slavia přijde o peníze, tvrdí Zeman." - a dále pokračuje, kupodivu pravdivě - „Byla to nejúspěšnější čínská investice v České republice, bohužel jedna z mála úspěšných.." To je ten výsledek jeho častých cest za svými kamarády do Číny - Číňánci si koupili fotbalový klub - to našemu hospodářství velmi prospěje...

P. Hlosta 11.10.2019 7:01

Číňané koupili úpadkový klub! To především. Takže není možné na jednu stranu jim nadávat za zastavení platby Slávie a zároveň jim děkovat za finanční záchranu v čase úpadku. Že si kupují politický nástroj, bylo jasné myslícím. Jen ne fandům, co si nevidí na špičku šňupáku. :-/

J. Fridrich 11.10.2019 7:20

Myslím, že jde o úplně jiné věci, president by měl vést občany také k zásadovosti a hrdosti... Kamarádovi jsem napsal - Na rozdíl od tebe ale ten Čínou odmítnutý pokus odstranit ze smlouvy bod č. 3, který ve smlouvě o " družbě " dvou měst našich zemí - tedy hlavně výměně uměleckých vystoupeních, společenských a vědeckých kontaktech neměl vůbec co dělat, bylo třeba jednáním z této smlouvy odstranit. Na naše výzvy k normálnímu-standardnímu jednání o tomto bodě mezi těmito dvěma rovnocennými MĚSTY ( doufejme, že rovnocennými...), se ozvala zprvu zcela arogantním způsobem Čínská ambasáda v Praze ( tedy stát - ne město, s kterým byla tato smlouva uzavřena...), pak zcela přestali reagovat na nabídky k jednání, aby posléze se zcela neuvěřitelnými komentáři hodícími se pro vztah PÁNA s podřízeným tuto smlouvu i s výhrůžkami vypověděli okamžitě....

A trocha ironie :

Nyní se hlavně bojím o ty naše v celém Světě uznávané hudebníky a hudební tělesa, co si počnou bez té možnosti vystupovat v Číně... Nevím, nevím, zda jim ty koncerty ve známých sálech Evropy, Ameriky, Japonska a dalších civilizovaných zemích celého Světa nahradí tu bolestnou ztrátu vystupovat v Pekingu a blýsknout se svým uměním před jejich komunistickou věrchuškou.... Snad je v této nelehké chvíli finančně podpoří nyní socanský ministr kultury Zaorálek, aby neskončili odkázáni na dobrotu Armády spásy .......

P. Kučera 11.10.2019 7:59

Pane Fridrichu, omlouvám se, ale ve vašem textu dvakrát (tedy nejde o překlep) opakujete hrubou gramatickou chybu:

"o výměně uměleckých vystoupeníCH... " "...koncerty ve známých sálech Evropy, Ameriky, Japonska a dalších civilizovaných zemíCH..."

Upozorňuji na tuto chybu proto, že jinak je text zcela perfektní, a pak, právě tento nešvar se v obecné češtině lavinovitě rozšiřuje. Zatím není tak markantní jako "onikání" - všechny podměty jsou mužské životné, tedy ONI, ačkoli jde o ženy, děti i všechny neživé pojmy (země, myšlenky, strany, státy, lesy, domy...). Roboty už mezitím definitivně ožily na "roboti" atd. Úpadek naší krásné češtiny pokračuje.

M. Němec 11.10.2019 8:06

Sie haben recht, Sie Kučera.

M. Němec 11.10.2019 7:22

Hlosta, jsou tak hodnej, a vysvětlej mi, když jsou tak jasně myslící - v jakym směru je vlastnění fotbalového klubu politickým nástrojem ?

Máte ánunk, kdo vlastní třeba Chelsea nebo Paris SG a další kluby v západní Evropě ? Je v tom politika ?

M. Němec 11.10.2019 7:09

Číňani snad nebudou prodávat něbo brzdit investici, která jim konečně začíná trochu šlapat. Praha nepraha, Hřib nehřib.

Eman, jako tradičně slon v porcelánu, vůbec netuší , co jeho ignorantskej vejšplecht znamená pro fotbalisty Slávie, jejich rodiny, všechen personál, fanoušky a v neposlední řadě pro nás sázkaře8-o.

Ve Slávce je spousta reprezentantů, ti teď opravdu budou mít ten klid a pohodu pro svoje výkony, dneškem počínaje ( s Anglií ).

V. Církva 11.10.2019 7:42

Přesně tak, ono těch investic moc není naštěstí, polud nepočítám zkupování pozemků a jiných machinací. Hlavně ale není o co stát, pokud tu něco koupí a potopí to jako Slavii ve chvíli, kdy nebudeme poslušní, je jediná správná možnost vyhnout se čínským investicím obloukem.

A vyhýbejme se hlavně čínskému zboží kde to jenom ještě jee. Huawei vesele prodává mobily a nám nenažrancům nevadí, že jsou to šmíráci. Doporučuji shlédnout rozhovor s Tomášem Etulerě o Číně!

M. Němec 11.10.2019 7:47

Myslej asi Etzlera.

Pokud Číňani zaříznou i Slávii, snad každýmu ( kromě marnýho Emana z Kolína ) konečně dojde, co je to za svoloč.

A vyhejbat se jim, jako už se občani dlouho vyhejbaj výrobkům s označením Made in P.R.C.

V. Církva 11.10.2019 8:03

https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/97578/zeman-je-pro-cinu-vlezdoprdelka-smali-se-mu-je-nedustojny-rika-etzler-a-popisuje-brutalni-praktiky-pekingu.html

Ano možná trochu extrémní rozhovor, přehnané, některé závěry subjektivní, ale reakce Číny na smlouvu s Prahou ukazují že Čína je nespolehlivý partner. Tak až budete nakupovat čínské výrobky pusťte si to. Mělo by se to povinně vysílat u prodejen s elektronikou a čínskými výrobky. Jinak Sony, Samsung a další už v Číně mobily nevyrábí.

M. Němec 11.10.2019 8:12

Jo, znám to.

Moje dcera byla 2x služebně v Číně a pak mi povídala, že to neustálý šmírování nelze přehlídnout.

Kamarád byl teď na MS v basketu v Číně, a chtěl mi poslat nějakej ten tipeček, ale prd. Email nešel.

Profízlovanej stát je ta Čína.

Ale všechno špatný k něčemu dobrý - chtěl jsem dát nálož na Turky proti nám a naštěstí jsem to dal jenom za nějaký drobný;-D;-D;-D

V. Pavelka 11.10.2019 17:48

Babiš už dávno říkal že byznys s čínany "Jsou to vychcánci":-/Rv

V. Kolman 11.10.2019 9:05

Já bloud si ve své naivitě myslel, že kluci, malí i velcí "čutají" do meruny pro radost ze hry a že jim stačí plácek se 2 brankami někde za vesnicí.

Pokud "čas oponou trhl" a z tohoto sportu se stalo výnosné korýtko pro sportovce + kohortu bafuňářů, pak nevidím jediný důvod, proč by si svůj sport-zálibu VŠICHNI sportovci neměli financovat sami. Předesílám a zdůrazňuji fakt, že vůbec nezávidím sportovcům jejich peníze, ale také nevidím jediný důvod, proč by jim JEJICH! zálibu měl nedobrovolně financovat někdo jiný.

P.S. Můj soukromý názor: Nemám nic proti fotbalistům, hokejistům ..........šachistům a jiným sportovcům všeobecně.

Nesouhlasím s dotacemi jakéhokoliv sportu. S výjimkou situace, kdy by členové fan-klubu dané skupiny sportovců dotovali jejich činnost SAMI, DOBROVOLNĚ a ZE SVÝCH PENĚZ a nekradli peníze z kapes občanů, které ten který sport vůbec nezajímá. A jsme zpátky u Číňanů. Ti nedotovali fotbalisty kvůli jejich "krásným očím"! Číňané sledovali svoje ziskuchtivé a politické cíle, takže zaplať Pán Bůh za vypovězení těch "křišťálově čistých" dotací.

P. Hlosta 11.10.2019 6:38

Jestli Turecko bude vyloučeno z NATO(dost o tom pochybuji), pak nastane problém udržet Evropu bez války. V první řadě půjde o Kypr, kde si nárokují vlastnictví jak Turci, tak Řekové. Konflikty by mohli pokračovat Bulharskem a Rumunskem a Albánie nemá daleko k islamismu ve státním systému, takže by Turecku jistě podala ruku dobrovolně.

Nemyslím, že je řada na EU, aby dala vše do pořádku. Na to nemá vůbec sílu. Tu slabost má na svědomí paradoxně Německo s Francií. Rozpoutali v EU cosi, co nemá obdoby - systémové změny směrem k sebezničení. Převod moci od politických stran k aktivistickým uskupením je ďábelské dílo a nutno uznat Havlovi jeho prvenství v definici nepolitické politiky, která zpevnila základ aktivismu.

S jídlem roste chuť a Erdogan není výjimka. Rozhodně se nerozhodne demokraticky postupovat v dalších krocích a bude stupňovat utužování své moci nejen v Turecku. Usiluje o zapsání se v dějinách jako obnovitel Osmanské říše. Kolize s Kurdy je logická, protože tam jde hranice Osmanské říše s Perskou. Základní chyba byla na počátku na straně EU, že před Erdoganovým nástupem k moci donutila Turecko k silné demokratizaci systému, odmítla Turecku přístupové dohody a tím podpořila nárůst islamizmu, čehož využil Erdogan dokonale.

Bůh s námi, jestli EU neposílí s USA své vztahy!

R. Vacek 11.10.2019 7:09

Společné zájmy snad máme s Ruskem, ne?:-)

T. Kohout 11.10.2019 8:33

Říkáte to docela dobře. Až ta poslední věta je krapet sporná. EU by se jistě ráda s USA ráda kamarádila, ale ono to s Trumpem není snadné. Když má být "America first", tak si asi myslí, že Evropa musí být "second" a takhle to holt nebude fungovat.

M. Zikmund 11.10.2019 6:38

Aston naskočil na udičku. Proč jsou USA v Sýrii? Kvůli Kurdům? Ani náhodou. Do Sýrie vstoupili, aby pomohli protirežimním vzbouřencům v syrské občanské válce. Boj proti IS či teď ochrana Kurdů bylo jen mediální křoví. Vojenská přítomnost USA (či spíše okupace) v části Sýrie a nyní vojenská akce Turecka je především narušením hranic suverenního státu, které není nijak právně podloženo (pokud se ovšem neuvažuje ve smyslu "co je dovoleno bohovi, není dovoleno volovi"). Je naprosto příznačné, že jsme se včera na ČT dozvěděli spoustu reakcí nejrůznějších vládních představitelů EU, USA, NATO atd., ale naši propagandisté zcela vynechali vyjádření představitelů Sýrie...

P. Hlosta 11.10.2019 6:56

Představitel Sýrie je jeden - Bašár al-Asad. Aspoň zatím, dokud jej udržuje Rusko v jeho území Sýrie. Syrská opozice válku prohrála a nepomohly ani plynové útoky sváděné na Asada a jeho armádu. Tak si myslím, že stačí vyjádření Ruska, potažmo Putina v případě potřeby vyjádření se Sýrie.

Kurdové jsou v nepřátelství s Tureckem dlouhodobě, hlavně pro teroristickou činnost v Turecku. Jejich boj za sebeurčení je klasicky teroristický a financovaný historicky ze všech možných stran, logicky v bipolárním světě tehdy ze SSSR především. Kurdové jsou obětí studené války a historicky mají své území roztrhané na kusy mezi tři státy. Sýrie je částečně i jejich územím.

M. Němec 11.10.2019 7:15

Vojenská přítomnost Ruska na Krymu a východě Ukrajiny je naproti tomu úplně legální, o žádné narušení hranic suverénního státu se nejedná. Ovšem pokud se neuvažuje ve smyslu toho přísloví o volovi a bohovi.;-€

M. Zikmund 11.10.2019 8:41

Vzhledem k tomu, že Krym měl vlastní autonomii s vlastní vládou a parlamentem, že o vypsání referenda o odtržení usiloval legální cestou více jak dvě desítky let a a jeho zvolení představitelé k němu přistoupil až v době, kdy při mocenském převratu v Kyjevě přestala platit ukrajinská ústava a že k odrtržení došlo po jednoznačném výsledku referenda, tak legálonost je stokrát větší než vpád Turecka do Sýrie a stejna tak než odtržení Kosova.

A co se týká východu Ukrajiny, tak zde vojenská pomoc a přítomnost Ruska proti centrální moci je srovnatelná s vojenskou účastí USA v Sýrii. Přitom zároveň platí základní rozdíl - USA pomáhají rebelům proti ústavně legální vládě, kdežto Rusko pomáhá na Ukrajině rebelům proti ústavně nelegální vládě, vzešlé z puče.

M. Němec 11.10.2019 8:47

Ano, v KLDR je taky ústavně legální vláda a proto občané, držte zobáky.

V ČSSR byla taky ústavně legální vláda, a proto měli občani držet zobák a krok.

Ústavnost-legálnost nevzešlá ze skutrečně svobodných voleb ať se jde vykakat.

M. Zikmund 11.10.2019 9:42

Vy jste psal o tom, že je přítomnost Ruska na Ukrajině úplně legální (ironicky). Tak jsem tu legálnost jednotlivých událostí a činů porovnával. Nevím, proč do toho teď motáte KLDR nebo ČSSR před 30 lety. Nebo tím chcete říct, že když někde nemají režim podle našeho gusta a našich potřeb, tak do nich můžeme vojensky zasahovat?